Brawa

Informatii despre producatorii de trenulete.
Avatar utilizator
shikanne
Mesaje: 574
Membru din: Mar Ian 29, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de shikanne » Joi Apr 16, 2009 12:23 am

Asa cred si eu ca viitorul va aduce iluminare cu led-uri, lucru care este de laudat.
Pe curand....

[Local Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5314
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Joi Apr 16, 2009 12:37 am

pai a si inceput sa aduca, acum toate locomotivele N pe Brawa au LED-uri, e drept inca galbene, insa il conving eu pe Andreas ca sa apara din 2010 numai cu LED-uri Warm White, doar am reusit si cu KKK... ;)

pentru cei care nu cunosc povestea, pe la inceputurile colaborarii mele cu Brawa prin 2002 ma tot plangeam ca nici o loco pe N nu are KKK sau macar Normschacht (adica priza de cuplu normalizata dupa NEM)... costa prea mult... nu se poate... trebuiesc refacute integral boghiurile... nu vrea Gunther Braun... nu vrea fiica-sa ca N nu aduce bani suficienti (fiica conduce firma de cativa ani)...

asa ca am luat niste Ludmille, V100, 118 si 119 (Ceaucescus Rache) nemotorizate din magazie, am pus pila si cutterul pe ele si cu niste resturi de culise Minitrix am facut treaba... dupa ce s-a dus vestea ca se poate au putut si chinezii sa modifice matrita fara sa coste mult, asa a aparut si V160 si de atunci toate se vand cu Normschacht, chiar daca nu au o culisa propriu zisa... tot la fel a fost si cu platina, ca sa se puna decodor...

Brawa este cum era Fleischmann, o firma care imbunatateste produsele sale in permanenta, de aceea seriile tin cam 2-3 ani in catalog si dupa aceea apar unele noi cu alt numar de inmatriculare, usor mai bun; o loco Brawa din 2008 e tehnic si optic ceva mai buna ca cea din 2003 si mult mai buna ca cea din 1996!
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Blue-Max
Mesaje: 186
Membru din: Mie Noi 05, 2008 12:00 am
Localitate: Lugoj
Contact:

Mesaj de Blue-Max » Joi Apr 16, 2009 10:46 am

Daca tot am deschis "condica cu reclamatii" de la Brawa, am si eu o proaspat achizitionata E 69 03 (Best.-Nr.0222) luata, adevarat ca Sonderangebot, de la Eisenbahn-Treffpunkt Schweickhardt. ( [Link Removed for Guests] ).
Din cand in cand, fara vreun motiv clar, apare un scurt circuit undeva in zona rotilor. Loco se opreste caci alimentatorul intra in protectie. Initial am suspectat scurt circuit la colector, cauzat de vaselina + praf de carbune de la periile neformate, etc.
Ca apoi sa constat ca daca misc loco pe sine dreapta/stanga, fata de directia de mers, s-o ia din loc. Fenomenul se repeta absolut aleator. Din lipsa de timp si poate si experienta, am tot amanat o investigare in zona cailor de rulare.
Oricum, dupa faza de incantare ca am achizitionat "o Brawa" am cam cazut in extrema cealalta ... :(
"Wer zuerst schiesst hat mehr von Leben" (3./JG11 "Graf")
Avatar utilizator
hgdan
Mesaje: 929
Membru din: Vin Mar 14, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de hgdan » Joi Apr 16, 2009 11:14 am

@blue max

problema este de la colectorul de curent, acesta s-a indoit si atinge la sasiu, am intalnit aceeasi problema la locomotiva lui Obiwan, dar s-a remediat :grin:
Avatar utilizator
Blue-Max
Mesaje: 186
Membru din: Mie Noi 05, 2008 12:00 am
Localitate: Lugoj
Contact:

Mesaj de Blue-Max » Joi Apr 16, 2009 11:42 am

hgdan scrie:@blue max

problema este de la colectorul de curent, acesta s-a indoit si atinge la sasiu, am intalnit aceeasi problema la locomotiva lui Obiwan, dar s-a remediat :grin:
hgdan, ai o bere de la mine, cand ne vom intalni !!
Pai, ar cam trebui atunci, ca toate loco E 69 de Brawa, sa fie chemate la "garage" si sa fie servisate "free of charge" de producator, nu ?! :-x
"Wer zuerst schiesst hat mehr von Leben" (3./JG11 "Graf")
Avatar utilizator
hgdan
Mesaje: 929
Membru din: Vin Mar 14, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de hgdan » Joi Apr 16, 2009 12:01 pm

La locomotiva lui obiwan problema a aparut dupa ce a fost demontata pentru montare decodor, nu a fost asa de noua, dar am constatat marja extrem de mica de eroare la care trebuie pozitionata lamela in cazul demontarii placutei.

Am evitat demontarea acelei placute la loco lui Sandy, asa ca am scapat de problema la aceasta locomotiva :grin: ramane de vazut cum se va comporta in trafic
Avatar utilizator
Blue-Max
Mesaje: 186
Membru din: Mie Noi 05, 2008 12:00 am
Localitate: Lugoj
Contact:

Mesaj de Blue-Max » Joi Apr 16, 2009 12:09 pm

hgdan scrie:La locomotiva lui obiwan problema a aparut dupa ce a fost demontata pentru montare decodor, nu a fost asa de noua, dar am constatat marja extrem de mica de eroare la care trebuie pozitionata lamela in cazul demontarii placutei.
La mine a facut asa din start, inainte de a apuca s-o demontez vreodata. Din cauza acestui "bug" nici nu i-am montat inca decodorul.
Hgdan, vorbesti in a doua postare de o "placuta", care se poate sau nu demonta. Poti sa-mi dai detalii, nu prea stiu la ce te referi !
"Wer zuerst schiesst hat mehr von Leben" (3./JG11 "Graf")
Avatar utilizator
hgdan
Mesaje: 929
Membru din: Vin Mar 14, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de hgdan » Joi Apr 16, 2009 1:37 pm

@Blue max

Exista o placa de circuit imprimat pe care se gaseste mufa NEM652, cele 2 beculete si lamela colectoare de curent. Cel mai probabil aceasta lamela sta prost la una din roti si atinge din cand in cand la sasiu, acesta este legat la masa...de unde scurt circuitul :(
crgtmp

Mesaj de crgtmp » Joi Apr 16, 2009 1:51 pm

Si eu am avut aceasta problema la Brawa E69 chiar de la inceput, dar am avut impresia ca lamela atinge osia la care e conectata roata din partea opusa - am pozitionat lamela altfel si acum nu mai face scurt. Alta problema la ea a fost cu micro-intrerupatorul ce comuta intre alimentarea prin pantograf si cea prin sine, in sensul ca axul de plastic ce-l fixeaza de cablaj a cedat doar la simpla atingere.
Avatar utilizator
hgdan
Mesaje: 929
Membru din: Vin Mar 14, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de hgdan » Joi Apr 16, 2009 1:55 pm

@crgtmp

Pana acum eu am lipit la toate E69 contactul deoarece am avut probleme cu el
crgtmp

Mesaj de crgtmp » Joi Apr 16, 2009 2:19 pm

@hgdan: Asa am facut si eu: am lipit contactul doar pe alimentare de la sine, a fost mai simplu decat sa refac din metal axul din plastic. :grin: Oricum nu voi alimenta prin pantograf.
Avatar utilizator
Clouseau
Mesaje: 237
Membru din: Mie Feb 27, 2008 12:00 am
Localitate: Austria
Contact:

Re: Brawa

Mesaj de Clouseau » Joi Apr 16, 2009 2:47 pm

SantaFeFan scrie:Salut,
Iata ce am gasit pe un forum.....
Calitatea lui Brawa lasa de dorit:
[Link Removed for Guests]
Este carcasa lui BR06 ...si este din metal !!!! au aparut cazuri in care se deformeaza carcasa din cauza unei boli care am crezut ca nu mai exista in ziua de azi .Boala se numeste "Zinkpest" (din pacate nu stiu denumirea in rom.) dar metalul sufera cu timpul ,deoarece aliajul folosit probabil a fost de calitate proasta.
si sa mai spuna cineva ca o loco din metal este valoroasa :evil:
Rudi,

si Klein Modellbahn a avut aceasta problema. Am locomotiva ÖBB 1046 de la ei, tinuta in cutia originala, neatinsa. Dupa mai mult timp, cind am deschis cutia, n-am vrut sa cred: carcasa locomotivei deformata, crapata, pantografele rupte: in suma intr-o stare foarte trista. Din pacate firma nu mai avea carcase noi, asa dar eu au schimbat ce puteau (deja mult inafara termenului de garantie), carcasa insa a fost doar lipit.
A doua surpriza, tot de acest gen, a fost cu doua EAOS-uri, tot de la ei. Vroiam sa le vind, cind am scos din cutie, nu-mi venea sa cred. Doar boghiurile si cupla a supravietuit problema. Pacat de ele, au fost modele frumoase.
Chefinspektor Clouseau

Reach for the stars, but keep your feet on the ground
Avatar utilizator
SantaFeFan
Mesaje: 1418
Membru din: Mie Feb 27, 2008 12:00 am
Localitate: Germania
Contact:

Mesaj de SantaFeFan » Joi Apr 16, 2009 10:26 pm

Da ,si aceasta firma austriaca(Klein) a avut probleme masive !!!!.....dar de la Brawa nu s-a asteptat nimeni....la asemenea preturi .
Rudi, I am a Santa Fe Fan
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5314
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Apr 17, 2009 3:00 am

parca mai era si un Containertraegwagen de la Klein care se indoia singur singurel ;)

nu e usor sa torni metal sub presiune, e altceva decat plumbul turnat cu lingurita incalzita pe lumanare...
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
dave
Mesaje: 136
Membru din: Sâm Mar 08, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de dave » Vin Apr 17, 2009 8:00 am

Eu am un BR132 (ludmila) Brawa si sunt foarte incantat. Boghiurile cu 3 osii sunt articulatr, iat osiile au toate bucse de bronz grafitat. Nu stiu cum se face culegerea de tensiune, dar de 3 ani functioneaza impecabil, toate 6 rotile avand contact electric perfect. Angrenajele sunt foarte silentioase indiferent de sensul de deplasare. Mi se pare cu cateva trepte pe scara evolutiei peste Mehano Prestige, sau Roco. Si pretul nu era mare.
Desi ca design Ludmila nu e locomotiva mea favorita, tin foarte mult la aceasta Brawa deoarece mi se pare realizata impecabil (tehnic vorbind)
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Despre producatori”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator