Concurs - dezvoltarea vehiculelor feroviare - REMAR Pascani

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
Concurs de proiecte in dezvoltarea vehiculelor feroviare<i></i>

Pot participa: - Studenti aflati in ultimii doi ani de studii, indiferent de profilul urmat; - Masteranzi; Premii: - Premiul I: 1500 Ron si posibilitatea incheierii unui contract dupa terminarea studiilor; - Premiul II: 1000 Ron si posibilitatea incheierii unui contract dupa terminarea studiilor: - 10 mentiuni constand intr-o vizita la SC Remar SA Pascani Detaliile concursului: Proiectele se vor trimite in perioada 15 aprilie – 15 iunie 2013, pe adresele de e-mail: [email protected] ; [email protected] . Castigatorii vor fi anuntati la sfarsitul lunii iunie 2013 pe site-ul companiei;

http://www.remar.ro/Press_Room/Concurs_de_proiecte_in_dezvoltarea_vehiculelor_feroviare/7/11.html
 
Parerea mea este sa ne cam vedem de alte treburi si sa-i lasam pe altii sa se ocupe de dezvoltarea vehiculelor feroviare.
 
De ce, Florin? Asemenea concursuri se organizeaza si de Siemens TS, Bombardier sau Alstom... Este un mod inteligent de a recruta tineri ingineri cu idei pentru propriul birou de studii.
 
Problema este ca nu prea avem oameni capabili pentru asaceva, in primul rind eu cind am terminat scoala profesionala am fost pregatit sa inteleg cum functioneaza mecanic utilajele, si eram pregatit pentru studii superiore si practic nu numai verbal sau vazind pe internet ca si inginerii de astazi care multi dintre ei habar nu au de functionalitatea unei mecanisme, nu mai avem scoli profesionale nu mai are tara asta nevoie sa-si recladeasca industria caci ne-am facut de risul lumii ca am vindut toate fabricile occidentului pe bani de rahat dupa care pe rind le-a inchis ca sa ii fim manechini si sa aducem tot ce e prost caci ce e bun nu avem bani sa le cumparam, aia ramin pentru smecherii care ne conduc caci doar au si masini ca lumea si apartamente si alte bunatati.

Stima
 
Buna Janos,

Ma indoiesc sincer ca nu exista tineri plini de imaginatie in Romania. Personal cunosc destul de multi care sunt inzestrati atat cu imaginatia cat si cu competenta tehnica necesara.

Bineinteles ca nu e vorba de Nea Cutare' de la crama din colt.
 
Da Horia, ai dreptate ca exista dar problema este ca stau destul de prost cu practica si eu stiu am invatat pe pielea mea caci poti sa stai si sa nu stii cum sa te apuci sa repari ceva oriunde ai fi dar daca ai lucrat ceva in mecanica sau in domeniul respectiv nu astepti sa iti vina altul sa ti-l repare ci gasesti idei solutii sa poti sa repari acel obiect.
Iti dau un exemplu ce am patit in ziua de Pasti duminica. Am fost plecati cu masina la Arad si duminica am observat ca pe partea stinga in spate imi curge lichidul de frina, pe moment m-am pierdut oare ce voi face si duminica si Pastele si am facut niste planuri cu masina in ziua acela. Mi-a tinut spaima vreo 10 minute dupa care am pus mina pe scule cu putina rabdare am dat jos roata si am vazut ca imi curge la etrier, norcul caci am mai avut una noua la mine. Problema a fost ca nu am putut sa-l dau jos si sa-l schimb caci e foarte ruginit surubul si atunci am desfacut doar interiorul si l-am schimbat cu cel din piesa noua si mi-am facut tot ce mi-am planuit pentru ziua respectiva si am ajuns si cu bine acasa. Am facut de prima data aceasta mica reparatie, pina acuma nu am facut niciodata, noroc ca am invatat meserie de mecanica intretinere masini si utilaje fine la scoala si am si lucrat in domeniu destul de multi ani.
Cam asta spun eu ca lipseste din tineretul de acuma, de fapt nu prea au de la cine fura meseriile.

In rest iti dau dreptate stima
 
Scuze ca intervin, dar pe langa faptul ca "nu prea au de la cine fura meseriile", la noi este pregnanta lipsa de interes a noilor generatii.
Provin dintr-o familie de CFR-isti iar eu am pregatire tehnica in alt domeniu tehnic ( constructii aeronave ). Cu toate acestea, lucrez de 21 ani altceva. Dupa 6 ani am avut si eu "ucenici" si am fost mandru de rezultatele lor. Apoi .... de 8 ani .... varza. Si chiar am vrut ... :(
 
E chiar binevenita parerea ta, cam asa este adevarul la noi, interesele de sus se manipuleaza e mai usor sa stea copilul toata ziua in casa cu laptopul sau tabletul in nas decit sa iasa sa vada ce se intimpla in jurul lui, sa fie interesata sa invete o meserie, caci calculatoare alea stiim sa reparam toti, dar calculatoarele nu ne ajuta sa ajungem dintr-un loc la celalalt sau sa schimbam un tub flexibil la nevoie sau chiar o roata de rezerva :( si vreau sa specific cu litere mari ca e de PLINS!
 
Horia, nu vreau sa supar sau sa jignesc pe nimeni, din pacate este purul adevar, si o spun asta prin prisma omului care lucreaza direct in reparatii si am prins toate ideile nastrusnice care au putut fi debitate. La Dej am avut ocazia sa experimentam aproape tot si te rog sa ma crezi ca nu o spun degeaba. Imi pare rau sa spun, dar o vede toata lumea: cam toate locomotivele fabricate de ASEA, SULZER iar in domeniul utilajelor feroviare de producatorii straini au functionat ireprosabil, cu toate ca mentenanta acestora a fost tipic romaneasca. Ce am incercat noi sa facem s-a cam terminat destul de repede. Vreau sa-ti spun ca un releu cu contacte in vid sau un releu pentru LE fabricat in anul 1960 noi nu reusim sa le producem calitativ in anul de gratie 2013, ca sa nu mai vorbim de alte probleme mai importante si care au cam starnit amuzamentul celor care le-au vazut la ultimele expozitii. Ca veni vorba de Siemens, Alstom si altii spre deosebire de noi acestia chiar fabrica locomotive si cam pentru toata lumea cu rezultatele pe care le stim si le vedem cu totii. Noi suntem entuziasmati cand vedem ca la Softronic s-a mai taiat o bucata din capota locomotivei electrice si s-a mai montat un far cu LED-uri.
 
Fabrica de vagoane din Arad de cind a pus mina americanul sa dus pe apa Muresului, se putea face macar un muzeu dar ei a distrus tot ce a fost. Cea mai mare fabrica din Arad sa sters de pe fata pamintului, Fabrica de strunguri Arad la fel inchis ca si Tricoul Rosu fabica de tricotaje Arad, fabrica de bere Arad a fost inchisa de mult, Spirt si Drojdie Arad moare daca nu e mort deja, Fabrica veche incet l-a distrus ceausescu construind una noua, care avea pre multe probleme si pina in anii 90 mai ajuta si cea veche dar de citiva ani aia veche e fara acoperisuri si cea noua nu stiu de ce mai sta unde a fost construita, Combinatul Chimic de linga Arad e epava, Fabrica TEBA de tesut e gata si asa mai departe industria din Arad a fost omorita, de dragi conducatorii nostri, daca ne gindim ca la Arad sau construit si automobilele M.A.R.T.A. care faceau taxiuri pentru strazile din Londra si Paris si camioane si autobuze, daca ne gindim ca erau si avioane fabricate in Arad si locomotive si metroul din Bucuresti. Dar astea sunt doar vorbe si amintiri noi le mai avem dar copii nostri s-au nascut in lumea moderna timpita de calculatoare si dirijata de cei din occident. E DE PLINS :(
 
Aici sunt mai multe aspecte de discutat. Industria romaneasca este praf si pulbere, referitor la fabricile din Arad antevorbitorul meu are perfecta dreptate, s-au distrus aproape toate. Am ajuns sa cumparam tricouri indiene cand la Arad se produceau tricouri de buna calitate pentru export. Se produceau masini unelte, precum si multe alte bunuri de larg consum dar mai ales cu caracter industrial, chiar de nisa. Majoritatea combinatelor de mari diemensiuni au fost puse pe butuci, din considerentul "productivitatii" cand de fapt era vorba doar de concurenta puternica pe care o faceau vesticilor mai ales prin exporturile in zona de continua expansiune numita China. Acu ce a fost este istorie.

Referitor la concursurile de proiecte ele sunt binevenite. Din pacate, la ora actuala, scoala se face mai slabut, pentru simplul motiv ca majoritatea studentilor nu participa la ore nefiind interesati, preocuparea principala fiind aceea a unui "job" care sa le asigure un nivel financiar. Ori in aceste conditii, si in situatia in care ar exista bunavointa, nu au cum sa aprofundeze ceva. De asemenea proiectarea a cam disparut de pe meleagurile noastre, singura activitate fiind una de tip industrie colonie. Oricum astfel de concursuri sunt bune, si sincer prefer marfa romaneasca in domeniul feroviar, chiar daca fiabilitatea lasa uneori de dorit, in locul celei de export, pentru simplul motiv ca astfel se asigura locuri de munca si tendinta unei prosperitati naturale, nu fortate prin prisma afacerilor imobiliare.

Stiu ca multa lume critica lokomotivele romanesti, poate nu sunt atat de moderne ca si cele de export, dar asta e. Cred ca si-ar face treaba cu succes daca si partea de infrastructura ar fi ok. Asa ca din punctul meu de vedere, orice concurs de tipul celui despre care se vorbeste aici este binevenit.
 
wittman40 a spus:
Fabrica de vagoane din Arad de cind a pus mina americanul sa dus pe apa Muresului, se putea face macar un muzeu dar ei a distrus tot ce a fost...-(

Care fabrica? Astra Vagoane Arad sau S.C. ASTRA Vagoane Calatori S.A.?
E plina Europa de vagoanele de marfa fabricate la Astra Vagoane Arad iar Astra Calatori chiar daca nu mai fabrica momentan vagoane pentru CFR are comenzi din alte tari iar in curand va deschide o fabrica in Irak.

Cred ca fabrica de la Arad produce cele mai multe vagoane de marfa din Europa.

Din cate stiu Astra Vagoane nu mai e detinuta de firma americana. Dupa americani a fost detinuta de un afacerist roman, Cristian Burci care a vandut fabrica Astra Vagoane, Meva SA şi Romvag Caracal unui neamt.

Astazi fabrica se numeste Astra Rail In­dus­tries.

Cisterne produse la Astra in Germania la Regensburg:
img_9146bmucg.jpg


img_2360swd2w.jpg


sursa - http://der-regensburger.beepworld.de/7840-37-84-nl-vtga-gatxd.htm
 
Eu am fost la Arad, eu am vazut cu ochi mei ca Vagoanele Arad este inchis si vintul bate in halele din Arad, hornul care era renumit e darimata au lasat o bucata probabil sa se vada ca a fost ceva dar concret nu se lucreaza la Arad.

Stima