Despre macazuri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
@Big_boy
Corect,dar cu mici observatii:
1.Chiar daca ai manevrat si asigurat pe teren macazul cu manivela si carlig,in instructia de manipulare ai specificat ca daca apesi butonul de pe luminoschema in pozitia care este pe teren,si capeti control,poti efectua parcurse cu semnale pe liber,pentru pozitia aceea a macazului ;) Situatia este gandita cand se arde motorul si o "faci" tu pe motorul afara.
2.Daca este sa faci circulatie cu semnale pe oprire,expedierea trenului(cand nu ai specificat altfel de catre org.SCB),daca macazul afecteaza toate semnalele de circulatie in acel sens,se face cu 20km/h pana la primul semnal BLA,si nu numai peste macaze. Asta pentru ca circulatia se considera ca se face ca la defectare a semnalului luminos de iesire cand nu poti pune pe liber de la nici o linie. In schimb daca ai cel putin o linie de la care poti pune pe liber catre firul afectat,faci cum ai zis,cu 20km/h peste macaze.
3. pozitia de + este pozitia normala a macazului(este explicat in RET si 005 care este aceasta),si in 4 statii CED in care am lucrat,aveam cate 2,3 macaze care pozitia normala era in abatere.
PS: in afara conditiilor de circulatie,nu i-am scris niciodata in OC mecanicului,cauzele deranjamentului(nici nu cred ca il intereseaza :) )
 
189DB a spus:
Rolul clestelui este de control al pozitiei macazului nu de asigurare contra manevrarii....
Poftiiiim?!! :confused:
Si cum se asigura acel control?
Daca coada de randunica nu iese complet din caseta,bandajul rotii iti poate arcuii limba si iti intredeschide macazul...
 
Rolul clestelui este de control al pozitiei macazului nu de asigurare contra manevrarii....

Poftiiiim?!! Shocked
Si cum se asigura acel control?
Daca coada de randunica nu iese complet din caseta,bandajul rotii iti poate arcuii limba si iti intredeschide macazul...
Exact asta voiam si seu sa atrag atentia...pentru cei necunoscatori..
Control inseamna de fapt siguranta ca macazul este manipulat corect , acul este lipit de contra-ac si dispozitivul "coada de rendunica" manipulat corespunzator (poate vor zambii cei mai putin cunoscatori...insa asa se numeste)
http://i833.photobucket.com/albums/zz257/Bigboy1967/Coadaderandunica_zps41ca374f.jpg
iar in statiile CED si CE , releele de macaz sunt in pozitia corespunzatoare asigurand controlul electric al pozitiei macazului .
Deci, sub nici o forma clestele de asigurare a macazului nu asigura controlul macazului !!! . :-?
Controlul este dat de manipularea corespunzatoare a acestuia prin dispozitivul "coada de randunica" care la macazele centralizate electrodinamic este dublat de perceperea la manipularea cu manivela a "pocnetului caracteristic"(notiune din instructia de manipulare a instalatiei - este de fapt ca un click perceput ca urmare a executarii integrale a cursei de manipulare a macazului pe una din pozitii , la finele cursei existand in partea mecanica de actionare un dipozitiv cu arc care intra intr-un locas special producand acel pocnet caracteristic care iti da certitudinea ca macazul a fost manipulat complet si inzavorat)
In aces caz este foarte important a nu se confunda notiunile de inzavorat care implica ceea ce am spus anterior , cu notiunea de control a macazului care implica controlul manipularii corecte pe pozitia ceruta de parcursul de circulatie si manevra dublata de controlul electric care este asigurat de contactele din releele de manipulare a macazelor si din sala de relee CED / CE a statiei , care au ca rezultat vizualizarea pe luninoschema (sau display- la CE)
De aceea si deranjamentul se numeste macaz fara control si implica trecerea la deservirea acestuia in conditii de deranjament la instalatia CED sau CE cu manipulare manuala si verificare pe teren respectiv asigurarea cu clestele de fixare.
Repet denumirea este deasigurare deoarece prin clestele de fixare se asigura mecanic lipirea acului de contra-ac fara a avea control pe luminoschema sau display.
 
@Big_boy
Corect,dar cu mici observatii:
1.Chiar daca ai manevrat si asigurat pe teren macazul cu manivela si carlig,in instructia de manipulare ai specificat ca daca apesi butonul de pe luminoschema in pozitia care este pe teren,si capeti control,poti efectua parcurse cu semnale pe liber,pentru pozitia aceea a macazului Wink Situatia este gandita cand se arde motorul si o "faci" tu pe motorul afara.
2.Daca este sa faci circulatie cu semnale pe oprire,expedierea trenului(cand nu ai specificat altfel de catre org.SCB),daca macazul afecteaza toate semnalele de circulatie in acel sens,se face cu 20km/h pana la primul semnal BLA,si nu numai peste macaze. Asta pentru ca circulatia se considera ca se face ca la defectare a semnalului luminos de iesire cand nu poti pune pe liber de la nici o linie. In schimb daca ai cel putin o linie de la care poti pune pe liber catre firul afectat,faci cum ai zis,cu 20km/h peste macaze.
3. pozitia de + este pozitia normala a macazului(este explicat in RET si 005 care este aceasta),si in 4 statii CED in care am lucrat,aveam cate 2,3 macaze care pozitia normala era in abatere.
PS: in afara conditiilor de circulatie,nu i-am scris niciodata in OC mecanicului,cauzele deranjamentului(nici nu cred ca il intereseaza Smile )
Hai sa le luam pe rand , nu ca si polemica ci ca sa lamurim lucrurile pentru cei interesati...
1. Un macaz declarat defect- fara control- ramane asa pana la remedierea lui de catre organul CT si declararea remedierii lui prin inscrierea in registrul aferent. Este adevarat ceea ce spui ca macazul manipulat cu manivela pe pozitia in care acesta a avut ultima data control , primeste control in instalatie si pe luminoschema prin apasarea butonului aferent - la instalatiile CED- insa verificarea si asigurarea lui pe teren ramane in continuare ca obligatie de serviciu asta neinsemnand ca deranjamentul este remediat !
2. Cazurile prevazute in instructie si intalnite in realitate ca deranjamente la instalatiile CED sund diverse ( si eu am intalnit in activitatea mea - inclusiv la cercetari- foarte multe situatii similare ) eu insa nu am vrut sa intru in amanunte si am dat ca exemplu situatia pentru macazul care Nu afecteaza parcursele de circulatie de la toate liniile si care implica circulatia cu viteaza de 20 km/h doar peste macaze la iesire , ceea ce ai completat este adevarata pentru situatia unui macaz extrem din statie sau care afecteaza parcursele de iesire de la toate liniile .
3. Fata de observatia ca pozitia de "+" este pozitia normala a macazului si este explicata in RET si 005 ai dreptate insa este valabila pentru statiile deja construite .
Daca o sa ai curiozitatea sa intrebi organul CT din Sighisoara (vad ca esti din Sighisoara - unde stiu ca statia este dotata cu CE) poate iti va confirma cele spuse de catre mine referitor la faptul ca la statiile CE noi construite( si noi avem pe Sucursala noastra 6 astfel de statii) aceasta regula de proiectare nu mai este de actualitate cum de altfel multe notiuni si principii de la CED nu se mai aplica integral la CE - Spre exemplu nu mai exista notiunea de macaz conjugat ceea ce insemna la CED ca cele doua macaze se manipuleaza intotdeauna ambele (aproximativ simultan- acuma o sa spui ca primul macaz se manipuleaza macazul care este amplasat spre biroul de miscare si apoi cel de-al 2-lea :lol: ) in aceiasi comanda , softul instalatiei CE permitand separarea manipularii celor doua in functie de necesitati- dupa caz ....
In aceasta ordine de idei la statiile CE la lucrarile bianuale sau ori de cate ori se face confruntarea pozitiei de manipulare a macazului pe teren , nu se mai spune macazul...nr.... manipulat pe "+" ci se spune ...cu acces la linia sau dinspre linia...
Sper sa nu iei aceste observatii ca si polemica...
 
Scuzele mele, nu sunt specialist in domeniu( si nu profesez in SCB),dar am invatat acm ceva vreme despre aceste lucruri,insa exprimarea am utilizat-o,mai pe inteles( si cu ceva lacune din cauza timpului trecut ) nestiind ca avem si alti profesionisti in domeniu,care ar fi trebuit sa se pronunte la subiect(189BD) . :(
 
@andrey
Stai linistit , nu o lua ca repros , atat eu cat si colegul ionutz72 nu am vrut decat sa facem cateva precizari mult mai aproape de prevederile ordinelor si regulamentelor interne la CFR.
Deci nu te simtii contestat , sper ca precizarile noastre sa va fie de ajutor tuturor pasionatilor de cale ferata ... :lol:
 
Big_boy a spus:
Control inseamna de fapt siguranta ca macazul este manipulat corect , acul este lipit de contra-ac si dispozitivul "coada de rendunica" manipulat corespunzator (poate vor zambii cei mai putin cunoscatori...insa asa se numeste)
http://i833.photobucket.com/albums/zz257/Bigboy1967/Coadaderandunica_zps41ca374f.jpg
Deci, sub nici o forma clestele de asigurare a macazului nu asigura controlul macazului !!! .
1. http://s21.postimg.org/d7cyr3sjr/Coadaderandunica_zps41ca374f.jpg
Am exemplificat mai bine de ce ii zice coada de randunica.
Acea piesa desenata,este practic coada de randunica,dupa forma ei. 8)
2. de aia ii zice cleste(noi ii zicem carlig) de asigurare,pentru ca este pentru asigurare.Daca era pentru control,ii zicea cleste de control. :lol:
Gata,promit ca ma opresc aici cu offtopic-ul. :fluierat:
 
Dupa ce incuie clestele cu cheia si o scoate din broasca idm are convingerea ca macazul este pe pozitia care trebuie. Asta inseamna controlul macazului, atunci cind acesta nu are control electric. In alta ordine de idei clestele este confectionat din fonta ca si ciocul incuietorilor de macaz care deasemenea au rolul de a controla pozitia macazului si atunci cind macazul este atacat in fals ciocul se rupe imediat pentru a permite manevrarea acelor deoarece daca acestea nu s-ar manevraori ar fi distrus macazul ori ar deraia materialul rulant. Daca sustineti in continuare ca peste un macaz neinzavorit se poate face circulatie inseamna ca nu stiti ce inseamna siguranta circulatiei.Singura care asigura lipirea acului de contraac este coada de rindunica in cazul macazurilor cu fixator de virf cu cleme asa cum este denumirea oficiala a cozii de rindunica. In cazuri extreme asigurarea macazului se poate face cu eclise. retineti ca atunci cind coada de rindunica nu iese din caseta, nu este asigurata nici distanta minima de 125 mm dintre acul dezlipit si contraacul sau asa cum spune si RET-ul acesta fiind o conditie de baza in siguranta circulatiei. Asa ca ramine in picioare chestia cu legatura cu calea ferata din postura de calatori
 
Exista clesti(carlige cum le zic eu) si fara cheie. Instructiile in vigoare nu prevad nicaieri ca trebuie sa ai chei la el sau nu. Incuietoarea este un beneficiu,doar ce iti asigura ca nu ti-l sustrage vre-un "magnet".Obligatiile IDM raman aceleasi in fiecare caz,cu sau fara cheie.
Intrebare: Ce "convingere" ai cu cheia in buzunar,ca macazul este pe + sau pe - ?
Ca o paranteza,acum vreo 2 ani carligele,au fost predate de CT catre Miscare, Scb-istii nevand acces la aceste carlige,numai cu incuviintarea miscarii.
Ca sef de district SCB ar trebui sa stiti ca atributiile dvs se opresc la boltul de la "S" ce leaga electromecanismul de macaz de macazul in sine,ce este al L-ului(sau ar trebui sa stiti; asa este acum,poate inainte nu ati prins asta). Asa ca dvs nu sunteti in drept sa ne dati lectii de miscare, respectiv L,pentru simplu fapt ca nu ati avut autorizarea necesara.
Si da, se poate face circulatie peste un macaz neinzavorat total,daca sunt asigurate anumite conditii.
Asigurarea macazului cu eclise se face in cu totul alte conditii si necesitati,pentru a impidica manevrarea accidentala catre un macaz sau linie inchisa,nicidecum pt a-l asigura.
PS: nu suntem toti calatori pe aici,eu unul de cand nu am autorizatie(de vreo 2 ani) nu m-am mai suit intr-un tren. :D
PS2: a nu se considera ofensa,dar inainte de a fi IDM am fost SCB-ist,deci cam stiu cu ce se mananca amandoua
 
Nu mai continui,ca suntem de mult offtopic... :lol:
LE: sau nu, avem topic separat deja, despre macazuri :D