Oradea-Constanta si retur

Calatoria cu trenul vazuta de tine
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Lun Aug 17, 2009 10:10 pm

Asa cum spuneam mai sus, vremea trece repede si iata-ne din nou in gara Constanta, iar trenul accelerat 1635 avea sa ne aduca inapoi acasa... Imi aminteam cateva din versurile piesei "A Accapulco" (Ricchi e poveri):
"E un oceano di felicita / mentre il nostro aereo se ne va / prendi il fazzoletto e salutiamoci / stiamo ritornando alla realta etc."
adica
"e un ocean de bucurie / in timp ce avionul nostru decoleaza / ia-ti batista si hai sa salutam / ne intoarcem inapoi la realitate etc"
In afara de faptul ca noi nu aveam de mers cu avionul, ci cu trenul, asa-i ca versurile se potriveau perfect? :grin:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
felippe
Mesaje: 1421
Membru din: Sâm Ian 21, 2006 10:06 pm
Localitate: Faversham, UK
Contact:

Mesaj de felippe » Lun Aug 17, 2009 10:13 pm

mpursu scrie:...
Close-coupling la scara N?!? Da, chiar exista :aplauze:...
Mircea, se vede ca nu prea ne "citesti" pe noi, astia de la N. Demuuuult exista KKK la N :wink:

Ba mai mult, eu am si inceput sa imi convertesc stocul si cu cuple Fleischmann Profi.

PS. Ce s-a mai schimbat gara de cand am fost eu pe-acolo. Dar ajung si eu acasa in septembrie si de la Bucuresti la Constanta voi merge cu trenul ;-)
Valentin Voica

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Lun Aug 17, 2009 10:21 pm

Avea Minulescu, parca, o poezie care se intitula "Din mersul trenului rapid"; eu adaptez putin si schimb rapidul in accelerat :-D
Pana trenul nostru se mai afla in gara, am facut niste poze:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Da'ce tren luuuuuuuung aveeeeem 8O
[Link Removed for Guests]
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Lun Aug 17, 2009 10:26 pm

Dupa oprirea regulamentara in gara Medgidia...
[Link Removed for Guests]
... ne indreptam catre celebrele poduri de la Cernavoda...
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
... si Fetesti
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Lun Aug 17, 2009 10:28 pm

Este evident ca la Fetesti nu s-a putut sa nu mai pozez inca o data aburoasa 130.525 care se afla pastrata acolo 8)
[Link Removed for Guests]
Si iata aici o dedicatie speciala pentru Alin ;-)
[Link Removed for Guests]
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Lun Aug 17, 2009 10:34 pm

Din gara Fetesti am pornit impreuna cu un alt tren de calatori. In timp ce noi ne-am avantat spre Ciulnita, pe binecunoscuta cale ferata dreaptaaaaaaa de nu se mai termina, parca trasa cu liniarul...
[Link Removed for Guests]
... celalalt tren era deja departe, spre Buzau, pe linia pe care venisem spre Mare cu cateva zile in urma.
[Link Removed for Guests]
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Lun Aug 17, 2009 10:42 pm

Gara Ciulnita, desi nu este nu_stiu_cat de spectaculoasa, imi este foarte simpatica datorita multelor scheciuri comice in care era pomenita :-D
[Link Removed for Guests]
In plus, de aici porneste o linie ferata spre Calarasi (stanga), practic perpendiculara pe linia spre Bucuresti:
[Link Removed for Guests]
Ce am eu cu Calarasi?! Primii mei ani de catedra s-au desfasurat la Oltenita, la Liceul Industrial nr.2, iar Inspectoratul Scolar se afla la Calarasi. Multe drumuri am mai facut eu cu autobuzul de la Oltenita la Calarasi si inapoi :fluierat: ...
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Lun Aug 17, 2009 10:49 pm

Cu o intarziere considerabila, ne indreptam spre Gara de Nord...
[Link Removed for Guests]
... unde trenul nostru a mai primit vagoane si, dupa o escala petrecuta in mod placut in compania colegului nostru DIP 8), a rebrusat si a pornit spre Oradea. Intre timp, ca si la venire, seara a inceput sa-si intre in drepturi, deci pozele mele s-au rarit considerabil. Iata aici doua poze in gara Campina, una normala si una cu efect de inalta sensibilitate:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Lun Aug 17, 2009 10:56 pm

In munti ne-a intampinat furtuna, cu fulgere si ploaie. Tarziu in noapte, vedeam pe soseaua invecinata masini, autocare, furgonete cu stergatoarele pornite, mergand cand spre Brasov, cand spre Bucuresti. Pe masura ce inaintam spre Brasov, fulgerele ramaneau tot mai in urma, dar... dintr-o data, un enorm trasnet a umplut tot patratul geamului de la cabina 8O 8O 8O!!! Fusese lovit imensul cos al termocentralei brasovene, ale carui luminite rosii nici macar n-au clipit :grin:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Lun Aug 17, 2009 11:02 pm

Deoarece scopul principal al vagonului de dormit este, dupa cum ii spune numele, somnul pasagerilor, oboseala si-a spus cuvantul si... m-am conformat. Din cand in cand mai aruncam o privire afara cand trenul oprea, sa vad unde suntem si ce intarziere aveam, dupa care adormeam din nou. O splendida dimineata de munte m-a intampinat in aceeasi gara draga mie, Ciucea 8) :
[Link Removed for Guests]
M-am uitat inapoi si... surpriza 8O
[Link Removed for Guests]
Heeeey, unde sunt multele vagoane care erau in urma noastra?! Bineinteles, lasate in garile de destinatie :-)
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Lun Aug 17, 2009 11:09 pm

Dupa o intalnire cu un Desiro...
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
... trenul nostru a pornit mai departe...
[Link Removed for Guests]
Dupa Negreni, am intrat in munti, urmand sa iesim pe partea celalalta, spre acelasi Alesd pomenit spre inceputul subiectului. Pe masura ce ziua creste si tot creste, iata ca in zare apar simpaticele mele repere care-mi semnaleaza apropierea de Oradea. Care sunt acelea? Pur si simplu antenele radio-TV pe care le vedeti in stanga imaginii :-)
[Link Removed for Guests]
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Lun Aug 17, 2009 11:17 pm

Astfel se incheie calatoria mea spre Constanta (Mamaia) si inapoi la Oradea. Cu singurul regret ca sejurul nu a putut fi mai lung, imi voi aminti cu placere frumoasele zile petrecute la Mare si drumurile cu trenul, ajutat fiind si de multele poze facute, dintre care le-am selectat si prezentat aici pe cele mai semificative.
Va multumesc pentru atentie si va doresc sa aveti parte de concedii cel putin la fel de reusite ca al meu! 8)
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
aulin
Mesaje: 289
Membru din: Mie Ian 27, 2016 8:07 pm
Localitate: Cuneo
Contact:

Mesaj de aulin » Mar Aug 18, 2009 11:16 am

Frumos dar s-a incheiat cam repede aceasta calatorie in imagini,am vazut ca din cauza orarului de circulatie al trenului,frumoasele peisaje din centrul tarii au ramas in bezna,da....poze cu interiorul vagonului...este? :grin:
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2221
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mar Aug 18, 2009 1:21 pm

Cam asa este Aulin, peisajele din centrul tarii au ramas in bezna, iar probabil ca interiorul cusetei fiind "spatiu privat" e bine sa ramana astfel ;-)

Eu iti multumesc inca o data pentru frumoasele poze, inclusiv cu modestele mele modele si... am o intrebare pentru cine stie:

In pozele lui Mircea, chiar in gara Constanta, apare o locomotiva Regiotrans interesanta, pe care n-am mai vazut-o pana acum si va trebui sa merg sa o pozez mai indeaproape. Stie cineva ce fel este ea?
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
didinul
Mesaje: 63
Membru din: Dum Iun 01, 2008 12:00 am
Localitate: Sighisoara
Contact:

Mesaj de didinul » Mar Aug 18, 2009 4:34 pm

Foarte frumos reportajul, felicitari si la mai multe!
victorian scrie:In pozele lui Mircea, chiar in gara Constanta, apare o locomotiva Regiotrans interesanta, pe care n-am mai vazut-o pana acum si va trebui sa merg sa o pozez mai indeaproape. Stie cineva ce fel este ea?
Este o locomotiva de contructie frantuzeasca achizitionata second-hand de la SNCF. Este un pic mai batrana decat EA-urile noastre , dar inca face fata cu succes conditiilor de exploatare din Romania. Schema de vopsire apartine Regiotrans-ului iar principala noutate pe care o auduce in peisajul feroviar autohton este faptul ca sunt compatibile cu garniturile push-pull. Consuma putina energie, nu este din cale-afara de puternica dar are alte calitati care-o recomanda ca solutie de tranzitie, la tractiunea trenurilor de calatori. Din cate am aflat nu demult, locomotivele acestea vor deveni o prezenta familiara pe calea ferata, Regiotrans intetionand sa achizitioneze vreo cateva zeci de unitati.
Scrie răspuns


Înapoi la “Jurnal de calatorie”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat