Parcul Feroviar TeiuÅŸ

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Buna Florin,

Ideea nu e rea, insa ma tem ca avand in vedere trecutul STF ideea de "turism feroviar" in Romania finantat de o companie nationala poate fi uitata. Nu cred ca fara initiativa privata s-ar putea face ceva, nu pare destul de "lucrativ" la prima vedere.
 
In alta ordine de idei nu am sustinut si nu voi sustine acest mod de a expune material rulant in diferite locatii in asociere cu diferite primarii , clanuri sau organizatii majoritatea incercand sa castige capital politic prin aceste actiuni. Peste catva timp cand le va trece dorul de aceste locomotive sa ne imaginam cat de greu daca nu imposibil va fi de recuperat acest material rulant rupt practic de ,,reteaua de cai ferate" a tarii. Sa nu uitam ca acesta a fost dat in custodie, deci nu este al primariilor. Raman la convingerea ca primaria ca si institutie trebuie sa ramana si sa aiba ca obiect de activitate gestionarea problemelor comunitatilor respective. Restul este apa de ploaie. ( Poate ne aude si tov BR prin mijloacele specifice 8) .
In privinta ideii de turism feroviar in Romania a fost doar o idee sigur ca initiativa privata dublata de rclama de rigoare , ceva bani si cred ca cel mai important culoarea politica ar putea pune in miscare o astfel de activitate. STF-ul a fost din pacate o gluma proasta, de fapt nu stiu motivul pentru care inca mai exista.
 
SFT e în insolvenţă’, se pregă’teşte de faliment.
Cu SAAF-ul e grav, mai ales c㒠el are ca obiect de activitate valorificarea activelor excedentare. Åži a încheiat ultimii ani pe profit, deci a valorificat ceva :( Dar cum nu mai are director general de vreo 2 ani (deci nici mandat pentru el), nu poate prezenta un raport de activitate în care s㒠spun㒠ce performanţe a avut, pentru c㒠nu au fost stabilite.
 
http://www.ziuanews.ro/dezvaluiri-investigatii/relu-fenechiu-lichideaza-cfr-marfa-95883

este un pdf acolo
 
http://www.caon.ro/va-avea-si-caransebesul-o-locomotiva-cu-abur/1307398
Mai sa fie,acum se inghesuie mai multe orase pe locomotivele de la Lugoj!
Erau acolo 150.235 si 150.1102.
 
Ca fapt divers, la Lugoj se afla si 230.001 capul de serie al celei mai populare masini cu abur de pe cf romanesti. Ultima data cand am vazut-o furasera tot de pe ea. Prin tot intelegand ca mai era din ea doar ce este mai mare de carat intr-o caruta...
Pacat ca atunci cand aceste locomotive s-au devalizat complet nu s-a ingramadit nimeni la ele....
 
Astea doua si 230.171 erau chiar linga depou,sint relativ complete,celelalte care sint la iesire spre Timisoara nici nu stiu daca mai exista.
 
ceva mai exista... dar balariile sunt mai mari decat ce a mai ramas din ele. incerc cu prima ocazie sa dau o raita pe acolo sa vedem in detaliu ce a mai ramas....
 
Fara gluma: la ele se poate ajunge doar iarna cand nu e vegetatie. In acest moment al anului iti trebuie maceta (si drujba).
Locomotivele inca mai exista.
 
locomotive este un fel de a spune. Cred ca nici daca vrei sa faci din trei ceva care sa mai semene a locomotiva nu vei reusi. Sunt mai mult niste cadavre pe roti.
 
Scuze pentru lunga inactivitate pe forum. Am învă’ţat pentru examenul de maturitate, azi am avut proba de matematică’. O s㒠revin aşa cum am promis cu poze ale Drezinei de cale ferată’. între timp locomotiva cu abur a fost ars㒠cu arzatorul de pârlit porcul, pentru a se da vopseaua jos. Nu stiu ce metod㒠este aceasta, dar se pare c㒠este folosit㒠des.
 
Este o metoda foarte comuna, folosita la curatat tocarii din lemn, usi, ferestre, obiecte de metal unde vopseaua este aplicata direct, fara intermediari gen chit sau alt material de umplutura.
 
între timp locomotiva cu abur a fost ars㒠cu arzatorul de pârlit porcul, pentru a se da vopseaua jos. Nu stiu ce metod㒠este aceasta, dar se pare c㒠este folosit㒠des.

Cu toata sinceritatea, n-am mai ras de multa vreme asa bine decat cand am citit de arzatorul de parlit porcul...
 
Arzatorul ala pina la urma cum se numeste tehnic vorbind?

pina deunazi aici la noi ii spuneam ,,brenă’r" acuma in ultimii ani s-a pierdut vorba asta si nu mai auzi decit arzator.

Horia sti tu , brenă’r
 
Pai clar, Daniele: "brennen" inseama a arde, "Brenner" inseamna arzator.

La fel ca si cu "tzug" in loc de tren sau de curent, "catza" in loc de pisica, s.a.m.d.
 
Stiu, Horia de aceea am si scris. Numai ca unele incep sa fie inlocuite cu alte cuvinte cu trecerea timpului dupa plecarea svabilor.
 
Nici nu ma indoiam ca stiai.

Cine-si uita traditia si istoria sfarseste prin a-si pierde tara si a se pierde pe sine.