Locomotive de mina

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

strofo

Active Member
29 Februarie 2012
96
16
Ploiesti / Bucuresti
LOCATION
Ploiesti / Bucuresti
Locomotivele de mina sunt si ele locomotive de sina ingusta asa ca m-am gandit sa deschid aici un subiect destinat lor. Din pacate nu am gasit prea multe imagini cu ele pe internet, planuri chiar deloc.

Voi incepe deci cu cea pe care am pozat-o si o cunosc si eu: locomotiva cu acumulatori LAM-4. Produsa la Electroputere Craiova, face parte dintr-o familie de locomotive destinata lucrului in mina conform http://www.agir.ro/univers-inginere...de-electrovehicule-la-electroputere_2590.html: "Gama era completata cu locomotiva de mina cu troleu, de 7 tone. Simbolizarea lor, ca tip, se facea prin literele initiale ale cuvintelor specificului locomotivei, urmate de cifra reprezentind tonajul. Astfel, locomotivele cu acumulatori de mina erau tipurile LAM-2, LAM-4 si LAM-8, iar locomotiva de mina cu troleu LM-7. În cazul motoarelor, furnizorul era UME Bucuresti, ca si pentru controlere."

Doua LAM-4 sunt expuse la Salina Slanic Prahova:



Iata si una la lucru:


Mai am sa ma documentez insa am vazut ca exista si o versiune diesel LDM 45 (cateva poze din Salina Turda) care din cate imi amintesc circula si prin oraselul copiilor din Constanta (stiu ca am mers la Planetariu cu el).
 
Avand in vedere "interesul" voi continua subiectul cu locomotivele DIESEL DE MINA.

Fabricate tot la Unio Satu Mare pe acelai sasiu ca LAM-urile, dieselurile primesc prefixul LDM (insa si de LDI unele) si sunt folosite pentru transportul vagonetilor la suprafata in cazul minelor. Singurul model pe care l-am gasit ca imagini este LDM45
img676.jpg
img_0863.jpg
showpic.php


In Germania:
unio-ldi-45-niederwuerschnitzer-ziegeleibahnfeldbahn-am-676228.jpg

054_03.jpg


In Ungaria:
ldm_45_dizel_mozdony-001_782402_10450.jpg
24810164316_884d681275.jpg
showpic.php
24810258066_5474a45f40_b.jpg


In Cehia:
unio_ldm45_001_01.jpg
unio_ldm45_001_02.jpg
8_38loko.jpg
8_38loko.htm

http://www.palfi.cz/fotoalbum/historicke-bohatstvi/dulni-cinnost/stola-c.-1/dulni-lokomotiva.html


Erau lolosite si de agrement in parcuri, precum cel din Targu Mures, Satu Mare sau Constanta. Bineinteles ca azi nu mai avem supravietuitoare insa imagini gasim destule pe internet.
Un topic de aici de pe forum cu parcul din Targu Mures (LDM45 carosata): http://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?t=6839
Cel din Satu Mare: http://pisti91.myfreeforum.org/archive/o_t__t_132__start_100__index.html
Cel din Constanta: http://urban-constanta.blogspot.ro/2016/06/trenuletul-din-parcul-tabacarie-imagini.html


Si in final, pentru ca totusi majoritatea dintre noi preferam ecartamentul normal iata si o conversie. Locomotiva apartine Tunele SA Brasov. Detalii aici:
http://pisti91.myfreeforum.org/about72.html&postdays=0&postorder=asc&highlight=macara+sina&start=280



Din pacate am tot cautat planuri pentru a crea o astfel de locomotiva insa nu am gasit nimic :(
 
O locomoitvă la mina de cărbune din cartierul Vermeşti, Oraşul Comăneşti, jud. Bacău.
ltCGxlm.jpg


Locomotiva electrica in mina de sare trapezoidala Targu Ocna

0uTlzeC.jpg
 
  • Like
Reacții: Chode
Există ceva planuri pentru LDI 45 Unio? O astfel de locomotivă se afla și la fabrica de hârtie Bușteni.
 
Werkbahn in Praid, 5.4.72
dks7xcyvhpfyrl534.jpg

sursa - https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,8234711,page=all
 
  • Like
Reacții: Chode
Ce locomotivă o fi asta expusă la Salina Târgu Ocna?

http://www.turismland.ro/wp-content/gallery/salina-targu-ocna-moldova/salina-targu-ocna-15.jpg
http://www.turismland.ro/wp-content/gallery/salina-targu-ocna-moldova/salina-targu-ocna-17.jpg

Seamănă cu LDM-urile de mai sus, mai ales cu cel roșu din Ungaria, dar nu are grilajul de radiator (sau o fi fost modificată ulterior).
 
Am remarcat si eu ca materialul rulant de mina nu prea are lucrari de sinteza. Cateva informatii sumare prin monografiile uzinelor producatoare, cateva vederi interbelice si antebelice din Dej, Baia Mare si alte orase cu exploatari, niste poze frumoase in Enciclopedia Romaniei si prin Realitatea ilustrata si cam atat. Date mai tehnice poate doar prin "Calauzele" anilor 50 sau manualele scolare despre exploatarile miniere sa existe. Sau vreun catalog de la mecanoexportimport. Trebuie rabdare, timp si determinare ca sa aduni cate ceva.

Iata un fragment din monografia "Electroputere: Cetate a luminii" din 1999:

 
Pentru cei interesati, regulamentul transportului in mina din 1949 este publicat in Monitorul Oficial nr. 7 din 10 ianuarie 1949 (se gaseste pe digibuc). Iata si locomotiva electrica de la Ocna Dej, asa cum apare in ilustratele anilor 40:



 
  • Like
Reacții: ICRA și Chode
Foarte interesant, vagoanele si locomotiva au un fel de tampoane care mai tirziu au disparut. (crash box :confused: )
De asemnea este alimentata cu doua fire precum troleibuzul.
 
Hmm, oare la ce tensiune/curent erau alimentate locomotivele? Cablurile alea sunt foarte usor de ajuns cu mana la ele...
 
Uite omul pantograf :D :D :D :D
[BBvideo=560,315]https://www.youtube.com/watch?v=unhXEQQk8G8[/BBvideo]
 
Pare ceva tehnologie din 1895, nu 1995!
Omul ala imbracat in uniforma de bucatar (?!) alba intr-o mina sigur era un directoras ceva dornic sa apara pe sticla muncind alturi de subalternii lui :D
 
Am sa incerc sa postez cateva imagini cu locomotiva Miniera LDM 65 - N fabricata la UNIO Satu-Mare.
Ele sunt inca in functiune, lucreaza din greu intr-o sectie de Tratament Termic , cara vagoneti (cam 300 Tone la o miscare) pline cu rulouri de banda laminata la rece.
M-as bucura foarte mut daca cunoasteti pe cineva care ma poate ajuta cu un contact pentru achizitionare de piese de schimb pentru acest tip de locomotiva sau care ar avea la SH acest tip de locomotiva pe sasiu ingust.
Va salut si va multumesc anticipat!

Nu am reusit sa postez pozele (am urmat pasii descrisi dar ....e prea greu si m-am plictisit, am renuntat la toata ingineria IT)
 
Salutări...dețin o locomotivă LDM 45 complet recondiționată din 11 vagoneți pentru transport cărbune. Dacă este cineva interesat aștept mesaj
 
Dețin 2 locomotive LDM 65 și încă un model ambele în stare bună de funcționare ptr detalii 0733173122
 
Am si eu in functiune doua locomotive de tip LDM 65-N pe motor de tractor U650 . Le utilizez intr-o sectie de Tratament Termic pentru recoacerea rulourilor de banda laminate la rece, tractez rulourile aflate pe vagoneti dintr-o hala in alta. Nu am nici un fel de documentatie la ele si ma chinui cu tot felul de relevari de piese deoarece locomotivele sunt ff vechi si piesele de transmisie, volanta, arbore, Kit ambreiaj cad foarte des. Ma poate indruma cineva cum as putea sa fac rost de planuri (desene originale de executive) a pieselor de uzura, vreau sa le tin in viata cat mai mult timp. Atasez si cateva foto pentru curiosi.