Incursiune MAV

Calatoria cu trenul vazuta de tine
obiwan
Mesaje: 2684
Membru din: Joi Apr 24, 2008 12:00 am
Localitate: cluj
Contact:

Incursiune MAV

Mesaj de obiwan » Mar Aug 11, 2009 10:04 pm

Pentru inceput, poze cu micuta aburoasa MAV 376 631.

[Link Removed for Guests]


presupun ca si-a consumat viata ca locomotiva de manevra, dat fiind diametrul redus al osiilor.
Nu am putut deduce fabricantul si alti parametri, in afara de operator, greutate, capacitate tancuri apa si carbune.

Masina este expusa in fata garii din orasul AJKA, Ungaria.
obiwan
Mesaje: 2684
Membru din: Joi Apr 24, 2008 12:00 am
Localitate: cluj
Contact:

Mesaj de obiwan » Mar Aug 11, 2009 10:07 pm

Placa de inmatriculare, presupun ca nu este cea originala, prea e intacta



[Link Removed for Guests]
obiwan
Mesaje: 2684
Membru din: Joi Apr 24, 2008 12:00 am
Localitate: cluj
Contact:

Mesaj de obiwan » Mar Aug 11, 2009 10:13 pm

Panoramarea pentru poza buletin nu reuseste datorita vegetatiei

[Link Removed for Guests]

O particularitate a suspensiei: arc transversal comun adresat rotilor de fuga

[Link Removed for Guests]

Motorul:
[Link Removed for Guests]
obiwan
Mesaje: 2684
Membru din: Joi Apr 24, 2008 12:00 am
Localitate: cluj
Contact:

Mesaj de obiwan » Mar Aug 11, 2009 10:26 pm

Alta problema: datorita distantei reduse dintre motor si prima osie tractoare, s-a recurs la antrenarea ultimei osii motrice. Se observa cum biela e legata la ultima, apoi miscarea se transmite celorlalte osii (anterioare)prin biela de cuplare.
[Link Removed for Guests]
obiwan
Mesaje: 2684
Membru din: Joi Apr 24, 2008 12:00 am
Localitate: cluj
Contact:

Mesaj de obiwan » Mar Aug 11, 2009 10:28 pm

Tija pistonului este foarte aproape de roata de fuga, daca manevra pe R2 sigur se poliza :grin: :evil: :evil:

[Link Removed for Guests]
obiwan
Mesaje: 2684
Membru din: Joi Apr 24, 2008 12:00 am
Localitate: cluj
Contact:

Mesaj de obiwan » Mar Aug 11, 2009 10:31 pm

Inspectia e in toi, noroc ca nu-s los puradelos de cocalaros, ca nu mai ramanea decat zgura si funinginea...


[Link Removed for Guests]



MPU, lasa unghiurile ambielajului ca e vacanta, adu o galeata de vaselina ca ghidajul (culisa, glisiera ce dracu o fi) e uscat ca si bugetul romaniei!


[Link Removed for Guests]
obiwan
Mesaje: 2684
Membru din: Joi Apr 24, 2008 12:00 am
Localitate: cluj
Contact:

Mesaj de obiwan » Mar Aug 11, 2009 10:37 pm

Alte detalii constructive, pentru cine doreste sa intre in amanunt

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Ultima oară modificat Mar Aug 11, 2009 10:51 pm de către obiwan, modificat 1 dată în total.
obiwan
Mesaje: 2684
Membru din: Joi Apr 24, 2008 12:00 am
Localitate: cluj
Contact:

Mesaj de obiwan » Mar Aug 11, 2009 10:48 pm

Si la final, un semnal de epoca pe care scrie : Lasa fiarele vechi asa cum le gasesti, ca altfel copii si nepotii tai le vor admira sub forma de gablonturi sau plombe, dupa ce vor fi trecut pe la centrele de recuperare fier obosit. Mama lor! [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2221
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mar Aug 11, 2009 11:58 pm

Interesant articolul tau, Obi!

Locomotiva MAV din clasa 376, sau clasa T Va, cum a fost denumita initial la data constructiei ei (1910) nu era o locomotiva de manevra, ci o locomotiva destinata trenurilor de scurt parcurs pe liniile secundare. Este o varianta mai mica a surorii sale, locomotiva din clasa 375 (fosta T V, adica T Cinci Roman). Sora mai mica a fost construita tocmai in ideea obtinerii unei sarcini cat mai mici pe osie, chiar cu pretul unei autonomii reduse.

Poti citi o scurta istorie a acestei clase de locomotive, in limba engleza, aici:
[Link Removed for Guests]

Iar daca tot ai ajuns pe site-ul domnului JÃ¥nos Erö, poti sa te uiti ce face pe acolo in special la rubrica "scratchbuilding", ca este chiar interesant! :grin:
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
obiwan
Mesaje: 2684
Membru din: Joi Apr 24, 2008 12:00 am
Localitate: cluj
Contact:

Mesaj de obiwan » Mie Aug 12, 2009 2:04 pm

Victorian, am o intrebare: tu locuiesti ca tot omul, la casa, sau stai la biblioteca cu de toate? De fiecare data surprinzi placut cu trimiteri la obiect, mai ales cand e ceva legat de sapat prin vechituri. Trebuie sa vii neaparat la Cluj, ar fi o onoare sa avem un marinar printre noi!
Asa ca vezi cand ai tren, noi ne adunam de regula marti, la fieshcare saptamana.

Inca o data dator vandut, multumesc frumos!!! ;-)

Pregatim o tuica de Zalau, sau Rom jamaican :?:
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2221
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mie Aug 12, 2009 2:33 pm

Salutare Obi,

La cerere pot aduce martori chiar de aici de pe forum ca stau intr-un apartament obisnuit si ca impart spatiul locativ cu 2 pisici, o broasca testoasa si oaresce material rulant epocile I si II la scara N, fara a mai considera restul membrilor familiei! ;-)

Cat despre invitatie, multumesc frumos, chiar mi-am propus sa va vizitez candva, mai ales ca in ciuda amplasarii geografice distante ma consider in continuare clujean, macar odata la 10 ani cand se mai face cate o noua intalnire a colegilor de liceu de la Balcescu!
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
obiwan
Mesaje: 2684
Membru din: Joi Apr 24, 2008 12:00 am
Localitate: cluj
Contact:

Mesaj de obiwan » Mie Aug 12, 2009 6:32 pm

Semnalul pitic ne lasa sa pozam si alte epoci. Aici nu te intreaba nimeni ce cauti cu scula foto printre fiare vopsite, mai curand sunt surprinsi ca te exprimi intr-o limba mai putin incalcita ca a lor. (... edit by forumadmin)

[Link Removed for Guests]
obiwan
Mesaje: 2684
Membru din: Joi Apr 24, 2008 12:00 am
Localitate: cluj
Contact:

Mesaj de obiwan » Mie Aug 12, 2009 6:34 pm

Loko electrica in culorile MAV, destul de bine intretinuta


[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
obiwan
Mesaje: 2684
Membru din: Joi Apr 24, 2008 12:00 am
Localitate: cluj
Contact:

Mesaj de obiwan » Mie Aug 12, 2009 6:52 pm

Un vagon buncar de la DB CARGO, un pic jegos, tocmai in zona de interes:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
obiwan
Mesaje: 2684
Membru din: Joi Apr 24, 2008 12:00 am
Localitate: cluj
Contact:

Mesaj de obiwan » Mie Aug 12, 2009 9:04 pm

o electricoasa de manevra, model interesant

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]


boghiul. Se observa nisiparele si cilindrul de frana

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Scrie răspuns


Înapoi la “Jurnal de calatorie”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat