Producatori: preturi si... preturi

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
ok ok, cu cit mai scump este turnarea metalului decit plasticul? Comparatia era poate interesant acum vreo 20 de ani, dar in zilele de azi avem materiale plastice moderne, care in modelism nu are nici un desavantaj vs. metal. Ok, poate in caz de incediu. :evil: In cazul metalului insa este posibil ca materialul sa primeasca Zinkfra߸...

Sau poate cele 3 litere face diferenta? Cum se vede, da! Oare are modelul motor coreless? (Faulhaber?) La acest pret ar fi frumos!
Ah da, modelul Hag nu avea Kupplungskinematik... la 5000 de Schillingi.
Da, si mie imi place Elvetia, imi place ca tin mult la trenurile lor si mult elvetieni las masina in garaj si merg cu trenul. Insa preturile sint sarate, de multe ori...
O comparatie simpla: o cina, (tortellini), fara bautura intr-un hotel in St. Moritz: ~ 35EUR, in Austria, la aceeasi categorie: 20€. Sa nici nu vorbesc de pretul camerei!
Nu-mi venea sa cred: un Kebap in Hallstatt (zona turistica) 3,50€, in Scuol in Elvetia: ~8€!!

Atunci un Hag nici nu-i scump! :D
 
Pai vezi?

Urmasii lui Willhelm Tell nu halesc capete in gura si spituri in cur............
Vrei SWISS MADE , platesti cat zic ei.

Lasa ca nici cu austriecii nu iesi mai ieftin ........... un ski pass la Hochgurgl 41 euro..... . La pretul asta nici nu am indraznit sa mai consum ceva in zona.

Septi
 
mai ceva: swiss made nu trebuie sa insemne 100% fabricat in Elvetia! :-?
Oare si pe modele de la Railtop scrie swiss made? Ar fi absurd!
 
Bre,Septi,ce cauti tu la Hochgurgl?
Pai daca acolo e skipass-ul 41 euro si Kebabul in Scuol 8 euro,pe bune ca Chiefinspektor are dreptate ca HAG inca e ieftin.
Eu ramin insa la parerea ca se vind pentru ca au un cerc constant de fani,cum zice Horia(eu as zice un cerc cu diametrul constant in timp :D ),nu pentru calitatile lor.
Cu un drum dezbaturam si subiectul HAG si ma tem ca sint pe cale sa fac o prostie :lol:
s
 
Clouseau a spus:
mai ceva: swiss made nu trebuie sa insemne 100% fabricat in Elvetia! :-?
Oare si pe modele de la Railtop scrie swiss made? Ar fi absurd!

Daca nu ma insel trebuie sa fie cel putin 51% fabricat in Elvetia ,atuci poate scrie pe el "swiss made" .Asta am citit odata ,daca ma insel ...scuze !
 
Si asta ca sa incheiem:
“Products are considered Swiss products if they are fundamentally local products or if they have been completely manufactured in Switzerland. In the case of products that have been only partly manufactured in Switzerland, the rule applies that the Swiss portion of the production cost (including basic materials, semi-finished products, accessories, wages and production overhead excluding distribution costs) must be at least 50%. However, this 50% portion is not the sole criterion for determining the Swiss origin of a product. The origin of the essential components and the manufacturing process through which a product obtains its characteristic features, and – in borderline or doubtful cases – the origin of the intellectual property embodied in the product and the special circumstances in the respective industry must also be taken into due consideration.”

Accordingly, there are two conditions that must be fulfilled for goods to be legally labeled as being of Swiss origin: • The Swiss portion of the production cost must be at least 50%. • The most important part of the manufacturing process must have taken place in Switzerland. The “most important part of the manufacturing process” is that part of the process that results in a completely new product. The determining factor here is that the original characteristics of the goods are lost through the manufacturing process, and the possible application of the goods is different from that of the basic materials of foreign origin used in their manufacture. In addition, the origin of goods is determined by the place where they are produced, not by where the idea for producing these goods was conceived. A product manufactured in Switzerland under a foreign license will still be Swiss in origin, while a product manufactured abroad using Swiss recipes or Swiss methods will still be foreign in origin.
 
Sandy,

Ce caut eu la Hochgurgl? Este cea mai buna din cate am fost pana acum. Dar da-l in masa de ski.

Hai sa vorbim de Hag :D

Mai, daca iti scapi un Ae6/6 pe degetetul mare de la picior, mergi la ortopedie sa-ti scoata unghia;;;

Daca ai un caine mic sau o pisica si i scapi aceeasi loco pe cocoasa, i pupi reci pe amandoi;;;

Daca lucrezi la diorama si iti intra un infractor cu figuri in casa ,iei HAGUL si i dai in fanfara de va manca cu paiul toata viata;;;;

Daca omori un om si il bagi in sac si vrei sal bagi in Tarnita sau Belis ,ce faci? Bagi in sac cu el 2 Haguri si ai rezolvat problema;;;;;;;;

Daca ai masina cu tractiune pe spate si nu ai gume bune, ce faci? Iei 5 HAGURI si le bagi in portbagaj;;;;;

Daca talpa de la adidasi se dezlipeste, ce faci? Bagi prenadez si un HAG pe ei;;;;;;;

Daca vrei sa bei o bere la sticla si nu ai desfacator, ce faci? Bati cu HAGUL jos dopul;;;;;

Q.E.D.

HAGU I BUN LA TOT

Septi
 
Daca tot ziceti de Omega si de Elvetia, o sa va zic si eu o vorba.
In domeniul industrial am lucrat pana acum doar cu scule japoneze si germane, merg toate ceas, de la acelasi producator care facea scule japoneze mi-au venit niste dispozitive Made in Switzerland, o luna de zile am zis ca sunt un dobitoc care nu mai intelege nimic pentru ca nu e posibil sa-mi vina din fabrica din Elvetia 2 dispozitive de 20.000euro/buc ambele cu logica busita, pana la urma, exasperat, am demontat logica din unu si am trimis-o inapoi la fabrica, era defecta, cealalta lafel, la 2 luni de la inlocuire, una din ele s-a stricat la loc.
Deci imi mentin gandirea - "Made in Japan - foarte bune, Made in Germany - bune, restul - Dzeu cu mila".
 
hmmmm...

la asa de multe folosiri pentru produsele HAG nu ma gandisem, sincer ;)

Mick, pe modelele de la RailTop nu mai scrie nimic ca Robert Doll alearga cu limba scoasa de luni de zile sa gaseasca o noua fabrica in China!

de doua ori pe saptamana sunt la Basel... berea costa 7,50 SFr, adica cam 5 Euro... cu astia ai aproape doua echivalente in Freiburg-im-Breisgau!

(si pe bere nu scrie deloc "made in Switzerland" :D )

nu o sa ma lupt acum cu HAG, insa tot ce am constatat pana acum este ca se poate si mai bine (chiar mult mai bine) si mai ieftin (chiar mult mai ieftin)...

Septi, spitzuri in cur am tras si in Elvetia cat s-a meritat, nu sunt ale lor mai rotunde ca ale noastre :D cand ne vom intalni o sa-ti povestesc cateva din aceasta tara care te va face sa relativizezi... mult ;)
 
BACHMANN a spus:
Mai, daca iti scapi un Ae6/6 pe degetetul mare de la picior, mergi la ortopedie sa-ti scoata unghia;;;

dar macar nu te tai, ca geamurile sint din sticla de siguranta! Sau folosesc pentru geamuri si farurui sticla safir? :D E doar swiss made!

Pe serios: sint convins de produsele elvetiene, dar in general, unde pretul produselor este exagerat pt ca este made in ... sau made by... nu stiu...
 
Am deschis acest topic ca urmare a cumpararii, din pura curiozitate, a unui vagon de marfa, scara N britanica (1:148), fabricat in China de Bachmann sub marca "Graham Farish".

Am platit pe acest vagon exact 4.25 lire adica aprox. 4.80 euro.

Mai jos sunt cateva poze. Va las pe voi sa faceti comparatia cu modelele mult mai scumpe de la Fleischmann, Roco, Trix etc etc.





Ma intreb, cat ar costa acest vagon daca pe el ar fi sigla Fleichmann?
 
Pai vagoanele de pe insula sunt numai jumatate de lungi ca cele europene.....deci este normal ca pretul sa fie 1/2...... :roll: :D
 
Salutare baieti,

Extrem de interesant topicul acestei discutii! Observ ca pana la urma discutia se invarte in jurul unor a doua aspecte foarte diferite.

Intai de toate, faptul ca exista "paliere" diferite de preturi pentru diverse piete (americana, continentala, britanica).

Apoi, ca firme diferite pot sa faca un model, de calitate diferita, al ACELUIASI prototip, la preturi foarte diferite.

Cred ca in final totul este o chestie de analiza a pietei si o problema de marketing. Producatorii germani au mers pana acum pe niste preturi nerusinate pur si simplu fiindca ISI PERMITEAU acest lucru: piata germana de modele, indiferent ca este vorba despre Maerklin, de Trix, de Fleischmann sau de alte modele exclusive, "inghitea" aceste galuste.

Spre exemplu, eu unul nu-mi explic prea bine de ce niste modele Maerklin din tabla din anii '40 ajung la niste preturi astronomice. Personal gasesc acele modele din tabla presata absolut hidoase. Nici macar nu sunt modele in adevaratul sens al cuvantului, sunt doar niste jucarii. Totusi s-au gasit colectionari inraiti care sa dea preturile respective pe respectivele obiecte. Atata timp cat managerilor acestor firme "le mergea" in felul acesta, ar fi fost nebuni sa schimbe ceva. Iata insa ca s-au dovedit lipsiti de prevedere si pe termen lung strategia lor s-a dovedit gresita. De aici falimentele in lant care tot zguduie lumea producatorilor germani in ultimii 10 ani. Si eu cred ca inca nu vedem decat varful aisbergului. Zguduirile cele mai rele de-abia de acum incolo urmeaza.

De ce produsele britanice sau americane au preturi mai mici? Poate ca producatorii respectivi au avut deja ocazia sa se calce pe bombeuri unii pe altii pana cand preturile s-au asezat in ordinea lor fireasca. Daca Graham Farish poate sa produca la un pret de numai 6 lire sterline un vagon la nivelul de calitate cerut de piata respectiva, inseamna ca Peco sau Bachmann mor de foame incercand sa vanda ACELASI vagon cu un pret de doua ori mai mare. Deci ceilalti isi vor re-gandi automat strategia de productie si de vanzare pentru a ajunge la nivelul concurentului lor.

Un alt exemplu: avand de ales intre sine Fleischmann sau Trix la scara N, subsemnatul (si nu numai, pentru ca eu n-am facut decat sa-i imit pe inca multi alti pasionati de scara N de pe acest forum) am ales sinele.. PECO, adica singurul producator care produce sine code 55 pe N. Si inca se si lauda ca este singurul producator care produce sine "cu aparenta de fiNe scale" dar cu preturi de gama de larg consum. Cu alte cuvinte, managerii de la Peco stiau foarte bine ce fac in momentul in care au scos sinele respective. Un producator care in lupta din ce in ce mai dura pentru existenta pe piata modelistica a stiut sa se orienteze. Daca Fleischmann & Co ar fi cascat ochii la timp, poate ca modelistii continentali ar fi avut parte la randul lor de sine Code 55 produse in Germania. Asa, ei s-au culcat pe o ureche, iar acum scade procentul de cumparare al sinelor nemtesti si creste corespunzator procentul de cumparare al celor britanice Peco...

In final, discutia si mai interesanta este cea referitoare la preturile extrem de diferite ale unor produse "de serie larga" verso cele "high end" produse de firme exclusiviste elvetiene gen Lemaco, Fulgurex etc.

Aici este clar ca respectivele firme au de la bun inceput o strategie de marketing eficienta, care le permite sa supravietuiasca in conditiile specificului de piata respectiv.

Iarasi va dau un exemplu: a existat candva o foarte frumoasa locomotiva bavareza tip BB II "Mallet" (alcatuita din doua "bucati" articulate, fiecare segment fiind actionat de un motor cu aburi separat). Aceasta locomotiva a fost realizata ca model de catre Trix (chiar daca nu l-a salvat de la probleme, spre lauda sa, domnul Mangold s-a dovedit un "fan" declarat al locomotivelor bavareze si al epocii I-a). Modelul Minitrix, care nu se mai fabrica (dar este anuntata o re-editare pentru 2009) se poate gasi pe eBay cu preturi ce se invart pe la 150 de euro.

Dar un model al aceleiasi locomotive a fost produs, tot la scara N, si de catre una din firmele elvetiene exclusiviste despre care se facea vorbire mai sus. Modelul respectiv se mai poate gasi ocazional tot pe eBay, insa la un pret de vreo trei ori mai mare.

Desigur ca odata ce modelul respectiv a fost facut de Trix, "presiunea" colectionarilor asupra modelului elvetian s-a redus, dar asta nu inseamna ca n-au ramas colectionari exclusivi interesati de el. Asa cum si Vacheron Constantin supravietuieste bine merci, chiar daca ii fac concurenta si ceasurile japoneze electronice, si ceasurile rusesti "Pobeda", ba in ultima vreme chiar si computerele, telefoanele mobile, cuptoarele cu microunde sau bordurile de masina!

Eu va marturisesc sincer ca n-as fi avut curajul sa dau 450 de euro pe modelul BBII exclusivist elvetian, in schimb am in colectie o BBII produsa de Trix. Din acelasi motiv voi ramane fara locomotiva bavareza S 2/6 pe N, chit ca e unul din modelele pe care l-am vazut in realitate la muzeul DB.

Nu in cele din urma, ma iarta, Rudi, dar mai e si chestie de gust. Spre exemplu, mie modelele americane actuale nu-mi plac nici de frica. Trenurile alea nesfarsit de lungi americane au nevoie de un spatiu la fel de nesfarsit pe diorama ca sa arate autentic, de aceea subiectul respectiv nu mi se pare chiar deloc usor de abordat.

Nu-mi plac nici macar modelele englezesti actuale, unde locomotivele arata de parca ar fi un bloc de metal compact vopsit in diverse moduri.

In schimb, odata ce-am cam "terminat" Bavaria epocii I-a, va marturisesc ca am ajuns sa am un interes cu totul particular in modelismul britanic din epoca I-a. Evident, tot pe N. Asa ca ma bucur foarte mult sa aflu ca de fapt modelele britanice la scara 1:148 se cupleaza perfect cu modelele continentale la scara 1:160. Desigur, n-o sa ne apucam sa le amestecam acum, dar... just in case! ;-)
 
@Dorin ,foarte adevarat si corect ce ai scris !!!
Este clar ca gusturile sunt diferite ....si asta este foarte bine .Ce ar fi daca fiecare ar modela DB ep.III ? :D ar fi mai putin interesant ......
Trenurile britanice au un "Lichtraumprofil" (scuze ,nu cunosc denumirea rom.) mult mai mic ca cele europene ,de aceea diferenta de scara nu sare asa tare in ochi .Dar mie personal nu-mi plac trenurile britanice :D ,asta e : trebuie sa respectam toate gusturile !!!

PS,si Atlas face sine pe N code 55.....
 
Horia_Radulescu a spus:
dublu, Vali. insa ar avea KKK ;)

In cazul britanicilor, pe la expozitii, rar am vazut sa foloseasca cuplele Arnold (standard sau close-coupling).

De obicei si le fac singuri pentru a le imita pe cele reale iar cuplarea si decuplarea se fac cu ajutorul unor betisoare cu un fel de carlig la capat prin metoda 'hand-from-the-sky'.

Cuplele Arnold sunt urate tare dar la dimensiunile mici ale vagoanelor britanice devin de-a dreptul HIDOASE.
 
Fiecare trage de preturi .Nu o sa fac nici o comparatie cu USA fiindca ce se intampla acolo e total diferit fata de Europa.
As face o comparatie cu piata PC-urilor dar nu cele normale ci cele pt gaming unde performanta se plateste si inca pe bani buni(nu stiu cati ar da de exemplu cateva mii adica peste 5000$ pe un calculator ultra super performant de la alienware, sau in jur de 700$ pe o placa video ultimu' ragnet de la evga - ca sa nu zic 2 ).Si aici ca si in cazul trenuletelor piata este destul de exclusivista dar exista si este destul de mare, pe cand trenuletele si-au trait momentul de glorie din nefericire.In cazul trenuletelor nu pretul a fost de vina ci doar faptul ca trenurile nu mai sunt la moda :D.
In rest singura remarca pot sa fac: in ziua de azi exista CNC-uri si lasere astfel incat cred ca mai mult costa de facut proiectul in catia sau acad decat executia propriu-zisa a matritei.
 
Salutare Rudi,

Cred ca acel cuvant pe care il cauti in romana s-ar zice "gabarit" adica acel profil destul de elaborat in care trebuie musai sa "incapa" orice vagon sau locomotiva de pe calea ferata respectiva. As presupune ca vine de la niste nave de transport fluvial care se numeau "gabarre" si care trebuiau sa aiba o dimensiune maxima pentru a incapea pe anumite canale din Europa secolelor trecute. Si nu era vorba neaparat de canale, ci mai ales de ecluze, poduri si tunele, unde de multe ori trebuiau sa incapa "la centimetru".

Cat despre gusturile fiecaruia, absolut de acord cu tine, ar fi plictisitor sa fie tot timpul DB epoca a III-a: parca ar fi MIBA! :D

Trebuie sa-ti mai spun insa ca, si daca nu ma atrag trenurile americane, asta nu inseamna ca nu ma uit cu placere la o diorama sau un tren american bine realizate, iar colectia ta o urmaresc cu mare atentie! ;-)

@ Elef: Chestia asta cu trenuletele care nu mai sunt la moda e din pacate cam adevarata. Am vazut ca nici Lego nu mai este "la moda". Nici modelismul in general nu prea mai este la moda, firme cu traditie in avioane de plastic au disparut de pe firmament si cine stie ce le mai asteapta pe cele care inca mai rezista.

Insa ultima ta remarca e foarte interesanta. Intr-adevar, va veni o vreme in care modelismul va atinge noi culmi de perfectiune tocmai datorita aparitiei acestor noi tehnologii de modelare bi sau tridimensionala la preturi accesibile muritorilor de rand.

In momentul in care eu pot sa-mi fac singur si in mod corect modelul locomotivei viselor mele inseamna ca producatorii care voiau sa-mi bage pe gat modele aproximative au incurcat-o rau de tot si trebuie sa-si schimbe complet strategia de marketing daca vor sa supravietuiasca.

Cred ca ne vom indrepta catre o lume complet diferita, in care gigantii modelismului feroviar de genul Maerklin sau grupul "mortare uscate" :D nu vor mai exista pentru modelism ci doar eventual pentru piata jucariilor, in schimb vor exista mici firme de pasionati care vor fi in stare sa realizeze la cerere o serie de doar cateva exemplare, insa perfect modelate.

Si, daca stau sa ma gandesc, lumea asta nu va fi complet diferita de ceea ce este deja pe piata britanica, unde exista doar trei mari producatori de modele ready-to-run, in schimb exista o gramada de firme mici care produc o multitudine de kit-uri de buna calitate sau chiar pot realiza la cerere produse scratch-built la un nivel de detaiere ce depaseste orice posibilitate de realizare industriala.