Muzeul Locomotivelor cu Abur din Resita

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Doru

Well-Known Member
Trenulist
14 Februarie 2008
500
0
Cluj Napoca
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Cluj Napoca
Ma bag si eu in seama aici. Nu am poze cu locomotiva 150.216, dar am cu cea de la Resita 150.038 pe care am pozat-o in 2 excursii pe care le-am facut special pt sesiune foto in parcul orasului. Nu am avut norocul sa am o zi insorita, ba intr-una chiar plouase, dar chiar si asa am insistat:

Strea ei ca de altfel a tuturora de acolo este jalnica! Un morman de fier vechi vopsit cu negru sau rosu peste. Eu nu cred ca se mai poate restaura vreuna din ele. Poate se reconstruieste dupa planurile vechi, la fel ca in Anglia acum in secolul 21, asa cum s-a vazut pe Youtoube
 
Locomotivele cu abur de la Muzeul Resita pozate in luna mai 2009.

Muzeul dateaza din anul 1972 de la aniversarea unui secol de productie de locomotive cu abur la Resita si a fost realizat prin eforturile inginerului Mircea Popa.
Cuprinde 16 locomotive din diferite epoci, cea mai importanta fiind locomotiva nr 2 "Resicza". Locomotiva fost recuperata in anul 1961 de la Cimpia Turzii, unde era garata pe o linie de manevra, iar in perioada 1961-1972 a fost expusa in fata Fabricii de locomotive din Resita.
Fabricatia locomotivelor cu abur se incheie in anul 1960 cu 10 locomotive din seria 150.000.


Exponatele in ordinea anului de fabricatie:

1. Locomotiva nr 2 "Resicza" ecartament 948 mm - fabricata 1872 StEG Resita.

- Lungimea locomotivei este de 4,45m si greutatea de 11,5 T, 45 CP si viteza de 11km pe oră’

2. Locomotiva forestiera CFF 704.209 - fabricata 1909 StEG Viena

3. Locomotiva cu ecartament normal 50.025 - fabricata 1921 Henschel-Kassel

4. Locomotiva cu ecartament normal 50.378 - fabricata 1930 Resita

- Prima locomotiva cu ecartament normal construita in Romania a fost 50.243 "REGELE FERDINAND" si a fost pusa in miscare in anul 1926 la 10 iunie la Resita, pentru primul parcurs de proba , chiar de M.S. REGELE FERDINAND in prezenta familiei regale.

50.243 REGELE FERDINAND:
http://www.banaterra.eu/magyar/H/hbit/Webhely/mozdonyok/c23.jpg


5. Locomotiva tender cu ecartament ingust 704.402 - fabricata 1925

6. Locomotiva cu ecartament normal 230.163 - fabricata 1932 Resita

7. Locomotiva cu ecartament normal 142.072 - fabricata 1939 Resita

- Fabricata in Romania dupa proiectul locomotivei austriece seria 214, fiind destinata remorcarii trenurilor de calatori pe sectii de circulatie cu profil greu si parcursuri lungi. Au fost fabricate 79 de locomotive (CFR 142.001-142.079), din care 37 de locomotive la UD Resita si 42 la N.Malaxa, Bucuresti.

8. Locomotiva cu ecartament normal 131.003 - fabricata 1940 Resita

9. Locomotiva forestiera CFF 704.404 - fabricata 1944

10. Locomotiva uzinala 29 - fabricata 1952 Resita

11. Locomotiva cu ecartament ingust 764.103 - fabricata 1952 Resita

12. Locomotiva uzinala 14 - fabricata 1954 Resita

13. Locomotiva cu ecartament normal 150.038 - fabricata 1955 Resita

- A fost ultimul tip de locomotiva cu abur fabricata in Romania si a
constituit tipul de baza cel mai modern utilizat de CFR pentru remorcarea trenurilor de marfa.

14. Locomotiva forestiera CFF 764.493 - fabricata 1956 Resita

15. Locomotiva ecartament ingust 764.001 - fabricata 1958 Resita

16. Locomotiva tender uzinala 28 - fabricata 1960 Resita

Locomotive in curte la Resita:
http://www.banaterra.eu/magyar/H/hbit/Webhely/mozdonyok/c26.jpg

-------------------------------------------------------------------------------------

2 "Resicza"




CFF 704.209




50.025








50.378





 
131.003





CFF 704.404




CFU 29





CFF 764.103




CFU 14



150.038













764.001




CFU 28







Foto: subsemnatul si BogdanI
 
Salut!Foarte tare reportajul,pozele la fel.O mica corectura,la punctul 11,ai scris -764.103 locomotiva cu ecartament normal-in loc de 'ingust'.
 
Cfu 28 este fosta CFR 475.028,a fost data in compensatie UDR-ului in anii 30 ,este din seria MAV 475,fabricata la Budapesta intre anii1896-1901.
 
Sa nu uitam ca 230.129 este de fapt 230.163 si deasemenea sa nu uitam de 150.105 - locomotiva cu nr. 1000 de la Dej despre care nu am auzit sa pomeneasca nimeni.
 
Dragi prieteni, vreau sa fac doua precizari: la Resita nu s-a inaugurat cel mai mare muzeu de locomotive in aer liber . Ceea ce avem aici este o parodie iar cei care au fost prezenti au putut vedea ca multe dintre locomotive au fost vopsite doar pe o parte. Despre geamuri acestea sunt doar o amintire. DA-001 nu este echipata cu primul motor diesel fabricat la Resita. Motorul are seria 989. Toate acestea au fost livrate presei de catre un ///CENZURAT/// pe numele lui Radu Belu.
Va doresc o seara placuta tuturor.
 
  • Like
Reacții: Vlad9loco
Corect.Locomotivele au apartinut de UCM Resita.au fost vopsite toate acum 3 ani parca.
Adrian Chebutiu care a fost presedinte al consiliulu de administratie niste ani dupa privatizare,a creat UCM Group si a trecut in proprietatea acestui grup,tot ce i-a convenit din patrimoniul UCM Resita,printre altele si locomotivele,care au fost cedate fundatiei UDR[http://www.fundatiaudr.org/],condusa de nevasta-sa.Ce urmareste cu organizarea acestei aniversari ramine de vazut,oricum dupa ce s-a intors de la puscarie sa suparat si-a luat oamenii si s-a dus la UCM Grup unde n-are datorii care au ramas la fabrica veche.Asa ca nu e prea bine vazut prin oras.
,,Muzeul'" nu a fost pazit pe vremea lui Ceausescu,s-au furat ce s-a vrut de pe locomotive,alta ingrijire decit niste vopsea cind rugineau,n-au avut.Un set de poze din 1985:
http://www.forumtrenuri.com/t1980-muzeul-de-locomotive-resita
 
indraznesc sa mai adaug, pe langa cele scrise de Florin-Dej, de remarcat calitatea executiei. Tabla este impecabil "trasa" peste cazan si marchiza. Incercati, spre exemplu, sa priviti cu atentie tabla de pe un EA...

Si suntem in 1932....
 
Salut!Interesant e faptul ca la 230.128(230.163),placuta de pe domul de abur are Nr.Fab.361-1936,care apartinea lui 230.505 D.Ord.
 
Nu cred ca mai are rost sa dezvoltam subiectul legat de muzeul din Resita. Celebrul Radu Bellu a lansat ideea preluata de mai multe posturi de televiziune cum ca ar fi cel mai mare muzeu in aer liber din Europa. Eu am la Dej in prezent 18 exemplare expuse in conditii mult mai bune. Ungaria are cam 80 dintre care vreo 65 in stare de functionare. Cred ca restul explicatiilor si lamuririlor sunt de prisos. Am obosit sa mai spun ca omul asta este un impostor.
 
Salutare,
Florin are dreptate, in ideea ca lokomotivele de la Dej arata impecabil, sunt relativ complete, modul de intretinere este cu totul altul. Insa exista totusi diferente, in sensul ca la Dej acele exponate sunt cumva mai ferite, adica se regasesc in incinta depoului si sunt sub ochii celor pasionati de acolo, pe cand la Resita sunt expuse in mod "liber" deci la bunul plac al tuturor, deci gradul de expunere este mai mare.

Eu unul zic ca este bine ca exista si acestea, per ansamblu muzeul este ceva frumos, cu sau fara vopsirea de mantuiala sau nu, ceea ce s-a facut acum este un pas inainte prin cresterea gradului de protejare si o informare mai completa asupra exponatelor. Eu unul nu pot decat sa salut orice initiativa care inseamna un progres, indiferent cine o demareaza.

De altfel, pentru cei din vestul tarii, muzeul este mult mai accesibil decat cel de la Sibiu sau de la Dej, pur si simplu ca distanta, pentru ca nu orice parinte isi permite in vremurile tulburi financiare de astazi sa calatoreasca la o distanta mare pentru a vedea lokomotivele ca scop in sine.

Voi merge cat de curand pentru a refotografia exponatele, asa cum fac in fiecare an o data sau de doua ori, pentru a posta si noua fata a muzeului.
 
Expertul Radu Bellu - mentorul actiunii a anuntat ca s-a inaugurat cel mai mare muzeu de locomotive in aer liber din Europa, stire preluata cu mult ,,profesionalism" de toti jurnalistii prezenti, la fel cu cea referitoare la seria motorului de pe DA-001.
 
  • Like
Reacții: Vlad9loco
Pai si ce nu e asa?

Atit este Europa expertului, prin urmare nu a vazut alt muzeu. Mai mare.
Ori poate acum strada muzeului este strada Europa.
iar ziaristii??? ei si-au facut doar TREABA.
http://i397.photobucket.com/albums/pp51/dantm120/Lugoj%20Buzias/P9210640.jpg

Pai ce pamintul nu e o masa care sta pe un elefant care e pe o broasca testoasa? d-aia sint cutremurele.
Asa si muzeul.E cel mai mare pina la viitoarea ,,actiune"

Da vin cu o intrebare.
CINE a platit deplasarea acelui tren special in care (inteleg) ca dl. ESPERT a interzis accesul?
DL. ESPERT este angajat CFR? nu are virsta de pensionare, CFR fiind institutie de stat?
CFR nu are pe nimeni altcineva dintre cei angajati pina la implinirea virstei de pensionare care sa incropeasca un discurs, si care sa circule cu trenurile aflate in circulatie in mod curent?

TREABA nu o poate face decit susmentionatul?
 
egzact!

Și acum imi aduc aminte, cu amă’ră’ciune, de un eveniment de la Anina de acum 3-4 ani, cand chiar un coleg de-al nostru de pe forunu nu a pomenit nimic, cu toate ca era implicat sau pe aproape, in urma instrucţiunilor exprese de la şă’fu mare antemenţionat.
Șă’fu mare antemenţionat nu ne-a vrut din motivul:
oficial - c㒠vin hoarde de că’lă’tori şi mânc㒠protocolul (trei cutii de sticks-uri, un litru de ap㒠chimică’, şi patru beri goale.
neoficial - s㒠nu dea nas cu vre-u amator de istorie, nu numai feroviar㒠ca să’-l pun㒠în dificultate

Dar lucru important, evenimentul a fost anunţat imediat dup㒠consumarea lui:
”N-a c㒠v-am tras-o!”
 
Nu sunt fanul celui mai sus mentionat, dar adevarul ca intotdeauna e probabil undeva la mijloc.
Cred ca problema a fost privita in modul urmator: ceea ce s-a inaugat a fost muzeul in sine, din locatia pe care o stie toata lumea. Ca e mare saue mic nu mai conteaza, a fost renovat intr-un procent suficient pentru a se necesita o inaugurare.

Cele doua vagoane istorice impreuna cu cele doua lokomotive istorice, nu au facut parte din "exponatele directe" ca sa zic asa, adica au fost doar un mijloc de publicitate, pentru ca lume cat mai multa sa participe la evenimentul in cauza. Daca se anunta doar deschiderea muzeului, fara a plimba o lokomotiva din care iese fum si doua vagoane superbe, probabil ca participarea ar fi fost cu totul alta.

Cele doua vagoane oricum erau prevazute pentru protocol, deci nu exista posibilitatea de a naviga prin ele, sincer si eu as fi fost curios sa le vad la interior, dar aceasta a fost situatia. Cumva situatia este similara garniturii Orient Express, poti sa te uiti cat vrei pe dinafara cand ajunge la peron, dar inauntru nu ai ce cauta decat cu bilet.

Referitor la cine organizeaza astfel de manifestari asta deja este o chestiune mai complicata, tine atat de politica cat si de oportunism, eu unul am renuntat ca pasional la a gasi explicatii sau a face referire la persoane, asa cum am renuntat la fotografiatul in garile dubioase in favoarea vizitelor in depou.