Mariazellerbahn - in poze si cuvinte

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

smotocel

Well-Known Member
Trenulist
10 Octombrie 2012
580
1
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Am avut deosebita placere ca in acest concediu sa pot calatori pe frumoasa si cred faimoasa linie montana electrificata de ecartament ingust Mariazellerbahn.

Plecarea din Viena, dimineata la 7:02 cu autobuz pana in Bahnhof Meidling, apoi metrou pana in Westbahnhof.



La Westbahnhof sunt inca active semafoarele cu baietei si fetite (aka comunitatea LGBT) de la trecerile pentru pietoni, ramase de pe vremea finalei Eurovision de anul acesta de la Viena.



Din Westbahnhof (07:56), cu ÖBB IC 662, pana in St. Pölten (08:31) (12,30 EUR biletul, cu rezervare de loc, cumparat on-line din Romania).



St. Pölten Hbf. si capatul liniei spre Mariazell




La ora 9:00 la peron a tras trenul Ötscher Bär, cu plecare spre Mariazell la 9:10.



Pentru cei care vor sa faca vreodata aceasta calatorie, va sfatuiesc sa va informati inainte de a lua biletele deoarece trenul "cu vagoane" circula doar sambata si duminica (plecare din St. Pölten la 09:10 sosire in Mariazell la 11:48 ) intoarcerea din Mariazell e undeva in jurul orei 15:47. Restul trenurilor care circula sunt model nou, Die Himmelstreppe, rame electrice. Biletul dus-intors + rezervare loc a fost 39,70 EUR.

Dar sa inceapa calatoria pe cei 83 de km. Cum am plecat... cum dam de primul tunel



Remiza din St. Pölten



Prin campie deocamdata... in unele gari oprim in altele nu.





O gara importanta de pe traseu este Laubenbachmühle, locul de cazare pentru ramele electrice Die Himmelstreppe. Staionare 10 minute, facem "cruce" cu trenul care coboara de la Mariazell.



Interiorul vagonului de cls.1, trecere intre vagoane si fine de tren.



Gara Winterbach si viaducte..



Calatorim prin cel mai lung tunel al liniei Mariazellerbahn, tunelul Gösing in lungime de 2368 de metri, al 6-lea tunel ca lungime din Austria.



Imediat ce parasim tunelul ajungem in gara Gösing cu stationare 10 minute pentru "cruce" si o serie de poze.




Urmeaza gara Annaberg (prima poza) si apoi Wienerbruck. Aici trenul face o curba de 180 de grade cu panta mare de urcare. Se poate vedea din poza linia opusa pe care se va urca.



Tunel, viaduct, tunel dupa care ajungem in gara Mitterback.



Cu o intarziere de 12 minute ajungen in gara finala a traseului... Mariazell.






Macazele se schimba... manual.



Paralel cu gara este linia de tramvai care duce la Erlaufsee. Intre Mariazell si Erlaufsee tractiunea se face cu o locomotiva diesel (cred ca mai degraba un locotractor) sau cu singura locomotiva functionala (tramvai) cu abur. O mica portiune de linie este electrificata, intre gara Mariazell si Promenadawalk. Eu am prins doar tractiunea diesel, insa in remiza isi facea incalzirea si locomotiva cu abur.





Tramvaiul circula din ora in ora intre Mariazell si Erlaufsee, in ultima poza de mai sus este capatul liniei de tramvai de la Promenadawalk. Mai jos de aceasta statie este un triunghi de intoarcere pentru a merge spre Erlaufsee.



Statia finala Erlaufsee.



Un vagon...



Intotdeauna este timp de o bere...



Timpul trece repede si de pe malul lacului ma intorc la tramvaiul care ma duce inapoi in Mariazell. Ultimul vagon al tramvaiului este unul descoperit (productie 1910).



La intoarcere am placerea sa vad si singura locomotiva/tramvai cu abur functionala. Imi pare rau ca nu am apucat sa pozez mai in detaliu...



Inapoi in Mariazell



O placa turnanta manuala...



Mai ajung inca odata la capatul liniei de tramvai si triunghiul de intoarcere.



In reprezentanta Opel din Mariazell... la vanzare o Dacia Duster



Si pe o casa... o antena Digi...



Timpul se incapataneaza sa treaca parca prea repede si trebuie sa ma intorc in gara pentru trenul de St. Pölten. Cu tristete dar si cu bucurie pentru momentele deosebite petrecute aici, la revedere Mariazell!!



In gara gasesc atasate la un tren si noile vagoane panoramice. Circula pe un singur tren dus-intors si au categorie de cls.1



16:47 plecarea spre St. Pölten, de data aceasta cu rama electrica. Datorita faptului ca nu se deschid geamurile (evident, ca erau cu AC) nu am facut poze ci doar m-am bucurat inca odata de aceasta superba linie montana. Desi ca pe la jumatatea drumului am avut ceva intarziere, pana la destinatia finala a recuperat.



Apus de soare in St. Pölten in asteptarea Westbahn-ului care ma duce inapoi la Viena.



Westbahn, o companie privata de transport feroviar, opereaza curse regulate din ora in ora din Viena catre Salzburg si retur. Trenul este compus din 6 vagoane etajate, fiecare cu insotitor de bord, se poate servi cafea, ceai, sucuri, mancare. Trenul este dotat cu wi-fi gratuit. Un bilet St. Pölten - Viena 7,90 EUR.



Asa s-a incheiat o calatorie superba!

Sa fiti iubiti!!!
 
Minunat reportaj ! multe poze si indicatii "de culise" pentru cei ce vor sa repete, pe viu, experienta.
Multumesc.
 
Excelent material !

Locomotiva "dulap" e o bijuterie. Pacat ca din cele care au fost si pe la noi (ma gandesc in special la Brasov) n-au ramas decat amintirile si putine poze.

Foarte interesante informatiile, doar Duster -ul din reprezentanta e de fapt Sandero :)
 
da, ai dreptate... ca scria si stepway pe laterala... poza aia am facut-o din mers, ca interesul era pentru chestiile pe sine... nu pentru masini scara 1:1 :D :D
 
Citind "Voie Libre" nr. 96 (JAN-FEB-MAR 2019) am aflat cu surprindere ca locomotivele No. 11 si 14 ale "Mariazellerbahn" au fost vandute in 2015 in Romania, cumparator fiind CFI Criscior, unde locomotive electrice din clasa 1099 ale aceleasi linii pot fi gasite. Are cineva mai multe informatii?