M702:De la Bucureşti pân㒠în Oraşul cu salcâmi! [2009]

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
Dus-întors, cu trenul, de la Bucureşti şi pân㒠la ”Oraşul cu salcâmi”<i></i>
23-24 mai 2009 -=- Excursie FeRoviaR㒠Bucureşti Nord – Buză’u - Bră’ila<i></i>

în perioada 22-24 mai 2009, Festivalul Poeziei Ruse s-a organizat la Bră’ila. Am decis s㒠plec în zorii zilei de sâmbă’t㒠spre Bră’ila, aveam s㒠petrecem pe tren o distanţ㒠de 227 de kilometri (Bucureşti – Buză’u – Bră’ila). Motivul principal al acestei vizite a fost participarea fratelui meu ală’turi de trupa de teatru rusesc din Fă’lticeni la acest festival.

Al doilea motiv a fost acela de a vizita, din nou, frumosul oraş dună’rean. Voiam neapă’rat s㒠revă’d faleza Dună’rii, acolo unde, tot cu ocazia organiză’rii Festivalului Dansului şi Portului Ruşilor-Lipoveni din România de la începutul mileniului III, m-am plimbat de-a lungul falezei de pe Dună’re, precum şi pe frumoasa esplanad㒠cu Fântâna Arteziană’. Imaginile vizuale şi emoţiile tră’ite în 2001 şi 2002 au fost reîmprospă’tate cu aceste fotografii din 2009.

Din punct de vedere feroviar, Bră’ila este conectat㒠de Bucureşti prin 2 trasee principale, şi anume: Bucureşti – Buză’u – Fă’urei – Galaţi (M500, M702, M700) sau Bucureşti – Urziceni – Fă’urei – Galaţi (M700, linie neelectrificat㒠între Bucureşti şi Fă’urei). în acea dimineaţ㒠m-am urcat în Trenul Rapid 875, Bucureşti Nord – Galaţi, compus din vagoane confortabile, cu câte 5-6 locuri în compartiment. Că’lă’toria dus-întors este prezentat㒠în imaginile şi rândurile de mai jos. Vizionare plă’cută’!
<i></i>

Locomotiva LDE1300 în Bră’ila, pe malul Dună’rii<i></i>



07:00<i></i>

Era o dimineaţ㒠ră’coroas㒠şi deşi eram în luna mai, tot trebuia s㒠ai o geac㒠pe tine. O geac㒠în care îţi ţii aparatul de fotografiat şi cu ajutorul că’ruia reuşeşti să’-ţi enervezi iubita c㒠stai pe geam la pozat trenuri. Hmm… pasiunea asta de FeRoviaR te bag㒠în multe belele. Și cu Poliţia, şi cu pă’rinţii, şi cu iubita.

Plecare din Gara de Nord<i></i>


Semafor verde pentru Trenul Rapid 875, Bucureşti – Galaţi<i></i>


în paralel, Trenul Accelerat 1745, Bucureşti Nord - Satu Mare<i></i>


Locomotiva electric㒠Clasa 47 no. 231 la Trenul de Satu Mare<i></i>


O Să’geat㒠Albastr㒠intrând în Gara de Nord<i></i>


Generalul locomotivelor electrice româneşti, la datorie<i></i>


LDH-uri în Revizia de Vagoane Griviţa<i></i>



07:30<i></i>

în fine, am ră’mas în compartiment şi ne fă’ceam planuri pentru cele dou㒠zile care urma s㒠le petrecem în oraşul cu salcâmi al lui Mihail Sebastian.

Vagoane Fals-e în Brazi<i></i>


Locomotiva electric㒠40-0650-8 în Ploieşti Triaj<i></i>



08:40<i></i>

în Buză’u, locomotiva trenului Rapid Bucureşti Nord – Galaţi a staţionat câteva minute şi a schimbat direcţia de mers de la Sud la Nord, mergând acum de la Vest la Est.

Mă’rfare în Staţia Buză’u<i></i>


LDH 81-0118-0 în Buză’u<i></i>


Locomotiva electric㒠41-0731-4<i></i>



09:10<i></i>

De la Buză’u, Trenul Rapid trecea fă’r㒠oprire prin staţiile Tă’bă’r㒺ti, Bentu, Cilibia, Movila Oii, C.A. Rosetti, Vizireni, urmând s㒠fac㒠o oprire la Fă’urei.

Staţia Cilibia<i></i>



09:40<i></i>

Dup㒠168 de kilometri şi alte 168 de minute petrecute în Rapidul de Galaţi, am ajuns la Fă’urei. Din tren, am fotografiat depoul de locomotive.

DA 1116 si LDE EGM 900 în Depoul de Locomotive de la Fă’urei<i></i>


Locomotiva electric㒠EA-535 în Fă’urei<i></i>



11:10<i></i>

Tare m-a uimit ce mi-a fost dat s㒠vă’d pe malul Dună’rii la Bră’ila, pe Faleza fluviului… Trei locomotive diesel care aparţineau de Transcombi staţionau pe o linie adiacent㒠Portului Bră’ila. Acestea erau într-o stare exterioar㒠foarte bună’, bă’nuind c㒠au suferit de curând o reparaţie generală’. V㒠las s㒠le admiraţi!

Trei locomotive roşii ca focul la malul Dună’rii în Bră’ila<i></i>


LDE1300 no. 019 ce aparţine de Transcombi Bră’ila<i></i>




LDH 1250 CP no. 313 pe malul Dună’rii<i></i>


LDH 1250 CP no. 158 din Portul Bră’ila<i></i>


Locomotiva LDE1300 în Bră’ila<i></i>



Dup㒠ce mi-am încântat ochiul cu ceva vehicule FeRoviaRe, acum urma să’-mi delectez sufletul cu Esplanada Bră’ilei. O construcţie impresionantă’, cu un circuit de fântâni arteziene care îţi las㒠gura… apă’, la propriu şi la figurat. Jocurile ritmice în care era implicat㒠apa te ţinea atent câteva minute bine, mai ales privind la Fântâna artezian㒠din partea cu oraşul. Eu îi ziceam ”Fântâna cu îngeri” care zboar㒠printre ceruri, îngerii fiind acele forme din bronz, iar cerurile fiind apa care ieşea sacadat din instalaţie.

Fântâna artezian㒠din Centrul Bră’ilei<i></i>


Festivalul Poeziei Ruse Bră’ila<i></i>


Tramvai între Bră’ila şi Lacu Să’rat<i></i>



Dup㒠ce am participat, admirat şi felicitat echipa Fă’lticeniului la Festivalul Poeziei Ruse din Bră’ila (câteva cuvinte puteţi citi aici despre eveniment), am plecat de la Bră’ila spre Bucureşti. De data aceasta am ales s㒠plecă’m cu un Accelerat care avea s㒠ajung㒠la 17:29 în capitală’.


13:30<i></i>

Clă’direa gă’rii din Bră’ila are o arhitectur㒠sofisticată’, cu multe forme care aduc, subtil, a form㒠de ambarcaţiune. De curând (2012-2013), gara Bră’ila a intrat în renovare. Mai multe detalii puteţi citi pe blogul lui Ștefan Dache, pasionat FeRoviaR de-al locului.

Gara din Bră’ila<i></i>


Staţia Bră’ila, vă’zut㒠dinspre linii<i></i>


Mersul Trenurilor din Bră’ila<i></i>



13:40<i></i>

Am ajuns în gar㒠cu o or㒠mai devreme (aşa e când eşti într-un oraş pe care nu-l cunoşti, cauţi s㒠pleci mai devreme spre un loc ca s㒠fii sigur c㒠ajungi la timp), aşa c㒠am fotografiat cam tot ce era interesant în perimetrul staţiei Bră’ila. Printre vedete, amintesc vagoane de marf㒠Fals şi Falns ale ServTrans.

Vagon Falns lâng㒠macii staţiei Bră’ila<i></i>


Vagon Fals al SERVTRANS Invest<i></i>


Mă’rfar în Bră’ila<i></i>


Boghiu Y25Cs în Bră’ila<i></i>


Suspensie primar㒠de vagon de marf㒠pus pe boghiuri Y25Cs<i></i>


Sigla Servtrans Invest<i></i>



14:40<i></i>

în sfârşit, dup㒠lungi aşteptă’ri, Trenul cu pricina care avea s㒠ne duc㒠spre capital㒠sosea cu surle şi trâmbiţe în Gara Bră’ila. Cu stupoare, am observat c㒠era compus din vagoane 26-16. V㒠mă’rturisesc sincer c㒠în cei 228 de kilometri parcurşi în 180 de minute (o vitez㒠medie de 76 km/h), am avut una dintre cele mai lungi că’lă’torii cu trenul. Nu ca distanţ㒠fizică’, ci ca şi confort: aglomeraţie mare, spaţiu restrâns, îmi venea s㒠m㒠dau jos dup㒠numai 50 de km. Vagoanele etajate NU sunt pentru trafic de mediu şi lung parcurs!!

Trenul Accelerat 1674, Galaţi - Buză’u – Bucureşti, tractat de locomotiva EA1-804<i></i>


Vagoane de marf㒠între Bră’ila şi Fă’urei<i></i>


Depozit AGRO pe Magistrala 700<i></i>



15:20<i></i>

în fine, încercam s㒠fiu calm şi s㒠imortalizez ce puteam şi cum puteam prin geamurile prin care se reflectau că’lă’torii din Trenul Accelerat 1674. Astfel, regă’siţi mai jos câteva fotografii cu depoul Fă’urei, dar şi cu staţia şi relieful locului.

Drezina CFR Infrastructură’<i></i>


Locomotiv㒠electric㒠de că’lă’tori în faţa Depoului Fă’urei<i></i>


Staţia Fă’urei<i></i>


Vagoane cu cereale în Fă’urei<i></i>


Trenul Accelerat 1675 tractat de EA1-796<i></i>



15:30<i></i>

Fă’urei vine de la Faur, acesta din urm㒠fiind un târlaş de prin Transilvania venit cu oile în timpul transhumanţei. Fă’urei apare pe harta feroviar㒠din teritoriul Èťă’rilor Române în 1872, când se inaugureaz㒠la 13 septembrie linia Buză’u – Galaţi. Se ştie, acest segment de linie fă’cea parte din ruta Suceava – Roman – Tecuci – Galaţi – Bră’ila - Fă’urei – Buză’u – Bucureşti. S㒠nu uită’m de Inelul de încercă’ri Feroviare AFER la care particip㒠vehicule de cale ferat㒠construite sau modernizate şi care neapă’rat trebuie s㒠fac㒠testele specifice acredită’rii pentru circulaţia pe Că’ile Ferate Române (şi nu numai). Multe se pot spune despre Fă’urei, dar v㒠las pe voi s㒠citiţi aici.

Gara din Fă’urei<i></i>


Castelul de ap㒠din Fă’urei<i></i>


Vagon de marf㒠destinat transportului de cereale CARGILL<i></i>


La orizont, linia de cale ferat㒠M700<i></i>



15:40<i></i>

Am observat – cu drag – câteva clă’diri de gă’ri cu o arhitectur㒠clasică’, construite cu că’ră’mid㒠de Ciurea (Cilibia, Rosetti). îmi pare bine s㒠vă’d c㒠acestea înc㒠mai există’! Ar trebui incluse în Patrimoniul Naţional Cultural!

Staţia Rosetti<i></i>


Vechea staţie de la Rosetti<i></i>


Vechea staţie de la Cilibia<i></i>


Siloz Agricover în apropiere de Buză’u şi vagoane Rils<i></i>



16:20<i></i>

100 de minute pentru 100 de kilometri. Ochi pentru ochi şi dinte pentru dinte. 1 kilometru pentru 1 minut. O vitez㒠medie de 60 km/h, pe unele porţiuni trenul circulând cu 30 km/h. 30 km/h!!! Iar fondurile UE stau necheltuite! Stă’teau, pentru c㒠acestea s-au evaporat şi România nu mai are acces la ele. RUȘINE, cei care staţi în birourile Ministerului doar ca s㒠aşteptaţi ora 17 ca s㒠mergeţi acasă’! Și, totodată’, felicită’ri şi încurajez pe aceia care fac lucruri frumoase cu CFR!

Vagon etajat 26-26 la Trenul Accelerat Bucureşti Nord – Galaţi<i></i>


Locomotiva electric㒠EA1-731 la intrare în Depoul de Locomotive Buză’u<i></i>


Depoul de Locomotive Buză’u<i></i>


Locomotiva electric㒠tricolor㒠de la CFR Că’lă’tori, EA1-552<i></i>



16:40<i></i>

Aş vrea s㒠remarc aici faptul c㒠pe distanţa de 128 de km dintre Buză’u şi Bucureşti Nord, trenul a mers mai repede, dar tot sub aşteptă’rile unui tren Accelerat!

Utilaj CFR SSP 2005 SWR<i></i>



17:50<i></i>

Și aşa, fotografiind câteva utilaje mai interesante pe calea ferată’, am ajuns în Bucureşti Nord. Deşi am exasperat pe unii cu click-urile aparatului foto, doar aşa am putut face trecerea timpului mai uşoar㒠şi… în plus, las ceva în urma mea. Chiar şi nişte amă’râţi de pixeli arşi şi mai prost încadraţi. V㒠mulţumesc, totuşi, pentru atenţie dac㒠aţi ajuns s㒠citiţi aceste rânduri! Èťinem aproape, va urma…

Vagon din uzul Administratiei CFR la Periş<i></i>


Lacul Periş Podişor<i></i>
 
Foarte frumos reportaj, ca intotdeauna! Ma uitam la interesanta combinatie a trenului satmarean 1745. Vagonul de clasa 1 din poza este un veteran al garniturilor care pleaca din Satu Mare si a putut fi vazut foarte mult si pe garniturile de Mangalia. Felicitari!