Canalul Sip

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
H

H3

Guest
Poze de la construirea si inaugurarea canalului Sip, in 1896. Acum sunt Portile de Fier.


o20.jpg


o21.jpg


fig27.jpg
 
pentru cei care vor sa cunoasca mai bine istoria acestui canal strans legata de istoria navigatiei pe dunare sa intre pe aceste topicuri:

http://romaniaforum.info/board95-istoria-history-of-romania-and-the-republic-of-moldova/board2-dunarea-si-porturile-dunarene-danube-and-the-danube-harbours/board457-canalul-sip-sip-canal-1890-1896/290-canalul-sip-sip-canal-1890-1896/

http://romaniaforum.info/board95-istoria-history-of-romania-and-the-republic-of-moldova/board2-dunarea-si-porturile-dunarene-danube-and-the-danube-harbours/board457-canalul-sip-sip-canal-1890-1896/425-canalul-sip-sip-canal-1890-1896-photos-from-the-orsova-archive/

http://romaniaforum.info/board95-istoria-history-of-romania-and-the-republic-of-moldova/board2-dunarea-si-porturile-dunarene-danube-and-the-danube-harbours/board457-canalul-sip-sip-canal-1890-1896/294-canalul-sip-sip-canal-1890-1896-opening-festivities/
 
Dap, din pă’cate doar din text că’ci pentru a vedea imaginile trebuie s㒠fii utilizator premium, sau s㒠te rog de ei s㒠îţi trimit㒠pe PM. M㒠rog, fiecare forum cu regulile lui. Oricum mulţumim de link.
 
http://romaniaforum.info/index.php?page=Attachment&attachmentID=1413

se vede aceasta poza?...daca DA...voi incerca sa postez link-urile la restul s ale puteti viziona si voi
 
Sunt log-at acolo şi:
You are not allowed to enter this page. You do not have the required permissions to enter this page.

N-are nimica, voi studia ce pot distinge şi dac㒠e nevoie cer ajutor.

Mulţumesc,
Mihai
 
Navigaţia prin zona Porţilor de Fier, era extrem de dificil㒠nu numai din cauza neînţelegerilor dintre marile puteri, dar şi din cauza stâncilor de la porţile de Fier, fapt care a determinat propunerea mai multor proiecte de soluţionare, printre care cel mai serios este cel derulat între 1890 şi 1896 de croire pe lâng㒠malul sârbesc a Canalului Sip : Gherdapul Mare (km 946,7 – km 944,6), la „Porţile de Fier”, pe lâng㒠malul drept al fluviului, şi canalul Micul Gherdap (km 944,2 – km 943,1) sau al „Porţilor de Fier mici” Pentru c㒠la aceast㒠lucrare era angajat㒠o întreag㒠flotil㒠de vase special echipate pentru forare şi să’pare în stâncă’, pe malul Dună’rii la ieşirea din oraş spre Ieşelniţa s-a construit, în 1890, un Åžantier de reparaţii sub numele de “Atelierele Navale.

Navigatia in Caznele Dunarii

Dinamitare stanci

Draga sapare canal

Alta draga fluviala

Constructia canalului Sip

Lucrari la canalul Sip

Canalul Sip
 
Cazanele Mari este cel mai cunoscut şi mai îngust defileu: aici Dună’rea se îngusteaz㒠la 150 m şi ajunge la o adâncime de pân㒠la 53 m. Pentru a face navigabil㒠Dună’rea între Baziaş şi Turnu-Severin, în aceast㒠regiune a Clisurilor, unde cursul fluviului e numai cataracte, bancuri şi vâltori, guvernul ungar din initiativa premierului IstvÃ¥n Szechenyi înc㒠în anul 1834 începe îndepă’rtarea stâncilor din cataractele Clisurii-de-sus şi continu㒠lucră’rile pân㒠la 1846. Ulterior, la 15 septembrie 1890, în urma contractului încheiat între guvernul ungar, pe de-o parte, şi ing. Hajdu, fabricantul H. Luther din Braunschweig şi Societatea de Discont din Berlin, pe dealt㒠parte, au fost începute lucră’rile de canalizare în mod sistematic. Acestea nu au fost finalizate în 1895, cum fusese prevă’zut iniţial în contract, ci abia în 1898 sub mandatul ministrului transporturilor GÃ¥bor Baross, care a primit dup㒠aceast㒠dat㒠porecla de "ministrul de fier". A fost o lucrare grandioasă’, care a necesitat cheltueli enorme din partea statului maghiar (aproximativ 20 milioane de florini, la vremea respectiv㒠un palat cu 4-5 etaje costând în jur de 5-7000 de florini) şi o extraordinar㒠cantitate de muncă’. Foloasele au fost în raport cu sforţarea depusă’, deoarece prin deschiderea Clisurilor s-a dat o dezvoltare extraordinar㒠navigaţiei dună’rene, ceeace a atras dup㒠sine intensificarea comerţului tuturor statelor riverane, care au de atunci drum deschis spre mare.
La 22 mai 1893 Regele Alexandru Obrenovici impreuna cu mama sa Regina Nathalie fac o vizita pe santierul canalului Sip

1893 Regele Alexandru si mama sa

Batardoul si santierul canalului Sip 1

Batardoul si santierul canalului Sip 2

Canalul a fost inaugurat de împă’ratul Franz Joseph al Austriei în data de 27 septembrie 1896, dup㒠care a efecuat o vizit㒠oficial㒠de trei zile în Regatul României. La eveniment, desf㒺urat la Orşova, au fost prezenţi regii Carol I al României şi Alexandru I al Serbiei.

Inaugurare  senal navigabil

Gara Orsova-intalnirea dintre Franz Joseph si Carol I -1896

Gara Orsova impodobita pentru sosirea imparatului

Gara Orsova- imparatul urca in caleasca

Inaug can Sip Reg Alexandru Obrenovici, Carol I si imp F J

Canalul Sip inaugurat 1896

Vaporul cu imp F J

Sursa: http://diernaorsova.blogspot.ro/
 
Aici locomotive la canalul Sip

http://www.dailymotion.com/video/xqigxy_film-documentar-portile-de-fier-i-40-ani-2011_shortfilms
 
Canalul Sip pe malul sarbesc

Defileul de la Portile de Fier inainte si dupa prima regularizare de la sfarsitul anilor 1890

Limitele canalului deschis în albia Dună’rii sunt marcate prin geamanduri, iar pentru o mai mare siguranţ㒠a navigaţiei prin aceste locuri primejdioase, s-a înfiinţat un corp de piloţi speciali, de stat, care conduc toate vapoarele pe aceast㒠porţiune.
Cu toate aceste amenajă’ri hidrotehnice, pân㒠la construirea barajului de la porţile de Fier, navigaţia prin zon㒠se fă’cea sub controlul unor ofiţeri piloţi, care aparţineau de dou㒠agenţii de pilotaj pe Dună’re, cu sediile la Orşova şi Tekjia.

Canalul Sip 6

Canalul Sip 7

Vas in canalul Sip si CF

Remorcherul  tras de locomotiva 2

Remorcherul  tras de locomotiva 1

Canalul Sip 4

Canalul Sip 8

Canalul Sip 3

Canalul Sip 5
 
Semafor mulţumesc, în nume personal, pentru ceea ce am citit şi vă’zut ca date istorice.....Åžtiam ceva, dar acum ştiu mai mult !! Cu mult㒠să’nă’tate !!
 
Ma bucur ca v-a placut.
Pana sa descopar acea pagina pe F B nici eu nu stiam mai multe. Vazand imaginile am inteles mult mai bine istoria realizarii canalului Sip.
Partea mea a fost sa le pun cat de cat in ordine cronologica si sa le postez.
 
Cazanele Mari este cel mai cunoscut şi mai îngust defileu: aici Dunărea se îngustează la 150 m şi ajunge la o adâncime de până la 53 m. Pentru a face navigabilă Dunărea între Baziaş şi Turnu-Severin, în această regiune a Clisurilor, unde cursul fluviului e numai cataracte, bancuri şi vâltori, guvernul ungar din initiativa premierului IstvĂÂĄn Szechenyi încă în anul 1834 începe îndepărtarea stâncilor din cataractele Clisurii-de-sus şi continuă lucrările până la 1846. Ulterior, la 15 septembrie 1890, în urma contractului încheiat între guvernul ungar, pe de-o parte, şi ing. Hajdu, fabricantul H. Luther din Braunschweig şi Societatea de Discont din Berlin, pe dealtă parte, au fost începute lucrările de canalizare în mod sistematic. Acestea nu au fost finalizate în 1895, cum fusese prevăzut iniţial în contract, ci abia în 1898 sub mandatul ministrului transporturilor GĂÂĄbor Baross, care a primit după această dată porecla de "ministrul de fier". A fost o lucrare grandioasă, care a necesitat cheltueli enorme din partea statului maghiar (aproximativ 20 milioane de florini, la vremea respectivă un palat cu 4-5 etaje costând în jur de 5-7000 de florini) şi o extraordinară cantitate de muncă. Foloasele au fost în raport cu sforţarea depusă, deoarece prin deschiderea Clisurilor s-a dat o dezvoltare extraordinară navigaţiei dunărene, ceeace a atras după sine intensificarea comerţului tuturor statelor riverane, care au de atunci drum deschis spre mare.
La 22 mai 1893 Regele Alexandru Obrenovici impreuna cu mama sa Regina Nathalie fac o vizita pe santierul canalului Sip

1893 Regele Alexandru si mama sa

Batardoul si santierul canalului Sip 1

Batardoul si santierul canalului Sip 2

Canalul a fost inaugurat de împăratul Franz Joseph al Austriei în data de 27 septembrie 1896, după care a efecuat o vizită oficială de trei zile în Regatul României. La eveniment, desfăşurat la Orşova, au fost prezenţi regii Carol I al României şi Alexandru I al Serbiei.

Inaugurare ĂÂ senal navigabil

Gara Orsova-intalnirea dintre Franz Joseph si Carol I -1896

Gara Orsova impodobita pentru sosirea imparatului

Gara Orsova- imparatul urca in caleasca

Inaug can Sip Reg Alexandru Obrenovici, Carol I si imp F J

Canalul Sip inaugurat 1896

Vaporul cu imp F J

Sursa: http://diernaorsova.blogspot.ro/
La 22 mai 1893 Regele Alexandru Obrenovici impreuna cu mama sa Regina Nathalie fac o vizita pe santierul canalului Sip

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Referitor la această postare cu privire la Regele Alexandru Obrenovici și mama sa am gasit informații interesante:

Dar cine era regina Nathalie?


 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.