Trix / maerklin

Informatii despre producatorii de trenulete.
Scrie răspuns
Avatar utilizator
SantaFeFan
Mesaje: 1418
Membru din: Mie Feb 27, 2008 12:00 am
Localitate: Germania
Contact:

Mesaj de SantaFeFan » Lun Iul 06, 2009 11:53 pm

BACHMANN scrie:
Cu un tren similar pe dc rulat pe alta diorama ( stie ei ca care este) iti distrugeai nervii si te lasai de trenulism si treceai la onanism.
Multi care dau in Marklin nu au vazut vreodata o diorama si trenuri Marklin la lucru.
Sorry.....nu inteleg unde vrei sa ajungi :fluierat: .Deci daca o diorama nu functioneaza cum trebuie este sistemul de vina ? (AC merge iar DC nu functioneaza ??? ) Inseamna ca toti americanii care au diorame mari (ceva mai mari ca la noi si pe DC..... ) ar trebui sa aibe la indemana aspirina (pentru dureri de cap si nervi.....
Daca ceva nu functioneaza pe o diorama atunci in 99,9 % de cazuri greseala trebuie cautata la cel care a construit diorama si nu la sistem !!!
si inca ceva : daca o locomotiva este super (in cazul acesta BigBoy ) atunci prefer cel de la Trix ( din cauza rotilor si a sistemului ) .Deci chiar daca ar scrie Märklin pe cutie l-as cumpara :dar sa aibe roti RP25 si sa fie in DC .... :grin:
Rudi, I am a Santa Fe Fan
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mar Iul 07, 2009 12:01 pm

Daca ceva nu functioneaza pe o diorama atunci in 99,9 % de cazuri greseala trebuie cautata la cel care a construit diorama si nu la sistem !!!
Absolut de accord,
nu contest in nici o masura fiabilitatea sistemului Marklin insa asta nu inseamna ca sistemul DC nu poate fi la fel de fiabil daca e facut cum trebuie.

Septy nu poti compara ca si fiabilitate o diorama Marklin care are toate macazele actionate electric cu o diorama care are pe ici pe colo cate o actionare si macaze piko vai de ele, majoritatea fara actionari, multe schimbandu-si pozitia sub tren in timp ce trece (vorbesc de diorama de la Cluj pentru ca stiu ca si tu la aia te raportezi).

La fel nu poti compara comportamentul pe curbe/pante/macaze o garnitura cu cuple Trix/Marklin (indecuplabile) cu o garnitura care are cuple standard/clasice.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
BACHMANN
Mesaje: 95
Membru din: Lun Mar 24, 2008 12:00 am
Localitate: CLUJ
Contact:

Mesaj de BACHMANN » Mar Iul 07, 2009 5:01 pm

@florinn

Deci sistemul Marklin este net inferior si urat si rau si naspa si de rahat si vai de mama lui. :-P

Deci, mai incet cu vioara pe scari;;;;;;;;;

S
Avatar utilizator
SantaFeFan
Mesaje: 1418
Membru din: Mie Feb 27, 2008 12:00 am
Localitate: Germania
Contact:

Mesaj de SantaFeFan » Mar Iul 07, 2009 10:36 pm

BACHMANN scrie:@florinn

Deci sistemul Marklin este net inferior si urat si rau si naspa si de rahat si vai de mama lui. :-P

Deci, mai incet cu vioara pe scari;;;;;;;;;

S
Nu am vazut nici unde ceva scris de Florinn ca Märklin ar fi inferior,rau ,urat etc etc.....
Dimpotriva : parca altcineva a scris ca sistemul Märklin merge perfect iar o diorama DC a functionat rau...... :roll:
Rudi, I am a Santa Fe Fan
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1711
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Mar Iul 07, 2009 11:17 pm

Nu cred ca aici se pune problema de diferenta intre AC si DC. Diorama "DC" era probabil controlata cu o centrala digitala, deci curentul prin sine tot AC era.
De fapt, asa cum zicea si Florinn, e vorba de calitatea lucrarilor facute pe diorama si de calitatea sinelor.
In primul rand nu se compara o sina cu terasament din fabica si una cu terasament "home made". Pietricelele sunt un mare hazard pentru a doua varianta. Legatura dintre linii e iar foarte importanta, ca sa nu apara riscul deformarii traseului sau ruperea liniilor.
Practic, daca e vorba de rulaj, nu compari AC cu DC, compari sine Maerklin, cu Piko, Tillig, Roco, etc.

Ca o parere personala, pe mine ma oripileaza acea sanie de sub locomotive si vagoane, si la liniile vechi, problema celei de-a treia linii. In rest, nu am alte obiectii, nefiind foarte in tema cu subiectul.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
obiwan
Mesaje: 2684
Membru din: Joi Apr 24, 2008 12:00 am
Localitate: cluj
Contact:

Mesaj de obiwan » Mar Iul 07, 2009 11:55 pm

Ca sa nu va mai certati, propun: sanie sub toate loko.
daca e taurus de piko, sania sa fie de plastic, sa nu fie abatere de la material.
daca are deja sanie, jos cu ea sa vedeti cum e
Recomand cu caldura si fermoar pe sina, prefer pe mijlocul traverselor.
Fiabil Marklinu, nea Septimius, dar Trixu parca-i ma bunutz :grin:
semneaza AC//DC.
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mie Iul 08, 2009 9:19 am

Nu am lucrat niciodata cu Maerklin, iar singura mea "intalnire" cu aceasta marca a fost la Brasov. Cu exceptia bumbilor de la mijlocul traverselor, a saniei metalice de sub sasiuri si a zgomotului produs de acestea, mi-a placut ce am vazut. Este adevarat ca in sistem Maerklin se pot face imediat bucle de intoarcere, atat rotunde cat si in triunghi, iar problemele de contact de la inimile macazurilor pur si simplu nu exista, toate acestea datorita faptului ca sinele se afla la acelasi pol al sursei de alimentare, celalalt pol fiind la bumbii sus-mentionati.
Aproape toate trenurile Maerklin au corespondent Trix, care nu mai prezinta bumbii & sania.
Toate sunt OK, dar mie unul parca nu-mi prea place modul in care au fost gandite rotile si bielele aburoaselor, si nici coroanele dintate perfect vizibile pe rotile cu spite :fluierat:. In rest, ceea ce am citit in cataloage (motoare de inalta performanta sau chiar C-Sinus pozitionate in cazanele aburoaselor, faruri cu LED-uri warm-white, detaliere amanuntita etc) mi-a placut.

Off-topic: Bachmann, te rog sa citesti ce ti-am scris pe pm :grin:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
hgdan
Mesaje: 929
Membru din: Vin Mar 14, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de hgdan » Mie Iul 08, 2009 9:37 am

@MPU

Eu nu cunosc nicio alta marca in afara de Trix/ Maerklin care sa aiba tenderul realizat CORECT la locomotivelor cu aburi:

- boghiurile sa fie functionale, nu numai desenate
- saboti de frana pozitionati corect la tender

( vezi modelele BR 01, BR18.3 , BR 38 )
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mie Iul 08, 2009 10:08 am

La acest detaliu n-am fost atent :fluierat:
Bravo lor :aplauze:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
SantaFeFan
Mesaje: 1418
Membru din: Mie Feb 27, 2008 12:00 am
Localitate: Germania
Contact:

Mesaj de SantaFeFan » Mie Iul 08, 2009 11:58 am

hgdan scrie:@MPU

Eu nu cunosc nicio alta marca in afara de Trix/ Maerklin care sa aiba tenderul realizat CORECT la locomotivelor cu aburi:

- boghiurile sa fie functionale, nu numai desenate
- saboti de frana pozitionati corect la tender

( vezi modelele BR 01, BR18.3 , BR 38 )
cam asa :
[Link Removed for Guests]
:-D :-D :-D
acesta a fost motivul pentru care am parasit in trecut Märklin :optica de jucarie la pret de model ,flancuri uriase la roti ,patina nerealista sub locomotiva ,motoare in 3 poli zgomotoase etc.
Dar recunosc ca modelele noi sunt cu totul altceva ,dar pacat ca ruleaza pe aceleasi sine AC .....dar este bine ca se poate cumpara Trix (pentru cei care sunt interesati ).
Rudi, I am a Santa Fe Fan
Avatar utilizator
BACHMANN
Mesaje: 95
Membru din: Lun Mar 24, 2008 12:00 am
Localitate: CLUJ
Contact:

Mesaj de BACHMANN » Mie Iul 08, 2009 1:28 pm

Bonjour

Eu sunt foarte subiectiv cand abordez acest subiect.
Poate compar mere cu pere.
Ceea ce este cert este ca as prefera sa ma dau cu trenul pe o diorama unde trenul iti ruleaza fara probleme. Sa nu sari ca ars sa apesi butonul STOP, sa nu iti bagi membrele superioare prin tunele sa recuperezi vagoane sau sa reusesti sa faci MACAR O SINGURA TURA fara sa se intample ceva.
Din punctul meu de vedere e mult mai relaxant sa stai sa te uiti cum ruleaza trenurile decat sa stai incordat si sa te rogi la Domnul sa nu se intample ceva la urmatorul macaz.

Asa ca prefer bumbi in linie , bandaj nerealist ,etc decat spitalul de nebuni.
Vorba aia; decat sa te doara maselele mai bine sa iti puta picioarele :-D

Repet: NU am Marklin

S
Avatar utilizator
SantaFeFan
Mesaje: 1418
Membru din: Mie Feb 27, 2008 12:00 am
Localitate: Germania
Contact:

Mesaj de SantaFeFan » Mie Iul 08, 2009 1:36 pm

Ceea ce vrei tu ,sa rulezi fara probleme se poate la fel de bine si in DC (mai precis spus :fara bumbi in mijloc ) :-D .Este doar o chestie de constructie a dioramei ,adica sinele sa fie montate perfect ,cuple la aceeasi inaltime etc....atunci rulezi fara probleme indiferent de sistem !!!
Rudi, I am a Santa Fe Fan
Avatar utilizator
dadrian
Mesaje: 249
Membru din: Dum Mar 23, 2008 12:00 am
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de dadrian » Dum Iul 19, 2009 8:46 pm

Subscriu opiniilor ca un traseu bine realizat duce la o rulare fara probleme, indiferent daca este AC sau DC.
Unde cred insa ca este marele avantaj al sinelor Marklin este atunci cind vorbim de trasee facute pe parchet sau pe covor. In asemenea cazuri, un traseu facut cu sine Marklin/Trix "C" nu da nici un fel de batai de cap. Un alt avantaj este faptul ca se poate realiza o automatizare fara nici un fel de fir. Intr-o ora poti sa-ti faci traseul pe covor (cu macaze actionate) poti invirti trenurile 2 ore iar in 15 minute poti stringe totul.
Nu pot sa nu remarc, inca odata, adversitatea si rautatea lui Rudi fata de Marklin. A generaliza locomotivele si vagoanele Marklin cu fotografia din link-ul indicat de Rudi mi se pare fie ignoranta (si nu este cazul) fie rea vointa.
Exista si la Marklin locomotive de 30 de Euro, care nu pot emite nici un fel de pretentii. De asemenea am vazul la muzeul Marklin locomotive facute la inceputul secolului sau imediat dupa razboi. Sigur ca nu pot fi comparate cu modelele din ziua de astazi, dar pentru vremurile respective ....
Cit despre motoarele cu trei poli, se mai folosesc la locomotivele de 30 euro bucata sau la start seturi de 100 de euro (cu sine, centrala transformator vagoane si ambalaj incluse)
Adrian
Avatar utilizator
SantaFeFan
Mesaje: 1418
Membru din: Mie Feb 27, 2008 12:00 am
Localitate: Germania
Contact:

Mesaj de SantaFeFan » Dum Iul 19, 2009 11:38 pm

dadrian scrie: Nu pot sa nu remarc, inca odata, adversitatea si rautatea lui Rudi fata de Marklin. A generaliza locomotivele si vagoanele Marklin cu fotografia din link-ul indicat de Rudi mi se pare fie ignoranta (si nu este cazul) fie rea vointa.
Aha......foarte bine observat :grin: .....dar de unde vine asta ? De la Märklin insusi:si de la dealerii care sustineau :cumpara Märklin ,tot ce nu vine de la Märklin este un mare rahat !!! Am avut niste intamplari "ciudate" cu Märklin in trecut si de aceea aceasta antipatie !!! :-x
Dar iti dau dreptate :Märklin este perfect pentru joaca pe covor ........
Rudi, I am a Santa Fe Fan
Avatar utilizator
dadrian
Mesaje: 249
Membru din: Dum Mar 23, 2008 12:00 am
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de dadrian » Lun Iul 20, 2009 1:23 am

Rudi,
Nu te-am vazut in viata mea, poate esti un tip de treaba, dar cred ca ar trebui sa-ti rezolvi frustrarile in alta parte si nu pe acest forum!
In ceea ce priveste afirmatia ta cu joaca pe covor, nu are rost sa mai intru in polemica cu tine.
Adrian
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Despre producatori”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat