CFI GAC Sântana

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

AlexD

Well-Known Member
Trenulist
3 Martie 2012
259
97
Brasov
LOCATION
Brasov
Am gasit urmatoarea chestie intr-un ziar din (cred) 1960:
santana.jpg

Figureaza pe planurile sovietice in sud-vestul localitatii:
santana2.jpg
 
Daca ne uitam pe wikimapia vedem ca linia ar corespunde aproximativ unei linii de aprovizionare a fostei caramidarii. asa s-a si numit halta la CFR, Caramidarie h.
Scrie si pe ruseste , pe harta postata caramidarie.

Este posibil ca in ,,euforia" colectivizarii sa fi fost si la caramidarie un sector zootehnic sau vegetal si profitind de vreo linie pentru argila sa o fi prelungit pina la ferma situata mai sus (mai nordic).

Problema este ca in 10 km linia ajungea pina in satul vecin, Zimandul Nou.
 
Am studiat si eu pozele din satelit si am comparat cu harta ruseasca.
Nu cred ca linia asta avea vreo treaba cu caramidaria. In primul rand pentru ca fabrica de caramida era pe partea opusa a CAP-ul, fata de calea ferata. Caramidaria se aproviziona dintr-o "cariera", unde in prezent e o balta de pescuit.
Conform hartii rusesti, linia facea legatura intre un grup de cladiri din proximitatea orezariilor (cred), care exista si astazi, si CAP-ul aflat la limita Santanei (care si el mai exista). Drumul dintre ele e exact pe traseul liniei de pe harta.
 
Asa e, nu am studiat atent, eu m-am uitat la linia care duce de la sat prin locul marcat cu 110,4 spre caramidarie. Am crezut ca despre linia aia e vorba, scrie ruseste karamidarie.

Acuma vad ca tu vorbesti linia care pleaca de la CAP, pe ruseste scrie Proizv koop spre locul marcat pe harta cu 109,7. Se vede ceva pe wikimapia dar nu da sub nici o forma 10 km.
 
Interesant cum o fi aratat un "tractor vechi" transformat cu minime modificari in locomotiva. Parca si vad cu ochii mintii un "Lanz Bulldog" cu osii de tren....
 
Tot ce se poate !

Interesant oricum si de cercetat. Cred ca mai degraba pe la oamenii locului... Evident, asta cu maxim de beneficii cu minim de costuri e clar propaganda.
 
Pacat ca la noi nu s-au pastrat prea multe informatii despre liniile astea...mai mult sau mai putin provizorii....
Ar fi niste subiecte superbe de micro diorame, pizza diorame, etc.... Si eu am gasit cateva asemenea "realizari" industriale pe unde m-a interesat pe mine. Linii cu ecartamente de 60, 50...vagoneti de mina sau ceva de tipul folositi chiar pentru transport carne. Sursa de tractiune....cai, muncitori, poate si vreun tractor care incaleca linia....
Daca erau balastiere deja se foloseau locotractoare in special Deutz (ca avea reprezentanta veche si la noi)....

Acestea apartineau de obicei de intreprinderea respectiva, nu apar pe hartile CFR sau altceva....dar erau interesante cumva.
 
Ar fi interesant de vorbit cu un batrin sin Sintana.

A mai fost o cale ferata ingusta pe strada in Banloc, probabil in legatura cu vreo moara sau chiar cu orezaria

http://www.banaterra.eu/romana/node/345