Noutati editoriale

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
Ce carti noi putem cumpara anul acesta.

150 de ani de Cai Ferate Dobrogene

Autor:Ilie Popescu
Lucrare editata de “Club Feroviar”
136 pagini, ilustratii alb-negru si color, hartie velina, calitate grafica si a continutului exceptionala





150 de ani in evolutia cailor ferate din Dobrogea

Autor: Petre Covacef
Editura Ex ponto, Constanta
273 pagini cu text si ilustratii alb-negru
O lucrare enciclopedica despre istoria Dobrogei si a cailor ferate dobrogene



Calator de-a lungul vietii

Autor: Vasile Pintea, mecanic de locomotiva la depoul Timisoara
Editura Eurostampa, Timisoara
107 pagini de text si ilustratii alb-negru,
Lucrare cu caracter autobiografic, care descrie cu cu multa sensibilitate copilaria, adolescenta si formare a slujbas CFR-ist a unui om deosebit, Vasile Pintea.




De la o statie la alta – centenarul tramvaiului oradean

Autori: Liviu Borcea, Mihai Apan, Gabriel Moisa

Editura ARCA, Oradea (2006)
146 de pagini, ilustratii alb-negru si color, hartie velina, calitate deosebita, format A4



Destin si datorie

Autor: Mihai Mihaita, ministru adjunct MTTc 1962-1967, Director Regionala cf Bucuresti 1967-1972, Presedinte al Consiliului tehnico-stiintific pentru activitate informatica in transporturi si Director al Centrului de Calcul Electronic MTTc (1972 – 1989). In prezent, Presedintele AGIR (Asociatia Generala a Inginerilor din Romania).
Editura AGIR, 2010
482 pag., cu ilustratii alb-negru.
Lucrare cu caracter autobiografic care prezinta destinul unui om de o vasta cultura, care si-a dedicat intreaga viata activitatii ingineresti, in special in domeniul Cailor Ferate Romane, bazata pe principii morale si profesionale de o inalta calitate, de la care nu s-a abatut niciodata.



Personalitati ale culturii tehnice si industriale din Banatul Montan – dictionar

Autor: Dan Gh. Perianu
124 pagini cu text si ilustratii alb-negru
Editura MODUS P.H., Resita 2010
Un omagiu adus personalitatilor culturii tehnice si industriale din Banatul Montan.
 
Cartea 150 de ani de Cai Ferate Dobrogene se poate cumpara de aici :

http://www.club-feroviar.ro/
 
La Comandau s-a lansat cartea "Vechicule de cale ferat㒠la Covasna şi Comandau".

Au fost prezenti cei 4 autori;Papucs AndrÃ¥s, Markója SzilÃ¥rd, Åžerban Lacriţeanu, Hans Hufnagel, care au acordat autografe, numerosi localnici care au lucrat la CFF si primarul comunei, Dl. Kocsis Bela.



Pentru detalii despre cumparare trimiteti mail la AndrÃ¥s Papucs - [email protected]
 
Cartea are 256 de pagini format A 4 pe hartie velina, peste 300 de fotografii si schite alb negru si color (toate imaginile au un text explicativ), o lista completa a tuturor locomotivelor si drezinelor care au lucrat la Covasna si Comandau, precum si o harta (corecta, fara inventii ...) a liniilor CFF Covasna - Comandau de-a lungul timpului. Majoritatea fotografiilor sunt dinainte de 1960, fiind prezentate in premiera imagini inedite ale celor trei locomotive Hartmann tip IV K saxone !!!
Textul este prezentat in limbile maghiara, germana (austriaca !), engleza si romana, iar lucrarea a fost tiparita de catre Asociatia "Siclau" cu sprijinul Programului Naţional Civil NCA-NK-10-C-0194, Ungaria. Rezultatul este, fara lipsa de modestie, unul exceptional, ce incununeaza ani lungi de cercetare, munca si eforturi din partea a numerosi pasionati ai istoriei acestei linii.
Pentru cei interesati, prezentam mai jos si cuprinsul cartii:


- Mulţumiri
- Vehicule de cale ferat㒠la Covasna şi Comandă’u – în loc de prefaţ㒠-
- Liniile forestiere din împrejurimile Comandă’ului
- Calea ferat㒠forestier㒠Covasna-Comandă’u
- Exploatarea forestier㒠de la Nehoiu
- Calea ferat㒠industrial㒠a fabricii cu fieră’stră’u cu aburi Diósi IgnÃ¥cz fiul Lajos din Brateş
- Funcţionarea şi întreţinerea locomotivelor
- Viaţa pe calea ferată’
- Instruirea personalului, serviciul în ateliere şi pe locomotive
- întreţinerea şi repararea locomotivelor
- Regulile de identificare a tipului unei locomotive cu abur
- Regulile de stabilire a tipului unei locomotive diesel, automotor sau drezine cu motor
- Despre locomotivele contemporane, specifice că’ii ferate Covasna-Comandă’u
- Locomotiva O&K cu numă’rul CFF 764-215, tipul D-n2t, cu ecartamentul de 760 mm
- Locomotiva CFF 763-247, tipul 2C-n2t, cu ecartament de 760 mm
- Locomotiva CFF N2-302, de tip B-n2t, de ecartament normal
- Locomotiva CFF N3-404, de tip C-n2t, de ecartament normal
- Locomotiva CFF 764-001, de tip D-n2t, pe ecartament de 760 mm
- Locomotiva CFF 764-405R, de tip D-n2t, pe ecartament de 760 mm
- Omnibuz
- Drezine
- Locomotiva diesel L45H
- Vehicule de cale ferat㒠la Covasna şi Comandă’u
- Locomotivele de cale îngust㒠a Că’ii Ferate Forestiere Covasna-Comandă’u
- Locomotivele cu abur şi diesel de cale normal㒠ale societă’ţii Ardeleana
şi al succesorului CFF
- Drezine, locomotivele diesel şi alte vehicule de tracţiune
- Vehicule de tracţiune feroviar㒠în vizit㒠dup㒠închiderea liniei din 1999
- Locomotivele firmei Goetz (Götz) din Nehoiu, ulterior CFF Nehoiu
- Locomotivele de cale îngust㒠a fabricii cu fieră’stră’u cu aburi
Diósi IgnÃ¥cz fiul Lajos din Brateş
- Locomotivele că’ilor ferate din împrejurimile Comandă’ului
- Bibliografie
- Indexul locurilor
 
Trenurile albastre ale Regilor Romaniei




Cartea mai poate fi inca procurata de la CLUB FEROVIAR cu un pret estimativ de circa 200 RON. Cartea a fost editata in conditii de lux intr-un tiraj limit de 125 de exemplare.

An aparitie: 2011
Pagini: 256
Format: 28x24 cm


Contact:
Club Feroviar
Str. Virgiliu, nr. 30, Sector 1, Bucuresti
Tel: +4021 224 43 85
 
Complexul Feroviar Arad
Calatorie in timp



Valentin Ivă’nescu, deşi prin formaţie nu a fost niciodat㒠CFR-ist, cum ne place s㒠ne numim NOI CEI MULÅ¢I ANONIMI, care au fă’cut “roţile s㒠se învârtească’” timp de peste 140 de ani de administraţie feroviar㒠românească’!
Dup㒠cartea “Buziaş - Nostalgii Feroviare”, dedicat㒠feroviarilor şi activită’ţii lor pe o linie astă’zi dispă’rută’, a urmat “Cronica Ilustrat㒠a Regionalei de Că’i Ferate Timişoara“. în ambele lucră’ri, Valentin Ivă’nescu a reuşit s㒠prezinte atât viaţa cât şi activitatea de zi cu zi a adevă’raţilor CFR-işti …! Fă’r㒠laude, fă’r㒠aprecieri la adresa şefilor şi guvernanţilor, aceste dou㒠lucră’ri sunt o cronic㒠vie a vieţii de lucră’tor la calea ferată’.
Tocmai calitatea acestor dou㒠lucră’ri a fă’cut ca un grup de foşti (actuali pensionari ) CFR-işti s㒠îl determine pe Dl. Ivă’nescu s㒠imortalizeze prin scris o istorie cu mult peste 100 de ani a complexului feroviar Arad.
Lucrarea nu este dedicat㒠unor anumite epoci sau unor anumite personalită’ţi, se doreşte doar prezentarea pentru generaţiile de astă’zi şi viitoare a ceea ce a însemnat CALEA FERATĂ ROMÂNĂ şi a oamenilor care au muncit şi chiar şi-au dat viaţa ca aceasta s㒠funcţioneze!
în cuprinsul lucră’rii, pe lâng㒠unele date istorice, sunt prezentate imagini cu angajaţii CFR în timpul serviciului. Putem remarca cu nostalgie aspectul degajat, lipsit de stres şi în acelaşi timp plin de mândrie a personalului CFR pentru funcţia pe care o îndeplinea! De asemenea, în ciuda condiţiilor grele de lucru, indiferent de condiţiile atmosferice sau de posibilită’ţile de aprovizionare cu materialele şi piesele de schimb necesare, locomotivele cu abur, automotoarele şi vagoanele se aflau într-o stare tehnic㒠şi de prezentare impecabil㒠…!!!
Nu putem decât s㒠mulţumim D-lui Ivă’nescu pentru aceast㒠nou㒠şi remarcabil㒠lucrare care readuce în actualitate statutul muncitorului CFR-ist, precum şi respectul comunită’ţii pe care acesta îl merită’!
Mulţumim, Vali Ivă’nescu, mai CFR-ist decât unii cfr-işti cu acte …!

Ing. Åžerban Lacriţeanu


Pretul este 50 lei si se poate procura de la autor direct, cartea nu este de vanzare in librarii, iar tirajul mai mult decat limitat.
 
Gam3 a spus:
Complexul Feroviar Arad
Calatorie in timp
..

Erata

Autorul roaga sa i se scuze mica inadvertenta de la pag.106, unde sub imaginea garii Satu-Mare este mentionata gara Carei.
Cu multumiri din partea autorului pentru intelegere.
Adresa autorului unde poate fi contactat:
e-m@il: [email protected]
mobil: 0724129484


P.S.Cele 138 de pagini, intr-o prezentare grafica excelenta va invita la o adevarata calatorie in timp!
 
Istoricul tractiunii feroviare din Romania. Stoc limitat

http://www.agir.ro/librarie/categorie-transporturi-feroviare_121/pag_1.html
 
V㒠salut!

„Liniile ferate despre care voi aminti în cele ce urmeaz㒠au fost construite în condiţii extreme, prin ger şi arşiţă’, sub ploaie de gloanţe şi tir de artilerie, prin munţi stâncoşi şi vă’i adânci. ”

Iar liniile ferate despre care Paul Br㒺canu, tehnician CF din Vatra Dornei, vorbeşte într-o carte bogat ilustrat㒠cu imagini de epoc㒠alb/negru şi color sunt cele din zona Bucovinei, dar în special ruta 502, Suceava - Ilva Mică’.

Cartea se poate comanda de aici şi cost㒠25 de lei. O descriere mai amă’nunţit㒠puteţi citi în ziarul sucevean, Crai Nou, aici.

http://www.okazii.ro/alte-carti/cfr-drum-de-fier-prin-praf-de-pusca-si-ploaie-de-stele-a117806518

a3891cabbfd2c41d4a49cc877206b03e-5668011-300_300.jpg
 
CAILE FERATE DIN BANAT
UN SIMBOL IN PERICOL




Cuprins:
Evolutia formei de organizare la CFR
Complexul feroviar Timisoara
Unitati feroviare si inmstalatii de deservire
Statiile de frontiera
Invatamantul feroviar timisoarean
Transportul de marfa
Trupele de cai ferate
Uniforme CFR
Turismul feroviar
A fost odata CFR

Cartea are 220 pagini si multe imagine de epoca, majoritatea publicate pentru prima data !

Se poate procura de la autor - 60 lei/buc.
Adresa autorului unde poate fi contactat:
e-m@il: [email protected]
mobil: 0724129484
 
Cronic㒠în imagini despre istoricele că’i ferate din Banat şi pericolul care le paşte

Lansare de carte spectaculoasă’, la sfârşitul să’ptă’mânii trecute, în oraşul Buziaş. Volumul „Că’ile ferate din Banat – un simbol în pericol”, a inginerului Valentin Ivă’nescu, sprijinit de o întreag㒠echipă’, a stârnit curioziotitate. Peste o sut㒠de persoane, printre care şi mai mulţi oameni politici, au participat, la sfârşitul să’ptă’mânii trecute, la Casa de Cultur㒠din Buziaş, la lansă’rea că’rţii.
Istoria real㒠- negat㒠în afara Banatului
Apariţia editorial㒠este vă’zut㒠ca una dintre cele mai complexe pe tema că’ilor ferate din Banat. Autorul că’rţii, inginerul Valentin Ivă’nescu, sprijint cu fotografii rare, date istorice şi documente autentice, de inginerii Mircea Maşcovescu şi Constantin Alupoaie, trage un serios semnal de alarmă’. Este vorba despre halul de degradare în care au ajuns că’ile ferate din Banat, cândva mândria ţă’rii. Lucrarea a apă’rut la editura „Tiparniţa” din Arad, cu ajutorul sponsorilor Dan Redac şi Åžtefan Brebenaru. „Că’ile ferate din Banat – un simbol în pericol” este o cronic㒠în date şi multe imagini unicat a primelor că’i ferate din Banat. în Banatul aflat atunci sub ocupaţie habsburgică’, pe 1 noiembrie 1856, se deschidea prima linie ferat㒠de pe teritoriul actualei Români. Este vorba despre Oraviţa-Iam-Buziaş. Culmea, mulţi susţin acum c㒠nu aceasta ar fi prima linie de tren de pe teritoriul României. Asta pentru c㒠pe atunci Banatul nu fă’cea parte din teritoriul actualei ţă’ri.
Imagini şi documente unicat
Trenul în care Tito venea într-o vizit㒠istoric㒠în România, poate cel mai uluitor tronson de linie ferată’: Oraviţa-Anina, gă’rile care nu s-au schimbat de pe vremea austro-ungarilor, primele linii de cale ferată’, vechea gar㒠principal㒠a Timişoarei „Sf. Elena” actuala Gar㒠de Nord, imagini şi informaţii în premier㒠se regă’sesc în volumul apă’rut în condiţii grafice de invidiat. Banatul a fost mereu fruncea în domeniul feroviar, dar aceast㒠istorie începe s㒠fie uitat㒠puţin câte puţin. Că’ile ferate se închid, sunt neglijate sau se privatizează’, personalul CFR este disponibilizat, numă’rul că’lă’torilor este tot mai redus, iar transportul de marf㒠a devenit demodat cu trenul. Lipsa de fonduri şi transportul rutier au marginalizat transportul ferat.Toate acestea se întâmpl㒠în Banat, locul în care odat㒠CFR era privit ca o a doua armat㒠a ţă’rii.
A doua lansare, la Timişoara
La lansarea că’rţii de la Buziaş au vorbit printre alţii deputatul PSD Dorel Covaci, vicepreşdintele PSD Timiş, Matei Suciu, venit în calitate de şef al departamentului Transporturi din organizaţia judeţean㒠a PSD, profesorul Mircea Dungan, iniţiatorul specializă’rii de ingineria transporturilor şi inginerul Constantin Stroe, directorul Regionalei CFR Timişoara pân㒠în 1995. Autorul că’rţii, împreun㒠cu echipa care i-a stat în spate vor s㒠fac㒠o a doua lansare a că’rţii, la Facultatea de Mecanic㒠din Timişoara. Deja este planificat un al doilea volum pe tema că’ilor ferate din Banat. Numă’rul extrem de mare de fotografii şi documente nu au putut intra în primul volum.

sursa http://www.ziuadevest.ro/eveniment/33518-cronic-in-imagini-despre-istoricele-ci-ferate-din-banat-i-pericolul-care-le-pate.html
 
Stimat㒠doamnă’,/Stimate domn,


V㒠semnală’m apariţia recentă’, sub egida „Club Feroviar”, a lucră’rii:

Că’ile ferate în timpul Primului Ră’zboi Mondial

Preţ: 237.62 lei + taxe poştale/curier



Autor: Ilie Popescu
Format: 28,5x24,5 cm
Nr. pagini: 296, hârtie cretată’
Coperta: legată’
Anul apariţiei: 2012



Cuprinsul că’rţii aici: http://www.agir.ro/carte/caile-ferate-in-timpul-primului-razboi-mondial-121484.html

Oferta complet㒠de carte cu tematic㒠feroviară’: http://www.agir.ro/librarie/categorie-transporturi-feroviare_121/pag_1.html

Oferta complet㒠de modelism feroviar (locomotive şi vagoane produse de Amintiri Feroviare): http://www.agir.ro/librarie/categorie-modelism-feroviar_141/pag_1.html


Că’rţile şi machetele pot fi cumpă’rate direct de la sediul Libră’riei A.G.I.R. sau pot fi solicitate prin intermediul formularului de comand㒠de pe site:

http://www.agir.ro/contul-meu.html


La comenzile expediate prin Poşta Română’/curier, plata se face RAMBURS, iar la preţul că’rţilor/machetelor se adaug㒠taxele de expediţie.


Cu mulţumiri pentru colaborarea din 2012 şi cu ură’ri de bine pentru anul 2013,


Stanciu Mihaela-Alina

Libră’ria A.G.I.R. Bucureşti

Bdul. Dacia nr.26, Sector 1

Program: Luni-Vineri 9:00-17:00

Telefon fix (RCS & RDS): 021/319.49.45

Telefon mobil (Vodafone): 0726/80.59.90

www.agir.ro

[email protected]

YM: libraria.agir
 
Se mai gaseste undeva de cumparat cartea "150 de ani de că’i ferate dobrogene", aparuta in 2010, a lui Ilie Popescu?
 
Pun si eu o intrebare:
au auzit o stire de radio prin care se povestea despre un album editat in mai multe limbi, lansat undeva la sfarsitul lunii noiembrie, la Resita in care se povesteste despre calea ferata Oravita Anina.

Din cate stiu albumul se intituleaza Semmeringul banatean: calea ferata Oravita - Anina.
Am intrebat prin librarii despre existenta acestui album si despre un eventual pret, nimeni nu stie nimic.

Pe de alta parte, sfecific jurnalismului de taraba romanesc, pe un site suntem invitati sa lecturam acest album valoros (care insa lipseste cu desavarsire pe piata).

Asa ca intreb aici daca cineva are vreo informatie referitoare la posibilitatea de a cumpara acest album si cam cat ar costa el.
 
Adica aici:

http://www.argument-cs.ro/content/semmeringului-b%C4%83n%C4%83%C5%A3ean-i-s-a-mai-dedicat-o-carte-precum-%C5%9Fi-un-timbru-editat-%C3%AEn-austria

Ramane intrebarea: de ce austriecii pot si noi nu... poate ne raspunde Georg la intrebarea asta
 
"V㒠semnală’m apariţia recentă’, sub egida Editurii ASAB, a unei prelungiri de tiraj a lucră’rii:
Istoricul tracţiunii feroviare din România. Vol.1. 1854-1918. Ediţie revizuit㒠şi adă’ugită’.

604_110607_1.jpg


Preţ: 65,40 lei + taxe poştale/curier

Oferta de carte cu tematic㒠feroviară’: http://www.agir.ro/librarie/categorie-transporturi-feroviare_121/pag_1.html"