Vedi Napoli, e poi Mori

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

interesantul

Well-Known Member
Trenulist
24 Ianuarie 2016
1.584
2
53
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Aceast㒠celebr㒠expresie, are mai multe interpretă’ri, una mai cinic㒠fiind: ”Vedi Napoli e poi muori” - Vezi Napoli si pe urm㒠mori!, cea din titlu, Vezi Napoli si pe urm㒠Mori.
Io am ales a doua variantă’, cu menţiunea c㒠Mori ră’mâne pe data viitoare...

Cu bişniţa mea, am ajuns câteva zile la Roma cu maşina. Un drum fain de 1650 km, întrerupt în dou㒠cu o cazare lâng㒠Veneţia.

Având timp 5 ziel de frecat creanga prin Roma, dup㒠ce m-am inghesuit ca toţi şi cu toţi japonezii şi ruşii prin Coloseum, Forumul Roman, Panteonul, am salutat dacii de pe columnă’, am investit în Fontana di Trevi plus înc㒠vreo 10 fântâni, Era să’-mi pierd mâna la ”Bocca della Verità”, am beut Aperol Spritz, etc... am zis s㒠m㒠dau cu trenul şi pân㒠la Napoli, şi dac㒠am timp la Mori.
Prima descoperire a fost, c㒠Mori se afl㒠la 768 de km de Napoli, lâng㒠Lago di Garda, deci a ră’mas doar ”Vedi Napoli, poi mai vedem....”

încep cu Termini Centrale, gara central㒠din Roma. O gar㒠mare cu peste 28 de linii.
Ce am descoperit cu ocazia acestei că’lă’torii, e faptul c㒠e bine ca în Italia, s㒠nu ei de bune semnele indicatoare, ci mai bine întrebi. Oricum nici cu explicaţiile nu stau prea bine, deaorece ei sunt indignaţi c㒠nu cunoşti traseul. Li se pare normal ca toat㒠lumea s㒠cunoaşc㒠pe dinafar㒠leagă’nul civilizaţiei europene.

Am gă’sit dup㒠alergat prin toate cotloanele gă’rii ”Biletteria” unde mi-am luat biletele. Dus cu Frecciarossa (un fel de Ferrari pe şine), retur cu un tren regular.
Tarif dus 28 euro (super Economy) vagon Standard
Tarif intors cu tren intercity 26 (n-am mai gă’sit la Frecciarossa numai cu 118 euro)

http://www.trenitalia.com/cms/v/index.jsp?vgnextoid=ecbb8717ecb27310VgnVCM1000008916f90aRCRD

Contrar tradiţiei Italiene privind punctualitatea fix la 08.45 a plecat.
Urcat în tren foarte alergat, deoarece stau tare prost cu indicatoarele, şi culmea ghinionului, usile de acces la peronul 8 de unde pleca trenul erau închise, si am fugit prin subterane pân㒠la peronul 4, de unde ocoleşte 2 peroane de câte 300 de m etc....

în schimb, la 10 minute dup㒠plecare trenul deja mergea cu 305 km/h. Am ajuns la Napoli cu 3 minute înainte de ora programată’.

Am remarcat faptul c㒠garnitura nu este construit㒠dup㒠modelul TGV cu un boghiu la dou㒠vagoane, ci fiecare vagon avea 2 boghiuri.

Viteza nu s-a simţit deloc, dar la intrarea în tunel, se înfundau urechile, şi sunt tuneluri... multe şi lungi.

Trenul plin de avocaţi, bişniţari care lucrau la tablete, laptopuri, câte un japozez sau turist ră’tă’cit.

Specific italian, s-au gândit s㒠ofere internet WI-Fi Gratuit, dar meniul de conectare era doar în IT, şi îţi cerea un numă’r de telefon din Italia. La turişti nu s-au prea gândit.

Au în tren 4 tipuri de vagoane, Standard (unde am avut eu bilet) Premium, Bussines şi Executive, şi cel mai important lucru, un vagon bar. Serveau o cafea ”Zu z㒠best” la doar 1,2 euro.

La Standard nu au servit cu nimic, pe nimeni, la Premium se dă’dea o cafelută’, iar la bişniţari şi executive s-a servit mas㒠în toat㒠regula.

în schimb, toaletelele erau cam jegoase ră’u.

La Napoli, între dou㒠trenuri, hai s㒠dau o tur㒠pân㒠la Herculaneum (Ercolano - zic napoletanii)

Din Napoli, dup㒠caută’ri îndelungate (mai prost cu semnele ca si romanii, stau), am gasit cu greu ”Biletteria” sistemului : Circumvessuviana, un siatem de transport inaugurat în 1890, cu un ecartament de 1067 mm. Un bilet e 8,4 euro/zi si ai acces la orice mijloc de transport din Napoli.

http://www.eavcampania.it/web/

Trenul foarte aglomerat, spre Sorento, a 10 statie este Ercolano (Herculaneum)
marea majoritate a turistilor mergeau la Pompei, care este similar cu Herculaneum, dar mai mare. Am preferat pentru linişte şi aerisire Herculaneum.

Dup㒠vizitarea sitului arheologic, am vrut sa iau acelaşi tren s㒠m㒠duc pân㒠undeva dup㒠Pompei ca s㒠iau telecabina pân㒠pe Vezuviu. Pe toate ghidurile turistice apare acel funicular, dar la gara am aflat c㒠acum 5 ani a dat faliment si de atjunci nu mai funcţionează’. OK, dar de pe ghiduri nu l-au scos.
Am vrut, conform indicaţiilor de pe hartă’, s㒠fac cu trenul un tur al Vezuviului, lucru imposibil (n-am înteles de ce, dar am înţeles c㒠nu se mai poate de 10 ani) Iar n-au adus la zi informaţiile turistice.

La Napoli m-am mai dat cu un funicular care mergea pân㒠la castel.

Returul a durat 2h15m cu Interregio. Alt㒠clasă’, alţi oameni. Nu au avut vagon restaurant in compunere. în compartiment o studentă’, o funcţionara de bancă’, un student care (tipic italian) a vră’jit la student㒠2 ceasuri, şi ea a fost aşteptat㒠în Roma de un alt student :)

Șofând prin Italia, autostarda A1, mergea mulţi km. paralel cu linia de mare viteză’. Cam la fiecare 5 minute trecea un tren într-un sens sau altul, asta referindu-ma la Frecciarossa, sau Frecciargento (aceeaşi chestia, dar vopsit argintiu)


Poze... vin şi ele...
 
... permite-mi să’-ţi tratez mesajul prin puncte, asemenea unui caiet de sarcini... :)

1) Mare curaj ai avut s㒠ieşi cu maşina pe un drum de asemenea lungime!
1`) Titlul m-a atras s㒠citesc topicul tă’u... Foarte bine ales!
2) Cu ocazia ta acum o să’-mi pun pe list㒠câteva obiective turistice pentru vizitat în Napoli, deşi eu am scanat per pedes, per biciclo şi per treni zona Campaniei (la Nord-Est de Napoli)!
3) Tot mergând pe A1, n-ai vă’zut şi trenul ”italo” vişiniu cu cangurul pe el? :)

Mulţumim pentru postare!

Eéé co! Sto aspetando per tuo foto!
 
Aha, deci dupa ce ai frecat creanga prin Roma ai trecut la freciarosa.
Mori gaseai si prin zona Clujului iar garile de pe la noi au mai mult de 28 de linii. Asteptam pozele sa vedem Herculanele lor. Si ce ai mai frecat.

:roll: