Brasov-Ciceu 18 iulie 2009

Calatoria cu trenul vazuta de tine
Sulzer1150
Mesaje: 437
Membru din: Dum Iul 12, 2009 12:00 am
Contact:

Brasov-Ciceu 18 iulie 2009

Mesaj de Sulzer1150 » Lun Iul 20, 2009 2:19 am

Va salut dragi prieteni,

Din multele calatorii pe care le-am efectuat in Ciceu, locul pe unde m-am plimbat cu trenul cel mai mult in copilarie, astazi m-am hotarat sa va impartasesc si voua o parte din materialul pe care am reusit sa-l realizez cu ocazia ultimei plimbari prin zona, efectuata sambata, 18 iulie.

Impreuna cu prietena si inca un cuplu ne-am suit in localul 4011 Brasov-Targu Mures, hotarati sa coboram in gara Ciceu :mrgreen: Pe drum insa n-am prea facut poze, intrucat n-au fost nici prea multe lucruri de pozat si nici nu sunt adeptul fotografiatului din tren .

Totusi, am fotografiat gara din Malnas Bai :

[Link Removed for Guests]

Mai departe in Bicsad oprim pe abatuta pentru a permite trecerea unui tren de rang superior, remorcat de EA-848 de la SELC Ciceu :

[Link Removed for Guests]

In zona carierelor de piatra, zac cateva zeci de autobasculante Roman Diesel din primele loturi de constructie :

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Ajungem in Miercurea Ciuc, unde zaresc un convoi de ~ 5 vagoane Uacs sosite probabil de la cariera de dolomita din Voslabeni :

[Link Removed for Guests]

Plecand din Miercurea Ciuc ne apropiem de complexul feroviar Ciceu. In poza se observa cantonul ce deservea ramificatia Y care permitea accesul trenurilor in zona de primire a complexului.

[Link Removed for Guests]

Ajungem in gara si ne indreptam spre depou. Cu amabilitatea celor de acolo , am reusit sa facem cateva poze, dintre care una la intrare in depou...

[Link Removed for Guests]

...iar alta din incinta depoului :

[Link Removed for Guests]

Activitatea este destul de redusa in unitate, insa majoritatea obiectivelor din incinta sunt in stare buna.

La plecare observ cateva bucati de sina din 1914, inscriptionate "DIOSGYOR" :

[Link Removed for Guests]

Ne intreptam apoi in sens invers, trecem prin gara hotarati sa investigam zona triajului. O fotografie a jonctiunii X ce face legatura intre zonele complexului de triere, magistrala si liniile de acces spre gara.Vedesre cu linia spre Miercurea Ciuc :

[Link Removed for Guests]

Tot din acelasi loc, la 180 de grade :

[Link Removed for Guests]

Mai mergem putin si zarim un turn care probabil deserveste ramura de miscare.Este functional si se aflau oameni in el, care se uitau cam ciudat.Un alt episod aici se va consuma la intoarcere spre gara, cateva ore mai tarziu ;-) . Pana atunci poza :

[Link Removed for Guests]

Un alt canton se afla la cateva zeci de metri distanta. Din pacate este dezafectat si intr-o stare de degradare cam avansata.Mana criminala care a facut ca acesta sa nu mai functioneze, s-a gandit oare o clipa ca cineva isi catiga o paine de aici ?

[Link Removed for Guests]

Luand la pas linia magistrala, dam de un loc frumos, unde linia este flancata de brazi :

[Link Removed for Guests]

Intre timp apare si un mult asteptat tren :

[Link Removed for Guests]

Aruncam cateva priviri in jur, si ne asezam cuminti pe iarba la umbra, admirand acesti superbi copaci. In timp ce ceilalti mancau, savurau un suc sau fumau cate o tigara, eu ma duc sa investighez putin zona triajului de pe rambleu. Constat cu stupoare ca existenta lui este pusa la indoiala de prezenta copacilor si a boschetilor pretutindeni :

[Link Removed for Guests]

Dupa ce mai stam cam o ora la umbra, relaxandu-ne inconjurati de peisajul feroviar, ne continuam drumul de-a lungul liniei inspre Miercurea Ciuc, pentru a vedea in ce stare se prezinta semnalele de iesire din triaj si ramificatia cu cantonul despre care va vorbeam mai sus. Pe drum, mai fac o poza cu linia. Si aici se vede bine zona de primire conservata :

[Link Removed for Guests]

Trecem de curba si mai efectuam o serie de poze, dintre care va prezint una in "sens invers", adica cu linia in directia Ciceu :

[Link Removed for Guests]

Cineva se pare ca a avut nevoie de fanul dintre cele doua fire, asa ca spre bucuria mea, s-a putut realiza o poza si din alt unghi. Linia spre triaj, chiar si in conservare, in stare perfecta, ramanand surprins sa constat ca pe toata lungimea strabatuta pe jos de-a lungul ei, nu-i lipsea absolut niciun element !!!

[Link Removed for Guests]

La un moment dat vedem indicatia de "liber" a semnalului de ramificatie. Ne aducem aminte ca trebuie sa vina intercity-ul . Si a venit :

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Investigand ulterior starea macazului de ramificatie, acesta era scos din functie si avea acele demontate.

Ne intoarcem inapoi aducandu-ne aminte ca intercity-ul care s-a dus, trebuie sa aibe si pereche, asa ca ne grabim sa cautam un loc cu lumina adecvata fotografierii. Rezultat ( -ele) :

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Ma hotarasc ca imi mai trebuie cateva poze de pe triajul in conservare, asa ca mai urc inca odata pe rambleu. Macazele de intrare in triaj, vedere in directia M. Ciuc :

[Link Removed for Guests]

Tot spre M. Ciuc, vedere cu linia operationala :

[Link Removed for Guests]

Doua poze cu semnalele de iesire, in aceeasi directie :

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Ne hotaram sa ne intoarcem incet spre gara, intrucat mai avem o ora pana la sosirea trenului de intoarcere. Trecem de brazii la care am facut anterior poza, cand dintr-o data aud sec o goarna, ce parea a fi de EA ( :mask: ) . Ne uitam inapoi iar pe podul peste drumul rutier trece un tren . Repede pe pozitii, scoatem aparate, tot. Trebuie sa pozam, nu ?

[Link Removed for Guests]

Dupa aceasta ne continuam drumul spre gara, trecand din nou pe langa cele doua cantoane despre care va povesteam mai sus. Realizand inca 2-3 cadre cu zona, zaresc un nene coborand din canton, cu un mers ce nu inspira prea multa incredere, indreptandu-se spre noi.Am hotarat sa fiu purtator de cuvant al grupului ( sic :pig: ) .Dialogul va fi cam urmatorul :

el - domnilor, care e problema dumneavoastra pe aici ? Am observat ca va tot plimbati, fotografiati ... ce-i cu voi aici ?
eu - suntem pasionati de cale ferata si vrem sa facem cateva fotografii informative aici, pentru colectia personala.
el - ahaa....ia sa vad si eu cateva poze, pot ?
eu - da, sigur.

...i-am scos din geanta cateva poze imprimate pe hartie foto, pe care le port la mine, exact in scopul de a arata personanelor din sistem interesate. Intamplator se aflau acolo si doua poze mai vechi din zona aceea .

el - ia uite, asta e tot aici.
eu - da, am mai fost pe aici in iarna .
el - foarte frumoase poze mai fratilor !

Ulterior am mai stat de vorba despre acest triaj si i-am lasat omului cadou una din cele doua poze amintite mai sus, parand foarte incantat.


Cateva zeci de metri mai incolo, linia de acces a trenurilor de marfa in zona de triaj operationala :

[Link Removed for Guests]

UN Ggs seria I, si vagoanele Zaes de transport uran, despre care v-am vorbit in alt subiect :

[Link Removed for Guests]

Dormitorul complexului Ciceu. Desi sus era inzestrata cu termopane, cladirea era complet incuiata si sigilata :

[Link Removed for Guests]

De pe peronul garii, pozez o parte din triajul operational. Se pot observa rezervoarele de aer ce deservesc alimentarea garniturilor de marfa, fara locomotiva, in vederea efectuarii probelor de frana, precum si o mica cladire CED in stanga, inca functionala :

[Link Removed for Guests]

Intre timp apare si un personal de la Marasesti pentru M. Ciuc, cu EA-ul 724 de la depoul Galati :

[Link Removed for Guests]

Statia Ciceu si cladirea de miscare :

[Link Removed for Guests]

La scurt timp isi face aparitia si personalul 4016, cu care aveam sa plecam spre Brasov :

[Link Removed for Guests]

Locomotiva EA-250 va decupla de la tren, se va atasa EA-387 iar peste ea va veni la loc cea dintai. Doar pe 250 am pozat-o la manevra :

[Link Removed for Guests]

Plecam spre Brasov si mai efectuez cateva poze, printre care una in curba in care cateva ore mai devreme am fost la "investigat" :

[Link Removed for Guests]

In statia Miercurea Ciuc, o multime de vagoane Ucs, din seriile 2, 3 si 4 :

[Link Removed for Guests]

Ajungem in Bicsadu Oltului, unde mai stationam cateva minute pentru a astepta incrucisarea cu un alt tren. Prilej bun pentru a incerca cateva poze. Dintre acestea, una de pe linie :

[Link Removed for Guests]

Ajungem in Brasov, si dupa ce se goleste complet vagonul de calatori, mai incerc un cadru pe hol :

[Link Removed for Guests]

Coborand din tren, cuplul cu care am fost se indreapta spre casa iar eu va trebui sa-mi conduc prietena acasa. Ulterior voi ajunge acasa si eu, infometat, dar multumit de faptul ca am mai adaugat inca o piesa in sertarul cu amintiri si totodata ca am mai reusit sa importalizez o "piesa" dintr-un puzzle care mai devreme sau mai tarziu se va pierde...
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Lun Iul 20, 2009 8:53 am

Foarte frumos...
:aplauze: :aplauze: :aplauze:

George, iti multumesc pentru ca m-ai "luat cu tine" in expeditia ta feroviara!

Numai bine!
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1858
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Lun Iul 20, 2009 9:39 am

Foarte frumos.Felicitari.
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5321
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mar Iul 21, 2009 8:51 pm

o expeditie cat se poate de interesanta si ilustrata cu pozele de calitatea cu care George ne obisnuise mai dedemult ;)

ideea cu cateva fotografii in sacosa aparatului, caz ca sar feroviarii feroce pe noi, fotografii, este foarte buna si o voi pune in practica cand voi ajunge in Romania!
toate cele bune,
HR
Sulzer1150
Mesaje: 437
Membru din: Dum Iul 12, 2009 12:00 am
Contact:

Mesaj de Sulzer1150 » Mar Iul 21, 2009 9:33 pm

Va salut baieti ,

Ma bucur ca v-a placut reportajul meu. Chiar daca este printre singurele materiale de acest gen publicate de mine (de obicei din comoditate si din lipsa de rabdare, nu prea stau sa scriu si sa pun poze ), sper din tot sufletul sa mai vin si cu altele in viitor.

Astept cu nerabdare si deschiderea unui portal pe acest sait, si poate cu aceasta ocazie ma voi ocupa mai serios :)

Toate cele bune !
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Iul 22, 2009 11:52 am

Imaginile sunt absolut superbe.

Felicitari!
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
AdrianIonut
Mesaje: 211
Membru din: Vin Feb 06, 2009 12:00 am
Localitate: Montreal - Canada
Contact:

Mesaj de AdrianIonut » Mie Aug 26, 2009 7:46 pm

@ George

Remarcabil. Ai "creion", felicitari. :aplauze:

@ Horia
Horia_Radulescu scrie: ... ideea cu cateva fotografii in sacosa aparatului, caz ca sar feroviarii feroce pe noi, fotografii, este foarte buna si o voi pune in practica cand voi ajunge in Romania!
Ti-e teama ca altfel ramai fara DSLR !? :-D
Dash 8 & 9 locomotive's fan.
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5321
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mie Aug 26, 2009 11:00 pm

@AdrianIonut: nu folosesc DSLR ci un Bridge mare, un Lumix FZ50 ;)
toate cele bune,
HR
Scrie răspuns

Înapoi la “Jurnal de calatorie”