CFF Orastie - sectorul Costesti - Gradistea Muncelului

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
O descriere a acestei CFF descoperita intr-o carte despre -Plaiuri si vai carpatine postata mai demult de mine pe defunctul forum:

<''…..Trenuletul format in Orastie da semnal suierat de pornire si in zgaltaitul ‘’trukurilor’’ se intinde zgomotos la drum, cand inca zorii nu si-au pus amprenta de siluete pe oamenii instalati la capat de vagonete. Se intinde la drum si primul popas il face la Castau. La Beriu a intrat in prima geana de lumina, iar la Orastioara de Jos a facut primul popas spre a bea apa multa. Obosise de atata pufait si fluierat.
La Costesti -km 22- unde se lucra de zor la dezgroparea cetatii cu acelasi nume m-am urcat in trenusor intr-o dimineata de aprilie, pentru a face o recunoastere obisnuita a bazinului. ………
….. De la paraul Prisaca (dupa cetatea Blidaru), trenusorul se strecoara in lungul vaii, fara evenimente, pana la cantonul Valea Rea, situat la km 26 de la Orastie. …
De aici in sus albia se strange printre stanci, presarandu-si patul cu bolovani pana la Lunca Mare (Tihu), la km 28.5, pentru ca apoi sa se largeasca din nou pana in lunca Aninesului (km 30), presarata cu cateva case si un canton CFF. …….
……Revenind la Gradistea de Munte si urmarind in continuare drumul micului tren de munte, constati ca valea a trecut de partea stanga a liniei in urcus, inainte de a ajunge la un parau cu nume de iarna, paraul Jerosu. Mai este doar un kilometru si jumatate pana la Lunca Gradistei, intinsa pe 200m pana la confluenta cu Valea Alba. Suntem la km 36 al CFF-ului, loc unde astazi sunt instalate baracile muncitorilor de la punctele de prospectare miniera.
De aici, o poteca care urmareste vechiul drum dacic urca pe muchea dintre vai si dupa o ora si jumatate, iese la ruinele cetatii Sarmizegetusa. ………
…… Trenusorul urca pufaind din greu prin ingustimea vaii, trimitand fumul drept in sus spre inaltimi, incercand zadarnic sa il resfire printre brazii tineri. Padurea batrana s-a calatorit de mult in josul vaii, dusa de acelasi trenusor cu multi ani in urma, iar pe versanti nu a mai ramas decat verdele tanar al ierbii si al plantatiilor feciorelnice.
Ajuns la Valea lui Brad la km 38 versantii se strang si mai mult stand parca sa cada in unde.Palcuri de padure batrana dau frumusete peisajului,cand trenusorul trece pe un podet din nou pe cealalta parte a vaii (dreapta in urcus). A ramas doar cu doua vagonete pe care le trage cu greu pana unde cele doua vai principale, a Timpului si a Godeanului, isi dau mana la km 40.
Valea Godeanului soseste mai linistita la intalnirea cu Timpul si pe ea urca trenusorul pana la statia Cetate, situata la km 41 si 200m mai sus poteca apuca spre fosta cetate de scaun a regilor daci.
Paul Decei – Pe plaiuri si vai carpatine – Editura Albatros ,
Bucuresti 1983.'' >>
 
interesantul a spus:
@sogard_2003

Fă’r㒠aluzii politice....

:-?

Nu e voie!

nu este o aluzie... Se stie ca in perioada aceasta, si NU facem referinte politice, asta este interzis, abunda strile despre ce s-ar putea face candva undeva, strazile se asflateaza, blocurile se decoreaza...

Chiar nu mi s-a parut deplasat ce a spus Sogard, mai ales ca anuntul este total nerealist avand in vedere tocmai posibilele schimbari de strategii economice de dupa noiembrie.

Altfel zona aceea ar trebui rridcata cat mai mult turistic... si nu numai. Dar avem exemple de tari care s-au ridicat prin turism si pentru turism. Zonele salbatice sau cu iz de vechi au mare cautare intre clientii occidentali, deci pana la urma ar trebui realizat acest proiect indiferent de cine l-ar implementa...