Linia ingusta din Cheile Tatarului (Bucegi)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

catalin

Well-Known Member
24 Aprilie 2007
2.885
105
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Uneori, imagini inedite cu caile ferate din Romania, inguste sau de normala se gasesc acolo und ete poti astepta mai putin.
In lucrarea "Amintirile unui alpinist" scrisa de Nicolae Baticu si publicata in 1981, se regasesc doua imagini ale liniei inguste care a existat in Cheile Tatarului din Bucegi.

Pozele sunt facute la jumatatea anilor '30, insa in zona cheilor rambleul este si astazi foarte vizibil si este folosit ca dum pentru a ajunge la poalele Bucegilor. O parte din linie este insa astazi disparuta sub lacul de acumulare de la Boloboci:

33182256yj0.jpg


si o Mocanita (borsig :?: ) :

58546339dy5.jpg
 
Daca mai ai drum pe acolo incerca sa fotografiezi aceste sine. Cauta pe ele insemnele producatorului (pe inima sinei sunt trecute date importante: producator, anul turnarii, tipul de sina, etc..).

Eu din pacate, am facut ultima recunoastere in zona in '97 si nu am facut poze...
 
Lacul de acumulare se numeste Bolboci nu Boloboci. Mama a lucrat la cabana Bolboci pana s-a maritat. Linia ingusta care pleaca de la Fieni merge pana la Moroieni ( locul numit Lotul 4 ) de acolo din munte coboara pe banda calcarul. E vorba cumva de aceasi linie ?? se prelungeste mai departe de la Moroieni spre Cheile Tatarului ?

In vara am de gand sa merg pe tot traseul asta cu bicicleta.
 
Nu cred ca au avut vreo legatura vreodata.
De la barajul Bolboci drumul e destul de plat pana dupa cabana Cheile Zanoagei dupa urca pe niste serpentine pana la intersectia cu drumul spre Moroieni. Daca pana la cabana ar fi putut fi o cale ferata, dupa, nu prea cred.
Aceasta cale ferata a fost folosita pentru a aduce busteni pana la funicularul ce trecea muntii pana in Busteni, la fabrica de hartie, de unde erau preluati de trenul electric.

off-topic:
Langa cabana Cheile Zanoagei este o fosta organizare de santier, ce a fost folosita in vremea construirii barajului. Locul e foarte interesant, avand aspectul de "oras post-atomic". Cred ca se mai pot gasi "vestigii" de dinainte de 89.
 
paall

am scris din graba Boloboci in loc de Bolboci.

Incurci liniile, nu are legatura cu ingusta de la Fieni. Eu vorbesc de o linie ingusta disparuta de ceva decenii, nu de una perfect functionala, pe care inca mai puteti admira trenuri industriale de ingusta.
 
:D Nu le incurc deloc. Eu am intrebat ca nu stiam de existenta acestei linii. Stiam de cea de la Fieni pana la Moroieni dar mai departe spre Zanoaga am fost ultima data in 2002 cu bicilceta. E bine ca mai aflu informatii noi de la cei care stiu mai multe.
 
Nu vreau sa intru in polemica, nu asta e rostul discutiei. Linia de care vorbesc eu facea parte din complexul de linii inguste forestiere Busteni, legat deci de Valea Prahovei , vale paralela cu cea a Ialomitei unde se afla linia indicata de tine.

Complexul Busteni era format din: linia principala Lacul Scropoasa - Valea Blanei (8 km), cu ramificatii pe vaile: Bolboci (2 km), Cheile Tatarului (1 km), Brateiu (4,8 km), Mitarca (1 km). De la Bratei, linia cobora in Busteni (pe traseul Bratei - Bolboci - Busteni) printr-un funicular lung de 13,5 km, ramasite din el mai existand si acum prin padurea de la poalele Vaii Jepilor. Asa cum stiti cred, complexul de la Busteni a fost demolat anul trecut pentru a face loc unui mall.
 
La mai mult de un an de zile de la ultima postare a colegului "Semafor", revin la aceast㒠tem㒠cu adă’ugarea unei noi imagini a liniei înguste din M-ţii Bucegi, la Cheile Tă’tarului.....
Ieri, 30.11.2013 mi-am fă’cut timp şi-am "bântuit" prin "floo-marckt"-ul din Braşov; aici am avut ocazia de-a descoperi o "Carte Postală’" cu aceast㒠linie......

......Dup㒠cum vedeţi, poza e în "moda vremii"...alb / negru şi este luat㒠cu câţiva zeci de metrii mai înainte de locul luarii pozei lui "Semafor"....cei doi oameni care apar la el sunt la curba la dreapta din poza mea. Pe stânca ce închide "cheile", la "Semafor" sunt dou㒠vârfuri de brad, la mine mai e unul....(l-o fi "împrumutat" careva, şi atunci ca şi acum). Ca datare (pe verso nu e trecut nici un an ci numai abrevierea Combinatului Poligrafic "Casa Scânteii", R.P.R. şi codul 2592 inscripţionat în dreptunghiul punctat pe locul de aplicare al timbrului).....deci 1950-60, mai mult că’tre 1960.

P..S.. Ce bine ar fi dac㒠s-ar mai putea redeschide pozele cu care ai început aceast㒠pagină’/subiect, Că’tă’line, cu postarea din 08.Feb.2009. Poate faci posibil acest lucru.