M300: Primii fulgi pe Bucuresti - Brasov - Fagaras [2008]

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
Pe Valea Prahovei, din Bucureşti că’tre Munţii Fă’gă’raş<i></i>
13 decembrie 2008 -=- Excursie FeRoviaR㒠Bucureşti Nord – Braşov – Fă’gă’raş<i></i>

Nu am putut s㒠trec peste bucuria vederii primilor fulgi de ză’pad㒠din 2008, aşa c㒠v㒠aştern în continuare câteva fotografii dintr-o că’lă’torie cu trenul de la Bucureşti la Fă’gă’raş. Un alt motiv în plus de ”emoţie a momentului” a fost stră’baterea pentru prima dat㒠în viaţ㒠a Vă’ii Prahovei. Da, au trebuit s㒠treac㒠20 de ani s㒠vă’d Buşteniul, Sinaia, Predealul şi Azuga.

Am că’lă’torit cu Trenul Accelerat 1621, Bucureşti Nord – Timişoara Nord, pân㒠la Fă’gă’raş. 231 de kilometri în 4 ore şi 34 de minute, o vitez㒠comercial㒠de 51 km/h. Am pornit de dimineaţ㒠pe o vreme urâcioas㒠din Bucureşti, am trecut printre Carpaţii Orientali şi Meridionali pe o (primă’) ninsoare deasă’, urmând ca în Braşov şi Fă’gă’raş s㒠fie soare, cald şi bine.
<i></i>


09:10<i></i>

Ală’turi de prietena mea de atunci, eram pregă’tiţi şi bucuroşi c㒠vom ajunge în Transilvania la bunicii ei. ”La ţară’”, sub Munţii Fă’gă’raşului, pe lâng㒠malurile Oltului, aveam s㒠poposesc pentru întâia oară’, s㒠gust, s㒠miros şi s㒠vă’d viaţa ardelenească’. O viaţ㒠foarte frumoasă’!

DA 1006 de la TFG în Gara de Nord<i></i>


Să’geata Albastr㒠de Piteşti<i></i>


Locomotiva Softronic 498 la un tren de rang înalt<i></i>



09:30<i></i>

Dup㒠ce ne-am gă’sit trenul, am mai ză’bovit câteva minute pentru a fotografia activitatea feroviar㒠din gară’.

Locomotiva electric㒠EA1-105 la Trenul Accelerat Bucureşti Nord – Timişoara (via Sibiu) <i></i>



10:20<i></i>

Am pornit la drum în compartimentul confortabil de unde am putut observa peisajele specifice Câmpiei Române.

In staţia Ploieşti Vest<i></i>





10:50<i></i>

Fiind un vagon cu geamuri rabatabile, am ieşit pe coridor şi am fotografiat gă’rile din parcurs. Linia de cale ferat㒠Ploieşti – Predeal – Braşov reprezint㒠una dintre cele mai frumoase şi mai pitoreşti de pe tot teritoriul României. Voi prezenta la momentul potrivit un material mai amplu despre prima linie electrificat㒠din România.

Coada trenului accelerat<i></i>



11:10<i></i>

Cum că’lă’toria noastr㒠a avut loc în plin moment de reconstrucţie a liniei Câmpina – Predeal, am avut şansa de a suprinde vehicule feroviare stră’ine care aparţin companiilor de construcţii de cale ferată’. De exemplu, 771 502 şi 740 612, locomotive de origini ceheşti, aparţineau sârbilor de la KOMBINOVANI PREVOZ. Acestea au fost închiriate celor de la Porr GradežniÅ¡tvo dooel Skopje în situl de lucră’ri FeRoviaRe pe tronsonul Câmpina - Predeal. Aceste locomotive diesel-electrice au o putere de 1200 de cai putere (respectiv 1350 pentru Clasa 771) şi pot atinge o vitez㒠maxim㒠de 70 km/h (respectiv 90 km/h pentru clasa 771).

în Cehia şi în Slovacia le puteţi ză’ri ca locomotive de manevr㒠(asemenea LDH-ului nostru bă’trân clasa 80), dar şi la tracţiunea unor trenuri uşoare de marf㒠sau a celor de că’lă’tori. Ca fapt divers, au fost construite în numă’r de peste 8000 de unită’ţi.

Locomotiva diesel-electric㒠771 502 în staţia Câmpina<i></i>




Utilaje de cale ferat㒠în Gara Câmpina<i></i>


Locomotiva diesel-electric㒠740 612 la munc㒠în staţia Câmpina<i></i>


Convoi tractat de LDE 771 502<i></i>


LDE 1049<i></i>





12:00<i></i>

Dup㒠ce ne-am luat ”La revedere!” de la Gara Comarnic şi vehiculele feroviare de aici, ne-am lă’sat duşi de tren şi am ajuns în Sinaia. Gara de aici mi-a plă’cut mult, stâlpii şi acoperişul gă’rii mi-au amintit de Suceava Burdujeni.

Gara Sinaia în decembrie 2008<i></i>


Că’lă’tori la tren accelerat<i></i>


La revedere, Sinaia<i></i>



Locomotiva cu aburi 230.039 şi tenderul 230.050 staţionau lâng㒠gară’, că’lă’torii din tren privind miraţi şi cu duioşie la „bă’trâna doamnă’”. De altfel, e foarte plă’cut s㒠vezi c㒠în staţiile de pe Valea Prahovei (dar şi Braşov) s㒠observi locomotive cu aburi aflate în stare de conservare, îngrijite, vopsite, pă’strate pentru ”viitor”!<i></i>

Locomotiva cu aburi 230-039 din Sinaia<i></i>




Ne luă’m la revedere şi de la locomotivă’<i></i>


între Sinaia şi Buşteni<i></i>


Se anunţa vreme rea<i></i>



12:20<i></i>

între Buşteni şi Azuga, vremea de afar㒠era nu tocmai bună’, erau precipitaţii sub form㒠de ninsoare. Bucuria noastră’… mai ales c㒠era pentru prima dat㒠în iarna 2008-2009 când vedeam fulgii de nea prezenţi în România.

Vagon de că’lă’tori clasa a 2-a<i></i>


Ningeeee! <i></i>



12:30<i></i>

Asemenea gă’rii din Breaza, staţiunea Azuga se evidenţia prin arhitectura gă’rii din piatră’. La aceast㒠cotă’, ză’pada mă’sura câţiva centimetri.

Gara din Azuga<i></i>


O brad frumos, O brad frumooos! <i></i>


în interiorul vagonului că’lduros<i></i>


Când vezi prima ză’padă’, faci poze la orice<i></i>


Râul Prahova<i></i>



13:10<i></i>

Ei bine, aveam s㒠observ acum ce înseamn㒠s㒠că’lă’toreşti pe munte unde bate vânt, ninge viscolit şi e frig, şi ce înseamn㒠s㒠cobori de la Predeal la Braşov cu câteva sute de metri (vreo 400), unde observi c㒠e senin şi frumos pe afară’.

La Braşov, soare şi frumos<i></i>


în staţia Braşov, locomotiva cu aburi 150.1114<i></i>


Gara Braşov<i></i>


Că’tre Sibiu<i></i>


La revedere, Braşov<i></i>



14:20<i></i>

Revă’zând Gara Braşov dup㒠7 ani, când mergeam ală’turi de tată’l meu prin aceast㒠urbe frumoasă’, am pornit mai departe că’tre Fă’gă’raş. ”Reîntâlnirea” a fost oarecum emoţionantă’, promiţându-mi s㒠revin cât mai repede pe aici.

în apropiere de Șercaia<i></i>


înc㒠eram în Regionala Braşov<i></i>


în zare, Munţii Fă’gă’raş<i></i>





Dup㒠dou㒠zile petrecute în stil ardelenesc 100%, încă’rcat cu multe emoţii olfactive, auditive, gustative şi vizuale, dup㒠ce am vă’zut Vârful Moldoveanu, am auzit Oltul şi graiul ardelenesc, am gustat slă’nin㒠şi ceap㒠din Transilvania, am plecat spre casă’… Spre casa mea, din Moldova. Mulţumesc din suflet celor care au fă’cut posibil㒠aceast㒠excursie şi mi-au dat şansa s㒠tră’iesc, mă’car pentru câteva clipe, ardeleneşte!<i></i>

Mă’rfar GFR pe Valea Prahovei<i></i>


Mă’rfar Softrans<i></i>


Bilete CFR Bucureşti – Fă’gă’raş<i></i>