Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
Momentan sunt probleme cu trimiterea email-urilor spre yahoo, va rugam sa folositi seciunea Contact daca aveti probleme cu primirea email-urilor de resetare a parolei sau activarea contului

Linia ingusta din Cheile Tatarului (Bucegi)

Totul despre CFI din Romania si pretutindeni
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Linia ingusta din Cheile Tatarului (Bucegi)

Mesaj de catalin » Dum Feb 08, 2009 9:11 pm

Uneori, imagini inedite cu caile ferate din Romania, inguste sau de normala se gasesc acolo und ete poti astepta mai putin.
In lucrarea "Amintirile unui alpinist" scrisa de Nicolae Baticu si publicata in 1981, se regasesc doua imagini ale liniei inguste care a existat in Cheile Tatarului din Bucegi.

Pozele sunt facute la jumatatea anilor '30, insa in zona cheilor rambleul este si astazi foarte vizibil si este folosit ca dum pentru a ajunge la poalele Bucegilor. O parte din linie este insa astazi disparuta sub lacul de acumulare de la Boloboci:

Imagine

si o Mocanita (borsig :?: ) :

Imagine
All aboard !
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1725
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Dum Feb 08, 2009 9:33 pm

Chiar eram curios legat de aceasta linie.
Singurele ramasite ale acestei linii sunt niste sine folosite ca parapeti. :(
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Dum Feb 08, 2009 9:36 pm

Daca mai ai drum pe acolo incerca sa fotografiezi aceste sine. Cauta pe ele insemnele producatorului (pe inima sinei sunt trecute date importante: producator, anul turnarii, tipul de sina, etc..).

Eu din pacate, am facut ultima recunoastere in zona in '97 si nu am facut poze...
All aboard !
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1725
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Dum Feb 08, 2009 9:58 pm

Chiar vroiam sa pun poze cu ele, dar a durat ceva pana le-am gasit.

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

Aceasta se apropie foarte mult de unghiul si locul de unde a fost facuta prima poza.

[Link Removed for Guests]

Din pacate nici una dintre bucatile de sina nu avea datel producatorului.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
paall

Mesaj de paall » Lun Feb 09, 2009 9:32 am

Lacul de acumulare se numeste Bolboci nu Boloboci. Mama a lucrat la cabana Bolboci pana s-a maritat. Linia ingusta care pleaca de la Fieni merge pana la Moroieni ( locul numit Lotul 4 ) de acolo din munte coboara pe banda calcarul. E vorba cumva de aceasi linie ?? se prelungeste mai departe de la Moroieni spre Cheile Tatarului ?

In vara am de gand sa merg pe tot traseul asta cu bicicleta.
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1725
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Lun Feb 09, 2009 9:45 am

Nu cred ca au avut vreo legatura vreodata.
De la barajul Bolboci drumul e destul de plat pana dupa cabana Cheile Zanoagei dupa urca pe niste serpentine pana la intersectia cu drumul spre Moroieni. Daca pana la cabana ar fi putut fi o cale ferata, dupa, nu prea cred.
Aceasta cale ferata a fost folosita pentru a aduce busteni pana la funicularul ce trecea muntii pana in Busteni, la fabrica de hartie, de unde erau preluati de trenul electric.

off-topic:
Langa cabana Cheile Zanoagei este o fosta organizare de santier, ce a fost folosita in vremea construirii barajului. Locul e foarte interesant, avand aspectul de "oras post-atomic". Cred ca se mai pot gasi "vestigii" de dinainte de 89.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Feb 09, 2009 11:36 am

paall

am scris din graba Boloboci in loc de Bolboci.

Incurci liniile, nu are legatura cu ingusta de la Fieni. Eu vorbesc de o linie ingusta disparuta de ceva decenii, nu de una perfect functionala, pe care inca mai puteti admira trenuri industriale de ingusta.
All aboard !
paall

Mesaj de paall » Lun Feb 09, 2009 3:43 pm

:grin: Nu le incurc deloc. Eu am intrebat ca nu stiam de existenta acestei linii. Stiam de cea de la Fieni pana la Moroieni dar mai departe spre Zanoaga am fost ultima data in 2002 cu bicilceta. E bine ca mai aflu informatii noi de la cei care stiu mai multe.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Feb 09, 2009 5:17 pm

Nu vreau sa intru in polemica, nu asta e rostul discutiei. Linia de care vorbesc eu facea parte din complexul de linii inguste forestiere Busteni, legat deci de Valea Prahovei , vale paralela cu cea a Ialomitei unde se afla linia indicata de tine.

Complexul Busteni era format din: linia principala Lacul Scropoasa - Valea Blanei (8 km), cu ramificatii pe vaile: Bolboci (2 km), Cheile Tatarului (1 km), Brateiu (4,8 km), Mitarca (1 km). De la Bratei, linia cobora in Busteni (pe traseul Bratei - Bolboci - Busteni) printr-un funicular lung de 13,5 km, ramasite din el mai existand si acum prin padurea de la poalele Vaii Jepilor. Asa cum stiti cred, complexul de la Busteni a fost demolat anul trecut pentru a face loc unui mall.
All aboard !
Avatar utilizator
Semafor
Mesaje: 706
Membru din: Lun Feb 21, 2011 12:00 am
Localitate: Pascani
Contact:

Mesaj de Semafor » Mar Oct 16, 2012 2:47 pm

O carte postala din 1951 intitulata Cheile Tatatrului:

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
dimitrov
Mesaje: 580
Membru din: Dum Aug 26, 2007 12:00 am
Contact:

Mesaj de dimitrov » Dum Dec 01, 2013 9:26 am

La mai mult de un an de zile de la ultima postare a colegului "Semafor", revin la aceast㒠tem㒠cu adă’ugarea unei noi imagini a liniei înguste din M-ţii Bucegi, la Cheile Tă’tarului.....
Ieri, 30.11.2013 mi-am fă’cut timp şi-am "bântuit" prin "floo-marckt"-ul din Braşov; aici am avut ocazia de-a descoperi o "Carte Postală’" cu aceast㒠linie......

[Link Removed for Guests]......Dup㒠cum vedeţi, poza e în "moda vremii"...alb / negru şi este luat㒠cu câţiva zeci de metrii mai înainte de locul luarii pozei lui "Semafor"....cei doi oameni care apar la el sunt la curba la dreapta din poza mea. Pe stânca ce închide "cheile", la "Semafor" sunt dou㒠vârfuri de brad, la mine mai e unul....(l-o fi "împrumutat" careva, şi atunci ca şi acum). Ca datare (pe verso nu e trecut nici un an ci numai abrevierea Combinatului Poligrafic "Casa Scânteii", R.P.R. şi codul 2592 inscripţionat în dreptunghiul punctat pe locul de aplicare al timbrului).....deci 1950-60, mai mult că’tre 1960.

P..S.. Ce bine ar fi dac㒠s-ar mai putea redeschide pozele cu care ai început aceast㒠pagină’/subiect, Că’tă’line, cu postarea din 08.Feb.2009. Poate faci posibil acest lucru.
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Lun Dec 02, 2013 10:18 am

Cât de frumos!! Cale îngust㒠în Bucegi! 8)
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Cai ferate inguste”