M500: Suceava Burdujeni - O gara internationala [2008]

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
Suceava Burdujeni – o gar㒠internaţional㒠în calea trenurilor cu vagoane ruseşti<i></i>

Dup㒠un examen de Bacalaureat promovat la Colegiul Naţional „Mihai Bă’cescu” din Fă’lticeni, am venit la Universitatea din Suceava „Ştefan cel Mare” pentru a m㒠înscrie la Facultatea de Automatic㒠şi Calculatoare. Åži cum socoteala de-acas㒠nu se potriveşte cu cea din târg, înscrierea s-a soldat cu o nereuşit㒠din cauz㒠că’… nu avusem la mine diploma de BAC. Asta pe de o parte, iar pe de alta… visul meu era s㒠învă’ţ despre Transporturile şi vehiculele FeRoviaRe, aşa c㒠am pă’strat diploma pentru… Bucureşti!

Dar cum orice vizit㒠în Suceava trebuie s㒠înceap㒠sau s㒠se termine cu Gara Burdujeni, dup㒠ce am încheiat conturile cu Universitatea din Suceava am coborât din centru spre cartierul unde Gara-i mă’iastr㒠troneaz㒠de zeci de ani. Dat㒠în folosinţ㒠în 1869 şi renovat㒠recent, edificiul constituie, şi astă’zi, un subiect râvnit pentru pasionaţii de trenuri. Ală’turi de Ionuţ, coleg de liceu şi viitor student, am pribegit – cum spun unii – pe liniile Gă’rii Suceava Burdujeni pentru a mai muşca câteva clipe electrizante din peisajul FeRoviaR sucevean.
<i></i>

Trenul Rapid 383, pregă’tit de plecare spre Bucureşti Nord<i></i>



12:20<i></i>

Aşa cum v-am obişnuit şi în povestirile anterioare, v㒠prezint câteva zeci de minute de activitate FeRoviaRă’, aşa cum am vă’zut-o eu şi camera mea de fotografiat.

Vedere de pe Magistrala 500 că’tre direcţia Bucureşti<i></i>


în depă’rtare, un punct roşu colora zarea electrizantă’<i></i>



12:30<i></i>

EA1-431 cu sigla SNCFR staţiona pe una dintre liniile Gă’rii Suceava Burdujeni în aşteptarea Trenului Rapid 383 – Bulgaria Express, Moscova – Sofia. Acest tren internaţional pleac㒠din capitala Rusiei, Moscova, trece prin Kiev, capitala Ucrainei, ajunge în Suceava, opreşte în Bucureşti Nord, dup㒠care îşi schimb㒠direcţia de mers şi ajunge pe tă’râm bulgar, în Sofia. în plus, preia vagoane din Minsk, capitala Belarusului, şi din Lvov, un important centru economic din Ucraina. Un drum de peste 2.500 de kilometri, parcurs în aproape 56 de ore şi cu trecere prin 4 ţă’ri. <i></i>

O mândr㒠locomotiv㒠electric㒠ce aştepta un job de onoare<i></i>





Dup㒠ce am fă’cut cunoştinţ㒠– ce-i drept, de la distanţ㒠– cu locomotiva ce urma s㒠duc㒠trenul Rapid 383 în Bucureşti Nord, ne-am deplasat că’tre peroanele gă’rii. De aici am observat locomotiva diesel-electric㒠DA-1077 ce aluneca pe linia 5 că’tre Triajul Suceava. Era de la CFR Marf㒠şi… era dotat㒠cu fluier!

Aspect lateral al Gă’rii Suceava Burdujeni<i></i>


DA-1077 de la CFR Marf㒠tranzita Gara Burdujeni<i></i>



12:40<i></i>

Pe linia 2 sosea din direcţia Vereşti Trenul Personal 5505, Paşcani – Suceava Nord. Acesta a fost tractat de EA1-121 şi se pregă’tea să’-şi duc㒠vagoanele cu că’lă’tori pân㒠în Suceava Nord – Iţcani.

Locomotiva Trenului Personal Paşcani - Suceava Nord<i></i>



Trenul internaţional Moscova – Sofia a fost tractat de la Vicşani la Suceava Burdujeni cu o locomotiv㒠diesel-electric㒠de 2100 de CP, DA-589. întrucât între Vicşani şi Dă’rmă’neşti nu exist㒠linie electrificată’, tracţiunea diesel este impetuoas㒠pe traseul Suceava - Vicşani. De aici, Trenul Rapid 383 este preluat de o locomotiv㒠electric㒠– de aceast㒠dată’, EA1-431 – şi este dus pân㒠în Bucureşti Nord. De acolo… ia drumul Bulgariei.

Iat㒠un tren internaţional demn de o gar㒠internaţională’<i></i>


Vagoane ruseşti în Gara Burdujeni<i></i>






DA-589 staţiona pe linia 4<i></i>



12:50<i></i>

Trenul Rapid 383, despre care v-am tot spus pân㒠acum, pleca din Gara Burdujeni cu o întârziere de 25 de minute, timp care urma s㒠fie cu siguranţ㒠recuperat pân㒠la Bucureşti Nord. Nu înainte de a pleca, însă’, Trenul Accelerat 1934/1931, Galaţi – Cluj-Napoca, sosea în Gara Burdujeni pe linia 2. Plecarea Trenul Rapid 383 poate fi urmă’rit㒠şi în clipul din galeria de videoclipuri personală’.

întâlnire de gradul 0 între EA-urile României<i></i>


Trenul Rapid 383, pregă’tit de plecare spre Bucureşti Nord<i></i>


Prim-plan cu locomotiva SNCFR<i></i>



13:00<i></i>

între timp, linişte prin Gara Burdujeni. DA-ul 589 aştepta Trenul Rapid 382 pentru a-l duce pân㒠la graniţă’, la Vicşani, în timp ce la 13 fix sosea, de la Cacica, Rama electric㒠Z6100 ca Tren 5734, Cacica – Suceava.

Trenul Personal Cacica - Suceava sosea în staţie pe linia 1<i></i>


DA-589, aşteptând perechea Trenului Rapid 383, Rapidul 382<i></i>



13:10<i></i>

La 13:15, în Mersul Trenurilor apare c㒠Trenul Rapid 754, Suceava Nord (Botoşani) – Bucureşti Nord, pleac㒠din Gara Burdujeni că’tre direcţia Vereşti. Acolo mai preia 3 vagoane de la Botoşani pentru a le duce, împreună’, spre capitala României.

EA1-170 intra în forţ㒠în Burdujeni cu Trenul Rapid Suceava Nord - Bucureşti Nord<i></i>








Trenul Rapid pleca spre Vereşti pentru a prelua vagoane de la Botoşani<i></i>


EA1-829, o locomotiv㒠proaspă’t modernizată’, a adus Trenul Internaţional Sofia - Moscova în Gara Burdujeni<i></i>


Fă’r㒠pic de întârziere, Trenul Rapid 382 era în Gara Burdujeni la ora stabilită’<i></i>



13:20<i></i>

Aşa cum am spus mai devreme, Trenul Rapid 382, Sofia – Moscova, sosea în Gara Burdujeni la 13 şi 17 minute, niciun minut în minus, niciun minut în plus. Convoiul avea în jur de 10 vagoane ruseşti tip cuşetă’. La ora 13:20, DA-ul 589 era cuplat deja la tren, urmând ca Internaţionalul s㒠plece spre graniţa cu Ucraina – Vicşani – la ora 13:32.

Un boghiu de vagon cuşet㒠rusesc<i></i>


Trenul 382, gata de plecare spre Vicşani, graniţa cu Ucraina<i></i>



V㒠mai aduceţi aminte c㒠ne-am întâlnit pe la ora 12 cu DA-1077? Ei, iat㒠c㒠acum venea din Triaj cu un mă’rfar lung pe linia 6. Printre vagoanele Eacs, Gbs sau Rils, am remarcat şi un vagon platform㒠tip Res care era încă’rcat cu dou㒠boghiuri şi dou㒠osii motoare. Tare mi-ar plă’cea s㒠ştiu ce provenienţ㒠au avut aceste… „oase şi ulcele”, întrucât tipul de boghiu din imagine nu mi se pare cunoscut. Primele patru cifre de înmatriculare ale vagonului erau 31 87, dovad㒠c㒠acesta aparţinea Franţei.

DA-1077, de aceasta dat㒠nu singură’, ci tractând vagoane de marf㒠încă’rcate<i></i>


DA-ul harnic de la CFR Marfă’<i></i>


Cozi de trenuri în Gara Burdujeni<i></i>


Capete de trenuri în Gara Burdujeni<i></i>


Un vagon platform㒠încă’rcat cu nişte componente de locomotivă’<i></i>





DA-168 de la CFR Infrastructur㒠îşi fă’cea apariţia pe linia 4, având în spate 3 vagoane, dintre care 2 tip platform㒠şi 1-ul dedicat operatorilor însă’rcinaţi cu întreţinerea şi reparaţia că’ii ferate.

O locomotiv㒠diesel-electric㒠de la CFR Infrastructur㒠gonea pe linia 4 spre Suceava Nord<i></i>


Utilajul hibrid (cale-ferat㒠--- rutier) că’ţă’rat pe unul dintre cele 3 vagoane ale trenului de serviciu<i></i>


O ultim㒠fotografie cu Gara şi liniile din Burdujeni<i></i>



13:30<i></i>

Dup㒠ce ne-am luat ră’mas-bun de la Trenul Internaţional, cât şi de la mă’rfarul de pe linia 6, ne îndreptam spre casele noastre din Fă’lticeni. Dar când s㒠trecem şi de ultima linie de cale ferat㒠ce leag㒠„triajul” Gă’rii Suceava Burdujeni despre care am vorbit într-un reportaj FeRoviaR anterior, semnale luminoase şi acustice iau calea afirmă’rii şi atenţionau zona.

Alb-lunar că’tre Triajul Suceava<i></i>


Crucea Sfântului Andrei<i></i>





Când colo… cin’ s㒠fie? DA-ul 1077, care manevrase mă’rfarul de pe linia 6. Primea alb-lunar că’tre Triajul Suceava, dator cu cine ştie înc㒠câte treburi… FeRoviaRe.

Harnică’-i locomotiva asta, dom`le! <i></i>


STOP! Åži de la capă’t... <i></i>



Cu acestea fiind spuse, dragi pasionaţi ai lumii FeRoviaRe, închei scurta relatare despre plimbarea efectuat㒠pe 14 iulie 2008 în Gara Suceava Burdujeni. Deşi au fost câţiva nori plumburii pe cer, totuşi am putut realiza fotografii care s㒠evoce locomotive electrice, diesel-electrice şi un automotor francez în plin㒠activitate. Zi şi noapte, neîncetat, sute de mii de osii sunt frânate, accelerate sau se rostogolesc pe liniile Că’ilor Ferate Române! Vivat Transportul FeRoviar!<i></i>