Elvetia: Lauterbrunnen - Kleine Scheidegg - Jungfraujoch

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

CristianG

Well-Known Member
Trenulist
10 Iunie 2014
257
19
RO & US
LOCATION
RO & US
Calatoria catre Jungfraujoch se face in doua etape:
- se pleaca de la Lauterbrunnen sau Grindelwald pe linia cu cremaliera Wengernalp avand ca statie finala Kleine Scheidegg
- etapa urmatoare Kleine Scheidegg pana la Jungfraujoch.
Am pornit de la Lauterbrunnen pentru ca are o parcare acoperita, pe mai multe etaje, deci fara probleme de gasit un loc chiar si in perioade mai aglomerate.
Am cumparat bilet si pana la plecarea trenului vizitez gara si imprejurimile. Liniile se intind pe directia nord–sud, gara fiind situata catre vest. Linia catre Kleine Scheidegg porneste spre sud, pe langa remiza.


Gara Lauterbrunnen:


Peronul catre nord impreuna cu trenuri gata de plecare:


Peronul catre sud, remiza si, in ultima poza, cascada Staubbach:


Liniile sunt folosite in principal pentru transportul turistilor dar si pentru trafic de marfa, scop pentru care sunt folosite locomotive Stadler:



In departare, inca in serviciu, vechile locomotive SLM Winterthur fabricate in 1926:


si in 1908:
 
Bine ca ai deschis subiectul asta, ca mi-am adus aminte de cateva poze facute in gara Kleine Scheidegg pe care am vrut sa le impartasesc cu voi, dar am uitat :D
Din pacate eu am nimerit intr-un moment mai putin interactiv, in care doar trenurile de persoane erau in zona.

Garniturile mai vechi:


Si cele noi:


Sinele inguste si cateva vagoane de marfa:


Si, bineinteles, celebrul ceas elvetian:
 
Parasim Lauterbrunnen


Din loc in loc unde relieful permite, linia este dubla pentru usurarea traficului


Wengen este prima gara mai importanta pe traseu


O garniture de marfa asteapta liber


Dupa Wengen, urcusul continua


Linia serpuieste, deocamdata printre pasuni


Treptat verdele pasunilor face loc gruilui si albului golului alpin


In gara Wengernalp ne incrucisem cu o rama cu turisti si o garnitura de marfa


Inca o curba si trenul ajunge in seaua in case se afla gara Kleine Scheidegg
 
Liniile garii Kleine Scheidegg se intind pe directia NE-SV

In poza:
- in coltul din stanga-jos este linia care coboara catre Lauterbrunnen
- catre dreapta este linia care coboara catre Grindelwald, ambele linii fac parte din linia Wengernalpbahn
- in coltul din dreapta-jos este linia care urca catre Jungfraujoch

Ramele electrice verde-galben ale liniei Wengernalpbahn isi asteapta turistii pe liniile de pe partea de nord a garii


Ramele de culoare rosie care urca spre Jungfraujoch asteapta pe liniile din partea de sud a garii


Pana la imbarcare, este binevenit un weisswurst la "bufetul" garii


Ne imbarcam, asteptam mecanicul si admiram muntele pe care urmeaza sa-l urcam
 
Eigergletscher este prima statie a traseului si in acelasi timp ultima statie in aer liber. Urmatoarele statii sunt sapate in stanca muntelui impreuna cu intregul traseu al liniei.


In gara o locomotive echipata cu plug de zapada.


In statia Eigerwand sunt sapate tuneluri transversal pe traseul liniei astfel incat turistii sa poata admira valea care se deschide la poalele muntelui

In ultima poza se poate vedea inclinarea reala a liniei.

Statia Eismeer, ultima inainte de Jungfraujoch
 
Jungfraujoch, punctul final al calatoriei


Sunt multe puncte de interes odata ajuns la Jungfraujoch, in primul rand privelistea deosebita asupra vailor, unele acoperite cu ghetari


Ma voi opri insa asupra obiectivului legat de domeniul feroviar si anume un mic muzeu care prezinta efortul deosebit depus pentru construirea si intretinerea liniei; in poze, mecanismul cremaliera - roata de cremaliera care ne-a adus pana aici, mica drezina, instrumente care au permis construirea tunelelor in interiorul muntelui si o macheta a locomotivei si vagonului care au functionat la sfarsitul secolului XIX
 
Locomotiva si vagonul sunt pastrate la "Verkehrshaus der Schweiz", muzeul transporturilor din Lucerne, locomotiva:


si vagonul


Placa explicativa mentioneaza:
"Calea ferata Jungfrau JB 1898
Calatorind confortabil in ghetar ! Pentru protejarea pasagerilor impotriva frigului locomotiva si vagonul sunt construite din lemn. La interior, perne din postav si plus creaza o atmosfera comfortabila.
Trenul, proiectat de inginerul britanic W.R. Rowan, este in constructie cuplata, locomotive si vagonul se sprijina, impreuna, pe 4 axe. Locomotiva suporta o parte din greutatea vagonului, ansamblul fiind astfel mai usor, lucru care face operatea mai economica.

Putere 175 kw, viteza 8 km/h, din 1851 18 km/h, linie cu ecartament ingust de 1000 mm."
 
Frumos reportaj!
M-ai ajutat sa vad -Cea mai inalta cale ferata din Europa - prin ochii unui pasionat calator feroviar. Felicitari!
 
Am gasit pe net o fotografie interesanta dupa plecarea trenului din Lauterbrunnen la Cascada Staubbach

Si un filmulet : https://www.youtube.com/watch?v=xOJFgakRtRc
 
Multumesc pentru aprecieri.

Continui cu cateva poze:
- atmosfera relaxata pe drumul de intoarcere


- echipament pentru indepartarea zapezii in asteptarea iernii


- detaliu de cremaliera


Doua scurte filme:
Lauterbrunnen catre Kleine Scheidegg
https://www.youtube.com/watch?v=QKgbYMQWoik

Kleine Scheidegg catre Jungfraujoch
https://www.youtube.com/watch?v=W31DrDsbHOc

Anul 2012 a fost anul in care calea ferata a implinit 100 de ani; cu aceasta ocazie turistilor li s-a inmanat cu Pasaport.

In Pasaport, pe parcursul a 28 de pagini, este prezentat istoricul liniei si potentialul touristic al zonei.

In final si biletul de calarorie