Acvariu blindat pentru modele

Informatii despre producatorii de trenulete.
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mie Iul 22, 2009 2:02 pm

Gabi, da-mi voie sa te contrazic nitel: Lemaco NU este o firma frantuzeasca, este doar o firma situata intr-o zona "vorbitoare" de limba franceza. Este situata intr-o tara unde in mod traditional se produc ceasuri, branzeturi, ciocolata, oamenii sunt invatati de mici sa nu-si tina banii la ciorap, ci in banci, si tot de mici sunt invatati sa-l apere pe Papa! :grin:

In Elvetia, tara la care ma refer, franceza este doar una dintre cele PATRU limbi oficiale, alaturi de germana, italiana si romanşa.

Revenind la firma despre care este vorba, "motorul" din spatele modelelor Lemaco, cel despre care spunea Alin ca i-ar placea sa-i viziteze atelierul a fost domnul Urs Egger. Acesta a lucrat 30 de ani in cadrul firmei Fulgurex, dupa care si-a infiintat propria firma (Lemaco) si a mai lucrat in cadrul ei inca 20 de ani, realizand in acest timp circa 1200 de modele si versiuni diferite, totalizand mai mult de 150.000 de exemplare individuale. In 2006 insa productia Lemaco a fost preluata de firma Lematex ([Link Removed for Guests]) care va duce mai departe traditia firmei. Conform catalogului lor, preturile produselor Lematex variaza intre 1795 de franci elvetieni si 6950 de franci elvetieni, adica intre 5000 - 19500 RON
Spor la cumparaturi! ;-)
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
interesantul
Mesaje: 1584
Membru din: Dum Ian 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de interesantul » Mie Iul 22, 2009 4:15 pm

Acea locomotiva aurita prezentata 2-3 post-uri mai sus, avea faza si nulul pe catenara? ma refer la scara 1:1
E interesanta. Cred ca circula pe o linie Elvetiana?

Eusebiu
“Violenţa verbală şi non verbală este ultima armă a incompetenţilor!” - Исаак Азимов
------------------------------------------
Locomotive, vagoane, călătorii
Avatar utilizator
hgdan
Mesaje: 929
Membru din: Vin Mar 14, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de hgdan » Mie Iul 22, 2009 4:25 pm

:-( Lasati...atunci cand o sa crestem mari o sa avem si noi cateva modele la scara I... :-(
Avatar utilizator
alin
Mesaje: 393
Membru din: Dum Aug 19, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de alin » Joi Iul 23, 2009 12:04 pm

Sumele zise de victorian sant cele care le cunosc si eu.M-am interesat un pic. :wink:
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Joi Iul 23, 2009 2:35 pm

@ Eusebiu:

In materie de copilaria tractiunii electrice au existat si ciudatenii mai mari, de exemplu o locomotiva electrica mergand pe curent trifazat. Parca a gasit cineva un site unde se vedeau asemenea minuni, in urma cu niste ani. Imagineaza-ti trei linii de contact paralele si un pantograf cu trei segmente izolate intre ele ca sa capteze cele trei faze. Nulul, din cate imi aduc aminte era "adus" prin sina la fel ca si la sistemul nostru actual.

Nu vreau sa-mi imaginez ce se intampla cand se "incurca" pantograful in fire...
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
grandpagscout
Mesaje: 363
Membru din: Mar Sep 06, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de grandpagscout » Joi Iul 23, 2009 2:37 pm

Ciudatenii mari, cum ar fi si locomotivele cu aburi dotate cu pantograf din elvetia de pe timpul crizei de carbuni.
Toate cele bune!
Nagy Gabriel
[Link Removed for Guests]
obiwan
Mesaje: 2684
Membru din: Joi Apr 24, 2008 12:00 am
Localitate: cluj
Contact:

Mesaj de obiwan » Joi Aug 13, 2009 3:24 pm

Alte modele de plasat sub acvariu:
[Link Removed for Guests]
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Mie Sep 09, 2009 10:08 pm

am vazut si eu intr-o lucrare de specialitate o locomotiva electrica pe curent trifazic si pot spune ca firele erau paralele asezate in plan vertical, pantograful locomotivei avind o forma foarte ciudata - cu 3 brate unul deasupra celuilalt pentru culegerea tensiunii.
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
obiwan
Mesaje: 2684
Membru din: Joi Apr 24, 2008 12:00 am
Localitate: cluj
Contact:

Mesaj de obiwan » Mie Sep 09, 2009 10:33 pm

Da. Si la Marklin ar putea face, au 3 puncte de culegere a curentului...
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Despre producatori”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator