CFF Kecskés - Slănic Moldova

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
A

Anonymous

Guest
A existat o linie de cale ferata ingusta la Slanic Moldova, folosita de Uzina Kecskés-Goetz pentru exploatari forestiere, incepea din fabrica (actualul camping) si trecea prin statiune, Satul Nou (atual cartier Slanic) si nu se mai stie unde se termina.

Locatia de pornire: http://wikimapia.org/#lang=ro&lat=46.188655&lon=26.417012&z=16&m=b&show=/34814212/ro/Fosta-Fabrică-de-Cherestea-Kecskés-Goetz-Slănic-Moldova

O imagine facuta in statiune:
268324.jpg


Nu a fost cartografiata (cel putin nu am gasit eu vreo harta care sa o mentioneze). Sinele pot fi vazute si astazi in gardul pastravariei din statiune, folositi drept pari.
Gardul pastravariei
 
Eu cred ca liniile forestiere au fost mult mai multe si se montau unde erau necesare apoi se demontau si se mutau odata cu mutarea locatiei exploatate.
Lucrurile astea e posibil sa se fi facut mult mai des decit aparitia hartilor care sa le cuprinda pe un anumit amplasament.
 
Crezi bine !

Asta este de fapt "problema" pentru cei care studiaza caile ferate inguste. Reteaua de ingusta din Romania e depasit in nr de km reteaua de linie normala !

Dar,

Putine linii erau ale CFR si putine rezistau suficient de mult cat sa fie cartografiate. O linie era montata pentru exploatarea unui munte, spre exemplu. Daca exploatarea masei lemnoase dura 1 an, linia era apoi mutata. Si tot asa. Greu sa cartografiezi exact o structura atat de dinamica.
 
Multumesc pentru informatiile oferite, sa inteleg ca a durat prea putin exploatarea acestei linii.
Daca imi puteti spune, acea carte postala face parte din colectia dvs.?
 
Acum da. A circulat putin dar acum am si eu un exemplar.

Nu ma refeream punctual la aceasta linie. In cazul acesteia vorbim de o linie privata, industriala. Unii cartografi cuprind si aceste linii mici care apartin de operatori industriali. Altii, nu.... Cele mai aproape de adevar sunt, de obicei, cele militare. Se gasesc cateva pe internet dar probabil ca mai sunt multe de care nu stim si la care e normal sa avem acces mai greu.
 
Nu vreau sa para ofensator dar eu sunt dispus sa archizitionez un asemena exemplar.

In legatura cu hartile militare, una dintre ele este aceasta (apartine de DTM Bucuresti, HTM 25.000): https://portal.geomil.ro/arcgis/home/webmap/viewer.html?webmap=41c944e82ab34d67bc73249eceac5f6e
Cealalta este o colectie de harti directoare de tragere (CIMEC): http://map.cimec.ro/Mapserver/index.html# (comutati de la ''Harta de fundal'' din bara de sus, la ''Planuri directoare de tragere'' in partea de jos a listei).
 
Dar nu este deloc ofensator, nu sufar de avarita. Daca vand exemplarul meu, va anunt !

Foarte importante link urile propuse spre analiza. Ajuta mult. Eu am descoperit din pura intamplare ca MAPn vinde harti vechi ( preturile nu sunt astronomice) in cadrul unui birou aflat undeva in zona Razoare Bucuresti. Cine e interesat sa stie. Au si site cu lista hartilor, nu am acum link ul la indemana dar trebuie sa nu fie complicat de aflat.

Cine e iubitor de istorie si vrea o harta veche pentru cercetare sau pentru frumoasa ornare a biroului/spatiului de lucru, sa faca un drum.

Eu momentan mai am de lucru in arhivele civile pentru urmatorii 20 de ani, dupa promit ca ma ocup de arhivele MAPn ului :)))