SUA - Steam into History PA

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iunie 2014
257
19
RO & US
LOCATION
RO & US
Northern Central Railway a fost o cale ferata care lega Baltimore, Maryland cu Sunbury, Pennsylvania.
A fost construita in 1858 si a activat independent pana in 1861 cand a intrat sub controlul Pennsylvania Railroad.
Northern Central Railway a jucat un rol important in timpul Razboiului Civil; pe aceasta ruta, intre Harrisburg, Pennsylvania si Baltimore, Maryland, trupele unioniste ale nordului au transportat provizii, munitie si raniti. Datorita importantei strategice, trupele separatiste ale sudului au sabotat continuu linia.
Steam into History ("SiT"), organizatie non-profit cu rol educativ si de binefacere, organizeaza excursii pe o portiune de 10 mile din linia Northern Central Railway, intre New Freedom si Hanover Junction, Pennsylvania.
route_zpsmw3uxqsv.jpg

New Freedom - sediul Sit (stanga sus, in foto)
New%20Freedom%20PA_zpsb7p8pxrc.jpg

Excursia porneste din dreptul fostei gari a orasului, spatiu care este in prezent impartit intre un mic muzeu cu magazin de suveniruri si o cafenea.
IMG_5480_zps9laileau.jpg
IMG_5493_zps83zjsffh.jpg

In muzeu se mai pastreaza cantarul de marfa si o casa de bani
IMG_5491_zps2vfjx01s.jpg
IMG_5492_zpsvce9rewy.jpg
 
Langa gara sunt garate doua caboose cu cupola in constructie metalica, nituita
IMG_5489_zpsd2jgcgxs.jpg
IMG_5487_zpsy9d5trur.jpg
IMG_5488_zpsyxcwluda.jpg

La interior se pastreaza mobilierul original
IMG_5486_zpsm8bdsbfy.jpg
IMG_5484_zpsgos6cnag.jpg
IMG_5483_zpspa3add9f.jpg
IMG_5482_zpsxd24wgdn.jpg
IMG_5481_zpsnwgcihq2.jpg

Pe o linie de garaj, locomotiva diesel nr. 10 este rezerva pentru locomotiva cu abur a trenului turistic. Nr. 10 a fost construita in 1946 de General Electric pentru Coudersport & Port Allegany Railroad; incepand cu 1972 a tractat trenuri de marfa intre Stewartstown si New Freedom, pentru Stewartstown Railroad.
IMG_5495_zpsrahgmltg.jpg
IMG_5494_zps9oe0d5mv.jpg
 
Trenul turistic este compus din locomotiva 4-4-0 nr. 17 “York” si 3 vagoane.
IMG_5426_zpsrb6xrp2e.jpg

IMG_5460_zpsfbhzd42v.jpg
IMG_5455_zps8utwrbwg.jpg

“York” este o replica a tipului “American”, des intalnita pe caile ferate americane din secolul 19; locomotive arde combustibil lichid dar pastreaza arhitectura originala a locomotivelor epocii care ardeau combustibil solid, in principal lemn.
IMG_5427_zpssaxzpjhc.jpg
IMG_5431_zpszvwymue2.jpg
IMG_5430_zpsypluqmg7.jpg
IMG_5432_zpsbgjoqezx.jpg
 
“York” a fost construita de Kloke Locomotive Works, intre 2010 si 2013, avand la baza desenele firmei O’Connor Engineering, firma care a construit locomotivele replica Union Pacific nr. 119 si Central Pacific “Jupiter”, locomotive folosite de National Park Service la recreerea evenimentului “Golden Spike”.
IMG_5424_zpsjwbsldew.jpg
IMG_5433_zpsdjbqebek.jpg
IMG_5420_zpsarjlvi3i.jpg
IMG_5434_zpsjmpy9exl.jpg
IMG_5423_zps2n0hmbjg.jpg
IMG_5422_zpsvttzhtkv.jpg
 
“Golden Spike” reprezinta momentul finalizarii, la 10 mai 1869, a primei linii transcontinentale prin unirea retelei Union Pacific cu reteaua Central Pacific la punctual Promontory Summit, in Utah, ocazie cu care a fost batut simbolic ultimul piron din aur.
Tenderul locomotivei "York" ascunde rezervorul de combustibil lichid, dar pastreaza "buza rasfranta" a marginii care ajuta la stivuirea lemnului.
IMG_5470_zpswlkjvnar.jpg
IMG_5469_zpsnrm0miwp.jpg

Postul mecanicului si al fochistului
IMG_5462_zpsgavzmcgp.jpg
IMG_5461_zpsxb7hy6yw.jpg

Cateva detalii
IMG_5466_zps4slru6yw.jpg
IMG_5463_zpsiwqgdfxj.jpg
IMG_5464_zpspcu9dnet.jpg
IMG_5465_zpspwr5ms6v.jpg
 
In present Steam into History foloseste vagoane de calatori proprii; in 2013 vagoanele folosite erau imprumutate de la the Tavares, Eustis & Gulf Railroad, firma care executa transport de turisti in Florida.
Doua vagoane restaurate, de calarori
IMG_5418_zpsk3ppv7il.jpg
IMG_5419_zps8rte4cnk.jpg
IMG_5421_zpsk0wzwbjr.jpg
IMG_5471_zps3m5uxuir.jpg

si un vagon deschis nou construit pe un sasiu de vagon de marfa
IMG_5438_zpstnf66qfq.jpg
IMG_5417_zpshm0inhkm.jpg
 
Traseul strabate o zona impadurita
IMG_5449_zpskflq1wsq.jpg
IMG_5444_zpsot8j3xhn.jpg

Pe unele portiuni drumul de serviciu este amenajat pentru promenada
IMG_5441_zpsmln18wou.jpg
IMG_5439_zpswdigzvkh.jpg

Cateva cursuri de apa isi fac drum printre dealuri
IMG_5443_zpshclws4ao.jpg
IMG_5448_zpsufinjvyu.jpg

Zona este putin populata, doar cateva localitati se afla de-a lungul traseului
IMG_5442_zpsczvoochl.jpg
IMG_5450_zpsi4aadpp3.jpg
IMG_5451_zpsas5yyovb.jpg
 
Capatul traseului turistic este la Hanover Junction
IMG_5457_zpsfhnjxxjp.jpg
IMG_5453_zpswqmhxchy.jpg
IMG_5454_zps6kpxfnhu.jpg

Cladirea statiei, construita intre 1851-1852, a fost restaurata in 2001 asa cum aparea calatorilor in 1863, an in care a fost vizitata de presedintele Abraham Lincoln.
In cladire North Central Railway a avut o casa de bilete; in prezent in cladire este un muzeu care prezinta istoria locului.
Profitam de oprire si admiram locomotiva
IMG_5458_zpsgzzagesf.jpg
IMG_5456_zps5mhxifgl.jpg

"Rail guard" din 1924, fabricata de Bethlehem Steel, infiintata in 1857 a fost pentru o vreme printre cele mai mari producatoare de otel in SUA.
IMG_5468_zpslmycuogk.jpg

Revenim pe acelasi drum in New Freedom
https://www.youtube.com/watch?v=j3W6ZlDO5x0