"Locomotiva mocă’niÅ£ei reÎnvie la Cluj"

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

d0ru_b

Well-Known Member
9 Noiembrie 2008
364
1
Cluj-N / Lugoj
YAHOO
doru_basaliga
LOCATION
Cluj-N / Lugoj
Sa pic jos de pe scaun cand deschid azi ziarul local: ( Ziua de Cluj online)

http://www.ziuadecj.ro/eveniment/locomotiva-mocanitei-reinvie-la-cluj--72799.html
Locomotiva mocă’niţei reînvie la Cluj
de Florentina Tatar, 23 august 2011, 23:02

"Un tren faimos al Apusenilor va fi recondiţionat şi pus în circuitul turistic din Alba Iulia, iar locomotiva lui îşi va recă’pă’ta splendoarea de odinioar㒠în atelierele de la Remarul 16 Februarie. "

(...)

OK deci s/au hotarat sa o repare ... dar oare va fi functionala ???
Raspunsul este NU :
"Va fi frumoas㒠ca la începuturile ei, dar nu şi funcţională’. Cei din Alba Iulia o vor amplasa într-o zon㒠central㒠a oraşului, unde va fi vizitat㒠de că’tre turişti", a lă’murit Florentin Bă’rbuceanu, directorul general de la Remarul.


SI bomboana de pe coli... scuze tort :
"Radu Belu: Ar trebui repuse în funcţiune vechile linii

Radu Belu, inginer la Regionala de Că’i Ferate CFR Braşov, cunoscut în toat㒠ţara datorit㒠pasiunii sale pentru aceste vehicule a precizat, pentru ZIUA de CLUJ, c㒠mai exist㒠câteva locomotive de acest gen în România, care se afl㒠într-o stare bună’, dar nu mai sunt funcţionale, fiind scoase din uz în 1980. "Locomotivele din aceast㒠serie au fost produse în 1949, la Uzinele 23 August, fostele Malaxa din Bucureşti. Toate cele utilizate atunci în ţar㒠erau învechite, se foloseau câteva din Primul Ră’zboi Mondial, aşa c㒠au decis s㒠le fabrice pe cele din care face parte cea care circula pe ruta Alba Iulia - Zlatna", a explicat Belu. întrebat cum ar putea fi valorificate aceste locomotive, specialistul a ră’spuns: "Prin fonduri externe pentru transport feroviar de epoc㒠s㒠se repun㒠în funcţie liniile de cale ferat㒠îngust㒠precum Sibiu - Agnita, Alba - Zlatna, s㒠se refac㒠locomotivele pentru transport atât feroviar, cât şi de persoane, s㒠transporte ceea pentru ce au fost iniţial fă’cute".

.....

Ce mai poti sa spui decat :


thats-all-folks-porky.jpg
 
Fain㒠povestea, dar...

Cred c㒠mulţi dintre noi au aflat c㒠Remarul nu mai are autorizaţie ISCIR pentru cazane...
Remarul nu mai are cazangii...

Dar la bursa zvonurilor se aude c㒠”domnişoara” a prin şi ea gustul Mocă’niţei, şi se îndreapt㒠cu paşi uşori că’tre Valea Arieşului.

Faza cu Alba - Zlatna mi se pare cam improbabilă’, ca acum s㒠schimbe iar ecartamentul.

E.
 
Asta ii tare!
Salut pe toata lumea de pe aici!
Dar faza cu Alba Iulia - Zlatna, ii de aia de birou, care n-are treaba cu terenul. Tot nu stiu cine ii acest Bellu, dar acum m-am convins pe deplin... :D
 
Omul e dus rauu...
Un proiect de asemenea anvergura nu stiu daca la ora asta se poate face in Romania . Oricum numai in privat, desi STF-ul exista inca , insa preocuparile pentru turism sunt 0. oricum daca tot nu se ocupa de nimic eu propun sa-i dea pe toti afara si sa inchida pravalia.
 
E bine, inca o aburoasa expusa, parca e o explozie de ele de un an incoace, incep sa ma intreb daca nu cuiva ii iese un comision gras din aplasarea de aburoase prin toata tara :evil:
 
"aşa c㒠au decis s㒠le fabrice pe cele din care face parte cea care circula pe ruta Alba Iulia - Zlatna", a explicat Belu. "

Locomotivele din seria 764.151 - 764.160 au fost destinate caii ferate Turda - Abrud (primele 4 buc.) respectiv complexului Targu Mures (restul de 6 buc.) si nu au -circulat niciodata pe linia Alba Iulia Zlatna ....
 
Personal stiu ca au fost folosite din seria 764.2xx. Sigur pot sa spun de 764.203 (care ar mai fi in functie la Rille, in Franta), facem abstractie de seria 395 MAV. Totusi, stie cineva, ce locomotiva este asta pe care vor sa o puna in Alba?
Cu respect!
 
Salutare tuturor! M-am gandit ca aici e cel mai bine sa spuna asta.
Surse neoficiale, spun ca domnul primar al orasului Zlatna, de asemenea se afla in tratative cu mai multe "surse" pt achizitionarea de locomotive cu aburi de ecartament ingust, in vederea amenajarii unui mic muzeu; ba chiar mai mult, refacerea traseului de cale ferata ingusta pe ultimul tronson al acesteia, fiind vorba de ultimul kilometru, in zona satului Pirita. In aceasta zona se mai poate vedea si azi terasamentul, fiind si singurul care se mai pastreaza din vechea linie, pe raza localitatii Zlatna.
Doamne da bine!
 
Poze cu locomotiva:

http://www.realitatea.net/mocanita-inainte-si-dupa-renovare-fier-vechi-transformat-in-bijuterie-pe-sine-galerie-foto_915083.html
 
Salutare tuturor,
In sfarsit si o veste buna despre mama tuturor mocanitelor din Romania, adica despre linia Turda Abrud: bucata dintre Turda şi Vidolm va fi declarat㒠monument istoric. In felul asta tot traseul va fi declarat monument istoric, dupa ce Alba a declarat monument istorc cealalta jumatate a traseului de pe teritoriul sau.

Dar cel mai important e faptul ca in sfarsit Primaria Turda a început un proiect de reabilitare a liniei pana la Campeni. Asa o sa avem intregul traseu circulabil, dupa ce pe Campeni Abrud circula deja trenuri ocazionale de la CFI Criscior.

Puneti mana si cititi:
http://ziuadecj.realitatea.net/economie/mocanita-de-cluj-costa-10-milioane-de-euro--93208.html

T.
 
Aaaa, e bine doar ca ceva sine s-au demontat deja si s-au dus in Mures. totusi s-au dus in Mures pentru a reinvia mocanita mureseana.
 
Eu îs curios ce au s㒠fac㒠în zonele unde linia a fost îngropat㒠sub pă’mânt, sau sub o intrare de maşin㒠în curte sau chiar sub case(şi sunt destule locuri), chiar dup㒠gara din Câmpeni, vine un pod şi ar trebuii o trecere la nivel cu calea...care e asfaltat㒠complet peste linie...nici s㒠o scoat㒠cred c㒠nu s-au chinuit...s㒠nu mai zic de ţiganii ce stau în roşia montană’, imediat dup㒠halt㒠ce se urc㒠din mers pe vagoane(iar poliţia nu a putut face nimic) şi fur㒠şina şi pă’rţi din ea de la un an la altul...
 
@atraian : sper sa ai dreptate , dar
Nu vreau sa jignesc pe nimeni sau sa ma-mi dau cu parerea despre inteligenta unora sau altora . Doar vreau sa prezint niste poze facute anul trecut de un turist maghiar pe defuncta linie Turda-Abrud :
Cantonul din Lupsa + o "imbunatatire " peste liniile de cale ferata :
http://www.panoramio.com/photo/54037689
( foto : Fodor Illés )
Fosta gara/halta Muscelu , transformata intre timp in casa ( oare cu ce autorizatie/drept )
http://www.panoramio.com/photo/54037330
( foto : Fodor Illés )
Defuncta statie/halta Vidolm :
http://www.panoramio.com/photo/53870974
( foto : Fodor Illés )
Cornesti , curatata bine ( de linii ) :
http://www.panoramio.com/photo/53818302
( foto : Fodor Illés )
Cantonul de la Rosia Montana in 2010 octombrie ( cica e protejat )
http://www.kisvasut.hu/keret/showpic.php?id=12525
( foto : Chikån Gåbor )
Acestea ar fi doar o mica parte din distrugeri . Probabil ca se doreste si latirea drumului public si alte chestii , dar aici incepe "fabulatia" :oops:
Georg a incercat sa mai mentina ceva ( a fost tare frumos si iti multumesc pentru asta ) , dar cred ca momentan au castigat meciul bulibasa+autoritatile locale .
In adancul sufletului sper sa fie doar "scorul" de la pauza , dar ratiunea zice ca s-a auzit deja fluierul de final !
 
Ma bag si eu in seama sper sa nu se supere nimeni, am fost eu luna trecuat pana la Turda si la cum am vazut traseul nu pot sa zic ca arat jalnic mai sunt unele portiuni in care nu mai este linie si tranverse ,picata piatra de pe versanti peste linie iar in mare paret este inpadurit dar eu cred ca daca s-ar mobiliza cineva ar putea sa redeschida traseul pana la Abrud tinand cont ca de la Abrud -Campeni inca se mai circula cu mocanita................
 
ciprian a spus:
Salutare tuturor! M-am gandit ca aici e cel mai bine sa spuna asta.
Surse neoficiale, spun ca domnul primar al orasului Zlatna, de asemenea se afla in tratative cu mai multe "surse" pt achizitionarea de locomotive cu aburi de ecartament ingust, in vederea amenajarii unui mic muzeu; ba chiar mai mult, refacerea traseului de cale ferata ingusta pe ultimul tronson al acesteia, fiind vorba de ultimul kilometru, in zona satului Pirita. In aceasta zona se mai poate vedea si azi terasamentul, fiind si singurul care se mai pastreaza din vechea linie, pe raza localitatii Zlatna.
Doamne da bine!

Salutare! Se pare ca ajuns in Zlatna un trailer cu o locomotiva cu abur de ecartament ingust. Inca nu stiu despre ce locomotiva este vorba. Posibil 764.050. Voi reveni
Cele bune!
 
ciprian a spus:
ciprian a spus:
Salutare tuturor! M-am gandit ca aici e cel mai bine sa spuna asta.
Surse neoficiale, spun ca domnul primar al orasului Zlatna, de asemenea se afla in tratative cu mai multe "surse" pt achizitionarea de locomotive cu aburi de ecartament ingust, in vederea amenajarii unui mic muzeu; ba chiar mai mult, refacerea traseului de cale ferata ingusta pe ultimul tronson al acesteia, fiind vorba de ultimul kilometru, in zona satului Pirita. In aceasta zona se mai poate vedea si azi terasamentul, fiind si singurul care se mai pastreaza din vechea linie, pe raza localitatii Zlatna.
Doamne da bine!

Salutare! Se pare ca ajuns in Zlatna un trailer cu o locomotiva cu abur de ecartament ingust. Inca nu stiu despre ce locomotiva este vorba. Posibil 764.050. Voi reveni
Cele bune!


Se pare ca locomotiva cu pricina este 764.410
Cele bune!