Interrail...(help)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Indragostit fiind de tramvaie, in 2008 am decis sa dedic intregul concediu acestei pasiuni. A rezultat urmatoarea "nebunie": bilet InterRail Global Pass valabil 22 de zile, folosit mai ales in Austria si Germania, dar si pentru o vizita in Elvetia, la Berna. Intrucat la Viena urma sa stau 10 zile, perioada de valabilitate a biletului InterRail a inceput in ziua plecarii din capitala Austriei. Pentru Iasi-Viena am folosit un Vienna Special.

Biletul (dupa cum se observa, la eliberarea biletului s-au trecut datele personale si perioada de valabilitate):



Desi completarea jurnalului de calatorie nu este obligatorie, recomand totusi inscrierea tuturor datelor legate de o calatorie inainte de urcarea in tren, pentru a evita eventuale discutii.

Reactiile controlorilor la vederea biletului au fost dintre cele mai diverse. Unii au fost total bulversati (de exemplu, controlorul din trenul de la Attnag-Puchheim spre Gmunden nu stia exact cum sa procedeze, intrucat nu mai vazuse pana atunci asa ceva; si-a cerut de nenumarate ori scuze, s-a interesat la superiorul sau si, in final, cerandu-si din nou scuze, a repetat cu o voce dezarmanta ca in intreaga sa cariera - avea o oarecare varsta - nu a vazut un astfel de bilet), altii s-au uitat la jurnalul de calatorie, unii au si marcat efectuarea controlului, fie in jurnalul de calatorie, fie chiar pe bilet, unii au verificat doar perioada de valabilitate, altii chiar au cerut documentul in baza caruia a fost emis biletul, pentru a confrunta datele cu cele inscrise pe bilet. Desigur, toti au fost politicosi, cu figurile destinse si dandu-ti posibilitatea sa te simti relaxat. In unele cazuri au existat si scurte discutii de socializare.

La alegerea trenurilor am avut mereu grija sa nu fie cazul platii unor taxe suplimentare (dupa cum deja stii, doar in unele cazuri este necesara rezervarea locului cand e vorba de calatoria la clasa a doua - CNL, unele EN si in situatii limita - de exemplu, intr-o seara, mergand dinspre Linz spre Viena si asteptand un tren ce venea de la Salzburg, am avut ghinionul ca garnitura sa fie - in mod surprinzator si pentru cei de la OBB - foarte aglomerata si am fost anuntati la peron, inainte de sosirea trenului la Linz, ca doar cei care au rezervare vor putea urca, restul fiind sfatuiti sa astepte trenul urmator, legaturile fiind dese). De altfel, dintre toate trenurile trecute in jurnalul de calatorie, doar pentru trei am platit supliment (nu uita de situatiile expuse in documentatia InterRail).

Jurnalul de calatorie:




In cazul meu suplimentele platite au fost (atentie, am fost 2 persoane, dar voi face referire la tariful pentru o singura persoana):

- CNL 313 (Amsterdam - Viena) - am calatorit de la Mannheim la Linz, suplimentul l-am platit in tren (4 euro de persoana, vagon compartimentat de clasa a doua, OBB - din pacate, nu gasesc pe moment acest supliment).

- CNL 312 (Viena - Amsterdam) - am calatorit de la Viena la Frankfurt am Main, unde am schimbat pentru Hanovra. Suplimentul a costat tot 4 euro de persoana si l-am platit la Wien Wbf. Am calatorit 9 ore si 25 de minute, tot cu un vagon de clasa a doua al OBB, compartimentat.



- CNL 1201 (Berlin - Muenchen) - am calatorit de la Halle la Muenchen. Suplimentul a costat 10 euro de persoana si l-am platit la Halle Hbf. Am calatorit 5 ore si 53 de minute, cu un vagon sleeperette (salon, clasa a doua, spatarul scaunelor rabatabil, confortabil pentru dormit) al unei garnituri Talgo.



Garnitura Talgo (fotografiile le-am facut in gara din Muenchen):



Deci: lasa emotiile deoparte, dupa ce ai pornit la drum foloseste nenumaratele posibilitati de informare existente in fiecare gara (iar acolo unde ai neclaritati, nu te sfii sa intrebi) si bucura-te de calatorie!