Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
Momentan sunt probleme cu trimiterea email-urilor spre yahoo, va rugam sa folositi seciunea Contact daca aveti probleme cu primirea email-urilor de resetare a parolei sau activarea contului

Canalul Sip

Totul despre CFI din Romania si pretutindeni
Avatar utilizator
H3
Mesaje: 29
Membru din: Vin Oct 22, 2010 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Canalul Sip

Mesaj de H3 » Mar Ian 04, 2011 6:38 pm

Poze de la construirea si inaugurarea canalului Sip, in 1896. Acum sunt Portile de Fier.


Imagine

Imagine

Imagine
Avatar utilizator
arsenescusorin
Mesaje: 7
Membru din: Joi Feb 25, 2010 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de arsenescusorin » Joi Noi 10, 2011 12:21 am

Fenomenal, dar putin. Cati romani, cat de putina cunostinta despre Romania....
Avatar utilizator
claudiu_ne2000
Mesaje: 278
Membru din: Lun Apr 07, 2008 12:00 am
Localitate: DEVA
Contact:

Mesaj de claudiu_ne2000 » Joi Noi 10, 2011 11:44 am

pentru cei care vor sa cunoasca mai bine istoria acestui canal strans legata de istoria navigatiei pe dunare sa intre pe aceste topicuri:

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
Sa se-nvarta roata<br>
Avatar utilizator
misha
Mesaje: 383
Membru din: Mie Dec 16, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de misha » Joi Noi 10, 2011 7:45 pm

Dap, din pă’cate doar din text că’ci pentru a vedea imaginile trebuie s㒠fii utilizator premium, sau s㒠te rog de ei s㒠îţi trimit㒠pe PM. M㒠rog, fiecare forum cu regulile lui. Oricum mulţumim de link.
toate cele bune!
Mihai
Avatar utilizator
claudiu_ne2000
Mesaje: 278
Membru din: Lun Apr 07, 2008 12:00 am
Localitate: DEVA
Contact:

Mesaj de claudiu_ne2000 » Joi Noi 10, 2011 8:12 pm

[Link Removed for Guests]

se vede aceasta poza?...daca DA...voi incerca sa postez link-urile la restul s ale puteti viziona si voi
Sa se-nvarta roata<br>
Avatar utilizator
misha
Mesaje: 383
Membru din: Mie Dec 16, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de misha » Joi Noi 10, 2011 9:11 pm

Sunt log-at acolo şi:
You are not allowed to enter this page. You do not have the required permissions to enter this page.

N-are nimica, voi studia ce pot distinge şi dac㒠e nevoie cer ajutor.

Mulţumesc,
Mihai
Avatar utilizator
Semafor
Mesaje: 706
Membru din: Lun Feb 21, 2011 12:00 am
Localitate: Pascani
Contact:

Mesaj de Semafor » Joi Feb 12, 2015 10:37 am

Navigaţia prin zona Porţilor de Fier, era extrem de dificil㒠nu numai din cauza neînţelegerilor dintre marile puteri, dar şi din cauza stâncilor de la porţile de Fier, fapt care a determinat propunerea mai multor proiecte de soluţionare, printre care cel mai serios este cel derulat între 1890 şi 1896 de croire pe lâng㒠malul sârbesc a Canalului Sip : Gherdapul Mare (km 946,7 – km 944,6), la „Porţile de Fier”, pe lâng㒠malul drept al fluviului, şi canalul Micul Gherdap (km 944,2 – km 943,1) sau al „Porţilor de Fier mici” Pentru c㒠la aceast㒠lucrare era angajat㒠o întreag㒠flotil㒠de vase special echipate pentru forare şi să’pare în stâncă’, pe malul Dună’rii la ieşirea din oraş spre Ieşelniţa s-a construit, în 1890, un Åžantier de reparaţii sub numele de “Atelierele Navale.

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Semafor
Mesaje: 706
Membru din: Lun Feb 21, 2011 12:00 am
Localitate: Pascani
Contact:

Mesaj de Semafor » Vin Feb 13, 2015 10:20 am

Cazanele Mari este cel mai cunoscut şi mai îngust defileu: aici Dună’rea se îngusteaz㒠la 150 m şi ajunge la o adâncime de pân㒠la 53 m. Pentru a face navigabil㒠Dună’rea între Baziaş şi Turnu-Severin, în aceast㒠regiune a Clisurilor, unde cursul fluviului e numai cataracte, bancuri şi vâltori, guvernul ungar din initiativa premierului IstvÃ¥n Szechenyi înc㒠în anul 1834 începe îndepă’rtarea stâncilor din cataractele Clisurii-de-sus şi continu㒠lucră’rile pân㒠la 1846. Ulterior, la 15 septembrie 1890, în urma contractului încheiat între guvernul ungar, pe de-o parte, şi ing. Hajdu, fabricantul H. Luther din Braunschweig şi Societatea de Discont din Berlin, pe dealt㒠parte, au fost începute lucră’rile de canalizare în mod sistematic. Acestea nu au fost finalizate în 1895, cum fusese prevă’zut iniţial în contract, ci abia în 1898 sub mandatul ministrului transporturilor GÃ¥bor Baross, care a primit dup㒠aceast㒠dat㒠porecla de "ministrul de fier". A fost o lucrare grandioasă’, care a necesitat cheltueli enorme din partea statului maghiar (aproximativ 20 milioane de florini, la vremea respectiv㒠un palat cu 4-5 etaje costând în jur de 5-7000 de florini) şi o extraordinar㒠cantitate de muncă’. Foloasele au fost în raport cu sforţarea depusă’, deoarece prin deschiderea Clisurilor s-a dat o dezvoltare extraordinar㒠navigaţiei dună’rene, ceeace a atras dup㒠sine intensificarea comerţului tuturor statelor riverane, care au de atunci drum deschis spre mare.
La 22 mai 1893 Regele Alexandru Obrenovici impreuna cu mama sa Regina Nathalie fac o vizita pe santierul canalului Sip

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Canalul a fost inaugurat de împă’ratul Franz Joseph al Austriei în data de 27 septembrie 1896, dup㒠care a efecuat o vizit㒠oficial㒠de trei zile în Regatul României. La eveniment, desf㒺urat la Orşova, au fost prezenţi regii Carol I al României şi Alexandru I al Serbiei.

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Sursa: [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1871
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Vin Feb 13, 2015 5:05 pm

Aici locomotive la canalul Sip

Avatar utilizator
Semafor
Mesaje: 706
Membru din: Lun Feb 21, 2011 12:00 am
Localitate: Pascani
Contact:

Mesaj de Semafor » Vin Feb 13, 2015 5:11 pm

De la minutul 6 la 6.15 este prezentata locomotiva.
Avatar utilizator
Semafor
Mesaje: 706
Membru din: Lun Feb 21, 2011 12:00 am
Localitate: Pascani
Contact:

Mesaj de Semafor » Sâm Feb 14, 2015 10:42 am

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Limitele canalului deschis în albia Dună’rii sunt marcate prin geamanduri, iar pentru o mai mare siguranţ㒠a navigaţiei prin aceste locuri primejdioase, s-a înfiinţat un corp de piloţi speciali, de stat, care conduc toate vapoarele pe aceast㒠porţiune.
Cu toate aceste amenajă’ri hidrotehnice, pân㒠la construirea barajului de la porţile de Fier, navigaţia prin zon㒠se fă’cea sub controlul unor ofiţeri piloţi, care aparţineau de dou㒠agenţii de pilotaj pe Dună’re, cu sediile la Orşova şi Tekjia.

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
dimitrov
Mesaje: 580
Membru din: Dum Aug 26, 2007 12:00 am
Contact:

Mesaj de dimitrov » Dum Feb 15, 2015 10:14 pm

Semafor mulţumesc, în nume personal, pentru ceea ce am citit şi vă’zut ca date istorice.....Åžtiam ceva, dar acum ştiu mai mult !! Cu mult㒠să’nă’tate !!
Avatar utilizator
Semafor
Mesaje: 706
Membru din: Lun Feb 21, 2011 12:00 am
Localitate: Pascani
Contact:

Mesaj de Semafor » Dum Feb 15, 2015 10:34 pm

Ma bucur ca v-a placut.
Pana sa descopar acea pagina pe F B nici eu nu stiam mai multe. Vazand imaginile am inteles mult mai bine istoria realizarii canalului Sip.
Partea mea a fost sa le pun cat de cat in ordine cronologica si sa le postez.
Scrie răspuns

Înapoi la “Cai ferate inguste”