Vagoane de marfa istorice CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
Fost vagon coletarie rapida GDDF produs la Ganz Danubius - Ungaria in anul 1916.


Lunca Ilvei , 2009

Fost vagon coletarie GDDW produs la Unio - Satu Mare in anul 1936.



Bacau, 2010.

Daca stiti prin tara asemenea vagoane va rog sa postati.
 
Salut Florin,

am gă’sit la un moment dat o fotografie cu un GDDF. Nu l-am vă’zut pe viu, se pare c㒠este la Titu:

http://www.forumtrenuri.com/t176p170-vagoane-parasite

Apropo, ai idee dac㒠nu cumva vagoanele astea s-au construit pe şasiu identic cu cel al vagoanelor "Dresden" - 12,8 m (cu cabin㒠de frînar) şi ampatament de 7 m ? Dac㒠nu luă’m în considerare cutia, partea inferioar㒠e izbitor de asemă’nă’toare... e doar o supoziţie, nu ştiu mai multe despre ele, dar cu ocazia asta poate c㒠m㒠lă’mureşte cineva :D
 
Salut,

vagonul de la Titu este un fost GDDW, e dificil de pozat.

GDDF
Lungimea vagonului din tampon in tampon - 12.640 mm
Latimeai cutiei vagonului - 2.640 m
Inaltimea cutiei vagonului - 2.080 m
Suprafata cutiei - 30.00 m2

GDDW

Lungimea vagonului din tampon in tampon - 13.500 m
Latimeai cutiei vagonului - 2.674 m
Inaltimea cutiei vagonului - 2.908 m
Suprafata cutiei - 30.91 m2


GDDW
Vagon de coletarie rapida pe 2 osii. Au fost produse si de Astra Vagoane Arad in 1939:



Dep Ploiesti

Vagon platforma.
Vagoane identice au circulat si in Italia si in Spania. Au fost construite de mai multe fabrici, printre care si de Les Ateliers Métallurgiques - Usine de Nivelles - Belgia. Din pacate fara placuta producatorului nu vom sti de cine e produs. La CFR a fost ca NTAS 300.000

A avut cabina cu instalatie de frana de mana in partea stanga.

Regiotrans Brasov



Vagon de marfa acoperit pe 4 osii tip GVASFW 182.xxx, produs in 1955 la Uz. Gh. Dimitrov Arad, echipat cu instalatie de frana de mana.
Lungimea peste tampoane 16.020 mm
Latimea cutiei vagonului 2.700 mm
Inaltimea cutiei vagonului 2.140 mm





Dep Ploiesti
 
Postez inca trei vagoane: cisterna si cel metalic sunt fotografiate in Depoul Pascani iar G-ul in statia C-lung Est pe post de magazie de lemne.

 
Vagon pentru transportul acizilor, se foloseau vagoane la care lichidul caustic era inmagazinat in oale de argila arsa.



Anul constructiei - 1936
Client- Uzina de soda Solvay din Ocna Mures.

Vagon pentru transportul clorului lichid.




Anul constructiei - 1939
Client - NITROGEN S.A.R

Pentru a proteja recipientul contra razelor solare el se imbraca intr-o cutie. Dupa cum se vede putem zice ca este un cazan instalat intr-un vagon acoperit.


Vagon Frigorifer.

Vagon frigorifer CFR pe boghiuri avand instalatie proprie pentru producerea frigului necesar:




Vagon frigorifer CFR pe 2 osii pentru transport legume:



Fabricat la Astra Vagoane in 1940
Lungimea peste tampoane 9850 mm
Ampatament 6000 mm
Inaltimea cutiei 2880 mm

Vagon frigorifer CFR pe 2 osii pentru transport carne:



Fabricat la Astra Vagoane in 1937
A figurat in 1939 in cadrul expozitiei de material rulant cu ocazia Serbarilor Ceferiadei 1869-1939.

Vagon de marfa descoperit cu pereti scunzi CFR ITSW :



Fabricat la Astra Arad in 1929
 
Referitor la vagonul frigorifer pe boghiuri am primit putin ajutor de la un prieten din Germania:

" Este fabricat la ASTRA in 1938 pe baza vagoanelor de posta/bagaje si era destinat transportului de vanat."
 
Din aceiasi serie de vagoane frigorifere prezentate de Gam3 mai sus, seria RCMV:



vagon Unio pentru transport pasari vii, seria OW:



seria Ltd, Astra, 1937:



seria Lts, Astra 1930:



seria LS (numarul 70542) vagon capacitate de incarcare 25t, construit Ringhoffer 1896 comanda CFR:



seria P, vagon refrigerent transport peste, Ringhoffer 1899:

 
Buna Dorin, planuri sunt multe pentru H0, anul acesta o sa avem un Gvf cu cabina franar si un Gf cu 3 osii si cabina franar.

Un vagon deosebit, construit in URSS la Kalinin Grad in 1952 folosit pe linia Oravita - Anina si la Canalul Dunare-Marea Neagra:

CFR KB

foto album CFR

Vagon pasari OW. construit la Astra Arad in 1933:


foto album CFR

Fata de vagonul de mai sus pus de Catalin acesta de Astra era mai usor. In rest aveau aceleasi caracteristici.

Vagon pentru transport cereale Gk construit la Ganz - Tarsa in anul 1892.


foto album CFR
 
@Florin,

Doar simpla corectie, nu cumva este Ganz és TÃ¥rsa-Danubius, 1892?

http://hu.wikipedia.org/wiki/Ganz_%C3%A9s_T%C3%A1rsa-Danubius_Villamoss%C3%A1gi-,_G%C3%A9p-,_Waggon-_%C3%A9s_Haj%C3%B3gy%C3%A1r_Rt
 
Eu am scris la fel cum a scris CFR producatorul, Ganz Tarsa. La alt vagon din 1916 vad ca producatorul este Ganz Danubius.
 
Cu placere Dorin,

"lumea" vagoanelor de marfa din epocile mici este fascinanta prin diversitate. Nu ma refer numai la firmele producatoare ci si la destinatia vagoanelor: vagon de transport vanat, vagon de transport pasari vii, de transport cai, de transport peste, de transport porcine, de transport animale mici, de transport peste viu, busteni lungi, etc, etc, etc.

Ce caut de ceva vreme si nu am gasit, dar incerc si aici marea cu degetul, este o poza cu un vagon de transport vin.
Nu, nu am avut acel vagon pe care lumea il stie din lumea modelelelor, cu butoaie dispuse pe un fel de vagon platforma. Se pare ca pe la mijlocul anilor '50 existau vagoane dedicate, vagoane acoperite care transportau doua butoaie de 5000-7000 litrii fiecare. Din exterior trebuie sa fi aratat ca un G obisnuit, cu doua guri de alimentare a butoaielor pe acoperis.

In toate ilustratele de pana la 1930 am vazut ca vinul era transportat in butoaie obisnuite incarcate direct pe platforme sau in G-uri dar intr-o lucrare de la mijlocul anilor '50 apare prezentat distinct acest tip de vagon.

A existat el cu adevarat la CFR ?
 
Salut Catalin,

Adica ceva in genul asta?

http://www.forum-duegieditrice.com/viewtopic.php?f=21&t=61015&start=15
http://www.forum-duegieditrice.com/viewtopic.php?f=21&t=61015&start=30

Sunt foarte interesante atat ca model la scara cat si ca vagon real

Sursa: duegieditrice forum