CFF in Muntii Tarcau

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Semafor

Well-Known Member
Trenulist
21 Februarie 2011
750
19
Pascani
LOCATION
Pascani
Au existat CFF si in Muntii Tarcau.Din ghidul acestor munti cateva fragmente :
<<<Exploatarile forestiere iau amploare mai ales in a dua jumatate a sec. XIX, cand pe valea Tarcaului apar ferastraie purtate de apa ca cele de la Ata ori de la Harburi,din aval de Brates.
Transportul lemnului se facea printr-un canal lung de 12 km, de la gura Atei la gura Tarcaului, care a functionat din 1906 pana in 1913, sau pe calea ferata ingusta de aproximativ 31 km, pana dincolo de Ardeluta, ce venea de la Poiana Tapului, a carei constructie a durat din 1892 pana in 1899.
Tarcaul constituia odinioara locul de vilegiatura al multor impatimiti ai naturii; in perioada interbelica se construisera, de altfel, in acest scop, doua pavilioane, proprietatea fabricii Letea din Bacau.
O placuta surpriza era calatoria cu trenul, purtat de locomotive liliputane, supranumite cu umor -“ceainice-, dar mai ales intoarcerea cu -“vagonetul - liber, din a carui viteza nu vedeai decat -“o fasie de cer si o dunga de apa.
In susul drumului care a lasat in urma ultimile case din Tazlau, pe stanga soseaua este insotita, pana la Gura Soimului, de calea ferata ingusta aflata inca in exploatare.
De la stana de sub Holmul Geamanei, situate pe culmea ce duce spre Varful Rachitis, se poate cobori in circa o jumatate de ora in valea Asaului Mic si dupa 20 de minute la capatul liniei ferate inguste, care ne scoate, dupa aproximativ 32 km, in valea Trotusului, la Asau. >>
Muntii Tarcau -€œ C. Brandus si C. Grasu -€œ Editura Sport Turism- Bucuresti 1987>
 
Am gasit si imagini pentru aceste informatii.
1.Pepiniera Ardeluta - incarcarea si transportul puietilor cu trenul in zona de plantare:

http://tiparituriromanesti.files.wordpress.com/2012/02/pepiniera-ardeluta-incarcarea-si-transportul-puetilor-cu-trenul-spre-locurile-de-plantatie.png

2.Sectorul Rachitis. Trasul lemnelor cu vitele la linia ferata:

http://tiparituriromanesti.files.wordpress.com/2012/02/sectorul-rachitis-trasul-lemnului-cu-vitele-la-linia-ferata1.png

3.Statia Ardeluta. Transport de busteni:

http://tiparituriromanesti.files.wordpress.com/2012/02/statia-ardeluta-transport-de-busteni.png

4. Transportul bustenilor la fabrica din satul Tarcau:

http://tiparituriromanesti.files.wordpress.com/2012/02/transportul-bustenilor-la-fabrica-din-tarcau.png

Sursa: Imagini din corporatia forestiera Piatra Neamt -1935
 
Salut Semafor, iti multumesc ca scoti la iveala astfel de informatii.
Sti cumva ce ecartament avea calea ferata?
Din prima poza imi pare mai mare decat obisnuitul 760mm. Nici cuplele vagoanelor nu sunt standardizate.
 
Am mai gasit o descriere a -Excursiei ofiterilor Regimentului Mihai Viteazu nr.6 -20 -26 iunie 1912 prin codrii Ceahlaului. Prezinta o harta a traseului cateva fotografii realizate atunci.

http://alpinet.org/main/articole/show_ro_t_prin-codrii-ceahlaului_id_3632.html

Ce mi se pare interesant este ca la intoarcere de la schitul Durau au folosit tot un tren pana la apa Bistritei
 
In revista Locomotives International Magazine apare un articol despre Roznov si Tazlau.

LOCOMOTIVES-INTERNATIONAL_NO-96.jpg
 
În munţii Tarcău a mai existat calea ferată ingustă Asău (Comăneşti)-până la graniţa cu jud. Neamţ, prin două bifurcaţii, direcţia Nord, altceva nu mai ştiu. Din lista de poze de mai sus am văzut ceva cu ''Răchitiş'', se referă la satul Răchitiş, Bacău? Foarte interesant.
 
Minunat! :)
Am uitat sa mai spun..calea ferata de la Asau a fost demontata in 1991.
 
Salut
Sunt nou pe acest forum.
Caut informatii despre CFF TAZLAU.
Ultima L.A. a fost 764.411 R , care acum este in AUSTRIA.
 

Atașamente

  • 13.jpg
    13.jpg
    82,1 KB · Vizualizări: 604
Vagonul din stanga....
Existau cateva linii care foloseau genul asta de vagon, in egala masura tender suplimentar/vagon de scule...un fel de caboose pentru CFF...dar, felul cum e construit este identic cu ce se vede in pozele luate la pepiniera de la Valea Tarcaului si cu trenurile liniei. Apoi, rog atente la un mic detaliu al vagoanelor de lemne. Seamana bine cu cele folosite la pepiniera mentionata, exceptand scandura acea in lung:

pepiniera-ardeluta-incarcarea-si-transportul-puetilor-cu-trenul-spre-locurile-de-plantatie.png


Evident, n-am cum sa fiu 100%, motiv pentru care am si scris..."probabil":)

transportul-bustenilor-la-fabrica-din-tarcau.png