Zell am See - gara de la munte

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Florin Tuica

Well-Known Member
Trenulist
14 Aprilie 2016
328
1
Bucuresti
YAHOO
florrinel
LOCATION
Bucuresti
Austria, tara turistica cu relief montan predominant si cu o traditie feroviara dintre cele mai renumite, ofera turistului si pasionatului nenumarate oportunitati de a savura parti ale unui sistem de transport feroviar bine dezvoltat. Am profitat de faptul ca am petrecut o parte din concediu in aceasta tara si am facut mici expeditii feroviare prin locurile prin care am trecut.
Zell am See este un orasel turistic situata in zona vest-centrala a Austriei in landul Salzburg, situat pe malul lacului Zeller si inconjurat de munti, este unul din multele paradise ale schiorilor pe timp de iarna.



Eu l-as asemana oarecum ca si categorie cu Busteniul nostru. Este strabatut de principala magistrala feroviara a Austriei care face legatura cu landul Tirol (Innsbruck, St. Anton spre Elvetia). Mai jos un link cu harta feroviara a Austriei pentru cine doreste sa-l localizeze.

http://www.spec2000.net/rr_site_pages/austriamap.gif

In calatoria mea m-am oprit in cocheta statie de calatori cu 2 linii curente , 3 de garare plus alte doua linii ale capatului de linie ingusta (760mm) ce face legatura intre Zell am See si Kaprun, Mittersill, Krimml



Dupa ce am studiat afisajul cu plecarile care se succedau la intervale foarte mici am continuat sa fotografiez in voie diverse parti ale statiei asteptand cu nerabdare si sosirea unor trenuri.




Trenurile nu stationau mai mult de 1 minut, franarea si acceleratia se faceau mult mai rapid decat la cele autohtone asa ca timpul pentru fotografie era limitat. Am observat la semnalele de iesire din abatere o placuta care indica viteza cu care se iese de pe linia respectiva (4=40km/h, 6=60km/h).
M-am indreptat apoi catre iesirea spre directia Innsbruck sa observ mai bine cum este combinatia de aparate de cale. Am facut si o schita ulterior cu configuratia intreaga a statiei.




In cele din urma am continuat sa pozez detalii si despre echipamentele de semnalizare si catenara. Am constatat ca intregul sistem de bretele dintre liniile curente (macazele de viteza sporita in abatere) de la iesirea din statie este cu totul inclinat datorita curbei.




In celalalt capat al statiei am dat de liniile de garare ale sectiei de cale ferata ingusta despre care am amintit mai inainte. Am ramas surprins de calitatea terasamentului si in timp ce faceam fotografii a aparut automotorul care facea curse regulate pe distanta Zell am See-Bruckberg-Golfplatz




Automotorul a stationat doar 5 minute a preluat cativa pasageri si a plecat din nou in cursa cu acelasi mecanic.

In zilele ce au urmat in apropiere de Werfen am intalnit un exponat interesant situat chiar pe marginea soselei.



Intr-o alta zi m-am intersectat din nou cu calea ferata ingusta Zell am See-Mittersill-Krimml chiar in dreptul statiei Furth-Kaprun. Peronul era gol si cladirea parea pustie. Cele 2 linii "moarte" din statie erau in perfecta stare. Am fotografiat mersul trenurilor care era afisat si m-am trezit cu automotorul langa mine. Trebuie sa va spun ca sunt foarte silentioase, abia daca le auzi.




 
M-a surprins placut "Austria feroviara", caile ferate sunt utilizate cu maxima eficienta. Chiar si liniiile inguste sunt exploatate atat de turisti cat si de localnici. Am citit pe un site ca elevii sunt o pondere insemnata pe unele linii. M-am bucurat de peisaje deosebite si inchei adaugand cateva.

 
buna,

remarcati ca gara de aici
http://i265.photobucket.com/albums/ii216/FlorinTuica/IMG_0924.jpg

face parte din familia celor 400+ construite in Imperiu dupa acel plan standardizat, pe care am realizat-o eu in kit decupat cu laserul :)
 
Super pozele, multumim frumos de reportaj! Si da, Horia, chiar am remarcat ca gara din Fuerth-Kaprun e foarte asemanatoare celei facute de tine!
 
Florine...in ce perioada ai mers in austria?...pentru ca si eu am mers pe meleagurile ce le-ai descris mai sus...mai exact Kaprun (13.07.2008-19.07.2008).

Daca ma iau dupa poze, si dupa "umezeala - ploile", din vremea aceea, cred ca prin aceeasi perioada ai fost prin Zell am Zee - Kaprun.

Am facut si eu niste poze la vechea locomotiva cu aburi ce functiona pe "pinzgau bahn",linia ingusta...dar nu gasesc un loc pe unde sa le postez si apoi sa le pun si aici.
 
Eu am trecut prin zona pe 2.08.2008. Calea ferata merge paralel cu soseaua pana la Zell an See. Pozele, din păcate, sunt făcute prin parbriz (de pe locul din dreapta), o oprire în zonă fiind exclusă, după ce Âşi aÂşa îi exasperasem deja pe ai mei cu trenuri, autobuze, tramvaie Âş.a.m.d. (în toate oraÂşele pe unde am fost, ei se duceau să vadă case vechi Âşi alte dărăpănături istorice - ce-i drept mult mai bine întreĂžinute decât cele din BucureÂşti, eu mă duceam să văd gări, transport în comun etc.).


 
faine poze ai facut...banui ca sunt pe drumul catre, sau dinspre cascada Krimml



PS..."si au gasit pana la urma ceva darapanaturi, pentru eu nu prea am vazut"