Rail Away Romania - Trenuri romanesti din anii `90

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
Dragi pasionaţi FeRoviaRi şi nu numai,

V㒠invit cu drag s㒠vizionaţi câteva secvenţe FeRoviaRe din anii 1996-1997 din reportajul Rail Away Romania. Filmă’rile nu îmi aparţin, dar consider c㒠era frumos din partea mea s㒠v㒠expun şi dumneavoastr㒠ceea ce am vă’zut. Pe aceast㒠cale, multe mulţumiri realizatorului reportajului, precum şi colecţiei de filme Rail Away cu cele 25 de episoade.

Realizatorii ne propun o că’lă’torie pe ruta Bucureşti – Ploieşti – Braşov – Vatra Dornei. Unghiurile de filmare difer㒠de la caz la caz, dovad㒠a unei simţ regizorial specialist. Aceştia ne plimb㒠cu locomotiva pe Valea Prahovei pe tronsonul Predeal – Braşov, ne arat㒠cum trenurile intrau în Bucureşti de pe Pasarela Basarab (astă’zi dă’râmată’), peroanele gă’rii, clă’direa ei şi trenurile veşnic neastâmpă’rate.

Locomotivele clasice şi vagoanele de un albastru stră’in faţ㒠de ce vedem acum pe calea noastr㒠ferat㒠româneasc㒠bă’nuiesc c㒠vor reuşi s㒠scormoneasc㒠niscaiva amintiri. De exemplu, ceea ce m-a surprins a fost EA-ul cu 3 faruri centrale, dar şi EA-ul clasic cu aproape 10 vagoane etajate intrând în Gara Sinaia.

Cabview-ul pe care ni-l prezint㒠are ca locaţie cabina unei locomotive electrice clasice cu graduator. Sala maşinilor, tunelurile în bă’taia luminii farului central, precum şi „celebra” filmare cu oglinda locomotivei în care se reflect㒠„şarpele”, deja ridic㒠pă’rul de pe trupurile noastre avide, poate, de un CFR cum era atunci. Vitezometrul Hassler tică’ia aşa cum tică’ia pe vremuri, fie la viteze de 20-30 la or㒠şi pân㒠de aproape 140 km/h. Åži c㒠tot vorbim de viteză’, poate v㒠aduceţi aminte de indicatoarele „VN”, care acum sunt înlocuite de „VS”-urile atât de mici astă’zi.

Gă’rile care apar filmate aici sunt Bucureşti Nord, Ploieşti Vest, Sinaia, Braşov şi Vatra Dornei Bă’i. Vehiculele feroviare înregistrate se numă’r㒠de la superbele locomotive electrice cu pantografe simetrice (EA1-925) la atât de muncitoarele locomotive diesel-hidraulice, precum şi la diferite utilaje surprinse pe Valea Prahovei.

Reportajul se încheie cu câteva cadre minunate de lâng㒠Vatra Dornei, unde râul Bistriţa curge de-a lungul liniei 502. La fel, prezenţa trenurilor cu vagoanele albastre (din care unul sau dou㒠erau de poştă’), fie ele Intercity Sibiu – Constanţa, Rapidul Bucureşti – Oradea, Constanţa – Braşov sau Acceleratul Iaşi – Timişoara Nord, m㒠intrig㒠s㒠trimiteţi acest film mai departe că’tre toţi pasionaţii şi pân㒠la mai-marii CFR-ului. Poate, vreodată’, or s㒠verse şi ei o lacrim㒠pentru c㒠au dat voie distrugerea unui sistem de transport fruntaş în Europa!

Vizionare plă’cută’!

http://www.youtube.com/watch?v=m61VUa8xu7Y
 
"the railway network is fairly extensive than expensive, for that reason the train is popular" -- ce vremuri....
mi-ar fi placut ca muzica de fundal sa fie la un nivel mai mic, sa se auda mai bine sunetele scoase de tren, mai ales la viteza - nu le-am mai auzit de mult...