CFR că’lă’tori - sau drumul sigur spre faliment

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

interesantul

Well-Known Member
Trenulist
24 Ianuarie 2016
1.584
2
53
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Astă’zi, 4 Aprilie 2014, am avut ocazi s㒠că’lă’toresc cu IR1766 de la Timişoara la Cluj.
A fost închidea unui traseu Cluj Bucuresti-Timişoara-Cluj
Primele 2 segmente le-am facut cu avionul, ultimul fiind mai convenabil cu trenul cu o durata de 7 ore.

Cost total 1100 lei (auto costa undeva pe la 900 lei, doar carburantul).

Gar㒠Timişoara Nord:

Mizera, peronul cu pavajul deteriorat.

In tren, am nimerit un vagon recondiţionată’, frumos, curat.

Partea rea, care îndepă’rteaz㒠că’lă’torii de CFR:

La un parcurs de 17 ore nu exista vagon restaurant!!!, nici mă’car un automat de cafea si apa!
In gă’rile de pe parcurs, nu am vă’zut nici un chiosc dic care sa cumperi ceva....
Cum am plecat din Timişoara, nasul striga in gura mare sa pregă’tim biletele pentru supra control, ca deh... El e cel corect.
Pe monitoarele din vagon se tot repeta un anunţ cu noul mers al trenurilor 2001-2012. Adic㒠delă’sare totala.
Pe la Deva au urcat doi poliţişti, care le-a spus celor ce si-au scos degetele de la picioare la ventilat, sa se incalte.... Asa a mai dispă’rut din aroma de .......

Dar pe Salam, l-am învă’ţat pe de rost,de la Timişoara pan la Deva.

Nu are rost sa fac comparaţie cu obb sau db cu care am că’lă’torit in ultimele 2 luni.

Datorit㒠faptului ca lipsesc servicii elementare, trenul era plin de vânză’tori ambulanţi de chimicale ambalate in diverse sticle, de tipi care imi bagau sub nas tot felu de iconite crestine, tipi care vindeau playboy, si tot felul de astfel de agresori.

Miliţia, pendula pe langa ei, fă’r㒠treaba.
 
Interesantul n-a mai mers cu trenul de pe vremea cind facea naveta la liceu. Acuma a fost surprins cit de scurt e trenul de Iasi, de conditiile oferite dar fericit ca a avut priza. Cu putin noroc scaunul lui ar fi fost intre ferestre. Asta daca CFR cerea sa fie mai multe scaune in vagonul 20 68 Blue Hexagon 1.

Nu exista vagon restaurant pentru ca atunci cind a fost avea preturi de DB si OBB. TRaianus (72/73 ) are restaurant, am fost anul trecut in el la 5 lei o cafea, mai gaseai niste cipsuri, bere rece, alune sucuri, apa minerala adica exact ce iti vind astia prin trenul 1766. Iar vinzatorul sau barmanul era plictisit si isi daduse si camasa de pe el. Cind ai totul la preturi de 3-5 ori mai mari decit prin engrouri si le vinzi in maieu nu mai ai chef de nimic. Adica vine clientul, il vede pe ala in maieu si mai da 10 lei pe niste grisine. Sint convins ca pretul era facut ad hoc.

Ca sa revin, din aceste motive nu mai exista restaurante sau baruri in parcurs intern. Cred.

In ce priveste supra controlul astazi mi-a fost pusa intrebarea: oare ce face CFR cu astia, ii scoate sa controleze ca sa gaseasca pe aia fara bilet sau n-are ce sa dea de lucru?

Azi un tren compus din LVT a avut 5 supracontrolori si partida de 2 (sef de tren si conductor) 5 la LVT motor + remorca?

In rest mai e mult pina departe.
 
Pă’rere strict personală’...... Cel mai mare ră’u fă’cut CFR-ului, a fost fă’cut atunci când s-a aplicat geniala idee de împă’rţire în "că’lă’tori", "marfă’", "infrastructură’"......Posturi de directori, directoraşi, secretare, cu salarii pe mă’sură’, maşini pe mă’sur㒠şi...."tot tacâmul".....
 
Referitor la starea infrastructurii feroviare din tara noastra as avea de adaugat un comentariu surprins pe canalul Viasat Explorer,intr-un documentar ''Frontiere Extreme'',in care niste tipi pleaca din Irlanda si vor sa ajunga in Australia parcurgand Europa si Asia cu diferite mijloace de deplasare.
Dupa ce au tranversat Franta,Italia,Croatia si Serbia,trebuia sa ajunga la Instambul,dar nu au luat-o prin Romania,stiind deja despre starea proasta a infrastructurii feroviare si viteza cu care circula trenurile la noi,au preferat Bulgaria ca apoi sa ia un feribot din Varna.
Deci deja ne stiu cam ce infrastructura''buna'' avem.
 
Pe vremuri. trenul facea de la Sibiu la Timisoara sub 6 ore. Dupa 90 am facut facultatea aici si se faceau 6 ore. Azi se fac 6 ore jumate - si atunci ca si acum se incuraja turismul la Buzias, ar fi absurd ca un accelerat sa mearga Lugoj-Timi fara un mic ocol - ar face doar 40 de minute in loc de o ora jumate, aici intra si stationarea de 20 de minute din Buzias
Pe vremuri se venea cu minim 6 vagoane, pentru ca Buc-Timi lasa in Sibiu 2-3 vagoane. Acum e un Desiro, gol. Intre SB si TM, ca inundatia a mutat podul dintre SB si BUC. Transmixt/Atlassib te aduce mai ieftin, mai iute, cu jumate de ora oprire in Deva. Pot isa mergi si la baie - in tren nu ai tupeu
Acum 2 ani ma grabeam spre Sibiu, si dupa o stationare mai lunga in Saliste !!!! a venit seful si ne-a zis ca s-a stricat un marfar in fata, dar nu e problema ca au trimis o locomotiva de la Sibiu. Dupa inca 45 de minute a venit iar, ridea jenat, si a zis ca nu ne mai poate zice nimic, locomotiva venita de la Sibiu s-a stricat si ea. Pina la urma am plecat in regim "bicicleta",conductorul accelera pe zona dreapta si frina inainte de curba ca nu stia ce e dupa colt. De ce nu la da Cosmote, ca si asta e de stat?
Am ajuns in Sibiu cu 2 ore intirziere. De ce ma grabeam? Era priveghiul tatalui meu.
E tara pe care noi o facem. Si fraieri sint cei care dau o punga colorata cu un kil de ulei si unul de malai, ca noi oricum i-am vota.
 
dantm a spus:
Nu exista vagon restaurant pentru ca atunci cind a fost avea preturi de DB si OBB. TRaianus (72/73 ) are restaurant, am fost anul trecut in el la 5 lei o cafea, mai gaseai niste cipsuri, bere rece, alune sucuri, apa minerala adica exact ce iti vind astia prin trenul 1766. Iar vinzatorul sau barmanul era plictisit si isi daduse si camasa de pe el. Cind ai totul la preturi de 3-5 ori mai mari decit prin engrouri si le vinzi in maieu nu mai ai chef de nimic. Adica vine clientul, il vede pe ala in maieu si mai da 10 lei pe niste grisine. Sint convins ca pretul era facut ad hoc.
Acum vreo 2 ani am mers de la Bucureşti la Buză’u cu un tren care avea o jumă’tate de vagon bar... am dat 11 lei pe o bere la doz㒠şi o pung㒠de chipsuri. Dup㒠aia vânză’torul m-a invitat s㒠merg s㒠fumez ,,în spate" dac㒠vreau (tot vagonul era plin de fum de acolo, inclusiv zona cu scaune)... evident, l-am refuzat şi l-aş fi refuzat şi dac㒠eram fumă’tor, c㒠la cât fum era prin vagon, deja îmi scurtasem viaţa cu câteva ore. ,,Oferta" barului era ,,diversificată’": Tuborg la doz㒠la 5 lei, Bergenbier fă’r㒠alcool la doz㒠la 6 lei, chipsuri la 6 lei, cafea la 4,5 lei şi pufuleţi (ă’ia de sunt 0,6 lei la supermarket şi 1 leu la chioşc) la 2 lei. Fă’r㒠sandwich-uri, fă’r㒠dulciuri sau alte lucruri necesare celor care ar fi parcurs tot drumul de 7 ore şi ceva de la Bucureşti la Suceava (c㒠parc㒠acolo mergea trenul).

Alt㒠dat㒠m㒠întorceam din Ungaria cu Isterul (mare greşeală’) şi dup㒠ce am trecut de Arad m-a ră’zbit foamea.... nu-i bai, avem vagon restaurant. M㒠duc acolo, lumina stins㒠în vagon, cu excepţia unei lă’mpi în zona barurului, unde stă’teau la o vorbă’, o bere şi o ţigar㒠însoţitorii vagoanelor de dormit şi personalul restaurantului. îi întreb ce au de mâncare şi îmi ră’spund c㒠au doar ap㒠plat㒠la 0,5 litri, 4 lei sticla, ,,altceva n-avem".
In ce priveste supra controlul astazi mi-a fost pusa intrebarea: oare ce face CFR cu astia, ii scoate sa controleze ca sa gaseasca pe aia fara bilet sau n-are ce sa dea de lucru?
Câţiva au asta în fişa postului. Dar cum acei câţiva se cunosc deja cu toţi naşii şi cu toţi blatiştii, din când în când se mai ia personalul de la birouri şi se trimite la control.
 
Ceva timp in urma(o saptamana),urmaream aventurile unui englez prin Europa cu trenul care incerca si tot odata gatea diverse feluri de mancare,documentarul facut dupa anul 2000,intamplator am vizionat cum cutreiera localurile din Budapesta ca apoi sa se imbarce intr-un tren,de epoca mi s-a parut mie si care inca mai circula intre Budapesta si Viena,un tren care avea in componenta sa un vagon restaurant,bar si o bucatarie de care nu cred ca se gaseste intr-un restaurant cu pretentii de prin partile noastre.
Stateam si ma gandeam,oare cum la ei se poate pune in valoare asemenea garnituri de trenuri si la noi totul se transforma in fier vechi.
 
Ei cumpara fierul de la noi. Asta provenit din domeniul feroviar.