Vagoane TP CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
Stie cineva de existenta acestor cisterne in tara?

http://tvnp.rail-france.org/wag_cit_TP.html

Vagoanele TP sunt de fabricatie americana si au fost livrate Frantei dupa primul razboi mondial. Imprastiate prin toata Europa prin actiunile de razboi, unele au ramas si in parcul CFR.
 
Wow !

cu intrebarea asta recunosc ca m-ai facut foarte atent la subiect. Daca despre TP-urile de transport bunuri generale am mai scris pe forum si am mai identificat prin tara cateva (apropos de cineva care vorbea de asocieri intre matritele FLM si parcul CFR....), despre cisternele TP prin Romania chiar nu aveam info. Ai ceva mai multe date sau ramane o intrebare deschisa ?
 
Doar datele de mai sus. Nu am sperante la continuarea subiectului...
 
Buna,

M-ar interesa si pe mine foarte mult informatii despre vagoanele TP la CFR si nu numai cisterne!

Privind vagoanele de mai sus, amandoua vagoanele pe osii cu sasiu nituit au primit ulterior cazan sudat, la cel de la Resita chiar si cabina de franar "model 23 August" (copie de cabina de EKW, se monta la vagoanele cu boghiuri Diamond din anii 50 construite la Bucuresti.
Vagonul pe 2 osii de la Fetesti e al naibii de interesant, pentru ca a supravietuit aproape de starea originala, probabil ante 1925.

Cat despre vagonul sudat pe boghiuri, acesta este un EKW, este complet si arata asa de la mama lui. Dateaza din 1943-44 si a apartinut probabil WiFo GmbH, fima-paravan de produse petrolifere a Wermachtului in Romania pana la intoarcerea armelor si armistitiu.

Florin, te rog separa subiectui in doua, cu vagoanele clasice si cele de dupa standardizarea UIC, ca pentru moment e varza!
 
Nu, m-am inselat cu PSI-ul
am gasit 2 poze vechi pe aici.



dar nu am poze cu fostul tren erbicid.Totusi parca acolo erau asa cisternele pina le-au inlocuit cu astea de fibra puse pe un vagon platforma.

o tempora , am imbatrinit nu mai stiu exact.
 
Buna,

In trenurile PSI se aflau vagoane "23 August" din anii 1950 cu boghiuri Diamond, precum cel de aici:

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7371&start=30

Pe undeva Florin mai gasise un EKW (Einheitskesselwagen) abandonat (Brasov? Ploiesti?) pe care inmatricularea CFR nu se mai putea distinge insa se citea destul de bine adresa WiFo... A naibii vopseaua asta germana, pana si in timp de razbel! ;-)
 
Mai are cineva informatii despre acel TP pozat in Dornesti (pozele erau disponibile aici pe forum, link-urile nu mai sunt valabile) ??
Dupa pararerea mea este cel mai bine pastrat TP din Romania de care stiu.
 
Buna tuturor,

Dan TM a identificat acum 4 ani in Timisoara acest TP. Din cate stiu astazi vagonul nu mai exista. La data la care au fost luate imaginile, batranul american trebuie sa fi avut 90 de ani.

Vagonul a fost folosit in trenuri de lucru si a capatat acele cutii de acumulatori care nu le avea in starea lui originala.

Evident, cu riscul sa fiu enervant, repet ca acest vagon s-a facut de catre FLM atat la HO cat si la N si cu o documentare minimala asupra inscriptionarii poate fi reprodus la ambele scari.

Si totusi, nu ajunge nimeni la Dornesti sa pozeze in detaliu acel TP care zace acolo (daca mai exista) ?
Au asteptat saracele vreo 100 de ani atentia modelistilor romani si tinand cont ca au venit in original de peste ocean via Franta cred ca sunt sanse sa se gaseasca si alte documente interesante....

Multumesc Dan TM pentru aceste poze trimise acum mai bine de 4 ani.



PS: cred ca locul subiectului este la istorie feroviara. Vorbim totusi de "batranele doamne" ...
 
Buna catalin,

Ca sa aprofundam putin subiectul si sa avem o baza de discutie, imi permit cateva intrebari:

- sosirea vagoanelor in tara - dupa 1920 prin filiera franceza, dupa 1920 direct de la americani (vezi locomotivele 140 Consolidation) sau dupa 1944 prin cea germana? Exista documente la CFR in perioada interbelica prin care sa se documenteze existenta unor vagoane TP "europenizate", atat acoperite cat si cisterne? Dl. Wild vorbea candva de cisterne TP la inceputul anilor 1950.
- daca da, in ce grupe de numere au fost inmatriculate vagoanele TP acoperite si ce afectare au avut?
- coloritul vagoanelor: fie in schema CFR clasica din perioada in rosu-brun cu toate piesele metalice negre, fie cea "simplificata" (rosu-brun complet, fara piese metalice negre), cea USAarmy (gri neutru, ulterior oliv) sau cele ale diferitelor retele de origine franceze (nuante de gri si de brun)?
- aparatul de franare folosit?

Pana nu raspundem macar sumar la toate aceste intrebari, suntem in aceeasi "ceata" ca si la Carro F al FS.
 
Buna Horia:

1. dupa 1919, prin filiera franceza ca si seria initiala 140.1. Acesta este modelul construit in ww1, cel din ww2 era putin diferit.

2.despre cisterne TP, momentan, nu am nimic concret.

3. grupele nu le cunosc momentan insa daca reusesc sa ajung la Dornesti sau sa mai identific alt TP in tara sper sa le aflu.

4. schema de vopsire a fost CFR simplificata, nicidecum US Army.

5. aparat de franare Westinghouse, generalizat la CFR dupa 1895.

Dezambiguizarea depinde numai de noi. Important e sa vrem.
 
Buna,

Da, diferente sunt; nu sunt insa mai multe ca intre cisternele Flm si cele originale Astra sau vagonul refrigerent "Bragadiru".

Catalin, am anumite indoieli privind aplicarea schemei CFR "simplificata" pe TP-uri; daca s-au vopsit in tara, atunci e probabil sa fi primit schema uzuala - inca in 1949-50 se vopseau la RP si RG vagoane G de Ganz vechi de 50 de ani dupa schema traditionala, cu toate piesele metalice in negru.

Daca TP-urile au venit in alte culori, e probabil sa fi ramas asa vreme de cativa ani. In 1926 de exemplu mai circulau in Ardeal vagoane gri cu MAV sau k.k.St.B barat si CFR vopsit peste.

Inca ceva - am remarcat recent ca multe vagoane G folosite probabil la coletarie, in orice caz in trenuri de calatori erau marcate in anii 1910-1920 fie CFR-S, C.F.R. S, C.F.R.-S sau CFR cu "S" adaugat de mana. Ai ideie de unde vine "S"-ul? Vagoane de siguranta (Schützwagen)?
 
Horia,

informatia trebuie verificata si din alte surse insa eu stiu ca S-ul a fost aplicat manual la vagoanele de "captura" unde masa pe osie era mai mare de 7,5T.

Erau tipuri diferite de vagoane, documentatie la CFR despre ele nu exista, si pana sa se standardizeze cumva parcul au preferat sa noteze acel S pe caroserie. In anii '30 inca mai exista sina de tip mic in uz la CFR (tip 17, 24...)...
 
Buna catalin,

Vagoanele "de siguranta" pe 3 osii, folosite in trenuri de pasageri ca vagoane pentru coletarie si identice cu primul lot de vagoane de acelasi tip al KPEV din 1896-1903 (lotul din 1906 era cu 0,5m mai lung) aveau "de la mama lor" acest "S' aplicat pe cutie prin vopsire.

Stii cumva cum se aplica "S'-ul dupa introducerea "C.F.R. ROMANIA" in anii 1920? Alaturi de numarul de ordine? Suntem putin OT, insa nu chiar...
 
Nu am gasit nici o notare a acelui S undeva. Din toate informatiile pe care le am stiu ca sub inscriptia CFR Romania a fost trecuta "greutatea portativa" in kg si in partea opusa a vagonului greutatea proprie.
Cred ca aceste indicatii tineau loc de acel S....
 
Buna catalin,

Se poate si asta; in cele mai multe fotografii de vagoane din anii 1930 pe care le am figureaza sub "C.F.R. Romania" atat "GRT. PROPRIE" cat si dupa caz capacitatea de incarcare, volumul de incarcare sau masa totala (incarcat).

Adevarul e ca nu am nici o poza mai noua de 1924-25 cu "S"-ul pe ea...

Ai vreo informatie despre numarul de vagoane TP acoperite de la CFR si provenienta lor (adica reteaua franceza la care au fost inmatriculate initial, dupa inmatricularea U.S.Army? (Daca a existat, vagoane TP s-au livrat si direct in Franta).
 
Horia_Radulescu a spus:
Buna catalin,

Ai vreo informatie despre numarul de vagoane TP acoperite de la CFR si provenienta lor (adica reteaua franceza la care au fost inmatriculate initial, dupa inmatricularea U.S.Army? (Daca a existat, vagoane TP s-au livrat si direct in Franta).

Buna Horia,

un raspuns sincer: habar n-am !
 
catalin a spus:
Mai are cineva informatii despre acel TP pozat in Dornesti (pozele erau disponibile aici pe forum, link-urile nu mai sunt valabile) ??
Dupa pararerea mea este cel mai bine pastrat TP din Romania de care stiu.

Din pacate in 2010 cand am fost eu la Dornesti vagonul nu mai era.
O poza facuta de cristi CFR si postata pe forumtrenuri.
14.07.2009

IMG_1118.jpg

http://www.forumtrenuri.com/t67p270-515-dornesti-gura-putnei-putna-nisipitu-hm