Vodca, svas, tren si iar votca

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Misto nene, sa te lase sa fotogafiezi, chiar si prin depouri, la noi parca furi secrete militare, nu altceva. Parca nu ar fi tone de locomotive mult mai rasarite decat parcul nostru minunat ... dar ramanem patrioti si nu ne vindem tara.
 
interesantul a spus:
Trenurile de persoane sunt programate dimineaţa şi seara/noaptea.
între orele 09.00 şi 18.00 nu este programat nici un tren de că’lă’tori.
.

Mi se pare sincer cam aiurea, mai ales pentru cei care aleg parcursuri medii si lungi. Pentru curse 'muncitoresti' intr-adevar, nu se justifica decat in anumite intervale. Sigur afirmatia ta e valabila pentru TOATE trenurile de calatori ? Ca n-am mai auzit pana acuma de asa ceva ...
 
Aduc si eu cateva poze si filmulete facute in anul 2009














Tren de persoane pe ruta Chisnau-Moscova:



http://www.youtube.com/watch?v=b9_Iz-SobxA

Vagon restaurant CFM de pe ruta Moscova-Chisnau:



http://www.youtube.com/watch?v=GGSCEH5e4hI

http://www.youtube.com/watch?v=ydxH_hk4bmA&feature=related

Asa cum se observa in poza acum 2 ani era tren si la amiaza.
Si eu am ramas surprins ca nu erau trenuri locale, explicatia este ca langa gara Chisnau la 3-4 km este gara pentru trenurile locale. De la politia rutiera pe langa calea ferata pe drumul care duce la Consulatul Romaniei.

Imi plac strazile lor unice, nu am avut niciodata probleme cu orientarea, nu am avut nevoie de gps in Chisnau sau prin tara. In orasele mici este jale, seara lumina ai sa gasesti numai la primarie.

Imi place drumul de la vama Albita la Chisnau.

Ce nu imi place in Moldova, militia. Am avut de a face cu ei de mai multe ori, in primul an a trebuit sa dau spaga chiar daca nu am gresit cu nimic. Macar a fost infima suma fata de romania. Probleme am avut nu numai in capitala, dar daca ai omul potrivit in masina nu mai sunt probleme.
 
Gam3 a spus:
Ce nu imi place in Moldova, militia. Am avut de a face cu ei de mai multe ori, in primul an a trebuit sa dau spaga chiar daca nu am gresit cu nimic. Macar a fost infima suma fata de romania. Probleme am avut nu numai in capitala, dar daca ai omul potrivit in masina nu mai sunt probleme.

Ceea ce zici, într-adevă’r a fost în regimul Voronin. Acum bă’ieţii duc o lupt㒠disperat㒠s㒠se dezic㒠de tot ceea ce a însemnat Dinastia Voronin.
Am pă’ţit destul de multe şi eu în `04 când am mai fost.

Eu am intrat în republic㒠pe la Sculeni/Ungheni (drum destul de ră’u, cam ca si cel de la Borşa la Cârlibaba) şi am ieşit pe la Leţcani/Albiţa (drum cât de cât OK, dar 98 km fă’r㒠s㒠treci prin nici o localitate)
 
Apropos de shpaga la moldoveni, a dat cineva shpaga 100 lei moldovenesti (aka 25 lei de-ai nostri), si cand se intoarce la masina l-a luat nevasta-sa (care era de prin partile alea) la cearta ca de ce nu le-a cerut rest la spaga. Si nu radeti, ca cica e obicei frecvent la ei, sa-ti dea si rest la shpaga. Vorba aia, oriunde iti da rest, de ce nu si aici :D
 
Interesantul a spus:
Transportul în comun se face în foarte mare parte de privaţi. Sunt microbuze Mercedes Sprinter mai multe, cred, ca şi în Germania. 1 leu moldovenesc că’lă’toria. Municipalitatea gestioneaz㒠doar reţeaua de troleibuze, şi abia acum a cumpă’rat câteva autobuze.
Marea parte a troleibuzelor sunt ucrainene fabricate în anii `80, iar acum anul acesta au importat 20 de unită’ţi din belarus, şi au comandat alte 200, care le vor asambla la Chişină’u.

Acei privaţi arat㒠cam cum va ajunge şi Rromânica în curând, cu n mii de dubiţe transformate, toate one-man-show (şoferul şi maşina), supraîncă’rcate, cu probleme tehnice şi cu evaziune fiscal㒠în floare.

Majoritatea troleibuzelor sunt ruseşti, ZiU-9 (mai au câteva Skode şi câteva YUMZ-uri, acestea din urm㒠fiind nişte gioarse). ZiU-9 se produce în mama Rusie. înc㒠se produce (cu face-lift şi numit TROLZA), cu partea tehnic㒠nemodificată’, de vreo 30 de ani. De fapt, partea tehnic㒠a fost uşor modificată’... din 1990 s-a redus cu 30% cantiatea de metal din ele => se rup şasiurile mai uşor, iar opţional se poate pune chopper, afişaj digital, cred c㒠pun şi climatizare pe el dac㒠ceri. Se gă’sesc pe net mii de pagini despre ZiU. Noile Belkomunmash-uri sunt asamblate de varianta belarus㒠a URACului nostru (Belkomunmash fiid desprins din atelierele centrale ale regiei de transport din Minsk). La calitate, sper s㒠fie peste MAZ, c㒠altfel în 5 ani tot cu ZiU-uri or s㒠mearg㒠moldovenii.
Åži autobuze sunt destule, dar sunt că’puşate să’lbatic de dubari, deci ar trebui s㒠fie o prezenţ㒠mai discretă’. Evident, înc㒠circul㒠Ikarusuri 2xx de toate tipurile (ce-i drept majoritatea sunt aduse noi pân㒠prin 2000) şi ceva Liaz, în schimb MANurile turceşti noi inaugurate cu mare pomp㒠de to'ar㒺u Voronin prin 2006 cam stau prin garaj dup㒠diverse piese.
 
Dar sa inteleg ca din anumite considerente la ei nu e nevoie de trenuri intre orele 9-18?
sau de unde sistemul asta?
 
Vq fac eu niste corectii fiind ca Eusediu a facut niste greseli. E bineinteles - atata informatie in scurt timp. Oricine avea sa se incurce. =)

Prima locomotiva diesel a aparut pe caile ferate a Moldovei in 1961.
Era o locomotiva de tip TE-3 si avea un nume personal "Pioner Moldavii" (transcriptia rusa). Acuma nu a ramas in exploatare nici o locomotiva de acest tip.
Apoi Caile ferate au primit locomotive 2TE10L. Acuma locomotive de acest tip puteti vedea numai la depo Balti. La Chisinau au ramas numai cele mai moderne 3TE10M (se produceau din anii 80).
Intr adevar se socoate cea mai puternica locomotive. 3 sectii au in total 12 000 cai putere (4 000 fie care sectie).


Gara feroviara Chisinau a fost construita in 1871.
In timpul razboiului in 1944 a fost destrusa (au ramas numai niste pareti).
Dupa razboi au fost reconstruita. 10 ani in urma a fost restaurata.

Iata asa arata gara Chisinau innainte razboiului.
Pe poza puteti vedea in moment istoric - intalnirea trenului a lui Regele Mihai sosind la Chisinau in octombrie 1942

c7609c140cba.jpg


Poza facuta in 1944 - trenul nemtesc dupa bombardarea garii.
Se vad unicii perete care au ramas. Partea cea alta a garii a fost destrusa total.

a774fdc9d20a.jpg
 
interesantul a spus:
Curiozitate.

Podul de cale ferat㒠de la Ungheni, a fost construi cu 30 de ani înainte de Turnul Eiffel, chiar de că’tre Gustave Eiffel, care în acea perioad㒠era un inginer în devenire. La capetele podului s-au montat plă’ci comemorative.

Acest lucru s-a descoperit în arhive, dup㒠plecarea ruşilor din 1990.

Dac㒠are cineva poze, sau ştie surse de poze, îl rog s㒠posteze.

E.

Poftim!

Сук scuza ca ti-am dat o informatie gresita un pic despre varsta podului. Era construit in 1875. Adica nu cu 30 da cu 15 ani mai innainte de turnul Eiffel.

a13309cbfb59.jpg


Podul sa pastrat ideal si n-a fost reparat nici o data si nici nu trebuie sa fie reparat.

O curiositate:

In timpul razboiului Ungheni au fost destrusi total (ca Hirosima si Nagasaki in Japonia) adica nu a ramas nici o cladire intreaga. Mai erau 2 poduri peste Prut care tot au fost destrusi. Iar podul lui Eiffel n-a primit nici o lovitura. Parca iera aparat de Dumnezeu.
 
interesantul a spus:
Câte ceva despre locomotive.
Actualul numă’r 14 este de fapt numă’rul 02, care din motive birocratice în anii democraţiei şi-a schimbat numă’rul.
Numarul 3TE10M-0015 (memoria mea ma bate - inbatranesc - acuma mam uitat la archivele mele - corect tre sa fie 0015) intr adevar a fost in realitate 3TE10M-0002 !!!
Adica al doilea PROTOTIP (!!!) a acestei locomotivei.
Daca nu ma gresesc chiar 0015 statea alaturi de aceia locomotiva in care ne-am urcat...

Locomotiva trecea aici la Moldova testurile si aici si a ramas. Moldova era prima regiunea a URRS care a primit in exploatare acest tip de locomotive (asa ca aveam numerele de la 0001 pana la 003x si apoi de la 12xx si mai departe...). Mai tarziu ele au aparut si in Siberia. Mai mult asa locomotive in URRS nu ierau. De fapt este o mare mare serie de diferite locomotive ruse cu asemanator design exterior da anume versiunea a noastra este cea mai puternica 3TE10M (fie care litera este importanta fiind ca sunt si altele).

Locomotiva 0002 sa pastrat foarte bine iar colega ei 0015 a fost in exploatare grava si foarte repede s-a invechit. Ca sa nu primeasca bataie la ceafa de la ministerul transportului in privinta dece locomotiva mai tanara 0015 a fost destrusa mai repede decat 0002 care si la testurele grele a participat - in depo au schimbat numerele locomotivelor.
Iata asa 0002 a devenit 0015
=)

Locomotiva 0002 la poarta uzinei de la Lugansk (Ucraina) unde a fost produsa.

bd1710956926.jpg


De fapt aceste locomotive sunt compuse de trei sectii, iar acuma se folosesc in 2 sectii sau una fiind ca greutatea trenurilor cu mult a scazut dupa ce Moldova a devenit independenta de la URSS si acuma nui necesitatea de a folosi toate trei sectii...
 
@ kestrel ,

Te rog daca poti sa faci rost de o versiune PDF cu mersul trenurilor CFM complet.

Stiu ca exista un astfel de fisier deoarece am versiunea de anul trecut scrisa cu litere chirilice.