Cai ferate inguste in general

Totul despre CFI din Romania si pretutindeni
Avatar utilizator
BOGDAN I
Mesaje: 955
Membru din: Sâm Ian 09, 2016 8:06 pm
Localitate: Brasov
Contact:

Mesaj de BOGDAN I » Lun Oct 29, 2012 4:35 pm

" -Rasnov- Bran "
Urmeaza sa fie o linie CFF, lunga de maximum 13 km, cu ecartament de 760 mm, care va urma sa lege Rasnovul de castelul Bran.

Aceasta este doar o informatie ce si-a atins scopul mediatic in campanii electorale, este exact aceeasi poveste ca si cu "Dracula Expres" care brusc dupa alegeri s-a evaporat (ca era cu abur) din peisajul Brasovean si de pe ruta Brasov-Cristian-Rasnov-Zarnesti. A si anumiti ilustri si oameni de cultura se bateau in piept ca o sa fie Dracula Expres din Brasov - Rasnov dupa care pasagerii se urca in mocanita pana la Bran. Un vis frumos electoral :-(
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
dimitrov
Mesaje: 580
Membru din: Dum Aug 26, 2007 12:00 am
Contact:

Mesaj de dimitrov » Mar Oct 30, 2012 2:12 am

Curat "ELECTORAL" coane Bogdane.....şi stimaţi"împă’timiţi".......atât şi nimic mai mult...... Åžiiii daaaa...."Dracula Express"...l-am mirosit, l-am pipă’it, l-am "că’lă’rit (spre întorsura Buză’ului-în 2008, luna mai)....... Spune şi tu Bogdane, cum că’deau "stalactitele" din tunelul dela Teliu peste vagon, când vaşnica 230.516 îi desprindea de pe tavan cu presiunea fumului şi-a aburilor scoşi pe coş...... Åži-apoi manevra "venerabilei" de întoarcere pe triunghiul de la întorsura......Am tră’it "UN VIS DE MAI"...........ca un gând de tinereţe, printre anii trecă’tori................................ Au trecut PATRU ANI de uitare !!! :-( :-( :-( :-(
Avatar utilizator
dimitrov
Mesaje: 580
Membru din: Dum Aug 26, 2007 12:00 am
Contact:

Mesaj de dimitrov » Mar Oct 30, 2012 2:30 am

Post Scriptum........."flo 82".....lista ta seamă’n㒠cu lista postat㒠de "semafor" la subiectul "Cale ferat㒠îngust㒠la Topa de Criş" printr-o arhiv㒠salvat㒠de pe Tenliar.or a unei postă’ri a userului 08 hdI din 62 tpeS 1102, asta ca s㒠intre datele aici..........
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Sâm Noi 03, 2012 7:31 pm

Șuierul Mocă’niţei CFI 762.209 fluier㒠în centrul Sucevei, 29 noiembrie 2008

Imagine

Iarna înc㒠nu venise, lipsa ză’pezii şi a gerului confirmând acest lucru. Pân㒠la Cră’ciun mai era o lun㒠de zile bune, iar speranţa c㒠va ninge înc㒠să’l㒺luia în sufletele noastre. Și totuşi, în centrul urbei care are pretenţia de a fi capital㒠a Bucovinei, Suceava, şuierele şi aburul dens ale unei locomotive construit㒠de Krauss pe la începutul secolului aminteau, cumva, de iarnă’.

Pe o distanţ㒠de 500 de metri, o linie ferat㒠cu ecartament îngust de 760mm era montat㒠în Suceava. Aşadar, linia îngust㒠de la Moldoviţa îşi pierdea – provizoriu - titlul de unic㒠linie de Mocă’niţ㒠din judeţul Suceava. Locomotiva 762.209 a CFI şi manevrat㒠de un mecanic locomotiv㒠aproape de o vârst㒠cu ea tră’gea sau împingea trei vagonaşe ticsite de turişti entuziasmaţi.

Din jumă’tate în jumă’tate de oră’, trenul cu aburi fluiera plecarea fie din faţa Casei de Cultur㒠din Suceava, fie din faţa Complexului Comercial Bucovina. Roţile mici scrâşneau pe linia ferat㒠montat㒠provizoriu. Acţiunea a fă’cut parte în cadrul programului demarat de Consiliul Judeţean Suceava: ”Cră’ciun în Bucovina” şi a oferit sucevenilor şi nu numai o imagine rară’: o locomotiv㒠cu aburi, în ”piele şi oase”, plimbând copii, pă’rinţi şi bunici, în timpul anotimpului rece în plin centru al Sucevei.

[Link Removed for Guests]
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Dum Feb 17, 2013 2:24 pm

Șuierul Mocă’niţei CFI 762.209 fluier㒠-din nou- în centrul Sucevei, şi noaptea..., 22 decembrie 2008

Imagine

Șuier autentic de locomotiv㒠de început de secol XX, linie ferat㒠de ecartament îngust şi fum fierbinte autentic ”tras pe ţevile” boilerului flă’mând de că’ldură’… toate acestea la îndemâna orică’rui sucevean şi nu numai. O iniţiativ㒠demn㒠de lă’udat – la care, din câte am înţeles, a participat şi Georg Hocevar, austriacul pasionat de material rulant pe ecartament îngust şi nu numai… Spre casă’, am oprit la ”că’suţa ca-n poveşti” şi am luat ”trenul” spre casa noastr㒠din Fă’lticeni.



[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4999
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Re: Cai ferate inguste in general

Mesaj de Gam3 » Joi Iul 25, 2013 5:35 pm

flo82 scrie:O lista cu (sper) toate caile ferate inguste (CFI) si inguste forestiere (CFF), de pe teritoriul Romaniei:

...
-Toplita-Borsec
Linie CFF de 760 mm, are o lungime de 45,5 km, si a fost terminata in 1951, cand s-a construit si viaductul de la Borsec. La 16 mai 1989 se inaugureaza terminalul de transbordare din statia Toplita. Linia avea 5 locomotive (3 diesel si doua cu aburi). In prezent este demontata.

...
Apemin No.1
March 1995

Imagine

foto - John Phillips - [Link Removed for Guests]
flo82 scrie:O lista cu (sper) toate caile ferate inguste (CFI) si inguste forestiere (CFF), de pe teritoriul Romaniei:

-Onesti- Casin- Scutaru.
Linie ingusta CFF, cu ecartament de 1.000 mm, precum si funiculare. Lungimea totala era de 122 km. Cea spre Scutaru a fost desfiintata in anii 70’, iar cea de la Scutaru spre padure prin 1994.

...
764 410R
CFF Scutaru, near Comanici. March 7, 1995
Imagine

foto - John Phillips - [Link Removed for Guests]

Aici alte imagini cu CFF [Link Removed for Guests]
flo82 scrie:...

-Covasna- „planul inclinat”- Comandau
Linie CFF, de 760 mm. A fost inaugurata in 1890. Legatura transcarpatica cu CFF Nehoiu se realiza pe la Musa (pe valea raului Basca Mica) si pe valea raului Basca Mare.
Dupa 1974, cand CFF Nehoiu este desfiintata, aceasta legatura se intrerupe. In 1999 si sectorul acesta este inchis, inclusiv „planul inclinat”. Portiuni din linie mai exista in teren.

...
1955 Comandau
[Link Removed for Guests]


1997-10-09 Covasna
764-405
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Semafor
Mesaje: 706
Membru din: Lun Feb 21, 2011 12:00 am
Localitate: Pascani
Contact:

Intrebare

Mesaj de Semafor » Joi Sep 26, 2013 7:36 pm



Calea ferata din imaginea de mai sus facea parte din cale ferata ingusta Sibiu -Agnita -Sighisoara ?
Daca da, inseamna ca strabatea actuala zona centrala a Sighisoarei.
Avatar utilizator
Giuseppe
Mesaje: 33
Membru din: Mar Sep 23, 2008 12:00 am
Localitate: Sibiu
Contact:

Mesaj de Giuseppe » Joi Sep 26, 2013 10:41 pm

Da, ai intuit bine. Trecea prin centrul Sighisoarei, dar si prin centrul Agnitei sau a satelor dintre cele doua orase. Cei care nu erau de-ai locului ziceau ca sunt sine de tramvai. Din Sighisoara sinele mocanitei au fost scoase in 1965 iar din Agnita cativa ani mai tarziu.
Avatar utilizator
Semafor
Mesaje: 706
Membru din: Lun Feb 21, 2011 12:00 am
Localitate: Pascani
Contact:

Mesaj de Semafor » Mar Oct 01, 2013 11:47 pm

Si o imagine din Agnita interbelica:

Avatar utilizator
Semafor
Mesaje: 706
Membru din: Lun Feb 21, 2011 12:00 am
Localitate: Pascani
Contact:

Mesaj de Semafor » Joi Oct 03, 2013 11:52 pm

Fotografia unui tren forestier spre Cumpana - muntii Iezer -Papusa

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Semafor
Mesaje: 706
Membru din: Lun Feb 21, 2011 12:00 am
Localitate: Pascani
Contact:

Mesaj de Semafor » Vin Oct 04, 2013 12:01 am

Tren pe CFF Putna -ilustrata 1899 - pictata de Hugo Charlmont:

[Link Removed for Guests]

Si inca una cu fabrica de cherestea:

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4999
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mar Oct 08, 2013 9:05 am

As dori sa aflu mai multe detalii despre:

"- linia Moreni - Baicoi (azi gara Floresti). Cand eram student se mai veda vechiul terasament din tren iesind din gara Floresti.
- linia Cheia - Valea Berii, discutata de mine pe trainergy, extraordinar de frumoasa, am facut traseul cu bunicul, mergand pe traverse!
- linia Maneciu - Valea Alba, traita de mine copil fiind si cand in gara Maneciu misunau aburoasele inguste cu trenuri de pe ambele trasee. Acum cativa ani am fost prin zona, mai exista cateva cladiri de foste gari.
- linia Telega - Valea Doftanei, complet uitata si in mare parte innecata de baraj. "
Ultima oară modificat Mie Oct 09, 2013 2:21 pm de către Gam3, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
Semafor
Mesaje: 706
Membru din: Lun Feb 21, 2011 12:00 am
Localitate: Pascani
Contact:

Mesaj de Semafor » Mar Oct 08, 2013 8:39 pm

Un studiu interesant (zic eu) despre caile ferate din padurile carpatilor, in limba engleza , prezinta si fotografii alb negru din zonele Vaser, Orastie, Tismana,Berzasca,Oituz,Comandau,Baia de Arama, Stalpeni, Toplita,Nehoiu:

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Serban
Mesaje: 106
Membru din: Dum Dec 28, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Serban » Mie Oct 09, 2013 9:58 am

Autorul studiului este David Turnock, fost profesor la Universitatea de geografie din Leicester. A studiat transporturile feroviare din Romania si in special caile ferate forestiere, iar studiile sale, spre deosebire de alti "oameni de stiinta", au fost facute la fata locului, pe baza unor date reale si corecte. Un mare prieten al Romaniei care din pacate s-a stins din viata acum cativa ani in urma unui accident rutier ...
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4999
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Dum Oct 13, 2013 12:06 pm

Gurahontz

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Cernavoda

[Link Removed for Guests]

Linie necunoscuta

[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Cai ferate inguste”