Stirile de ... altadata.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

catalin

Well-Known Member
24 Aprilie 2007
2.885
105
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Lectura de duminica, un articol aparut in Buletinul CFR in 1935 despre doua ierni ... cu adevarat grele.
Asta pentru cei care inca mai cred ca 5 cm de zapada inseamna "tragedie pe sosele" sau o "Romanie sub troiene" si autoritati care nu fac nimic :)



chestiuni vechi dar a' naibii de actuale, mon cer !
 
Coperta Revistei CFR, decembrie 1934. Multipla de 140.400, marturie efortului de a urca Valea Prahovei in timpul regelui abur:



PS: extrem de interesant felinarul cu gaz surprins in stanga imaginii care avea menirea de a lumina zona macazelor.
 
"Boghia Gorlitz" noutate tehnica deosebita la mijlocul anilor '30:



Boghiul a fost folosit si la vagoanele CFR clasa 1 construite de Astra la mijlocul anilor '30.

Gara Jiblea in presa anilor '20. De fapt cliseul este de dinaintea primului razboi mondial, din primii ani de functionare a statiei. Astazi statia se numeste Calimanesti.



Gara Merisani, un cliseu anterior lui 1916.



Cele doua poze si altele ce le voi posta au aparut la rubrica: "din pitorescul CFR" in revista "Buletinul CFR" de la mijlocul anilor '20.
 
iulie 1928. La 10 ani dupa terminarea "marelui razboi" CFR anunta cu mandrie inaugurarea primului tren express romanesc, Carpati Express, intre Bucuresti si Brasov:




Din pitorescul CFR:

Valea Oltului, intre Jiblea si Lotru, intrarea in tunelul Carligu Mic. In stanga in canton simplu CFR !



Locul numit "la Olteni" pe relatia Rm Valcea-Jiblea, km 229+600.



Intre Lotru si Cornet:

 
@catalin

Cu asemena ştiri vechi, ne facem de râs.
în 84 de ani am câştigat (dar cred ca numai pe hârtie) 29 de minute din timpul de că’lă’torie.

deh...

Alt parfum, alte vremuri.
Dar s㒠fim fericiţi! Avem un DN1, care pe atunci...

Aşteptă’m cu neră’bdare noută’ţi de ieri, alaltă’ieri.
 
Vara lui 1928. Invitatie la mare ! Se deschide linia Eforie - Techirghiol Sat. Statia Techirghiol, pana sa se construiasca cocheta gara 10 ani mai tarziu, a functionat intr-un....G-u de marfa !
Un vagon de marfa a fost transformat in statie CFR. Frumos subiect de diorama !



Din pitorescul CFR, portalul podului Regele Carol I (adevaratul nume al podului de la Cernavoda) asa cum arata inainte de primul razboi mondial. Se vad si tablierele inainte de lucrarile de ramforsare care le-au ingreunat mult imaginea, desi le-au oferit mai multa rezistenta.



Aspectul aerisit al tablierelor originale. Se vede in dreapta si solutia aleasa pentru traseul telegrafului.

 
@ Catalin:

Poza cu gara provizorie de la Techirghiol mi-a adus aminte de o imagine pe care am gasit-o mai demult in arhivele Rompres: Vechea "cladire" a garii Mangalia in octombrie 1935, fotografie de Elena Balan, Rompres:

c0o19x1bxaaypc4ks.jpg
 
Ce vremuri.....şi cât㒠ambiţie -la vremea aceea- de-a realiza ceva de care s㒠nu uită’m nicicând....ce-am moştenit....şi ce vom lă’sa ???????
 
1926. Tot mai multe voci avizate militeaza pentru electrificarea liniilor CFR. Din pacate criza din anii '30 si al doilea razboi mondial au intarziat 35 de ani acest demers:

 
1949, Foaia Oficiala CFR.

Punerea in aplicare a noului mers al trenurilor de calatori si marfa valabil de la 15 mai 1949:



Punerea in aplicare a noului mers al trenurilorrapide de coletarie valabil de la 15 mai 1949:


Compunerea trenurlor de coletarie:



Ordin pentru imbunatatirea utilizarii locomotivelor trenurilor de calatori prin remorcarea trenurilor pe lung parcurs:



Punerea in aplicare a noului mers al trenurilor de calatori si marfa valabil de la 2 octombrie 1949:



 
Deci a existat si asa ceva! Poate in cativa ani vom ajunge sa construim o biblioteca digitala de publicatii ceferiste... Istoria se scrie pe cat posibil din surse originale, nu din alte carti.
 
Punerea in aplicare a noului mers al trenurilor de calatori, rapide de coletarie si marfa valabil de la 8 octombrie 1950:





Vagoanele CFR in trenurile internationale:


Razele de actiune ale plugurilor de zapada cu abur:


Observati dispozitia:
"Nu se va astepta sub nici un motiv ca sa se formeze suluri de zapada si apoi sa se intervina, ci lucrul plugului va trebui sa previna inzapezirea, deci sa mentina liniile practicabile."
 
Observati dispozitia:
"Nu se va astepta sub nici un motiv ca sa se formeze suluri de zapada si apoi sa se intervina, ci lucrul plugului va trebui sa previna inzapezirea, deci sa mentina liniile practicabile."

Da, dar in 1950 inca traia tovarasul Stalin.
_____________________

interesante numerele trenurilor, P 4001/4002 a circulat pina dupa 1990.

P 4001- Cluj Napoca pleaca 01.57 - Oradea soseste 06.03 A. D. 1950 tractiune cu locomotiva cu abur (doar 10 minute oprire in Cluj Napoca si Oradea)
R 3071- Cluj Napoca pleaca 02.39- Oradea soseste 06.09 A.D. 2012 tractiune cu locomotiva diesel Circula fara oprire pina la Huedin.

R 3073 Cluj Napoca -Oradea 07.55-12.17 durata calatoriei 4ore 22 minute sursa infofer.
 
Materialul este foarte valoros si pentru ca arata distributia plugurilor de zapada in teritoriu la acea data si depourile unde erau arondate.
Vorbim despre plugurile sistem Rotary (G-plug german, A-plugul de tip american, S-suedez, etc..)
 
Sint curios daca in prezent mai exista o asemenea circulara/ordin/dispozitie?

Sau exista doar pe hirtie dupa cum au decurs lucrurile in fiecare iarna? chiar un tren a lovit un astfel de sul de zapada.