inceput de mai printre locomotive

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

flvca

Active Member
Trenulist
2 Noiembrie 2008
145
1
Timisoara
LOCATION
Timisoara
La 20 km de Viena, in localitatea Strasshoff, se gaseste un muzeu feroviar, "Das Heizhaus". Pe o suprafata de cca 85.000 mp, se pot vedea peste 150 de exponate din domeniu. Muzeul detine si 8 locomotive cu aburi functionale.

Bucuria mea cea mai mare a fost ca ma putut vedea pe viu locomotiva mea preferata: modelul 310

Locatia este deschisa publicului intre 01 aprilie si 26 octombrie, de marti pana duminica intre orele 10-16, iar un bilet pentru adulti este 7 euro, pentru copii 3,5 euro si pt. familii (2+2) 17,5 euro.
Am sa revin si cu alte poze.
 
hmmm, frumoasa 310.23! Am vazut de mai multe ori "live", o locomotiva foarte eleganta!
 
Salut!

Am avut si eu placerea sa o vad pe 310.23 live anul trecut la Budapesta. Intr-adevar o prezenta eleganta si impunatoare printre locomotive. foarte frumoasa si de asemanea eleganta dupa cum spune si Herr Clouseau
 
Alte poze:


si o plimbare cu aceasta x 512.08, construita in 1963:

In vagoanele de mai jos sunt amenajate o diorama la scara N de 11.50 m lungime, respectiv o expozitie fotografica, unde am avut placerea de a vedea si poze despre CFR:
 
Este amenajata si o linie pe care circula un trenulet ce se poate "incaleca":

iar in apropiere este amenajata o diorama in aer liber:

O diorama HO este amenajata in cladire:


La plecare, semnalizarile parca ne faceau cu mana:
 
Finalul acestei excursii a fost o calatorie cu un tren de epoca, la o expozitie de oldtimere. Plecarea s-a facut de la gara Sudbahnhof din Viena, iar destinatia a fost mica localitate Ernstbrunn. Trenul propus, urma sa fie tras de o locomotiva seria 52 100. Din pacate la vizita la muzeul care si detine aceasta locomotiva, ni s-a spus ca este momentan stricata si se va folosi locomotiva 629.01. Nu am reusit o poza foarte buna, dar o prezint:

Am fost putin dezamagit, dar am zis ca este frumoasa si noua propunere. Plecarea s-a facut de dimineata si la primul peron, ce vad?

Nu era trenul nostru, era alt tren "nostalgic". Lcomotiva cu aburi era ajutata de un diesel, dupa care era atasat un vagon Orient-Express:

Am descoperit in final si trenul nostru si ......surpriza, o locomotiva ciudata:
,ajutata tot de un diesel si va arat si vagoanele:
 
Nu stiu sa-ti raspund exact, era prezentata doar ca si "LGB Gartenbahn", adica tren de curte sponzorizat de firma LGB. Pentru trenuletul de plimbare era precizata dimensiunea de 7,25 Zoll.
 
Calatoria cu trenul a durat vreo 2 ore. Poze de pe drum si din vagonul restaurant:

Gara din Ernstbrunn, actual este folosita doar pentru traficul de marfa si in cazul nostru a gazduit o frumoasa prezentare de oldtimere, de la biciclete, motociclete si bineinteles autoturisme pana la tractoare, utilitare si autobuze. Cateva frumuseti admirate:


Cu aceste autobuze vechi se faceau curse in imprejurimi, o zona foarte pitoreasca numita Leiser Berge, precum si la o piata taraneasca, cu produse naturale oferite de localnici:

Intorsi in gara am putut admira mai bine locomotiva care ne tractase. Aceasta se numeste DT 1.07, construita in 1935, aceste initiale i-au adus porecla de "Dorftrottel", adica "tantalaul satului". Cantareste 45 t, are 343 PS si o viteza maxima de 100 km/h. O alta particularitate era compunerea garniturii, locul locomotivei fiind de multe ori la mijlocul acesteia:

Alte trenuri, cu alti pasionati:

Si au ramas amintirile. Ende.