CFF Onesti- Scutaru

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Semafor

Well-Known Member
Trenulist
21 Februarie 2011
750
19
Pascani
LOCATION
Pascani
Mocă’niţa - Oneşti - Scutaru

Linia ingusta CFF, cu ecartament de 1.000 mm, precum si funiculare. Lungimea totala era de 122 km. Cea spre Scutaru a fost desfiintata in anii 70’ (datorita inundatiilor care au rupt podul peste Casin la intrare in Onesti), iar cea de la Scutaru spre padure prin 1994. Foto: John Phillips

Am gasit cateva imagini interesante aici
 
Probabil s-a strecurat o greseala. Am cautat si am gasit o descriere a ecartamentului de 760 mm, aici
 
Ce este interesant e că această linie cu o viaţă destul de scurtă, a fost îmbunătăţită de comunişti, am câteva şini pe care scrie anul de fabricaţie 1952.
 
Schimbarea sinelor ( care se uzeaza, crapa, etc), schimbarea traverselor ( vezi "boldurile" alea mici infipte la jumatate, pe ele sunt doua cifre, reprezinta un an ...), intarirea terasamentului, etc, sunt operatiuni normale de intretinere. S-au efectuat pe toate liniile din tara. Industria socialista s-a bazat pe exploatarea masei forestiere si liniile erau bine intretinute, chiar foarte bine intretinute raportat la ce e acum. Asa ca nu e nicio mirare, nicio linie nu rezista 50 de ani fara intretinere, indiferent de ecartament.

Care viata scurta ? 8 decenii nu e viata scurta !
 
Asa se explica, dar oricat ar fi imbunatatit-o ei, ea a fost construita prost de la bun inceput, nu era de calitatea linilor de stat :) Sunt poze facute de John Philips unde se vedea cum ''saltau'' sinile sus si in jos, gauri in loc de piatra (acolo sina se lasa in jos), metalul obosea... Singurele portuni total refacute sunt acelea de pe podurile din beton facute in anii 60', unde era normal.
Dupa parerea mea e viata scurta, planul inclinat din Covasna la cativa zeci km distanta exista si astazi.
 
Linii inguste de stat in acea perioada ( daca excludem ingusta Bacau - Piatra Neamt, normalizata repede si Crasna - Husi care a rezistat cu ecartament de 1000 pana tarziu) nu au existat !

Ma refer la Regat, pana la ww1, ca dupa razboi CFR a preluat cateva inguste construite de armata germana, cum ar fi spre exemplu Odobesti-Burca si care era la fel de " dansanta". Iti spune cineva care a "racait" zona din 2005 incoace dupa fiecare marturie si scosei pana acum destule traverse si piroane din pamant ptr studiu...

Liniile inguste forestiere aveau caracter provizoriu si rol pur functional. Motiv pentru care evident, nu erau balastate si intretinute ca liniile normale. Plus masa pe osie, viteza maxima a materialului rulant care permiteau circulatia asa...

Dar, nu-i asa, asta e farmecul inegalabil al liniilor inguste, chiar daca au apartinut de CFR sau de Ministerul Industriilor (CFF) ! :)

Later edit: sa nu uit, sigur cunosti cartea " Mit dampf Durch die Karpaten". Vol II este disponibil pe scribd, pentru lecturare nu si dwn. Sunt multe imagini luate in zona Oituz....daca nu stiai de carte, uita-te ca merita !
 
Am auzit de carte dar niciodata nu am avut ocazia s-o vad! Am vazut intregul volum si lista cu linii inguste. Si la Oituzul Ardelean ... din 1984 :) Se pare ca cei de la Desteptarea Bacau au publicat niste fotografii de la Asau si restul: http://www.desteptarea.ro/mocanita-de-pe-valea-asaului/
 
Cauti pe scribdt.com dupa numele cartii. O gasesti completa dar in formar read ( nu o poti descarca). Dar e scanata suficient de bine sa poti face un print screen, etc....

Colectia de poze a cartii este...de poveste !
 
Pe langa fotografii, da si niste informatii interesante cu privire la mocanite si liniile existente la vremea aceea in Romania.