Calea ferata ingusta Covasna-Siclau-Planul Inclinat-Comandau

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Maybe the first picture is taken in Comandau station, here: 45°45'32.36"N/ 26°16'36.39"E

There is a road coming from the hill and crossing the two rail lines. The little concrete tube that serves as a bridge might be the same one as in the following picture:

dsc07791.jpg


The building on the left is the former station, heavily modified in the last years. The little stream the bridge was built upon is "fueled" by a spring nearby and its water is acid and rich in sulphur. Maybe this will help your friends to remember more details.

The other pictures (except the one in Siclau incline) are harder to localize.
Have you put them in the chronological order they were made?
Regarding the last images: I see that the locomotive was replenishing its the water supply using its on-board pump to absorb water from the river. The problem is that the river is on the wrong side, considering you were coming on Bisca/Halom valley (which is here: 45°46'6.72"N/ 26°18'3.09"E).
 
Well.....if the "Travel" was made from the Comandau Railroad Station to Holom (having Holom as destination), the river is on the correct side and I should say that happens somewhere at km 3 or 4 from Comadau to Holom.....where also, today, the river is 5-8 meters left to the locomotive......
 
Cu mulţumiri lui Papucs Andris pentru rugă’mintea adresat㒠de-a posta imaginile urmă’toare şi cu scuze pentru întârziere......
Deci, ....." ce avem noi aici ???? " Avem nişte imagini cu puţin㒠mişcare pe şinele Comandă’ului, la vreme de....iarnă’; lucru ce nu s-a mai vă’zut şi auzit de prin 1997-98....
Mulţumiri, Andris, pentru imagini..... Åži de asemenea lui Georg !!! Trenul a fost organizat pentru un grup de turişti ; deci se poate şi iarna, numai s㒠poat㒠urca "trailerul" serpentinele dinspre Comandă’u.





Vroiam s㒠pun pozele mai mari, ceva ca şi-o carte poştală’, deşi le-am redimensionat la 1064X628, dar apă’reau prea mari....
Cu bine tuturor !!
 
Salut,

Mi-am propus o drumetie pentru sfarsitul lui August in zona Covasna/Comandau. Am nevoie de informatii privind starea terasamentului intre Siclau/Plan inclinat Superior si Comandau. Planul meu este sa urmez fosta CFF pe terasament incepand de la Siclau si pana in Comandau.

Eventuale informatii despre traseu/trasee sunt bine-venite. Multumesc.
 
Am gasit mai multe poze de la Comandau si din Covasna.

https://kepeslapok.wordpress.com/2017/02/01/kovaszna/
 
Extraordinare fotografiile, e prima data cind vad cum arata centrul Covasnei inainte de sistematizarea din anii comunismului. Foarte rare sint si imaginile cu funicularele de la Naruja si Goru, urmele acestuia din urma eu cautindu-le fara succes pe teren acum 7 ani. Intre timp am mai adunat informatii si se pare ca inca mai exista niste structuri de beton in zona crestei dar acolo nu am ajuns inca.
A propos de Comandau, m-am intrebat mereu la ce le trebuia lor acolo un cazino. Nu e o localitate in care te poti astepta sa fie oameni suficient de bogati si suficient de multi cit sa renteze. Ei bine, raspunsul e - se pare - ca acei concesionari ai exploatarii forestiere (David Horn & Co) aveau exclusivitate asupra activitatilor comerciale din localitate. Cite circiumi puteau sa deschida in asa fel incit muncitorul forestier sa isi cheltuie duminica banii? Nu prea multe, asa ca s-au gindit la ceva cu "valoare adaugata" mai mare...
In asa fel acesti baieti destepti isi recuperau o mare parte din costurile cu personalul.
 
Saitul este plin de poze vechi de dincoace de Carpati din zonele cu populatie maghiara, orase, sate, bai balneoclimaterice(puneau mare accent pe ele majoritatea s-au romanizat si sint distruse azi.Atita a stiut sa faca Romania cu zona pe care a primit-o).
Cuprinde si foarte multe poze cu gari, locomotive si vagoane.Sint poze cu vama dintre Romania si Imperiu de la Ghimes, multe lucruri interesante.
Documenteaza si perioada Dictatului de la Viena. Sint poze cu intrarea trupelor maghiare in Romania, chiar si poze cu amiralul Horthy atit calare cit la pas prin teritoriul ocupat.

azi am rasfoit toate postarile de pe sait in ordinea din arhiva, la un moment dat am vrut sa mai pun cite un link insa am renuntat.
 
Adresez acesta solictare aici, intrucit nu am gasit un loc mai potrivit:
In ultimele zile am contribuit (din plictiseala?) la pagina wikipedia "Calea ferata Covasna - Comandau":
https://ro.wikipedia.org/wiki/Calea_ferat%C4%83_Covasna%E2%80%93Comand%C4%83u
Sursele mele au fost informatiile de pe web si niste "amintiri din copilarie". Nu sint insa din zona, deci nu am acces la informatiile provenite din "gura lumii".
M-am gindit ca unii forumisti ar putea veni cu informatii la care eu nu am acces, imbunatatind acesta pagina pina la o forma pe masura importantei subiectului.
Multumesc anticipat.
Cordial,
Mimozul
 
Mimozul in primul rand Bravo, nu ai contribuit ci ai construit-o de la 0, cea ce este de apreciat.
Sper ca istoricii forumului sa arunce un ochi peste continut si sa comenteze.

Offtopic: Si eu am creat categoria Locomotive cu abur CFR. Si am contribuit sau creat pagini pentru fiecare serie.
 
ICRA post_id=166877 time=1539974474 user_id=1819 a spus:
Mimozul in primul rand Bravo, nu ai contribuit ci ai construit-o de la 0, cea ce este de apreciat.
Sper ca istoricii forumului sa arunce un ochi peste continut si sa comenteze.

Offtopic: Si eu am creat categoria Locomotive cu abur CFR. Si am contribuit sau creat pagini pentru fiecare serie.

Multumesc, dar nu e cazul. Dupa cum spuneam, am preluat informatie de pe net, inclusiv de la persoane care activeaza pe acest forum (sper ca citarile sa sublinieze munca acestora). In alta ordine de idei, sint un turist care sviziteaza Covasna de zeci de ani. Accept insa ca nimeni nu stie mai bine situatia decit cei care au trait/traiesc in respectivele locuri. Fiind un loc situat la fosta frontiera, subiectul e cu atit mai delicat...
 
O harta din 1925 in care judetul Trei Scaune e impanzit de cai ferate forestiere si industriale: AICI
 
Langa Sfantul Gheorghe a existat o linie industriala de scurta durata pentru exploatarea carbunilor de langa Ilieni.
 
Tare! O picătură de apă limpede într-un ocean murdar...

Nu înțeleg un lucru....planul este unicat in Europa in ce fel? Adică singurul care a rămas sau....atât se poate?
 
Uffffff.... De când n-am mai intratpe forum...... Florine (Gam3) uiți că au mai fost acțiuni de ”ecologizare” muuult mai vechi, când mai eram (numai) niște nebuni singuratici, care ne adunam de la București, de la tine de la Iași, de la Brașov și suna adunarea Andris.... ?? Am fost și pe zăpadă să defrișăm vegetația din linie, am fost și la vreme de primăvară, cu nevestele/prietenele după noi.... Dar, daaa, au trecut ani și ani de atunci !!!!! În imagine iarna lui 2021, practic 14.01.2021
 

Atașamente

  • Plan Inclin.SL 14.01.2012 052.JPG
    Plan Inclin.SL 14.01.2012 052.JPG
    369,8 KB · Vizualizări: 11