Automotoare Seria 55, realizate de Electroputere Craiova

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
V㒠prezint o fotografie a unei alte fotografii din cadrul corpului Facultă’ţii de Transporturi a Universită’ţii "Politehnica" din Bucureşti. Drepturile aparţin... UPB.



Am mai gă’sit câteva informaţii despre acest automotor aici. Dac㒠ştiţi mai multe date despre acest tip de tren din România, v㒠rog s㒠postaţi s㒠discută’m. Dac㒠cumva s-a mai vorbit despre acest subiect, mutaţi postul acolo unde trebuie.
 
Rama electrica din imagine este realizata daca-mi aduc bine aminte in 1985, fiind un hibrid de proiecte intre 060-EA si vagonul 21-47, care se fabrica in serie mare la Grivita Rosie si la Arad in vremea aceea, proiect comun intre ICPTT Bucuresti si Electroputere.

Partea electrica, cu exceptia transformatorului si a motoarelor sunt luate de la EA.
Rama dispunea de franare reostatica, servicii auxiliare la 110V, motoare de tractiune de 120 Kw fiecare, instalatie de sonorizare, WC-uri modulare si comanda multipla ce permitea cuplarea a trei rame consecutive, ori a unei locomotive 060-EA la coada, in servici activ.

Dupa parerea mea, a fost foarte reusita pentru acea perioada si a facut servici indeosebi pe Bucuresti-Craiova si Bucuresti-Brasov, insa ca orice prototip realizat la Craiova, lipsa pieselor si a personalului de intretinere condamnarea la moarte a fost sigura, mai ales dupa '90. Imi pare rau ca nu s-a sustinut constructia de serie, mai ales ca-n anii '80, "era de unde".

Cea din imagine a apartinut depoului Bucuresti Calatori si si-a gasit sfarsitul in 2003, in parcul SAAF de la Bucuresti Triaj.Cea portocalie de 2720 exista si acum in Electroputere ( exista la un moment dat un proiect de modernizare a sa, nu stiu ce se mai aude), iar cea de la Cluj s-a casat tot in 2003 la Baciu...pacat.
 
Capul uneia dintre aceste rame a existat vandalizat pana acum cativa ani la Razboieni.

Personal am circulat cu aceste rame de cateva ori pe ruta Razboieni-Cluj Napoca,
imi amintesc ca accelerau foarte repede :D

Ar fi util sa adunam material documentar incat sa se poata realiza la H0 o astfel de rama, eu m-as incumeta la a o face daca as avea suficiente informatii.
 
Pai o schita si niste documentatie gasim.Intentie sa fie, ca se face orice :D Executia nu e chiar atat de dificila, presupunand constructia ei pe baza unor vagoane. Daca se vrea constructie de la zero, atunci exista oaresice dificultati. Eu merg insa pe ideea construirii pe platforma unui vagon, mai ales ca la remorci distantele sunt aceleasi :)

Oricum ar fi, propunerea ta suna foarte interesant.