M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008]

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
10 august 2008 -=- M510; M500; M606: Excursie FeRoviaR㒠Fă’lticeni – Paşcani – Iaşi<i></i>

într-o prea frumoas㒠dimineaţ㒠de var㒠a anului 2008 am pornit într-o că’lă’torie FeRoviaR㒠pân㒠la Iaşi. Am parcurs cu drag la dus 122 de kilometri şi alţi 137 de kilometri la întors. Am simţit în inima mea de viitor pionier in d-ale transportului FeRoviaR fiecare joant㒠a că’ii ferate, am înregistrat fiecare semnal luminos vă’zut şi am privit cu respect pe fiecare dintre acei oameni care şi-au dedicat viaţa în slujba drumului de fier.

Despre aspectele istorice ale locurilor prin care am trecut în 10 august 2008 pe ruta Fă’lticeni - Dolhasca - Paşcani - Iaşi am mai menţionat şi într-un alt reportaj dedicat liniei M606 Iaşi – Paşcani. De data aceasta însă’, m㒠voi concentra în mare parte mai mult pe fotografii şi mai puţin pe text.

în plus faţ㒠de traseul FeRoviaR care va fi prezentat kilometru cu kilometru, v㒠invit s㒠urmă’riţi şi surpriza de a (re)vedea cea de-a doua gar㒠a Ieşilor care face intrarea în capitala Moldovei din direcţia Magistralei 600. Aşadar, vizionare plă’cut㒠la ceea ce va urma şi v㒠aştept cu drag la sfârşitul reportajului pentru un feed-back din partea dumneavoastră’!
<i></i>

Că’lă’torind cu trenul pe lâng㒠„Valea Feerică’”, între Costeşti-Iaşi şi Pietrişu<i></i>



06:30<i></i>

La rugă’mintea unui pasionat de calea ferat㒠(mardaryroby) şi la bună’voinţa unui alt pasionat de calea ferat㒠(subsemnatul), întâmplarea a fă’cut ca trezirea dis-de-dimineaţ㒠s㒠fie o realitate. Åži, odat㒠cu trezirea, o excursie FeRoviaR㒠de peste 250 de kilometri. într-o fug㒠nebunească’, am ajuns cu câteva clipe înainte ca trenul spre Dolhasca s㒠plece din gară’.

Bun㒠dimineaţa, Fă’lticeni! <i></i>


Trenul Personal Fă’lticeni - Dolhasca în Gara Fă’lticeni<i></i>



La 06:33, Trenul "Să’geat㒠Albastră’" (deci Siemens Desiro VT642) pleca spre Dolhasca. în stânga sensului de mers m㒠saluta iazul cu reflexia puternic㒠a Soarelui, iar în dreapta culoare roşie a vagoanelor de tip Eacs care staţionau pe linia industrial㒠a combinatului PAL Fă’lticeni. Acestea îmi aminteau de manevra tată’lui de acum câteva zile.

Semaforul mecanic permitea ieşirea din staţia Fă’lticeni<i></i>


Vagoane Eacs într-un decor industrial fă’lticenean <i></i>


Iazul amenajat pe râul Åžomuz<i></i>


Un gard viu de porumb separa calea ferat㒠de iazul din Fă’lticeni<i></i>



06:40<i></i>

în drum spre Dolhasca am trecut prin staţiile Preuteşti, Arghira, Dolheşti şi Vă’meni, unde automotorul oprea şi pornea cu drag pentru fiecare că’lă’tor dornic sau nevoit de o plimbare cu trenul. Lă’sam în urm㒠urbea natală’, de care avea să’-mi fie dor nu în acea zi, nu în acel an, ci... acum, când sunt departe, în capitală’…

Municipiul Fă’lticeni, vedere Sud-Estică’<i></i>



06:50<i></i>

Cu o vitez㒠medie de circulaţie de 35 km/h, Trenul Personal a oprit în halta Arghira. Aceast㒠staţie este "celebră’" pe linia 510 datorit㒠caselor din lemn care se asambleaz㒠în apropierea că’ii ferate.

Lunca Åžomuzului, leagă’n al civilizaţiei din Podişul Fă’lticenilor<i></i>


Case ecologice, din lemn, la Arghira<i></i>


O foarte interesant㒠form㒠de relief<i></i>



îmi permit s㒠amintesc de o legend㒠care mi se spunea când eram mic şi mergeam într-un sat din apropierea imaginilor pe care vi le prezint. Când eram la Manolea şi când tră’ia bunica mea, m㒠trezeam dimineaţa şi o întrebam, pe ruseşte: "De ce e albeaţa aceea în pă’dure?", iar ea îmi ră’spundea, tot în ruseşte: "Malcik, tam zaeţ tiopla lepioşki!" (Мальчик, там заяц тепло лепйошки.) Ei, acum înţelegeţi şi dumneavoastr㒠de ce este acea ceaţ㒠deasupra pă’durii din imagine...<i></i>

Un nor de fum de la vreun cuptor cu plă’cinte din pă’dure<i></i>


Metaforic, vorbind…<i></i>



07:00<i></i>

La prima or㒠a zilei de 10 august 2010, soarele arunca frunze de lumin㒠pe casele din localitatea Dolheşti, acolo unde trenul oprea pentru un minut. De aici, Să’geata albastr㒠mai avea 10 kilometri pân㒠s㒠ajung㒠în Gara Dolhasca, acolo unde fă’lticenenii (şi nu numai) puteau s㒠schimbe trenul şi s㒠accead㒠spre Suceava, Bucureşti, Braşov şi alte zeci de oraşe din România. Se-nţelege, deci, Dolhasca era staţia terminus a liniei 510, Fă’lticeni – Dolhasca.

Banca de aşteptare din Gara Dolheşti<i></i>



07:10<i></i>

Gara Dolhasca se afl㒠la 42 de kilometri de Suceava şi la 80 de kilometri de capă’tul nordic al Magistralei 500, punctul vamal Vicşani. Acest punct de oprire a luat fiinţ㒠o dat㒠cu construcţia liniei ferate Iţcani – Roman, în 15 decembrie 1869.

Gara Dolhasca<i></i>


Vedere că’tre Suceava<i></i>


Vedere spre Paşcani, Bucureşti<i></i>



07:20<i></i>

Binecunoscutul Tren Personal 5601, Iaşi – Putna, era tras de locomotiva electric㒠EA-758. Spun binecunoscut pentru c㒠în fiecare zi când plecam în vreo că’lă’torie FeRoviaRă’, vedeam oameni care aşteptau pe peron trenul spre direcţia Putna. Avea în spate 4 vagoane albastre, dintre care unul de clasa I şi alte 3 de clasa a II-a.

Trenul Personal Iaşi - Putna, tractat de locomotiva EA-758<i></i>


Trenul ce leag㒠Iaşiul de Suceava pleca din Gara Dolhasca<i></i>



07:40<i></i>

20 de minute de linişte şi pace au fost în Dolhasca pân㒠când o goarn㒠din direcţia Paşcani s-a auzit şi un tren a apă’rut în gară’. Peste 20 de pasageri aşteptau Trenul Accelerat 1833/1836, Iaşi – Timişoara. Acesta a plecat de la ora 6 din Iaşi şi urma s㒠ajung㒠la 20:41 în Timişoara. Avea 7 vagoane şi era tractat de locomotiva electric㒠vopsit㒠în schem㒠clasică’, EA-646.

Trenul Accelerat Iaşi - Timişoara Nord<i></i>


Locomotiva electric㒠EA1-646 în Staţia Dolhasca<i></i>


Åži-a plecat trenul spre Timişoara... <i></i>


1 kilometru de infrastructură’<i></i>



în aşteptarea trenului care avea s㒠m㒠duc㒠spre Paşcani, am mai stat 20 de minute în Gara Dolhasca. în acest timp, o ghicitoare mi-a venit să’-mi citeasc㒠în palmă’, iar un domn mai în vârst㒠m㒠sfă’tuia s㒠nu dau curs invitaţiei unor astfel de personaje. Totodată’, am fotografiat şi cupla central㒠automat㒠Scharfenberg a automotorului Desiro SR 20 D, care în 2008 a fă’cut serviciu pe secţia Fă’lticeni – Dolhasca (Iaşi). Acest dispozitiv de legare tip cupl㒠automat㒠cu suprafaţa frontal㒠încă’lzit㒠electric realizeaz㒠cuplarea mecanică’, electric㒠şi pneumatic㒠cu alte automotoare dotate cu acest tip de cuplă’.

Cupla automat㒠a automotorului Desiro SR 20 D<i></i>


Trenul Personal ce a fă’cut serviciu pe linia 510, Dolhasca - Fă’lticeni<i></i>



08:00<i></i>

Trenul Personal 5502, Suceava Nord – Paşcani, sosea în staţia Dolhasca cu 5 minute mai devreme. Era tractat de locomotiva electric㒠Bo-Bo 040-EC1-126. Locomotiva era clasică’, avea un graffitti deasupra plă’cuţei de identificare, un singur far central şi o putere de 3.400 kW. Mult prea mult pentru cele 3 vagoane etajate clasice 26-26.

Trenul Personal Suceava Nord - Paşcani<i></i>


Gara Dolhasca, vă’zut㒠din Trenul Personal<i></i>



08:10<i></i>

O dat㒠pornit trenul din Dolhasca, mai aveam de mers înc㒠28 de minute pân㒠în Gara Paşcani. Pân㒠a ajunge acolo, v㒠prezint câteva fotografii cu magistrala 500 între kilometrul 387 şi 408.

Spre Paşcani<i></i>


în curba de lâng㒠Halta Probota<i></i>




Trenul Personal oprea în Halta Probota<i></i>


în aliniament, pân㒠la Halta Lespezi<i></i>


Valea Siretului, vă’zut㒠de la etajul vagonului de că’lă’tori 26-26<i></i>


Viteza stabilit㒠pe aceast㒠porţiune este de 120 km/h<i></i>


Spre Lespezi<i></i>


Siretul şi urmele apelor sale umflate<i></i>


Un podeţ şi o curb㒠înainte de Halta Lespezi<i></i>


Spre Paşcani<i></i>


Terenuri inundate de-a lungul Magistralei 500<i></i>


Rambleul că’ii ferate a protejat suprastructura că’ii de inundaţii<i></i>


Intram în Staţia Lespezi<i></i>


Peronul Gă’rii Lespezi<i></i>


Vedere spre direcţia Suceava<i></i>


Plecarea din Staţia Lespezi<i></i>



08:20<i></i>

Dup㒠ce pasagerii au coborât şi au urcat în tren în Halta Lespezi, mecanicul locomotivei electrice a sunat din goarn㒠şi a accelerat spre Paşcani.

Spre Halta Lunca Siretului<i></i>




Peronul Haltei Lunca Siretului<i></i>


Vedere spre locurile de unde am pornit<i></i>


Un copac din preajma staţiei Lunca Siretului<i></i>


întâlnirea cu Trenul Accelerat 1854/1851, Mangalia – Suceava Nord<i></i>


Coada trenului Accelerat venit de la malul Mă’rii Negre<i></i>



în apropiere de intrarea în Gara Paşcani se afl㒠o linie industrial㒠care este paralel㒠cu Magistrala 500 distanţ㒠de 2 kilometri, iar apoi traseul acesteia urmeaz㒠o curb㒠că’tre o unitate industrial㒠de lâng㒠Barajul Lunca Siretului.

Linia industrial㒠că’tre societatea de lâng㒠Siret<i></i>


Că’tre Paşcani, la 1 kilometru<i></i>


Curtea COMAT SA<i></i>





08:30<i></i>

La intrarea pe teritoriul staţiei Paşcani ne-a întâmpinat o locomotiv㒠diesel-hidraulic㒠de 1250 de cai putere. Avea la cupl㒠dou㒠vagoane etajate nemodernizate seria 26-26 şi un vagon neetajat pe a că’rui plă’cuţ㒠scria „Bacă’u - Iaşi”.

LDH-165 manevrând vagoane de că’lă’tori în Paşcani<i></i>


Trenul de că’lă’tori manevrat de LDH-165<i></i>



Vis-a-vis de Gara Paşcani se afl㒠curtea societă’ţii de reparat şi modernizat material rulant, Remarul Paşcani. Pe liniile acesteia se regă’sesc atât vagoane vechi, cât şi vagoane proaspă’t modernizate, fie de marfă’, fie de că’lă’tori. Despre mai multe informaţii cu privire la profilul societă’ţii, accesaţi acest link. Åži tot despre profilul societă’ţii vom mai discuta undeva la sfârşitul reportajului, când v㒠voi prezenta nişte imagini surprinse în exclusivitate cu rama de vagoane de că’lă’tori etajate, ACVILA.

Una dintre liniile de acces că’tre Remarul Paşcani<i></i>


Vagoane de marfă’, locomotive franceze şi rama de vagoane etajate ACVILA<i></i>


Gara Paşcani, vă’zut㒠din trenul proaspă’t sosit pe linia 4<i></i>


Trenul şi că’lă’torii... <i></i>



Abia ajuns în Gara Paşcani, am înregistrat fiecare mişcare care avea loc acolo. Astfel, pe linia 1 sosise Trenul Personal 6451, Iaşi – Paşcani. Mai departe, aceste 3 vagoane vor fi plecat spre Bacă’u însemnând Trenul Personal 5442, Paşcani – Bacă’u.

Trenul Personal Iaşi - Paşcani<i></i>


Locomotiva electric㒠EA1-815<i></i>



08:40<i></i>

Locomotiva EA-528 s-a cuplat la cele 3 vagoane de pe linia 1. Avea s㒠tracteze spre Bacă’u Trenul Personal 5442. Asta despre vehicule feroviare, că’ci despre că’lă’tori v㒠pot spune c㒠pe peronul dintre linia 2 şi 3 aşteptau mai mult de 30-40 de pasageri care doreau s㒠mearg㒠cu trenul spre Bucureşti.

Trenul Personal Paşcani – Bacă’u<i></i>


Vedere spre direcţia Bucureşti<i></i>


Vedere spre direcţia Suceava<i></i>


Locomotiva electric㒠EA-528<i></i>



08:50<i></i>

Sosit cu 4 minute mai timpuriu, Trenul Rapid 652, Suceava Nord – Bucureşti Nord, intra în Gara Paşcani pe linia 2. Că’lă’torii îl aşteptau…

Trenul Rapid Suceava Nord - Bucureşti Nord<i></i>


Locomotiva electric㒠modernizat㒠Siemens clasa 45<i></i>


New versus old<i></i>


Dou㒠locomotive electrice româneşti, gata de plecare spre direcţia Sud a Magistralei 500<i></i>



Pe linia 3 sosea din direcţia Iaşi Trenul Accelerat 10857, Iaşi – Vatra Dornei. Automotorul Desiro nr. 2055 era uniclas㒠şi avea fotolii confortabile cu aranjament 2+1. Chiar şi aşa, pentru cei 253 de kilometri, existenţa unui tren cu propulsie diesel pe sub linie electrificat㒠mi se pare nerentabilă’. Dar am întors capul că’tre stânga şi am vă’zut pe linia 5 Trenul Personal 5401/5406. Era tras de locomotiva EA1-655.

Trenul Accelerat Iaşi - Vatra Dornei sosind în Gara Paşcani<i></i>


Automotorul Desiro nr. 2055 uniclasă’<i></i>


EA1-655 venit cu tren de la Mă’r㒺eşti<i></i>



09:00<i></i>

Trenul Accelerat 1839/1838, Timişoara Nord – Iaşi, gara pe linia 2 cu ale sale vagoane venite de la 739 de kilometri depă’rtare. Acesta a fost tractat de EA-855 şi urma s㒠plece repede-repede că’tre Iaşi, staţia terminus a trenului. Pe linia 5 staţiona şi era gata de plecare Trenul Personal P5406, Paşcani – Iaşi. Avea ca locomotiv㒠de tracţiune pe EA1-815, cea pe care am mai vă’zut-o în acea dimineaţ㒠sosit㒠de la Iaşi cu Trenul Personal 6451. Trenul avea în componenţa sa 3 vagoane neetajate şi alte 3 etajate.

Trenul Accelerat venit de la Timişoara pleca spre Iaşi cu EA-855<i></i>


Trenul Personal Paşcani – Iaşi<i></i>



09:10<i></i>

Dup㒠ce Acceleratul Timişoara Nord – Iaşi a plecat la ora 9 şi câteva minute, Trenul Personal 5406, Paşcani – Iaşi, pleca agale din Gara Paşcani. Pe linia 4 era LDH-165 care manevra câteva vagoane de că’lă’tori. M㒠întreb, oare a fost traficul din aceast㒠gar㒠într-atât de dens încât s㒠fi fost nevoie vreodat㒠de 2 LDH-uri de manevră’?<i></i>

Omul zilei din Paşcani, LDH-165<i></i>



în continuare, trenul se autoghida pe calea liniei în curb㒠spre Iaşi. Linia 606, Paşcani – Iaşi, are o vechime de peste 138 de ani, când lega cu drum de fier pentru prima dat㒠în istorie cele dou㒠târguri moldoveneşti, Suceava de Iaşi.

Că’tre Iaşi<i></i>




EA-344 conservat㒠în curtea societă’ţii Remarul Paşcani<i></i>


O locomotiv㒠stră’in㒠pe 4 osii aştepta o recondiţionare<i></i>




Trenul înainta spre Iaşi<i></i>


Culmea boghiului motor… s㒠cari de-a lungul vieţii active vagoane de marf㒠şi la sfârşitul carierei s㒠fii că’rat de-un vagon de marfă’<i></i>


O fost㒠LDE îşi ducea bă’trâneţile în curtea Remarul<i></i>


Ală’turi de vecina sa<i></i>


Poate or s㒠învie, poate... o s㒠fie materie prim㒠pentru altele ca ele<i></i>


Locomotiva electric㒠40-0635-9, în stare de conservare<i></i>


Locomotiva electric㒠40-0748-0, pecetluit㒠cu un C înconjurat de un cerc<i></i>


Locomotivele 748 şi 865 bot în bot într-un somn continuu<i></i>


Locomotiva electric㒠40-0865-2<i></i>


Locomotiva electric㒠40-0739-9<i></i>


Locomotive mari... pă’ră’site<i></i>



Dup㒠ce am vă’zut câteva locomotive conservate, trenul meu accelera spre Iaşi. Avea, a avut şi o s㒠tot aib㒠de parcurs pân㒠în capitala Moldovei 76 de kilometri. Timpul de parcurs a fost, pentru acest tren personal, 85 de minute, deci o vitez㒠comercial㒠de 54 km/h.

Am lă’sat Paşcaniul în urmă’, cu promisiunea c㒠seara o s㒠m㒠întorc <i></i>


Limitare de vitez㒠de 90 km/h pe podul peste Siret<i></i>


Urma traversarea Râului Siret<i></i>


Râul Siret<i></i>


Un pod rutier construit peste calea ferată’<i></i>



09:20<i></i>

Dup㒠câţiva kilometri de la plecarea din Paşcani, trenul începea să’-şi arate proprietă’ţile de „acordeon metalic”. Desigur, curbele cu un grad de declivitate ridicat erau cauza încordă’rii trenului…

în palier spre Ruginoasa<i></i>




Prima curb㒠de pe dealurile din Ruginoasa<i></i>


Åži tot aşa mai departe... <i></i>






Trenul trecea prin una dintre cele mai frumoase bucle ale Că’ilor Ferate Moldoveneşti<i></i>


Ce lă’sam în urmă’, ne ară’ta Soarele<i></i>






Am ieşit din curbele de la Ruginoasa, iar podişul Moldovei îmi să’rea în faţa ochilor<i></i>


Lanuri de floarea-soarelui<i></i>


Porţiune de aliniament spre Ruginoasa<i></i>


Din nou o curbă’<i></i>






Intrare cu limitare de vitez㒠în Staţia Ruginoasa<i></i>


Se ză’resc primele încrucişă’ri de linie<i></i>


începutul peronului staţiei Ruginoasa<i></i>



Gara Ruginoasa, locul de plecare si de sosire dintr-o localitate de podiş, acolo unde au loc celebrele lupte cu ciomege dintre localnicii din „vale” cu localnicii din „deal” în preajma să’rbă’torilor de iarnă’.

Gara Ruginoasa<i></i>


O anex㒠a Gă’rii din Ruginoasa<i></i>


La revedere, Ruginoasa! <i></i>


Se ză’reau semnalele de ieşire din Gara Ruginoasa<i></i>



09:30<i></i>

Dup㒠ce am trecut de curbele sinuoase de la Ruginoasa, drumul de fier construit în 1870 se prezenta cu o serie continu㒠de curbe care, pe lâng㒠scopul neexploatat de „agrement turistic”, uzeaz㒠considerabil calea de rulare şi roţile vehiculelor feroviare. Dar pân㒠una-alta, m-am bucurat de peisajele Podişului Moldovei, că’ci la nivelul de că’lă’tor asta era tot ce putea s㒠m㒠îngrijoreze.

Coada trenului pă’ră’sind Staţia Ruginoasa<i></i>


Trenul urca pe linia amplasat㒠de-a lungul localită’ţii Rediu<i></i>


Trenul trecea printre casele oamenilor<i></i>




Spre Costeşti Iaşi<i></i>


Semnal luminos de parcurs<i></i>


O privire şi înapoi<i></i>


Indicator de declivitate, atenţie - Coborâm! <i></i>


Salcia verde ca prospeţimea ierbii şi culoarea roşie a semnalului ce ordona... oprirea<i></i>


în depă’rtare se observa o form㒠de relief care mie îmi este tare dragă’<i></i>


Trenul se apropia de Halta Costeşti Iaşi<i></i>


Coboram, tot coboram<i></i>


Halta Costeşti Iaşi<i></i>


Pastel de vară’<i></i>


Valea Ferică’<i></i>




Indicator de declivitate<i></i>


…Şi de reducere a vitezei<i></i>


Mereu când trec pe aici am impresia c㒠zbor<i></i>


Trenul Personal Iaşi - Paşcani se ascundea dup㒠stâlpul de susţinere a catenarei<i></i>


Urma staţia Pietrişu<i></i>
 
09:40<i></i>

Dup㒠ce am trecut de staţiile Ruginoasa şi Costeşti Iaşi, în calea noastr㒠se revă’rsa o vale feeric㒠unde trenul strica liniştea şi se cocoţa pe coasta nordic㒠a formei de relief. Emoţia momentului a fost puternic impregnat㒠în mintea şi inima privitorului…

Valea Feerică’<i></i>




Doar mecanicului îi mai pă’sa de indicatorul cu VS<i></i>


O fi crescut iarba mai mare, dar multe popoare şi-ar dori s㒠împrumute nişte „verde” de la români<i></i>


Peronul haltei Pietrişu<i></i>


Probabil c㒠Halta Pietrişu e Staţia lui Robin Hood. Lui îi plă’ceau copacii…<i></i>


Marele Canion din zona Ieşilor... <i></i>


Trenul traversa pante tot mai mici, deci se apropia de o zon㒠de palier<i></i>


Sau nu... mai aveam ceva de coborât! Domnule mecanic, mâna pe KD2! <i></i>




Era frumos ce lă’sam în urmă’<i></i>


Spre Târgu Frumos<i></i>


Trenul trecea pe sub şoseaua rutier㒠Roman – Iaşi<i></i>




Linia ferat㒠mai cobora pân㒠a ajunge în Târgu Frumos<i></i>


Semnal luminos de intrare în Gara Târgu Frumos<i></i>


Solariile harnicilor gospodari din Târgu reflectau puternic soarele de vară’<i></i>





09:50<i></i>

Iat㒠c㒠aproximativ la jumă’tatea traseului liniei 606 se afl㒠Staţia Târgu Frumos, gar㒠în care opresc toate trenurile (inclusiv cele de rang Intercity). Pe la 9:50 urma s㒠opreasc㒠şi Trenul Personal 5406, Paşcani – Iaşi.

Remiza utilajelor de intervenţie<i></i>


Peisaj industrial vis-a-vis de gară’<i></i>


Peronul Gă’rii Târgu Frumos<i></i>


Gara Târgu Frumos<i></i>


Trenul pleca mai departe spre Iaşi<i></i>


în zare se vedea silueta oraşului<i></i>


Municipiul Târgu Frumos spionat de pe linia ferată’<i></i>


80 km/h vitez㒠maximă’<i></i>


Zon㒠lin㒠de podiş <i></i>


Trenul înainta pe traseul cu multe curbe al liniei 606<i></i>


Coada Trenului Personal Paşcani – Iaşi<i></i>








în decor a apă’rut un balon portocaliu... <i></i>


A că’rui soart㒠bă’nuiesc c㒠o ştiţi…<i></i>




Trenul înainta cu mai puţin de 85 km/h<i></i>


Linia 606<i></i>


Simţind aerul curat şi viteza vântului<i></i>


în apropiere de Sârca<i></i>


Semnal de intrare în Gara Sârca<i></i>



10:00<i></i>

Dup㒠11 kilometri de la Târgu Frumos, trenul oprea în Sârca.

Peronul Gă’rii Sârca<i></i>


Gara Sârca<i></i>


Silozul de la Sârca<i></i>


Trenul pleca spre urmă’toarea staţie – Budă’i<i></i>


Curba de ieşire din Gara Sârca în direcţia Iaşi<i></i>




Se vedeau lacurile din Podu Iloaiei<i></i>


O alt㒠limitare de viteză’<i></i>


între haltele Sârca şi Budă’i<i></i>


Spre Halta Budă’i<i></i>


Dealurile din preajma localită’ţii Podu Iloaiei<i></i>


Atenţie, peste 1000 de metri opreşti, domnule mecanic! <i></i>


Au mai trecut 100 de metri... <i></i>


Peronul Haltei Budă’i<i></i>


Halta Budă’i<i></i>


Vedere spre direcţia Paşcani<i></i>


Vedere spre direcţia Iaşi<i></i>


Trenul pleca din satul Budă’i<i></i>



10:10<i></i>

Cerul se înnorase de îndat㒠ce ne apropiam de staţia Podu Iloaiei. Era o caracteristic㒠meteorologic㒠destul de trist㒠pentru ziua ce doream s-o dedic unei plimbă’ri pe liniile ferate din preajma Iaşilor.

Spre Podu Iloaiei<i></i>


Lacul piscicol de la Podu Iloaiei<i></i>


Vedere backwards<i></i>








Spre Podu Iloaiei<i></i>






Lacul apă’rea din nou în vizorul nostru<i></i>



Trenul Personal Paşcani – Iaşi intra în Gara Podu Iloaiei. Aici era un tren pe linia care, probabil, venea de la Hîrlă’u. Spun probabil deoarece nu apă’rea în cartea Mersul Trenurilor 2007-2008. Dar tind s㒠cred c㒠este Trenul Personal Hîrlă’u – Iaşi / Iaşi - Hârlă’u, având în vedere locaţia sa, compunerea trenului şi faptul c㒠Podu Iloaiei este un mic nod FeRoviaR. C㒠tot am amintit, la 1 iulie 1910 a fost dat㒠în circulaţie calea ferat㒠Podu Iloaiei – Hârlă’u. Aceast㒠ruta s-a vrut a fi o punte de legă’tur㒠între Botoşani şi Iaşi, îns㒠proiectul a fost întrerupt.

Trenul intra în Gara Podu Iloaiei<i></i>




Liniile industriale că’tre Remat, sucursala Podu Iloaiei<i></i>


DA 1250<i></i>


Gara Podu Iloaiei şi Trenul Personal de Hârlă’u<i></i>



10:20<i></i>

întrucât mi s-a fă’cut observaţie c㒠ţineam geamul deschis, iar linia dintre Podu Iloaiei şi Leţcani nu era decât o porţiune de aliniament, am închis geamul şi am continuat s㒠admir peisajul înnorat din apropierea Iaşilor.

Un mini-tren al CFR Infrastructură’<i></i>




Intrare în Gara Leţcani<i></i>


Peronul Gă’rii Leţcani<i></i>


Gara Leţcani, construit㒠în acelaşi stil cu gă’rile de pe linia 608, Dorohoi - Leţcani<i></i>


Locul de munc㒠al Impiegatului Dispozitor de Mişcare<i></i>


Trenul ieşea din Leţcani şi se îndrepta spre Iaşi<i></i>


Câteva vagoane de marf㒠uitate de criza economic㒠<i></i>


Spre Iaşi<i></i>









10:30<i></i>

De la plecarea din Leţcani şi pân㒠aproape de Gara Iaşi, trenul a parcurs o porţiune de aliniament, drept pentru care trenul a circulat cu vitez㒠sporit㒠(100 km/h).

Depoul de tramvaie<i></i>


Cele 5 edificii îmi spuneau c㒠am intrat în Iaşi<i></i>


2 locomotive pe care urma s㒠le vizitez puţin mai târziu<i></i>


Norii fioroşi de pe cer şi curba de la intrarea în Iaşi<i></i>


înc㒠oleacă’…<i></i>



Filmul în care apare intrarea trenului în abatere în „Gara mică’” poate fi urmă’rit aici: http://www.youtube.com/watch?v=DD7ylO-s65s

Iat㒠c㒠dup㒠76 de kilometri distanţ㒠de la Paşcani am ajuns în Gara din târgul Ieşilor. Am parcurs aceast㒠distanţ㒠într-o or㒠şi 25 de minute, că’lă’torind, deci, cu o vitez㒠medie de 54 km/h. V㒠reamintesc, locomotiva care a tractat trenul pe linia 606 a fost EA1-815. Dar înainte de a încheia acest reportaj FeRoviaR, v㒠rog să’-mi daţi voie preţ de câteva fotografii s㒠v㒠prezint câteva aspecte despre Gara Iaşi.


10:40<i></i>

LDH-292 la manevre în Gara Iaşi<i></i>


Trenul şi că’lă’torii care au venit de la Paşcani<i></i>


Faţada dinspre oraş a Gă’rii Iaşi<i></i>


Peronul…<i></i>


Revizia de vagoane<i></i>


DA-1335 cu un tren de că’lă’tori<i></i>


LDH-292 şi Revizia de Vagoane Iaşi<i></i>


Liniile 3 şi 4<i></i>


înc㒠se mai lucra la peronul Gă’rii<i></i>


Porumbeii, nelipsiţi din Gă’rile României<i></i>


Gara Iaşi<i></i>



V㒠mulţumesc sincer c㒠m-aţi urmă’rit pân㒠aici şi sper s㒠v㒠fi plă’cut transcrierea realită’ţii, aşa cum am vă’zut-o eu, de-a lungul celor 122 de kilometri de la Fă’lticeni pân㒠în Iaşi. Urmează’, bineînţeles, întoarcerea acasă’, unde v-am pregă’tit mai multe surprize care aşteapt㒠s㒠le descoperiţi în blogurile urmă’toare.