M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008]

Calatoria cu trenul vazuta de tine
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

M510,M500,M606: Excursie FeRoviaRa Falticeni-Iasi[2008]

Mesaj de mishu88 » Mie Dec 08, 2010 11:27 am

10 august 2008 -=- M510; M500; M606: Excursie FeRoviaR㒠Fă’lticeni – Paşcani – Iaşi

într-o prea frumoas㒠dimineaţ㒠de var㒠a anului 2008 am pornit într-o că’lă’torie FeRoviaR㒠pân㒠la Iaşi. Am parcurs cu drag la dus 122 de kilometri şi alţi 137 de kilometri la întors. Am simţit în inima mea de viitor pionier in d-ale transportului FeRoviaR fiecare joant㒠a că’ii ferate, am înregistrat fiecare semnal luminos vă’zut şi am privit cu respect pe fiecare dintre acei oameni care şi-au dedicat viaţa în slujba drumului de fier.

Despre aspectele istorice ale locurilor prin care am trecut în 10 august 2008 pe ruta Fă’lticeni - Dolhasca - Paşcani - Iaşi am mai menţionat şi într-un alt reportaj dedicat [Link Removed for Guests]. De data aceasta însă’, m㒠voi concentra în mare parte mai mult pe fotografii şi mai puţin pe text.

în plus faţ㒠de traseul FeRoviaR care va fi prezentat kilometru cu kilometru, v㒠invit s㒠urmă’riţi şi surpriza de a (re)vedea cea de-a doua gar㒠a Ieşilor care face intrarea în capitala Moldovei din direcţia Magistralei 600. Aşadar, vizionare plă’cut㒠la ceea ce va urma şi v㒠aştept cu drag la sfârşitul reportajului pentru un feed-back din partea dumneavoastră’!


Că’lă’torind cu trenul pe lâng㒠„Valea Feerică’”, între Costeşti-Iaşi şi Pietrişu
[Link Removed for Guests]


06:30

La rugă’mintea unui pasionat de calea ferat㒠([Link Removed for Guests]) şi la bună’voinţa unui alt pasionat de calea ferat㒠(subsemnatul), întâmplarea a fă’cut ca trezirea dis-de-dimineaţ㒠s㒠fie o realitate. Åži, odat㒠cu trezirea, o excursie FeRoviaR㒠de peste 250 de kilometri. într-o fug㒠nebunească’, am ajuns cu câteva clipe înainte ca trenul spre Dolhasca s㒠plece din gară’.

Bun㒠dimineaţa, Fă’lticeni!
[Link Removed for Guests]

Trenul Personal Fă’lticeni - Dolhasca în Gara Fă’lticeni
[Link Removed for Guests]


La 06:33, Trenul "Să’geat㒠Albastră’" (deci Siemens Desiro VT642) pleca spre Dolhasca. în stânga sensului de mers m㒠saluta iazul cu reflexia puternic㒠a Soarelui, iar în dreapta culoare roşie a vagoanelor de tip Eacs care staţionau pe linia industrial㒠a combinatului PAL Fă’lticeni. Acestea îmi aminteau de [Link Removed for Guests] de acum câteva zile.

Semaforul mecanic permitea ieşirea din staţia Fă’lticeni
[Link Removed for Guests]

Vagoane Eacs într-un decor industrial fă’lticenean
[Link Removed for Guests]

Iazul amenajat pe râul Åžomuz
[Link Removed for Guests]

Un gard viu de porumb separa calea ferat㒠de iazul din Fă’lticeni
[Link Removed for Guests]


06:40

în drum spre Dolhasca am trecut prin staţiile Preuteşti, Arghira, Dolheşti şi Vă’meni, unde automotorul oprea şi pornea cu drag pentru fiecare că’lă’tor dornic sau nevoit de o plimbare cu trenul. Lă’sam în urm㒠urbea natală’, de care avea să’-mi fie dor nu în acea zi, nu în acel an, ci... acum, când sunt departe, în capitală’…

Municipiul Fă’lticeni, vedere Sud-Estică’
[Link Removed for Guests]


06:50

Cu o vitez㒠medie de circulaţie de 35 km/h, Trenul Personal a oprit în halta Arghira. Aceast㒠staţie este "celebră’" pe linia 510 datorit㒠caselor din lemn care se asambleaz㒠în apropierea că’ii ferate.

Lunca Åžomuzului, leagă’n al civilizaţiei din Podişul Fă’lticenilor
[Link Removed for Guests]

Case ecologice, din lemn, la Arghira
[Link Removed for Guests]

O foarte interesant㒠form㒠de relief
[Link Removed for Guests]


îmi permit s㒠amintesc de o legend㒠care mi se spunea când eram mic şi mergeam într-un sat din apropierea imaginilor pe care vi le prezint. Când eram la Manolea şi când tră’ia bunica mea, m㒠trezeam dimineaţa şi o întrebam, pe ruseşte: "De ce e albeaţa aceea în pă’dure?", iar ea îmi ră’spundea, tot în ruseşte: "Malcik, tam zaeţ tiopla lepioşki!" (Мальчик, там заяц тепло лепйошки.) Ei, acum înţelegeţi şi dumneavoastr㒠de ce este acea ceaţ㒠deasupra pă’durii din imagine...

Un nor de fum de la vreun cuptor cu plă’cinte din pă’dure
[Link Removed for Guests]

Metaforic, vorbind…
[Link Removed for Guests]


07:00

La prima or㒠a zilei de 10 august 2010, soarele arunca frunze de lumin㒠pe casele din localitatea Dolheşti, acolo unde trenul oprea pentru un minut. De aici, Să’geata albastr㒠mai avea 10 kilometri pân㒠s㒠ajung㒠în Gara Dolhasca, acolo unde fă’lticenenii (şi nu numai) puteau s㒠schimbe trenul şi s㒠accead㒠spre Suceava, Bucureşti, Braşov şi alte zeci de oraşe din România. Se-nţelege, deci, Dolhasca era staţia terminus a liniei 510, Fă’lticeni – Dolhasca.

Banca de aşteptare din Gara Dolheşti
[Link Removed for Guests]


07:10

Gara Dolhasca se afl㒠la 42 de kilometri de Suceava şi la 80 de kilometri de capă’tul nordic al Magistralei 500, punctul vamal Vicşani. Acest punct de oprire a luat fiinţ㒠o dat㒠cu construcţia liniei ferate Iţcani – Roman, în 15 decembrie 1869.

Gara Dolhasca
[Link Removed for Guests]

Vedere că’tre Suceava
[Link Removed for Guests]

Vedere spre Paşcani, Bucureşti
[Link Removed for Guests]


07:20

Binecunoscutul Tren Personal 5601, Iaşi – Putna, era tras de locomotiva electric㒠EA-758. Spun binecunoscut pentru c㒠în fiecare zi când plecam în vreo că’lă’torie FeRoviaRă’, vedeam oameni care aşteptau pe peron trenul spre direcţia Putna. Avea în spate 4 vagoane albastre, dintre care unul de clasa I şi alte 3 de clasa a II-a.

Trenul Personal Iaşi - Putna, tractat de locomotiva EA-758
[Link Removed for Guests]

Trenul ce leag㒠Iaşiul de Suceava pleca din Gara Dolhasca
[Link Removed for Guests]


07:40

20 de minute de linişte şi pace au fost în Dolhasca pân㒠când o goarn㒠din direcţia Paşcani s-a auzit şi un tren a apă’rut în gară’. Peste 20 de pasageri aşteptau Trenul Accelerat 1833/1836, Iaşi – Timişoara. Acesta a plecat de la ora 6 din Iaşi şi urma s㒠ajung㒠la 20:41 în Timişoara. Avea 7 vagoane şi era tractat de locomotiva electric㒠vopsit㒠în schem㒠clasică’, EA-646.

Trenul Accelerat Iaşi - Timişoara Nord
[Link Removed for Guests]

Locomotiva electric㒠EA1-646 în Staţia Dolhasca
[Link Removed for Guests]

Åži-a plecat trenul spre Timişoara...
[Link Removed for Guests]

1 kilometru de infrastructură’
[Link Removed for Guests]


în aşteptarea trenului care avea s㒠m㒠duc㒠spre Paşcani, am mai stat 20 de minute în Gara Dolhasca. în acest timp, o ghicitoare mi-a venit să’-mi citeasc㒠în palmă’, iar un domn mai în vârst㒠m㒠sfă’tuia s㒠nu dau curs invitaţiei unor astfel de personaje. Totodată’, am fotografiat şi cupla central㒠automat㒠Scharfenberg a automotorului Desiro SR 20 D, care în 2008 a fă’cut serviciu pe secţia Fă’lticeni – Dolhasca (Iaşi). Acest dispozitiv de legare tip cupl㒠automat㒠cu suprafaţa frontal㒠încă’lzit㒠electric realizeaz㒠cuplarea mecanică’, electric㒠şi pneumatic㒠cu alte automotoare dotate cu acest tip de cuplă’.

Cupla automat㒠a automotorului Desiro SR 20 D
[Link Removed for Guests]

Trenul Personal ce a fă’cut serviciu pe linia 510, Dolhasca - Fă’lticeni
[Link Removed for Guests]


08:00

Trenul Personal 5502, Suceava Nord – Paşcani, sosea în staţia Dolhasca cu 5 minute mai devreme. Era tractat de locomotiva electric㒠Bo-Bo 040-EC1-126. Locomotiva era clasică’, avea un graffitti deasupra plă’cuţei de identificare, un singur far central şi o putere de 3.400 kW. Mult prea mult pentru cele 3 vagoane etajate clasice 26-26.

Trenul Personal Suceava Nord - Paşcani
[Link Removed for Guests]

Gara Dolhasca, vă’zut㒠din Trenul Personal
[Link Removed for Guests]


08:10

O dat㒠pornit trenul din Dolhasca, mai aveam de mers înc㒠28 de minute pân㒠în Gara Paşcani. Pân㒠a ajunge acolo, v㒠prezint câteva fotografii cu magistrala 500 între kilometrul 387 şi 408.

Spre Paşcani
[Link Removed for Guests]

în curba de lâng㒠Halta Probota
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Trenul Personal oprea în Halta Probota
[Link Removed for Guests]

în aliniament, pân㒠la Halta Lespezi
[Link Removed for Guests]

Valea Siretului, vă’zut㒠de la etajul vagonului de că’lă’tori 26-26
[Link Removed for Guests]

Viteza stabilit㒠pe aceast㒠porţiune este de 120 km/h
[Link Removed for Guests]

Spre Lespezi
[Link Removed for Guests]

Siretul şi urmele apelor sale umflate
[Link Removed for Guests]

Un podeţ şi o curb㒠înainte de Halta Lespezi
[Link Removed for Guests]

Spre Paşcani
[Link Removed for Guests]

Terenuri inundate de-a lungul Magistralei 500
[Link Removed for Guests]

Rambleul că’ii ferate a protejat suprastructura că’ii de inundaţii
[Link Removed for Guests]

Intram în Staţia Lespezi
[Link Removed for Guests]

Peronul Gă’rii Lespezi
[Link Removed for Guests]

Vedere spre direcţia Suceava
[Link Removed for Guests]

Plecarea din Staţia Lespezi
[Link Removed for Guests]


08:20

Dup㒠ce pasagerii au coborât şi au urcat în tren în Halta Lespezi, mecanicul locomotivei electrice a sunat din goarn㒠şi a accelerat spre Paşcani.

Spre Halta Lunca Siretului
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Peronul Haltei Lunca Siretului
[Link Removed for Guests]

Vedere spre locurile de unde am pornit
[Link Removed for Guests]

Un copac din preajma staţiei Lunca Siretului
[Link Removed for Guests]

întâlnirea cu Trenul Accelerat 1854/1851, Mangalia – Suceava Nord
[Link Removed for Guests]

Coada trenului Accelerat venit de la malul Mă’rii Negre
[Link Removed for Guests]


în apropiere de intrarea în Gara Paşcani se afl㒠o linie industrial㒠care este paralel㒠cu Magistrala 500 distanţ㒠de 2 kilometri, iar apoi traseul acesteia urmeaz㒠o curb㒠că’tre o unitate industrial㒠de lâng㒠[Link Removed for Guests].

Linia industrial㒠că’tre societatea de lâng㒠Siret
[Link Removed for Guests]

Că’tre Paşcani, la 1 kilometru
[Link Removed for Guests]

Curtea COMAT SA
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]


08:30

La intrarea pe teritoriul staţiei Paşcani ne-a întâmpinat o locomotiv㒠diesel-hidraulic㒠de 1250 de cai putere. Avea la cupl㒠dou㒠vagoane etajate nemodernizate seria 26-26 şi un vagon neetajat pe a că’rui plă’cuţ㒠scria „Bacă’u - Iaşi”.

LDH-165 manevrând vagoane de că’lă’tori în Paşcani
[Link Removed for Guests]

Trenul de că’lă’tori manevrat de LDH-165
[Link Removed for Guests]


Vis-a-vis de Gara Paşcani se afl㒠curtea societă’ţii de reparat şi modernizat material rulant, Remarul Paşcani. Pe liniile acesteia se regă’sesc atât vagoane vechi, cât şi vagoane proaspă’t modernizate, fie de marfă’, fie de că’lă’tori. Despre mai multe informaţii cu privire la profilul societă’ţii, accesaţi acest [Link Removed for Guests]. Åži tot despre profilul societă’ţii vom mai discuta undeva la sfârşitul reportajului, când v㒠voi prezenta nişte imagini surprinse în exclusivitate cu rama de vagoane de că’lă’tori etajate, ACVILA.

Una dintre liniile de acces că’tre Remarul Paşcani
[Link Removed for Guests]

Vagoane de marfă’, locomotive franceze şi rama de vagoane etajate ACVILA
[Link Removed for Guests]

Gara Paşcani, vă’zut㒠din trenul proaspă’t sosit pe linia 4
[Link Removed for Guests]

Trenul şi că’lă’torii...
[Link Removed for Guests]


Abia ajuns în Gara Paşcani, am înregistrat fiecare mişcare care avea loc acolo. Astfel, pe linia 1 sosise Trenul Personal 6451, Iaşi – Paşcani. Mai departe, aceste 3 vagoane vor fi plecat spre Bacă’u însemnând Trenul Personal 5442, Paşcani – Bacă’u.

Trenul Personal Iaşi - Paşcani
[Link Removed for Guests]

Locomotiva electric㒠EA1-815
[Link Removed for Guests]


08:40

Locomotiva EA-528 s-a cuplat la cele 3 vagoane de pe linia 1. Avea s㒠tracteze spre Bacă’u Trenul Personal 5442. Asta despre vehicule feroviare, că’ci despre că’lă’tori v㒠pot spune c㒠pe peronul dintre linia 2 şi 3 aşteptau mai mult de 30-40 de pasageri care doreau s㒠mearg㒠cu trenul spre Bucureşti.

Trenul Personal Paşcani – Bacă’u
[Link Removed for Guests]

Vedere spre direcţia Bucureşti
[Link Removed for Guests]

Vedere spre direcţia Suceava
[Link Removed for Guests]

Locomotiva electric㒠EA-528
[Link Removed for Guests]


08:50

Sosit cu 4 minute mai timpuriu, Trenul Rapid 652, Suceava Nord – Bucureşti Nord, intra în Gara Paşcani pe linia 2. Că’lă’torii îl aşteptau…

Trenul Rapid Suceava Nord - Bucureşti Nord
[Link Removed for Guests]

Locomotiva electric㒠modernizat㒠Siemens clasa 45
[Link Removed for Guests]

New versus old
[Link Removed for Guests]

Dou㒠locomotive electrice româneşti, gata de plecare spre direcţia Sud a Magistralei 500
[Link Removed for Guests]


Pe linia 3 sosea din direcţia Iaşi Trenul Accelerat 10857, Iaşi – Vatra Dornei. Automotorul Desiro nr. 2055 era uniclas㒠şi avea fotolii confortabile cu aranjament 2+1. Chiar şi aşa, pentru cei 253 de kilometri, existenţa unui tren cu propulsie diesel pe sub linie electrificat㒠mi se pare nerentabilă’. Dar am întors capul că’tre stânga şi am vă’zut pe linia 5 Trenul Personal 5401/5406. Era tras de locomotiva EA1-655.

Trenul Accelerat Iaşi - Vatra Dornei sosind în Gara Paşcani
[Link Removed for Guests]

Automotorul Desiro nr. 2055 uniclasă’
[Link Removed for Guests]

EA1-655 venit cu tren de la Mă’r㒺eşti
[Link Removed for Guests]


09:00

Trenul Accelerat 1839/1838, Timişoara Nord – Iaşi, gara pe linia 2 cu ale sale vagoane venite de la 739 de kilometri depă’rtare. Acesta a fost tractat de EA-855 şi urma s㒠plece repede-repede că’tre Iaşi, staţia terminus a trenului. Pe linia 5 staţiona şi era gata de plecare Trenul Personal P5406, Paşcani – Iaşi. Avea ca locomotiv㒠de tracţiune pe EA1-815, cea pe care am mai vă’zut-o în acea dimineaţ㒠sosit㒠de la Iaşi cu Trenul Personal 6451. Trenul avea în componenţa sa 3 vagoane neetajate şi alte 3 etajate.

Trenul Accelerat venit de la Timişoara pleca spre Iaşi cu EA-855
[Link Removed for Guests]

Trenul Personal Paşcani – Iaşi
[Link Removed for Guests]


09:10

Dup㒠ce Acceleratul Timişoara Nord – Iaşi a plecat la ora 9 şi câteva minute, Trenul Personal 5406, Paşcani – Iaşi, pleca agale din Gara Paşcani. Pe linia 4 era LDH-165 care manevra câteva vagoane de că’lă’tori. M㒠întreb, oare a fost traficul din aceast㒠gar㒠într-atât de dens încât s㒠fi fost nevoie vreodat㒠de 2 LDH-uri de manevră’?

Omul zilei din Paşcani, LDH-165
[Link Removed for Guests]


în continuare, trenul se autoghida pe calea liniei în curb㒠spre Iaşi. Linia 606, Paşcani – Iaşi, are o vechime de peste 138 de ani, când lega cu drum de fier pentru prima dat㒠în istorie cele dou㒠târguri moldoveneşti, Suceava de Iaşi.

Că’tre Iaşi
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

EA-344 conservat㒠în curtea societă’ţii Remarul Paşcani
[Link Removed for Guests]

O locomotiv㒠stră’in㒠pe 4 osii aştepta o recondiţionare
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Trenul înainta spre Iaşi
[Link Removed for Guests]

Culmea boghiului motor… s㒠cari de-a lungul vieţii active vagoane de marf㒠şi la sfârşitul carierei s㒠fii că’rat de-un vagon de marfă’
[Link Removed for Guests]

O fost㒠LDE îşi ducea bă’trâneţile în curtea Remarul
[Link Removed for Guests]

Ală’turi de vecina sa
[Link Removed for Guests]

Poate or s㒠învie, poate... o s㒠fie materie prim㒠pentru altele ca ele
[Link Removed for Guests]

Locomotiva electric㒠40-0635-9, în stare de conservare
[Link Removed for Guests]

Locomotiva electric㒠40-0748-0, pecetluit㒠cu un C înconjurat de un cerc
[Link Removed for Guests]

Locomotivele 748 şi 865 bot în bot într-un somn continuu
[Link Removed for Guests]

Locomotiva electric㒠40-0865-2
[Link Removed for Guests]

Locomotiva electric㒠40-0739-9
[Link Removed for Guests]

Locomotive mari... pă’ră’site
[Link Removed for Guests]


Dup㒠ce am vă’zut câteva locomotive conservate, trenul meu accelera spre Iaşi. Avea, a avut şi o s㒠tot aib㒠de parcurs pân㒠în capitala Moldovei 76 de kilometri. Timpul de parcurs a fost, pentru acest tren personal, 85 de minute, deci o vitez㒠comercial㒠de 54 km/h.

Am lă’sat Paşcaniul în urmă’, cu promisiunea c㒠seara o s㒠m㒠întorc
[Link Removed for Guests]

Limitare de vitez㒠de 90 km/h pe podul peste Siret
[Link Removed for Guests]

Urma traversarea Râului Siret
[Link Removed for Guests]

Râul Siret
[Link Removed for Guests]

Un pod rutier construit peste calea ferată’
[Link Removed for Guests]


09:20

Dup㒠câţiva kilometri de la plecarea din Paşcani, trenul începea să’-şi arate proprietă’ţile de „acordeon metalic”. Desigur, curbele cu un grad de declivitate ridicat erau cauza încordă’rii trenului…

în palier spre Ruginoasa
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Prima curb㒠de pe dealurile din Ruginoasa
[Link Removed for Guests]

Åži tot aşa mai departe...
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Trenul trecea prin una dintre cele mai frumoase bucle ale Că’ilor Ferate Moldoveneşti
[Link Removed for Guests]

Ce lă’sam în urmă’, ne ară’ta Soarele
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Am ieşit din curbele de la Ruginoasa, iar podişul Moldovei îmi să’rea în faţa ochilor
[Link Removed for Guests]

Lanuri de floarea-soarelui
[Link Removed for Guests]

Porţiune de aliniament spre Ruginoasa
[Link Removed for Guests]

Din nou o curbă’
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Intrare cu limitare de vitez㒠în Staţia Ruginoasa
[Link Removed for Guests]

Se ză’resc primele încrucişă’ri de linie
[Link Removed for Guests]

începutul peronului staţiei Ruginoasa
[Link Removed for Guests]


Gara Ruginoasa, locul de plecare si de sosire dintr-o localitate de podiş, acolo unde au loc celebrele lupte cu ciomege dintre localnicii din „vale” cu localnicii din „deal” în preajma să’rbă’torilor de iarnă’.

Gara Ruginoasa
[Link Removed for Guests]

O anex㒠a Gă’rii din Ruginoasa
[Link Removed for Guests]

La revedere, Ruginoasa!
[Link Removed for Guests]

Se ză’reau semnalele de ieşire din Gara Ruginoasa
[Link Removed for Guests]


09:30

Dup㒠ce am trecut de curbele sinuoase de la Ruginoasa, drumul de fier construit în 1870 se prezenta cu o serie continu㒠de curbe care, pe lâng㒠scopul neexploatat de „agrement turistic”, uzeaz㒠considerabil calea de rulare şi roţile vehiculelor feroviare. Dar pân㒠una-alta, m-am bucurat de peisajele Podişului Moldovei, că’ci la nivelul de că’lă’tor asta era tot ce putea s㒠m㒠îngrijoreze.

Coada trenului pă’ră’sind Staţia Ruginoasa
[Link Removed for Guests]

Trenul urca pe linia amplasat㒠de-a lungul localită’ţii Rediu
[Link Removed for Guests]

Trenul trecea printre casele oamenilor
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Spre Costeşti Iaşi
[Link Removed for Guests]

Semnal luminos de parcurs
[Link Removed for Guests]

O privire şi înapoi
[Link Removed for Guests]

Indicator de declivitate, atenţie - Coborâm!
[Link Removed for Guests]

Salcia verde ca prospeţimea ierbii şi culoarea roşie a semnalului ce ordona... oprirea
[Link Removed for Guests]

în depă’rtare se observa o form㒠de relief care mie îmi este tare dragă’
[Link Removed for Guests]

Trenul se apropia de Halta Costeşti Iaşi
[Link Removed for Guests]

Coboram, tot coboram
[Link Removed for Guests]

Halta Costeşti Iaşi
[Link Removed for Guests]

Pastel de vară’
[Link Removed for Guests]

Valea Ferică’
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Indicator de declivitate
[Link Removed for Guests]

…Şi de reducere a vitezei
[Link Removed for Guests]

Mereu când trec pe aici am impresia c㒠zbor
[Link Removed for Guests]

Trenul Personal Iaşi - Paşcani se ascundea dup㒠stâlpul de susţinere a catenarei
[Link Removed for Guests]

Urma staţia Pietrişu
[Link Removed for Guests]
Ultima oară modificat Mie Dec 08, 2010 3:11 pm de către mishu88, modificat de 2 ori în total.
[Link Removed for Guests]
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Mie Dec 08, 2010 11:31 am

09:40

Dup㒠ce am trecut de staţiile Ruginoasa şi Costeşti Iaşi, în calea noastr㒠se revă’rsa o vale feeric㒠unde trenul strica liniştea şi se cocoţa pe coasta nordic㒠a formei de relief. Emoţia momentului a fost puternic impregnat㒠în mintea şi inima privitorului…

Valea Feerică’
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Doar mecanicului îi mai pă’sa de indicatorul cu VS
[Link Removed for Guests]

O fi crescut iarba mai mare, dar multe popoare şi-ar dori s㒠împrumute nişte „verde” de la români
[Link Removed for Guests]

Peronul haltei Pietrişu
[Link Removed for Guests]

Probabil c㒠Halta Pietrişu e Staţia lui Robin Hood. Lui îi plă’ceau copacii…
[Link Removed for Guests]

Marele Canion din zona Ieşilor...
[Link Removed for Guests]

Trenul traversa pante tot mai mici, deci se apropia de o zon㒠de palier
[Link Removed for Guests]

Sau nu... mai aveam ceva de coborât! Domnule mecanic, mâna pe KD2!
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Era frumos ce lă’sam în urmă’
[Link Removed for Guests]

Spre Târgu Frumos
[Link Removed for Guests]

Trenul trecea pe sub şoseaua rutier㒠Roman – Iaşi
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Linia ferat㒠mai cobora pân㒠a ajunge în Târgu Frumos
[Link Removed for Guests]

Semnal luminos de intrare în Gara Târgu Frumos
[Link Removed for Guests]

Solariile harnicilor gospodari din Târgu reflectau puternic soarele de vară’
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]


09:50

Iat㒠c㒠aproximativ la jumă’tatea traseului liniei 606 se afl㒠Staţia Târgu Frumos, gar㒠în care opresc toate trenurile (inclusiv cele de rang Intercity). Pe la 9:50 urma s㒠opreasc㒠şi Trenul Personal 5406, Paşcani – Iaşi.

Remiza utilajelor de intervenţie
[Link Removed for Guests]

Peisaj industrial vis-a-vis de gară’
[Link Removed for Guests]

Peronul Gă’rii Târgu Frumos
[Link Removed for Guests]

Gara Târgu Frumos
[Link Removed for Guests]

Trenul pleca mai departe spre Iaşi
[Link Removed for Guests]

în zare se vedea silueta oraşului
[Link Removed for Guests]

Municipiul Târgu Frumos spionat de pe linia ferată’
[Link Removed for Guests]

80 km/h vitez㒠maximă’
[Link Removed for Guests]

Zon㒠lin㒠de podiş
[Link Removed for Guests]

Trenul înainta pe traseul cu multe curbe al liniei 606
[Link Removed for Guests]

Coada Trenului Personal Paşcani – Iaşi
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

în decor a apă’rut un balon portocaliu...
[Link Removed for Guests]

A că’rui soart㒠bă’nuiesc c㒠o ştiţi…
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Trenul înainta cu mai puţin de 85 km/h
[Link Removed for Guests]

Linia 606
[Link Removed for Guests]

Simţind aerul curat şi viteza vântului
[Link Removed for Guests]

în apropiere de Sârca
[Link Removed for Guests]

Semnal de intrare în Gara Sârca
[Link Removed for Guests]


10:00

Dup㒠11 kilometri de la Târgu Frumos, trenul oprea în Sârca.

Peronul Gă’rii Sârca
[Link Removed for Guests]

Gara Sârca
[Link Removed for Guests]

Silozul de la Sârca
[Link Removed for Guests]

Trenul pleca spre urmă’toarea staţie – Budă’i
[Link Removed for Guests]

Curba de ieşire din Gara Sârca în direcţia Iaşi
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Se vedeau lacurile din Podu Iloaiei
[Link Removed for Guests]

O alt㒠limitare de viteză’
[Link Removed for Guests]

între haltele Sârca şi Budă’i
[Link Removed for Guests]

Spre Halta Budă’i
[Link Removed for Guests]

Dealurile din preajma localită’ţii Podu Iloaiei
[Link Removed for Guests]

Atenţie, peste 1000 de metri opreşti, domnule mecanic!
[Link Removed for Guests]

Au mai trecut 100 de metri...
[Link Removed for Guests]

Peronul Haltei Budă’i
[Link Removed for Guests]

Halta Budă’i
[Link Removed for Guests]

Vedere spre direcţia Paşcani
[Link Removed for Guests]

Vedere spre direcţia Iaşi
[Link Removed for Guests]

Trenul pleca din satul Budă’i
[Link Removed for Guests]


10:10

Cerul se înnorase de îndat㒠ce ne apropiam de staţia Podu Iloaiei. Era o caracteristic㒠meteorologic㒠destul de trist㒠pentru ziua ce doream s-o dedic unei plimbă’ri pe liniile ferate din preajma Iaşilor.

Spre Podu Iloaiei
[Link Removed for Guests]

Lacul piscicol de la Podu Iloaiei
[Link Removed for Guests]

Vedere backwards
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Spre Podu Iloaiei
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Lacul apă’rea din nou în vizorul nostru
[Link Removed for Guests]


Trenul Personal Paşcani – Iaşi intra în Gara Podu Iloaiei. Aici era un tren pe linia care, probabil, venea de la Hîrlă’u. Spun probabil deoarece nu apă’rea în cartea Mersul Trenurilor 2007-2008. Dar tind s㒠cred c㒠este Trenul Personal Hîrlă’u – Iaşi / Iaşi - Hârlă’u, având în vedere locaţia sa, compunerea trenului şi faptul c㒠Podu Iloaiei este un mic nod FeRoviaR. C㒠tot am amintit, la 1 iulie 1910 a fost dat㒠în circulaţie calea ferat㒠Podu Iloaiei – Hârlă’u. Aceast㒠ruta s-a vrut a fi o punte de legă’tur㒠între Botoşani şi Iaşi, îns㒠proiectul [Link Removed for Guests].

Trenul intra în Gara Podu Iloaiei
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Liniile industriale că’tre Remat, sucursala Podu Iloaiei
[Link Removed for Guests]

DA 1250
[Link Removed for Guests]

Gara Podu Iloaiei şi Trenul Personal de Hârlă’u
[Link Removed for Guests]


10:20

întrucât mi s-a fă’cut observaţie c㒠ţineam geamul deschis, iar linia dintre Podu Iloaiei şi Leţcani nu era decât o porţiune de aliniament, am închis geamul şi am continuat s㒠admir peisajul înnorat din apropierea Iaşilor.

Un mini-tren al CFR Infrastructură’
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Intrare în Gara Leţcani
[Link Removed for Guests]

Peronul Gă’rii Leţcani
[Link Removed for Guests]

Gara Leţcani, construit㒠în acelaşi stil cu gă’rile de pe linia 608, Dorohoi - Leţcani
[Link Removed for Guests]

Locul de munc㒠al Impiegatului Dispozitor de Mişcare
[Link Removed for Guests]

Trenul ieşea din Leţcani şi se îndrepta spre Iaşi
[Link Removed for Guests]

Câteva vagoane de marf㒠uitate de criza economică’
[Link Removed for Guests]

Spre Iaşi
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]


10:30

De la plecarea din Leţcani şi pân㒠aproape de Gara Iaşi, trenul a parcurs o porţiune de aliniament, drept pentru care trenul a circulat cu vitez㒠sporit㒠(100 km/h).

Depoul de tramvaie
[Link Removed for Guests]

Cele 5 edificii îmi spuneau c㒠am intrat în Iaşi
[Link Removed for Guests]

2 locomotive pe care urma s㒠le vizitez puţin mai târziu
[Link Removed for Guests]

Norii fioroşi de pe cer şi curba de la intrarea în Iaşi
[Link Removed for Guests]

înc㒠oleacă’…
[Link Removed for Guests]


Filmul în care apare intrarea trenului în abatere în „Gara mică’” poate fi urmă’rit aici:

Iat㒠c㒠dup㒠76 de kilometri distanţ㒠de la Paşcani am ajuns în Gara din târgul Ieşilor. Am parcurs aceast㒠distanţ㒠într-o or㒠şi 25 de minute, că’lă’torind, deci, cu o vitez㒠medie de 54 km/h. V㒠reamintesc, locomotiva care a tractat trenul pe linia 606 a fost EA1-815. Dar înainte de a încheia acest reportaj FeRoviaR, v㒠rog să’-mi daţi voie preţ de câteva fotografii s㒠v㒠prezint câteva aspecte despre Gara Iaşi.


10:40

LDH-292 la manevre în Gara Iaşi
[Link Removed for Guests]

Trenul şi că’lă’torii care au venit de la Paşcani
[Link Removed for Guests]

Faţada dinspre oraş a Gă’rii Iaşi
[Link Removed for Guests]

Peronul…
[Link Removed for Guests]

Revizia de vagoane
[Link Removed for Guests]

DA-1335 cu un tren de că’lă’tori
[Link Removed for Guests]

LDH-292 şi Revizia de Vagoane Iaşi
[Link Removed for Guests]

Liniile 3 şi 4
[Link Removed for Guests]

înc㒠se mai lucra la peronul Gă’rii
[Link Removed for Guests]

Porumbeii, nelipsiţi din Gă’rile României
[Link Removed for Guests]

Gara Iaşi
[Link Removed for Guests]


V㒠mulţumesc sincer c㒠m-aţi urmă’rit pân㒠aici şi sper s㒠v㒠fi plă’cut transcrierea realită’ţii, aşa cum am vă’zut-o eu, de-a lungul celor 122 de kilometri de la Fă’lticeni pân㒠în Iaşi. Urmează’, bineînţeles, întoarcerea acasă’, unde v-am pregă’tit mai multe surprize care aşteapt㒠s㒠le descoperiţi în blogurile urmă’toare.
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Jurnal de calatorie”