Modele reusite sau nereusite la PIKO

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

obiwan

Well-Known Member
Trenulist
24 Aprilie 2008
2.684
1
cluj
LOCATION
cluj
Salutare tuturor!
Deschid acest topic pentru a comunica cu detinatorii (sau fosti detinatori ) de modele Piko. As vrea sa excludem discutiile despre gama Hobby, sa centram pe modele reprezentative ale acestei controversate marci cu radacini adanc infipte in peisajul socialist.
La modul serios, aceasta firma a facut si gogosi dar si modele de clasa. Suntem multi care am avut celebra E69 de pe timpuri, sau modele mai actuale, hai sa zicem recente.Astept parerile voastre, dar preferabil sa discutam cunoscand locomotiva sau vagonul (detalii tehnice, defecte, particularitati, reusite, nereusite).
 
Voi incepe cu locomotiva de manevra E 163 006-0 , modelul PIKO la scara HO, dar intai poza cu un exemplar real 63-02 DB:
 
Fata de modelele la scara 1:87 se observa o diferenta, un geam in plus la cabina, diferenta de volum a acesteia. Daca ne uitam atent la axul osiei, se distinge faptul ca acesta este vopsit cu rosu, ca si rotile si linia de pe biele. Modelele HO nu respecta acest lucru.
A doua poza reprezinta un alt model, E 63 05 la care se poate observa lipsa vopselei pe axul osiei:
 
Acum, modelul Piko, adus de HGDan in 2008, contractat de depoul Kenobi S.A.,fotografii facute dupa vopsirea in cauza (am folosit rosu de la Model Master, imprumutat de la furnizorul masinariei):
 
Insotit de un vagon Piko provenit de la Mister THEO (in urma unui schimb reciproc avantajos):
 
Probleme de functionare.
Dupa ce am facut rodajul, peste vreo 10 zile nu mai functiona.Aceeiasi problema ca si la modelul lui Sandy: deficit de contact, mai precis contact electric zero, tratat cu dielectric.Telefon la Dan, profesor si doctor de locomotive. Sub acoperis, pe cablajul care permite optiunea de alimentare prin pantograful functional, lamela de schimb nu facea contact.problema remediata prin excluderea lamelei si optarea pana crapa pe alimentare semnal sina. Carcasa se demonteaza destul de dificil, trebuie sa faci un pic de chirurgie pe mama soacra inainte de a te apuca sa demontezi, sa fii sigur ca nu distrugi ceva detalii.Cu aceasta ocazie i-am montat un decodor Esu V 3.0 . locomotiva fiind de manevra, avea din fabrica toate cele 6 faruri aprinse indiferent sensul. Conform legilor districtului Kenobi i s-au adus urmatoarele modificari: lampi rosii in partea scurta aprinse permanent si ledurile galbene excluse s-au plasat ca lumini in plafonul postului de conducere:
 
Concluzii finale.
model deosebit de bine realizat dpdv optic. Zgomot in rulaj de nivel mediu. Conceptie complicata, demontarea si service dificil. Raport pret calitate: relativ scump, ca la PIKO, dar nu exagerat. Nota personala:8,5.
Bafta la toti si presupun ca mai sunt detinatori ai marcii care vor sa-si expuna parerile.
 
Eu nu sunt iubitorul acestei firme. Dar cum era singura firma care patrunsese in sfera CAER (piata socialista), nu am avut alte posibilitati decat a cumpara ceea ce se gasea la putinele magazine care tineau astfel de marfuri. Asadar, in memoria noastra remanenta, ne-a ramas o nostalgie pt astfel de produse si modele.
Motiv pt care cei mai varstnici, si-au rascumparat aceste modele dar produse de alti fabricanti.
La fel si eu.
Totusi, recunosc ca pana si cei de la PIKO au reusit sa produca 3 articole care mi-au atras atentia si pe care chiar mi le-am dorit. Una din locomotive, este chiar cea prezentata de tine, E63 sau E163.
Alta este E93 pe care gratiei lui Sandy o am si eu :D
Alta locomotiva care mi-a atras atentia prin gradul ridicat de detaliere este BR371 . Locomotiva ceheasca, care are o forma foarte patratoasa, insa place privirii mele, poate datorita si cromaticii.
Aceasta din urma locomotiva, am avut sansa sa o vad la expozitia Machetist 2008
si este din colectia "Sandy"
Am realizat cateva poze cu ele, pe care am sa le pun aici.



Si acum poze cu BR371 de la expo
 
E93 Piko e varf de gama, pentru elitisti.Are 2 motoare? Culoarea e superba, dat fiind faptul ca plaseaza modelul in razboiul mondial, se remarca si vulturul german. Svastica nu e bine definita, ar trebui reprodusa exact cum era.
In poza nr 5 vedem un FLM E19?Daca e asa, atunci poate sta langa E93 Piko, tandem format din 2 loko adevarate.La mare arta.
 
Fata de modelele la scara 1:87 se observa o diferenta, un geam in plus la cabina, diferenta de volum a acesteia

E drept ca o imagine face cat o mie de vorbe, da' nu e totdeauna suficienta.

Asa ca...un pic de documentare prealabila nu strica!







http://www.bahnbilder.de/name/galerie/kategorie/Deutschland~E-Loks~E+63.html

http://www.miba.de/testen/pikh0e63.htm

PDI
 
PIKO Railjet starter set 57172
Sunt incepator si lipsit de experienta in trenulete electrice dar vagoanele nu au nicio legatura cu realitatea.
 
@ AlexDB: Sunt gama hobby, vagoane mai simple (probabil si alt tip) , locomotiva e simpluta si ea, nu au vagon de capat, dar este pentru incepatori, nu te apuci de hobby asa sin senin dand 1000 euro pe un set care arata foarte bine dar nu are sine si nici control digital.
Eu zic ca pentru copii este excelent si merge si pentru adulti (ca mine) care pun ocazional odata la 2-3 luni circuitul si se joaca cu copiii 2-3 ore.
Dupa ce am cumparat setul Piko de inceput (BR 182 + 2 etajate) pentru a deschide pofta am ajuns si la alte chestii, ultimile 3 locomotive cumparate sunt CFR (sub Piko expert ca detalii) dar cu decodoare cu sunet, insa mult mai scumpe decat o locomotiva Piko sau Roco.

Daca nu ar exista aceste produse ieftine dar rezistente pe piata multi mai putin s-ar apuca de acest hobby, iar asta este valabil in general la orice colectie.

PS. Scrie in primul post din topic sa nu discutam aici despre gama Hobby :)
 
Multumesc pentru atentionare, recunosc ca m-am grabit sa-mi spun of-ul in legatura cu design-ul vagoanelor.
:)
 
Sunt multe off-uri la adresa modelelor Piko hobby (locomotive si vagoane) dar tocmai prin prisma faptului ca nu emit pretentii deosebite ca pret si realizare cred ca nici noi am trebui sa avem pretentii mai decat ceea ce sunt.