CFF Reghin - Ierebus - Lapusna

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

romrail

Active Member
Trenulist
11 Aprilie 2016
183
2
Bucuresti
YAHOO
romrail
LOCATION
Bucuresti
Cautand ceva subiecte noi pentru blogul personal, mi-am amintit de "batrana" linie forestiera ce urca pe Valea Gurghiului, asa ca am decis sa adun materialele pe care le am in colectia personal㒠si sa le transform intr-un scurt articol, pe care va invit sa-l parcurgeti si la care astept critici, completari si orice observatii pe care le aveti pe tema sa.

http://romrail.blogspot.ro/2012/10/calea-ferata-forestiera-reghin-ierebus.html
 
Iata ce am gasit pe un alt forum:

http://www.forumtrenuri.com/t450-cale-ferata-izolatata-in-estul-judeului-mure
 
Cu siguranta, vedeta acestei linii a fost drezina speciala construita de Malaxa si livrata ....1935 (conform Radu Bellu), 1939 conform memoriilor lui Henry Holban.
Destinatia ei este cu siguranta una deosebita insa datele sunt...confuze....

Se vorbeste despre un cadou oferit de Malaxa regelui Carol al II-lea vehiculul fiind blindat si dotat cu geamuri speciale. Nu pot nici sa confirm nici sa infirm, informatiile sunt din lucrarile istoricului RB. Deci, se presupune ca este un vehicul destinat vanatorii, acesta fiind conmartimentat astfel : doua posturi de conducere care incadreaza un salon prevazut cu trapa.

Existenta trapei poate sa fie un indiciu asupra destinatiei drezinei (post mobil de vanatoare). Faptul ca drezina era echipata cu doua motoare Ford V6 de 45 CP fiecare este un indiciu despre o greutate suplimentara care nu poate fi justificata la un vehicul de 5,5m decat printr-o caroserie foarte grea. Unde incapeau cele doua motoare, nu ma intrebati. Cataloagele Ford din acei ani arata un motor destul de lung, care teoretic ar ocupa tot postul de conducere... Dar, ambele surse consultate vorbesc de cele doua motoare.

Viteza maxima era de 65 km/h, vopsirea rosu/crem, schema de vopsire a automotoarelor produse de Mlx.

Vedem din poze o constructie ingrijita si in mod evident, nu vorbim de o drezina obisnuita.

Aceasta drezina inca exista, nu stiu acum in ce stadiu. Autorul topicului poate ne lamureste, fiind semnatarul unui articol interesant dedicat:

http://romrail.blogspot.ro/2013/01/drezina-de-vanatoare-regelui-carol-ii.html

poza de la livrare:

drezina_zpsnxq4yabz.jpg