Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
Momentan sunt probleme cu trimiterea email-urilor spre yahoo, va rugam sa folositi seciunea Contact daca aveti probleme cu primirea email-urilor de resetare a parolei sau activarea contului

CFF Moneasa jud Arad

Totul despre CFI din Romania si pretutindeni
mixu
Mesaje: 907
Membru din: Mar Apr 15, 2008 12:00 am
Localitate: arad
Contact:

CFF Moneasa jud Arad

Mesaj de mixu » Sâm Iun 20, 2009 7:39 pm

CFF Moneasa jud Arad

[Link Removed for Guests]

in restaurantul Hotelului Moneasa erau poze vechi cu statiunea
are cineva exemplarele in format digital

( daca mai este un topic pe tema asta se poate muta acolo 10x)
Avatar utilizator
tyco
Mesaje: 779
Membru din: Dum Iul 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de tyco » Sâm Iun 20, 2009 7:45 pm

Pe railwayfan a fost un topic despre aceasta linie interesanta, adica [Link Removed for Guests]
OT: mesajul meu cu numarul 500 :lautar: :aplauze:
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
AndreiF

Mesaj de AndreiF » Sâm Iun 20, 2009 8:12 pm

O postare mai veche de pe un alt forum, dar care aici cred ca isi are locul :


Vreau sa mentionez aparitia unei carti interesante : " Moneasa - Monografie Istorica " - scrisa de Felicia-Aneta Oarcea si Spiridon Groza .In aceasta carte la pagina 130 am gasit ceea ce cautam demult , date despre fosta linie intre Sebis si Moneasa Smile . Iata fragmentul mai interesant :

Din initiativa si pe cheltuiala contelui Wenckheim si sub ingrijirea inginerilor amintitei societat ( Societatea Calea Ferata Unita Arad - Cenad ) , a fost construita si predata traficului , in 14 august 1893 , calea ferata Sebis - Moneasa , atingand din punctul extrem 172,53 m .Din cauza terenului "Vaii Dezna" s-a construit o linie ingusta de 0,46m .Traseul cuprindea 7 gari si triaje : triajul de la Sebis , halta Sebis - fabrica de fier , halta Salajeni - Prajesti , halta Buhani , gara Dezna , galta Ravna si halta Moneasa , Moneasa - statiunea balneara si Moneasa - gara .
Linia principala a avut mai multe ramificatii catre fierastraul de marmura , cariera de calcar Megyes-Volgy, topitoria de fier si cariera de marmura . Ultima ramificatie a caii ferate a fost prelungita pana la muntele Codru Moma si are o lungime de 7km .
Terasamentul a fost construit din materialul existent in zona, la fel ca si podetele .Trenul a fost instalat pe sine de otel, de 10,9 kg/m linear, care permiteau o viteza de 25 km/h .De asemenea , terasamentul cuprinde 84.700 m cubi de pamant si 6.000 m cubi de dubleuri . La cele 49 drumuri de tranzit s-a folosit 2.410 m cubi de piatra . De-a lungul caii ferate au fost edificate 67 de poduri din 237m cubi de material lemnos.
Linia principala masura 22.037 m , iar cele secundare 3.087 m , in total 25.124 m , 37.686 traverse sustineau sinele, completate de 608 t fier si 15.649 m cubi de pietris .De-a lungul caii ferate , au functionat 23 de macazuri si 2 placi turnante .
Aspectul arhitectural al garilor s-a integrat in curentele edilitare ale epocii , insa infinit mai simple in comparatie cu fastuozitatea si seccesionul vilelor ce au inceput sa impodobeasca parcul Bailor Moneasa .
Transportul marfurilor si oamenilor in conditii optime a fost asigurate de doua locomotive Siegle aduse din Viena , completate de vagoane pentru calatori .Ultimele erau de doua tipuri, acoperite si neacoperite .Cele acoperite au fost realizate la fabrica "Weitzer" din Arad , iar cele descoperite , de fabrica de vagoane a "Societatii Cailor Ferate Unite Arad - Cenad " .Cele 6 vagoane de calatori erau de clasa I , II si III ; existau, apoi, doua vagoane combinate de bagaje si posta, 10 de marfuri, acoperite , dotate cu 8 roti, 10 de marfuri descoperite , cu un tonaj de 4.000 kg cu 4 roti,1 drezina, 6 vagonete, si 21 vagoane de marfuri cu o greutate de 6.000 kg .Pretul de achizitionare al vagoanelor si locomotivelor s-a ridicat la 93.000 fl ; construirea caii ferate 210.000 fl ; din bilantul contabil final rezulta ca pentru un singur km de cale ferata s-a cheltuit 13.765 fl .

Voi reveni cu partea a doua a artcolului si cu poze .....
Ultima oară modificat Sâm Iun 20, 2009 8:18 pm de către AndreiF, modificat de 2 ori în total.
AndreiF

Mesaj de AndreiF » Sâm Iun 20, 2009 8:13 pm

Partea a II-a :

La baza costruirii acestui mijloc de transport, au stat atat rationamentele de ordin economic care au vizat facilitatea unor activitati economice, cat si necesitatea de a promova turismul in zona .
In perioana interbelica circulatia locuitorilor de pe raza Moneasa - Sebis a devenit o problema stringenta .Dronca Martin din Buhani a cerut usurarea transportului de persoane prin concesionarea unu autobuz .Pentru aceasta , Delegatiei Permanente Judetene i s-a recomandat sa intervina pe langa Directia Generala PTT pentru eliberarea autorizatiei de circulatie a autobuzului in interesul populatiei .S-a argumentat ca linia particulara a contelui Wenckheim a servit intereselor acestuia "transport de lemne, piatra etc. " .Pe timp de vara , trenul circula o singura data pe zi, iar timp de "10 luni tot a doua zi".Calatoria de la Sebis spre Moneasa incepea la orele 10.30 dimineata , iar invers la ora 2.14 , dis de dimineata.Locuitorii au fost nevoiti sa circule la "Sebis la preceptoral, la Preturia Buteni, la judecatorie, la notarul public " in contidii inumane .Prin punerea in curculatie a autobozului si Baile ar fi mult mai cirulate.Cererea s-a materializat cateva decenii mai tarziu .
Podurile construite in secolul al XIX-lea au inceput sa se subrezeasca.De aceea, Primaria Moneasa a aprobat construirea podului prin licitatie publica din 12 ianuarie 1930 . Dreptul de concesionare a revenit lui Dragos Pavel cu suma de 2.800 lei , iar taierea si cioplirea lemnelor lui Condea Pavel cu suma de 2.300 lei , ambii localnici .
Dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, la 10 septembrie 1948, Prefectura judetului Arad a comunicat primariei din Moneasa ca o societate, cu sediul in Arad, a cerut avizul pentru a demonta liniile ferate de pe vaile celor doua Ruje, care se gasesc in legatura cu calea ferata ingusta Sebis - Moneasa .Acestea au o lungime de 4.707 m .Materialul rezultat in urma demontarii urma a fi folosit la prelungirea linie de pe Valea Lunga , ramificata tot din calea ferata ingusta Sebis - Moneasa .La 9 decembrie acelasi an, Ministerul Comunicatiilor, Directia Controlului CFR Bucuresti , prin inginerul inspector general A. Filip a emis autorizatia de demontare a liniilor ferate de pe cele doua Ruje .
In favoarea dislocarii liniilor ferate de pe cele doua Ruje s-a pronutat , la 24-29 noiembrie 1948 si pretorul Sebisului , Raicu Iulian .Conform adresei catre Prefectura Judetului Arad, pretorul a aratat ca societatea din Sebis nu a mai exploatat materiale de pe cele doua vai si nu a mai avut alt material feros pentru a construi alte linii pe Valea Lunga, ramificata tot din linia ingusta Sebis - Moneasa . Prelungirea de pe Valea Lunga incepe de la Pastravarie "clocitora de pastravi" .Pe tronsonul amintit urmeaza a se transporta 15.000 m st de lemn .

Dupa mentionarea mai multor nume de carutasi, partea de transport se incheie cu :

Demontarea caii ferate in anul 1961 si modernizarile din demoniul transporturilor au usurat deplasarea oamenilor si marfurilor .In deceniul opt al secolului XX s-a modernizat reteaua de drumuri judetene , printre care si durmul judetean Arad-Pancota-Sebis-Moneasa .

Cu multumiri tatalui meu pentru aceasta carte interesanta !!!
mixu
Mesaje: 907
Membru din: Mar Apr 15, 2008 12:00 am
Localitate: arad
Contact:

Mesaj de mixu » Dum Iul 26, 2009 11:47 pm

am revenit cu cateva poze char

1 fostul capat de linie al trenului electric din pancota :) de langa gara

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

2 gara si cateva treceri la nuvel cu caleferata din zona
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

3 la subiect - cum ne apropiem de munti se zareste cetatea Dezna si incep primelee urme de mocanitza

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

initzial am crezut ca-i dig dar defapt e vechiul terasament al mocanitzei care la un moment dat trece peste shosea dar datorita inaltzarii soselei nu mai are pod acesta ar venii foarte jos ...

la iesire din dezna primele podete pe partea stanga cum mergi spre moneasa ..asa e-mpadurite ca nu se vad decat daca intri-n tufe

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

in ultima poza e un pod ce se afla vis a vis de celebrul strand din moneasa proaspat renovat (arata super / strandu) podul sustine o butelie ...in Moneasa fiind festivalu clatitelor 8)
tanti aia nu-ntelegea de ce pozez eu butelia :-D

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

pozele sunt expuse la parterul hotelului Moneasa in restaurant
Avatar utilizator
ALX
Mesaje: 365
Membru din: Mar Oct 25, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Locomotive CFF sebis moneasa

Mesaj de ALX » Dum Mar 20, 2011 2:24 pm

Salutare lume
am primit niste poze cu locomotive si drezina apartinand CFF sebis-moneasa, pozele le am de la muzeul arad, daca va sunt de folos le gasiti mai jos.

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

Poate cei mai avizati in domeniu pot povesti mai multe.

Alex
Avatar utilizator
kltrainlover
Mesaje: 325
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de kltrainlover » Mie Mai 16, 2012 4:46 pm

Iata o harta a liniei inguste Sebis-Moneasa dintr-un atlas geografic din 1965:
[Link Removed for Guests]

Uploaded with [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Big_boy
Mesaje: 443
Membru din: Vin Ian 09, 2009 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de Big_boy » Mie Mai 16, 2012 5:39 pm

Superbe poze...
si de o valaore istorica incomensurabila....
Multumim ALX pentru aceste poze...
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mie Noi 05, 2014 1:17 pm

Moneasa, ilustrata folosita 1909:

[Link Removed for Guests]
All aboard !
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 5027
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Joi Feb 05, 2015 3:11 pm

Alex, poti posta iar pozele?
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1871
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Sâm Aug 08, 2015 9:43 pm

fortepan.hu

Sebis-Moneasa

Borossebes - MenyhÃ¥za közötti kisvasút.

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1871
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Re: CFF Moneasa jud Arad

Mesaj de dantm » Vin Dec 01, 2017 12:11 pm

Cam liniste pe aici, acum ca si parcurile din Moneasa au fost distruse de furtuna din septembrie.
Am mai dat o raita pe un sait maghiar si am gasit o gara de pe linia Moneasa.o surpriza pentru mine.

Statia Dezna in anul 2017. oare in patrimoniul cui o fi in prezent?

[Link Removed for Guests]

Pina in Dezna e relativ usor de intuit traseul liniei.De acolo m-am cam incurcat.

Intre timp am mai cautat cite ceva si am gasit


[Link Removed for Guests]

aici o poza cu trenul in gara Moneasa

[Link Removed for Guests]


[Link Removed for Guests]


aici sint mai multe poze din Moneasa, una facuta chiar de pe linie.

[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Cai ferate inguste”