Swiss Pass 2007

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

fantt

Active Member
28 August 2016
53
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
doream de mult timp sa fac un tur al Elvetiei cu trenul, si in aceasta primavar visul a devenit realitate, astfel ca in 2 saptamini am mers prin Austria si Elvetia. Traseul prin Elvetia a fsot de 8 zile, iar biletul ales, dupa, indelungi studii si comparatii, a fost Swiss (Saver) Pass, in valaore de 626 franci elvetieni pentru 2 persoane /8 zile consecutive, cumparat de la fata locului - gara Sargans.. Pina la urma alegerea biletului s-a dovedit cea corecta (alternativa la momentul respectiv era Eurodomino, respectiv Interail zona C), pentru ca acest bilet are citeva avantaje inconstetabile lin comparatie cu Interrail: permite accesul pe asa zisele linii turistice (Glacier Express cu un supliment de 10 franci fata de 35 euro cu interrail, BErnina Express gratis la bagon normal, supliment de 7 franci la panoramic, 50% reducere pe trenurile montane din Jungfrau - de la Grindenwald, respectiv Wengen la Kleine Schiedegg si Jungfraujoch), plus accesul la reteau de transport public in principalele 37 de orase ale Elvetiei, in autobuzele postale si pe anumite vaporase de pe lacuri). In concluzie, pentru o calatorie cu trenul in Elvetia, e biletul ideal, si poate fi cumparat pentru 3,5,8 sau 15 zile consecutive sau nu.Pentru cazare am ales hosteluri cu camere de 2 persoane, hotel Formula 1, respectiv pensiuni, pretul unei nopti de cazare variind intre 40 si 42 eur, fara mic dejun.Rezervarile le-a, facut pe internet cu ajutorul unui card bancar MasterCard sau prin email, iar acolo am platit in general folosind cardul, mai putin la pensiune, unde stiam ca nu accepta card si aveam franci. Ce a fost de remarcat la capitolul logistic erau preturile la mincare , destul de mari comparativ cu Austria/Germania, mai ales in supermarketuri. In rest totul e curat, civilizat, traficul pe retaua feroviara e de vis un tren la 1/2 sau 1 ora intre principalele orase, sau cel mult 2 ore la trenurile ICN, punctualitate - nici un inut de intirziere pe reteau elvetiana, ocuparea trenurilor varia intre 50-100%, in medie cam 75%. Inchei aici partea legata de logisitca, si voi continua in curind cu traseul parcurs, si cu poze de pe respectivul traseu

Am plecat din Viena Sud, pe urmatorul traseu: Viena-Wienner Neustadt-Leoben-Bischofshofen-Salzburg-Worgl-Innsbruck-Feldkirch-Buchs SG -Sargans-Malans (Elvetia).
Tren regional in gara Viena Sud
4cb4.jpg


Viena Sud - vagonul cu care am mers pina la Leoben - era un tren IC care venea de la Budapesta - era compartimentat si avea 4 compartimente pentru fumatori; evident ca avea si climatizare si se anuntau statiile la difuzoare

2082.jpg



o poza facuta la Bruck an der Mur, dupa ce am trecut Simering-ul



la Leoben - un punct feroviar important de altfel-am schimbat trenul, luind un IC care mergea de la Graz la Bregenz; o parte din locuri erau rezervate(cine voia rezervare platea cine nu statea unde gasea liber, ldeasupra fiecarui loc fiin trecuta distanta pe care ra rezervat, daca era), dar nu au fost probleme sa gasim loc, trenul era cam 90% ocupat

5a7c.jpg


d779.jpg



Acum citeva poze facut intre Wienner Neustadt si Bruck an der Mur, pe linia cunoscuta ca Simering, o linie care merita parcursa (din pacate geamul vagonului era cam murdar)

9b24.jpg


938d.jpg


ad9c.jpg


o imagine cu trenul din care am coborit in aceeasi gara
badf.jpg
[/img]

de la Leoben la Bischofshofen erau destule pirtii cu zapada pe ele , presupun ca era intretinuta artificial

http://s179.photobucket.com/albums/w289/fan160/elvetia_austria4/b8dc.jpg'/img]

[img]http://s179.photobucket.com/albums/w289/fan160/elvetia_austria4/afc7.jpg

am remarcat in Austria ca sint multi munti sint acoperiti de paduri de conifere, ceea ce face ca in aer sa se simta deseori mirosul de rasina

5979.jpg



2252.jpg


imagine din vagonul de IC (avea priza de curent si internet)
848d.jpg
 
In Elvetia am intrat pe la Buchs, cu EuroCity Transalpin (a reusit performanta de a acumula 15 minute intirziere intre Wels si Buchs), si am mers pina la Sargans, unde am coborit pentru a schimba trenul. Defucntul bilet Eurodomino pentru Austria a fost valabil pina la Buchs, de unde a trebuit sa cumparam bilet in tren pina la Sargans. Am vorbit din timp cu cei de la SBB in legatura cu asta (de la Viena la Innsbruck exista controlori de la OBB, iar de la Innsbruck la BAsel de la SBB), si imediat dupa controlul pasapoartelor (a venit un agent cu un o geanta si un aparat de emisie receptie prin care a dictat numerele de pasaport pentru verificare, primind raspuns in aproximativ 3 minute) au venit baietii de la SBB pentru bilet-11 franci intre Buchs si Sargans pentru 2 persoane + 6 franci taxa de bilet de tren. Partea cea mai interesanta a fost ca am platit biletul utilizind cardul : in Elvetia toti controlorii SBB aveau un mic aparat pentru eliberare bilete care permitea plata prin card Datorita intirzierii Transaplinului, in Sargans am pierdut legatura cu un IR , dar nu a fost mare tragedie, nu am avut de asteptat decit 45 minute; in schimb a fost o mica tragedie la cumpararea biletului Swiss Pass, pentru ca nu am fost atent am pierdut 25 franci, cumparind un bilet Swiss Flexi Pass in loc de Swiss Pass (Flexi iti permitea acelqasi nr de zile intr-o luna dar nu consecutive si era mai scump), si mi-am dat seama abia a doua zi, cind l-am preschimbat, dar in pierdere. Prima seara ne-am cazat la Malans, un mic sat in apropiere de Chur. Cazarea am aranjat-o pe net, iar la ora sosirii noastre propietara nefiind acas, ne-a lasat camera descuiata si cheia in usa - m-a surprins aceasta incredere, mai ales ca stia ca sintem romani :)); practic ne-am intilnit cu propietarii pensiunii abia a doua seara

Prima zi de stat efectiv in Elvetia am folosit-o pentru o calatorie cu Bernina Express. Din pacate am nimerit intr-o perioada in care linia a fost inchisa pentru recnstructie intre Poschiavo si Tiranao, astfel ca traseul a fost putin mai scurt decit normal. Trenul a plecat din Chur, pe traseul Reichenau Tamins-TiefenCastle-Filisur-Bergun-Preda (intre Preda si BErgun este cunoscuta Albula Line)-Samedan-St Moritz. Garnitura era formata atit din vagoane normale cit si din vagoane normale; pentru o calatorie la vagonul panoramic am platit 7 franci dus de persoana; datorita unei competiit de schi destul de populare acolo, maratonul Engadine, la dus linia era inchisa intre Samedan si Pontresine, fiind puse la dispozitie autobuze pentru aceasta portiune-am remarcat organizarea foarte buna a procesului de transbordare. De la Pontresina ne-am urcat din nou in tren si am continuat urcarea pe traseul Morteratsch-Bernina Diavolezza-Ospizio Bernina(punctul cel mai inalt al traseului) dupa care am inceput sa coborim spre Alp Grum-Poschiavo. o coborire in serpentine practic - am coborit pe acelasi versant al muntelui folosind curbe strinse si tunele o diferenta de nivel de circa 1200 m, avind tot timpul vedere spre lacul Poschiavo. Datorita lucrarilor la linie, Poschiavo a fost statia terminus, existind un atuobuz pentru continuarea calatoriei la Tirano, pe care nu l-am luat insa (am zis ca mai bine mai veni odata ca sa trecem cu trenul peste viadcutul circular de la Brussio); dupa circa o ora petrecuta in micuta localitate Poschiavo din zona de limba italiana, ne-am urcat intr-un tren normal *Regio) care ne-a dus la St Moritz, o statiune superba, in care mai erau destule pirtii acoperite de zapada; pentru intoarcerea la Malasn am avut doua variante: prin tunelul Vereina sau pe la Davos; am ales in cele din urma prin Davos, astfel ca am mers din nou pe Albula Line , coborirnd in Filisur- pentru a lua trenul naveta spre Davos. si de aici spre Malans. Intregul traseu a fost foarte spectaculos, dar cel mai mult mi-a placut Albula Line si coborirea de la Alp Grum la Poschiavol din pacate camera video am uitat-o la pensiune, ca si acumultaorii de rezerva pentru aparatul foto, asa ca nu am facut prea multe poze; voi adauga insa o parte din poze cit de curind, ca dovada pentru spectaculozitatea traseului;

deocamdata un link catre un filmulet facut la plecarea trenului Arosa Express din Chir spre Arosa
http://s179.photobucket.com/albums/w289/fan160/?action=view&current=arosaexpress.flv
 
sa continuam calatoria: dupa 2 nopti petrecute la Malans, pentru suma de 140 franci (dormit+mic dejun 1 zi 2 persoane) am plecat mai departe ; am luat un tren al companiei RhB de la Malans pina la Chur(in Elvetia sint destul de multe companii feroviare pe linga cea federala SBB, unele avind ecartament ingust ca RhB spre exemplu, insa parte buna este ca biletul e valabil pe un anumit traseu, nu are legatura cu ce companie mergi), unde am asteptat faimosul Glacier Express, mergind putin la risc, pentru ca nu am facut rezervare dinainte; pentru a afla daca sintem norocosi a trebuit sa asteptam sosirea trenului, cei din gara neavind diagrama cu locurile; in final am fost norocosi, mai erau citeva locuri intr-un vagon (trenul era aproape plin cu grup[uri organizate unele de pensionari) si ne-am urcat; deoarece trenul este operat in comun de 2 companii (RhB si MGB), iar pe portiunea operata de MBG circula doar vagoanele panoramice, a trebuit sa platim un supliment de 10 franci de persoana la clasa a 2; portiunea de traseu pina la Disentis Muster, operata de compania RhB se desfasoara pe valea Rinului superior, si nu mi s-a parut extraordinar de spectaculoasa, totusi a fost de admirat arhitectura zonei, cu multe monumente istorice vechi de sute de ani; altitudinea nefiind prea mare, zapada cam lipsea, pesiajul fiind dominat de verdele ierbii si al padurii; la Disentis Muster locomotiva trenului a fost schimbata fiind inlocuita cu una cu cremaliera, de aici incepind o parte foarte spectaculoasa a traseului, anuntata de urcusul abrupt de la iesirea din statie. trenul a urcat in continuu apoi pina la Oberalp, pesiajul schimbind-use radical, fiind dominat de munti inalti acoperiti de zapada si ghetari, in multe locuri stralucirea zapezii in bataia soarelui creeind probleme de vedere; dupa citiva kilometri parcursi la 2000m, a urmat o coborire abrupta la Andermat (mai abrupta decit cea de la Poschiavo de pe ruta Bernina Express), posibila datorita existentei cremalierei. pe toata duarat coborii spre Andermatt am avut in fata ochilor localitatea, coborirea desfasurindu-se in serpentine, cu citeva tuneluri; dupa Andermatt, traseul a mai scazut in spectaculozitate, desi mai erau portiuni cu pante mai mari, unde se folosea cremaliera, insa fara coboriri in serpentina; in final , dupa 4 ore de calatorie am ajuns la Brig, unde am coborit; pe tot traseul , in punctele importante s i la fiecare localitate erau oferite informatii in 6 limbi, fiecare calator primind la urcare o pereche de casti pe care o conecta intr-o mufa de la scaun si isi alegea limba de auditie preferata; de asemenea, daca ti-e foame/sete poti comanda din meniul pe care ti-l pun la dispozitie,intre scaunele aflate fata in fata existind mese :)); noi am fost mai zgirciti si am luat doar suc :)). La Brig, am schimbat trenul, luind un IC de la SBB pina la Spiez, pe ruta Brig-Goppenstein-Kandersteg-Fruttigen-Spiez, ruta care a fost scurtata acum, cel putin pentru trenurile de marfa-prin construirea tunelului Lotscherg. Pe vehcea ruta din Brig trenul incepe o urcare destul de abrupta, dupa citiva kilometri fiind la o inaltime destul de mare pe munte; Recomandat e sa calatoresti pe partea stinga cum mergi della Brig la Spiez, pentru a avea o imagine spectaculoasa a vaii care se deschide imediat linga calea ferata. Dupa trecerea prin doua tunele intre care se afla statia Goppenstein incepe coborirea spre Spiez, cu citeva viaducte spectaculoase. In final am ajuns la Spiez,pe malul lacului Thun, o zona joasa de doar 600m altitudine unde am schimbat din nou trenul spre Interlaken. Organizarea traficului este perfecta, la schimbarea trenului fiind foarte rar nevoit sa schimbi si peronul, si in plus legaturile sint foarte bune, timpul mediu de asteptare nu cred ca depaseste 10 minute - poate asa se si explica de ce 70% din elvetieni prefera trenul , de ce trenurile sint atit de dese si destul de aglomerate - si fara BLATISTI. Cea de a doua zi a calatoriei s-a incheiat dupa circa 9 ore la Interlaken, o statiune superba in centrul Elvetiei, inconjurata de munti si lacuri

Piata din fata garii Interlaken Ost (est)
9699.jpg


Interlaken
6ee0.jpg


6d75.jpg


6919.jpg
 
In Interlaken am stat 3 nopti, la pretul de 60 franci camera pat dublu /noapte; rezervarea am facut-o pe internet din timp, iar plata la fata locului cu cardul; dupa o noapte de odihna, ziua urmatoare s-a desfasurat pe traseul Interlaken-Meiringen-Luverna-Langnau-Thun-Spiez-Interlaken, practic un traseu in cerc cu o pauza de citeva ore in Lucerna. intre Interlaken si Meiringen linia a mers pe malul lacului Briensee, iar de la Meiringen a urmat urcarea si coborirea unui munte cu ajutorul cremalierei; dupa 2 ore de emrs pe o portiune spectaculoasa din GeoldenPassLine am ajuns la Lucerna.l gara este oarecum in centrul orasului pe malul lacului, fiind de tip Terminus si nu de tranzit

tren al companiei BLS in gara Lucerna
8876.jpg


tren regional in gara Lucerna
4f33.jpg


harta orasului aflata in piata garii
ee2d.jpg


imagini din Lucerna
7b83.jpg

d0dc.jpg

a096.jpg

2c01.jpg

a08d.jpg


celebrul pod de lemn
b8b7.jpg

816d.jpg

bc44.jpg


2fef.jpg


bf4f.jpg


abd5.jpg


11f6.jpg


c4cf.jpg


983e.jpg


semafor pentru pietoni cu trei culor in fata garii
9602.jpg


apa lacului era foarte limpede ca de altfel in toate lacurile din Elvetia pe care le-am vazut, desi sint pline de vaporase
2fef.jpg

bf4f.jpg


troleibuz cu remorca - linia 1
59d3.jpg

linia 8
8d37.jpg


Pe traseul de intoarcere la Interlaken
a2d1.jpg

1eba.jpg

6d27.jpg


pe malul lacului Thun, intre Spiez si Interlaken
63b3.jpg


19a4.jpg


tren IC intre SPiez si Interlaken - avea cel putin 10 vagoane etajate si era aproape plin
9f28.jpg
 
poze facute in prima zi de utilziare a biletului Swiss Pass, pe ruta Chur-Filisur-Samedan-Ponstresina-Poschiavo
aproape toate pozele sint luate din tren

Malans - vedere spre Landquart

MalansgaraIMG_0821.jpg



Malans - in fata garii

MalansIMG_0806.jpg


Reteaua feroviara RhB
ReteauaRhBIMG_0927.jpg



Intre Chur si Filisur cu Bernina Express
Chur-FilisurIMG_0888.jpg


Reichenau Tamins
ReichenauTaminsIMG_0838.jpg



Tiefen Castle

TiefenCastelIMG_0900.jpg


TiefenCastelIMG_0901.jpg


Poze facute la Landwasser viaduct
Chur-FilisurIMG_0921.jpg

VederedepeLandwaserviaductIMG_0919.jpg

BerninaExpresspeLandwaserviaductIMG.jpg


Filisur
FilisurIMG_0928.jpg

Filisur - poza luata dinspre Bergun, se vede gara jos
FilisurIMG_0929.jpg

Filisur - cam aceeasi pozitie, dar dupa o intoarcere la 180 dengrade print tunel pentru a cistiga altitudine
Filisur-PontresinaIMG_0932.jpg


Filisur-BErgun
Filisur-PontresinaIMG_0935-1.jpg

Filisur-PontresinaIMG_0930-1.jpg



Albula line : Bergun-Preda
http://s179.photobucket.com/albums/w289/fan160/Elvetia%20Malans-Poschiavo-Saint%20Moritz-Davos-Malan/Bergun-
PredaIMG_0982-1.jpg
Bergun-PredaIMG_0958.jpg

Bergun-PredaAlbulaLineIMG_0991-1.jpg

Bergun-PredaAlbulaLineIMG_0985.jpg

Bergun-PredaAlbulaLineIMG_0992.jpg

Bergun-PredaIMG_0964.jpg


Bernina Lagalb -
BerninaDiavolezzaIMG_1130.jpg



Ospizio Bernina - punctul cel mai inalt al traseulu, 2253m
OspizioBerninaIMG_1148.jpg


Coborirea in serpentine de la Alp Grum spre Poschiavo
VederepanoramicalaculPoschiavoIMG_1.jpg

VederepanoramicasprePoschiavoIMG-1.jpg

VederepanoramicasprePoschiavoIMG_11.jpg