Vagoane pentru carbuni de lemn

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Florin,

rog reverifica datele privind inaltimea cutiei. Am indoieli ca cifra 2.18m este cea corecta. Stiu ca usile de acces se construiau undeva in jurul inaltimii de 2m, ceea ce inseamna ca inaltimea totala a cutiei este aprox 2.8 (ceea ce se incadreaza in gabaritul general al vagoanelor acoperite din perioada interbelica).
 
Posibil ca inaltimea trecuta la descrierea vagonului sa fie gresita, deh nu ar fi prima data. Cand am sa ajung la vagonul din Iasi am sa masor ce inaltime are.

Cosmin, titlul topicului trebuie schimbat, vagoanele au fost produse si la Unio Satu Mare asa cum zicea si Catalin pe prima pagina.
 
Intrebare:

Usile de la cabina de frana au avut geamuri pe ambele parti, obligatoriu?
Pentru ca in poza de fabrica a lui Florin nu se vad geamurile laterale, insa in schita lui Catalin sunt acolo (cel putin pe partea stanga).
 
Ai ghinion, intr-o poza mai buna decat aia de pe pagina 2 vagonul e in oglinda, cabina de frana e in dreapta si nu se vede deloc.

Cote pentru vagonul Unio:
- distanta intre pivoti: 7.00 m
- lungimea vagonului din tampon in tampon: 12.950 m
- latimea cutiei vagonului: 2.710 m
- inaltimea cutiei vagonului:2.180 m
- suprafata cutiei: 28.80 m2
 
Multumesc Florin!
Probabil ca au existat ceva diferente intre cele doua fabrici constructoare? :roll:

Inaltimea cutiei cred ca se refera de la podea la partea inferioara acoperisului.
 
cosmin78 a spus:
Intrebare:

Usile de la cabina de frana au avut geamuri pe ambele parti, obligatoriu?
Pentru ca in poza de fabrica a lui Florin nu se vad geamurile laterale, insa in schita lui Catalin sunt acolo (cel putin pe partea stanga).

Vagoanele Astrei din aceai ani aveau usa plina, fara geam.

Eu le-am vazut cu usa simetrica, cu geam, pe cele pe care le-am prins (adaugiri ulterioare ???). Evident, au fost si cu usa plina pana la casare. Dovada sunt pozele de pe pagina anterioara. Macheta de la Muzeul CFR are usi pline pe ambele laturi si inclin sa cred ca asa au fost in original.

Sunt sigur ca au fost diferente intre vagoanele celor doua fabrici. Astra a facut 94 deci diferenta pana la 154 nu pot sa o atribui decat lui Unio. Diferenta intre dimensiuni insa o pun pe seama aproximarilor cu care lucrarile CFR ne-au obisnuit deja, nu unor diferente intre loturi.