Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
In perioada 10-15 decembrie 2018, forumul poate sa functioneze cu intreruperi, se face upgrade.

Trix / maerklin

Informatii despre producatorii de trenulete.
Scrie răspuns
Avatar utilizator
SantaFeFan
Mesaje: 1418
Membru din: Mie Feb 27, 2008 12:00 am
Localitate: Germania
Contact:

Mesaj de SantaFeFan » Mie Aug 06, 2008 11:45 am

Salut ,
Am crezut ca fanatism pentru Märklin se gaseste doar pe un forum german :grin:
Adevarul ca aceste baliverne cu numarul 1 a venit intotdeauna de la aceasta firma.Nu este de mirare ca nu este iubita (doar de sustinatorii proprii )deoarece ei au fost mereu cei care au aruncat cu gunoi pe altii (noi suntem cei mai buni ,restul face doar ca....).Cine are nevoie sa se laude mereu cu :Noi suntem nr1 ,noi suntem cei mai buni ,noi suntem grozavi .....?Exact :Märklin .O firma serioasa isi vede de lucru si face modele pentru clienti .Si nu se cearta cu Piko pentru un ICE in fata tribunalului....
Iar toata lauda cu volumul acesta mare de milioane de euro miscate....La urma nu au avut profit .Asa la sfarsitul lui 2005 :La Märklin ii merge bine ,nici urma sa fie vandut etc.......iar in 2006 cine este noul proprietar ?
Märklin a fost intotdeauna ignorant ,se uitau de sus la clienti (si la concurenta...)Dar trebuie sa urmaresti piata si sa te adaptezi timpurilor noi .Cine nu reuseste ....se duce naibii .Asa este peste tot.
Eu nu le plang de mila angajatilor (dar de ce nu ? ) ei sunt cei care muncesc ,iar Märklin vrea sa economiseasca pe an ,cel putin 5 mil. Socotit la numarul de muncitori ,inseamna un minus de 20% !!!! Unde este treaba cu profitul ? Daca misca peste 100 mil.euro pe an ? Inseamna ca ceva nu este in regula .
Nici eu nu vreau sa fiu rautacios ,dar cine incepe cu Märklin nu stie ce face :evil:
Si intalnirea modelistilor Märklin ,care era tot la 2 ani (unde am fost si eu de doua ori ) nu se mai face :
[Link Removed for Guests]
Rudi, I am a Santa Fe Fan
Avatar utilizator
robertanasa
Mesaje: 1150
Membru din: Mie Dec 28, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de robertanasa » Joi Ian 22, 2009 4:01 pm

Parerea mea este ca nu poti sa-ti dai cu parerea despre un sistem, daca nu l-ai folosit! Parerea mea!
Cu respect,
Robert
shoppy
Mesaje: 655
Membru din: Mie Mai 02, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti, s. 1
Contact:

Mesaj de shoppy » Joi Ian 22, 2009 4:24 pm

Buna, treaba, si masinutele electrice cine le-a inventat? E o intrebare lafel de aiurita ca cea cu cine a inventat trenuletul electric.
Asa si microprocesorul a fost inventat de Intel, hdd a fost inventat de Seagate, surubelnita in cruce de catre Philips, da nu auzi asta pe la toate colturile, de ce oare?

Cat despre sistemul Markiln, e la mintea oricarui inginer ca pentru a realiza 2 contacte ai nevoie de doar 2 suprafete de contact. Hai sa zicem ca una poate ceda, deci dublam si ajungem la 4, asta e logic. Dar sa realizezi 2 contacte cu 3 suprafete (dintre care una intermitenta), aici nu reusesc sa vad logica.

Poate ca singura logica e similara cu cea atribuita (pe nedrept) alegerii valorii ecartamentului la rusi, adica orice valoare numai sa fie diferita de toata lumea, ca in caz de invazie sa nu se potriveasca trenurile.
Avatar utilizator
robertanasa
Mesaje: 1150
Membru din: Mie Dec 28, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de robertanasa » Joi Ian 22, 2009 4:57 pm

shoppy scrie: ...Cat despre sistemul Markiln, e la mintea oricarui inginer ca pentru a realiza 2 contacte ai nevoie de doar 2 suprafete de contact. Hai sa zicem ca una poate ceda, deci dublam si ajungem la 4, asta e logic. Dar sa realizezi 2 contacte cu 3 suprafete (dintre care una intermitenta), aici nu reusesc sa vad logica...
E simplu! Unul din avantaje ar fi bucla de intoarcere fara intrare in scurt, altul ar mai fi posibilitatea realizari sectorului de linie ocupat fara dispozitive suplimentare (relee reed, contacte suplimentare, detectoare hall etc). Alt avantaj ar mai fi faptul ca patina freaca continuu pe a treia sina, ceea ce inseamna un contact mai slab favorizand crearea scanteilor doar la patina, la roti, unde contactul este mai ferm, nu se mai creaza arcul electric, ceea ce inseamna ca nu mai este necesar curatatul sinelor. Datorita frecarii continue a patinei se curata rezultatele scanteilor si de pe sina a treia.
Si toate aceste avantaje doar la o gandire de 30 de secunde! 8)
Lista poate continua. :cafea:
Cu respect,
Robert
cosmin78
Mesaje: 5825
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Joi Ian 22, 2009 10:41 pm

:-D
Robert, de cand ai lucrat la diorama AC te-ai legat la ochi si vezi exact ceea ce Maerklin vrea sa se vada,numai avantajele :-P

sa va mai spun un secret...am avut si eu Maerklin prin 2001 :| ...ghiciti ce i s-a intamplat?
Cosmin
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Ian 22, 2009 11:18 pm

cosmin78 scrie:
sa va mai spun un secret...am avut si eu Maerklin prin 2001 :| ...ghiciti ce i s-a intamplat?
Treaba ta :grin:
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
robertanasa
Mesaje: 1150
Membru din: Mie Dec 28, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de robertanasa » Vin Ian 23, 2009 9:20 am

cosmin78 scrie::-D
Robert, de cand ai lucrat la diorama AC te-ai legat la ochi si vezi exact ceea ce Maerklin vrea sa se vada,numai avantajele :-P

sa va mai spun un secret...am avut si eu Maerklin prin 2001 :| ...ghiciti ce i s-a intamplat?
Nu m-am legat la ochii deloc, eu doar am expus cateva din avantajele pe care multi nu le cunosc si nici nu le inteleg. Eu personal folosesc ambele sisteme.
Asa pot sa intreb si eu care sunt avantajele DC-ului, cunoscand destul de bine ambele sisteme. Fiecare sistem are plusurile si minusurile lui. Faceti si voi o balanta si ve-ti avea o surpriza! 8)
Cu respect,
Robert
Avatar utilizator
SantaFeFan
Mesaje: 1418
Membru din: Mie Feb 27, 2008 12:00 am
Localitate: Germania
Contact:

Mesaj de SantaFeFan » Vin Ian 23, 2009 11:00 am

@Robert ,
si eu am avut Märklin multi ani ,si in copilarie...
Toate avantajele care le spui tu acum (si care sunt spuse de Märklin tot timpul ....oare de ce au nevoie mereu sa se profileze ??? ).....deci toate aceste "avantaje" sunt niste baliverne !!!
Bucla de intoarcere :OK cand se joaca copii pe covor cu acest sistem atunci ei monteaza sine cum vor si functioneaza .Dar daca vorbim ca modelisti ,atunci stim ca sunt solutii ieftine (DC si DCC ) pentru rezolvarea acestei probleme .De dragul buclei nu merg pe Märklin !!!
Sectoare de lini ocupate se realizeaza simplu prin multe forme :aici este indiferent AC sau DC .Pentru asta nu sunt de acord sa vad tot timpul aceste sine nerealiste ....
Si cea mai mare chestie "din lumea basmelor "este faptul ca sinele nu mai trebuie curatate :-D :-D :-D .Am avut C-Gleise si mereu era o negreala pe aceste sine .Asta din cauza acestor cauciucuri de aderenta care le foloseste Märklin.Si din cauza uleiului care provenea din locomotive.Trebuiau foarte des hranite cu ulei ,deoarece incepeau sa scartaie dupa cateva ore de functionare. Nu stiu cum sunt motoarele noi ,dar cele clasice Märklin aveau si un zgomot groaznic .Ca o masina de macinat cafea....Iar zgomotul patinei nu este silentios .....

Iar cel mai mare dezavantaj este optica ,mai ales la macaze...Si unde este in realitate sub locomotiva asa o patina uriasa ? si inca ceva : de ce au nevoie de roti asa late si flancul rotilor trebuie asa de mare ?
Rudi, I am a Santa Fe Fan
Avatar utilizator
robertanasa
Mesaje: 1150
Membru din: Mie Dec 28, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de robertanasa » Vin Ian 23, 2009 3:55 pm

Hai, ca ati tabarat pe mine!
Cu respect,
Robert
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5333
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Ian 23, 2009 4:03 pm

nu pot decat sa remarc ca, la fel ca in tara muma a acestei firme, cand se discuta Maerklin vs. restul lumii iese cu tranteala...

de ce trebuie sa repetam permanent aceleasi lucruri cunoscute si recunoscute?
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Andrei80
Mesaje: 37
Membru din: Dum Ian 04, 2009 12:00 am
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de Andrei80 » Vin Ian 23, 2009 11:39 pm

ca sa cresti cifra de afaceri se poate face printr-o inginerie financiara simpla.
Spre exemplu:

eu producator de locomotive, SantaFe la fel, producator de locomotive.
Daca intr-o luna eu nu am vanzari, dar trebuie sa le arat actionarilor mei ca treaba merge bine, ma duc frumos la Santa, ii dau o sticla de Whiskey (iti dau un Chivas de 18 ani :lol: ) si il rog sa imi cumpere (sa zicem) vreo 1000 de bucati.
Si iata ca am facut vanzare, oamenii din fabrica au de munca, actionarii sunt multumiti.
Cand Santa nu mai are nici el vanzari, ii cumpar eu 1000 de bucati, sau 2000 daca are probleme mari cu actionarii.

Si uite asa, avem cifra de afaceri dar fara profit sau un mic pui de Enron :grin:
cosmin78
Mesaje: 5825
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Vin Ian 23, 2009 11:47 pm

:?: :roll: :?
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Andrei80
Mesaje: 37
Membru din: Dum Ian 04, 2009 12:00 am
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de Andrei80 » Sâm Ian 24, 2009 12:06 am

SantaFeFan scrie:Märklin vrea sa economiseasca pe an ,cel putin 5 mil. Socotit la numarul de muncitori ,inseamna un minus de 20% !!!! Unde este treaba cu profitul ? Daca misca peste 100 mil.euro pe an ? Inseamna ca ceva nu este in regula .
Scuze, comentam la opinia lui Santa referitor la Cifra de afaceri a Märklin
cosmin78
Mesaje: 5825
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Sâm Ian 24, 2009 1:17 am

hai sa lasam lucrurile asa cum sunt si sa nu mai agitam "namolul" :wink:
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
SantaFeFan
Mesaje: 1418
Membru din: Mie Feb 27, 2008 12:00 am
Localitate: Germania
Contact:

Mesaj de SantaFeFan » Mie Feb 04, 2009 2:15 pm

Salut,
Am promis lui Horia ,ca nu mai scriu nimic in legatura cu Märklin ,deci de la mine nici un comentariu ,dar poate intereseaza pe iubitorii acestor Modele,viitorul acestei firme .......
[Link Removed for Guests]
Rudi, I am a Santa Fe Fan
Scrie răspuns

Înapoi la “Despre producatori”